Rozwarstwienie ABS+

Jakość druku Cię nie zadowala?
waletko
Posty: 18
Rejestracja: 10 maja 2021, 13:22

Re: Rozwarstwienie ABS+

Postautor: waletko » 14 wrz 2021, 18:23

waletko pisze:Ok, na PLA tez tak się dzieje…

W sumie nie ma pęknięć ale jest taka kaszana…
Awatar użytkownika
dziobu
Zasłużony
Posty: 6952
Rejestracja: 28 gru 2016, 16:38
Lokalizacja: Kraków
Drukarka: ZMorph 2.0(S)
x 4113
Kontaktowanie:

Re: Rozwarstwienie ABS+

Postautor: dziobu » 14 wrz 2021, 19:03

Może PTFE w głowicy poleciało?
Pozdrawiam
Paweł

Moje twory w 3D | Inne
Awatar użytkownika
morf
Posty: 2235
Rejestracja: 17 sty 2017, 12:28
Drukarka: Prusa MK3S
x 919

Re: Rozwarstwienie ABS+

Postautor: morf » 14 wrz 2021, 20:11

Dysze przytkało?/ Coś z ekstruderem?
Done is better than perfect.
Awatar użytkownika
Berg
Zasłużony
Posty: 7093
Rejestracja: 05 lis 2016, 11:57
Lokalizacja: Kraków
Drukarka: Lume, K8400, HC Evo
x 2382

Re: Rozwarstwienie ABS+

Postautor: Berg » 14 wrz 2021, 21:01

Dodam. Jak nie musisz, to po prostu nie drukuj z ABS.
Zaletą ABS jest to, że daje się go wygładzać acetonem i dobrze się szlifuje. W każdym. innym wypadku lepiej użyć PETG. (trochę uprościłem temat ale z grubsza, na początek można przyjąć taka zasadę)

Jak już musisz, to
1. absolutnie nie dawaj nadmuchu (chłodzenia wydruku)
2. przerób drukarkę na full metal i drukuj z wyższa temp niż zaleca producent ~260'C
3. tak jak pisali wcześniej im ciepłej w otoczeniu tym lepiej, najlepiej komora ale są też namioty na drukarkę i takie tam.
waletko
Posty: 18
Rejestracja: 10 maja 2021, 13:22

Re: Rozwarstwienie ABS+

Postautor: waletko » 14 wrz 2021, 21:36

Dziękuję, ale na PLA też dzieją się szatańskie uroki :/ mam heatbrake od TDI-CADa, nie wydaje mi się, by coś się przytykało.. drukuje z octoprinta, flowrate mam na 95 (po kalibracji na kostce o docelowej ściance 0.4), ściany mam na 0.42 a warstwę na 0.28. Mam włączony LinAdvance… nie wiem co jeszcze
gwidon777
Posty: 179
Rejestracja: 23 sie 2020, 21:40
x 27

Re: Rozwarstwienie ABS+

Postautor: gwidon777 » 15 wrz 2021, 19:11

waletko pisze:Dziękuję, ale na PLA też dzieją się szatańskie uroki :/ mam heatbrake od TDI-CADa, nie wydaje mi się, by coś się przytykało.. drukuje z octoprinta, flowrate mam na 95 (po kalibracji na kostce o docelowej ściance 0.4), ściany mam na 0.42 a warstwę na 0.28. Mam włączony LinAdvance… nie wiem co jeszcze


Heatbreak masz tytanowy czy z PTFE? Jeśli tytanowy to ja miałem problemy z drukowaniem z PLA (tytanowy od TDI-CAD z pastą termoprzewodzącą, nadmuch na chłodnicę mam 4020 Sunon). Zdarzało się, że się zablokował. Do PLA chyba tylko heatbreak z PTFE.
Nie wiem tylko jak się zachowują heatbreaki bimetal bo nigdy nie miałem.
Awatar użytkownika
morf
Posty: 2235
Rejestracja: 17 sty 2017, 12:28
Drukarka: Prusa MK3S
x 919

Re: Rozwarstwienie ABS+

Postautor: morf » 15 wrz 2021, 19:38

Bez przesady nie wykrecajmy się sprzętem jeśli wcześniej dawało radę to znaczy się że coś się "zepsuło".
Kolega musi przejrzeć całą drogę ekstruzji.
Od ekstrudera i radełek po dyszę.
Może kwestia chłodzenia radiatora lub ustawień retrakcji.

Ja osobiście zacząłbym od porządnego cold pulla ew wykręcenia dyszy i wyczyszczenia.
Druk z wyłączona retrakcja i LA w wyższej temperaturze powinien wykluczyć problemy z profilem uzytym w slicerze.

Póki co sam autor chyba za dużo nie zrobil w temacie oprócz zalenia się. Jeśli się mylę to wypadałoby napisać jakie akcje zostały poczynione.
Done is better than perfect.

Wróć do „Kalibracja, problemy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości