Rozwarstwienie ABS+

Jakość druku Cię nie zadowala?
waletko
Posty: 18
Rejestracja: 10 maja 2021, 13:22

Rozwarstwienie ABS+

Postautor: waletko » 10 wrz 2021, 17:05

Witam, mam problem z rozwarstwieniem wydruku z ABS+ z DD. Nie wiem co jest grane, na zielonym drukowało idealnie, żółty pęka na łączeniu warstw.
Ender 3
hotend 230st,
stół 100st,
Wysokość warstwy 0.2
Szerokość 0.4

Mam wrażenie jakby tu były dwa problemy: niesklejanie warstw i zatykanie dyszy, ale nie wiem… Poradźcie :?
Załączniki
46908039-FE43-40AB-B4FE-693A3BAB5415.jpeg
DF074399-CA85-46EB-BBC8-1202879FE596.jpeg
Awatar użytkownika
dragonn
Zasłużony
Posty: 6166
Rejestracja: 12 gru 2016, 21:50
Lokalizacja: Opole
Drukarka: LUME
x 1355

Re: Rozwarstwienie ABS+

Postautor: dragonn » 10 wrz 2021, 17:15

Za niska temperatura wydruku.
I to że na innym kolorze szło okej nic nie znaczy, każdy kolor potrafi się trochę różnić temperaturą drukowania o +/- 10C.
A 230C to zdecydowanie za mało na ABS
Tuchajbej
LUME PRO - mody: E3D Lite6 w bowden + Titan, silniki 42BYGHM809
waletko
Posty: 18
Rejestracja: 10 maja 2021, 13:22

Re: Rozwarstwienie ABS+

Postautor: waletko » 10 wrz 2021, 17:49

To znaczy że zalecenia producenta należy traktować z przymrużeniem oka?
Załączniki
64F3AEB8-CACD-41B6-B192-EA76B98B6533.jpeg
Awatar użytkownika
Tuchajbej
Posty: 655
Rejestracja: 03 wrz 2017, 23:50
Lokalizacja: Prawie W-wa
Drukarka: HEvo/MK3S
x 189

Re: Rozwarstwienie ABS+

Postautor: Tuchajbej » 10 wrz 2021, 17:58

Nie, traktowac jako wskazówki które sprawdzą się w większości przypadków.
Przede wszystkim jak chcesz drukować abs (nawet plusa) musisz mieć komorę, żeby nie było wahań temp ani przeciągów. Zapewnij 35-40C w komorze i bedzie sie drukować aż miło.
Na początek możesz wykorzystać karton.
Przedrukowałem absu+ dd kilka rolek na prusie mk3 zamknietej w stoliku lack, da sie.

Pamiętaj tylko że stockowy ender ma wkładkę ptfe w głowicy - do absu lepiej przesiądź się na full metal.
Voron V2.471, HEVO i MK3S :cool2:
Moje wydruki ;)
Awatar użytkownika
dragonn
Zasłużony
Posty: 6166
Rejestracja: 12 gru 2016, 21:50
Lokalizacja: Opole
Drukarka: LUME
x 1355

Re: Rozwarstwienie ABS+

Postautor: dragonn » 10 wrz 2021, 18:10

waletko pisze:To znaczy że zalecenia producenta należy traktować z przymrużeniem oka?

Zobacz co sam producent pisze viewtopic.php?f=5&t=7623#p125150 (i nie dotyczy to tylko DD)
Dodatkowo ja dodam że lepiej zaczynać od górnego zakresu które podaje producent, nie dolnego.

Dodam że nawet identycznie ta sama chińska drukarka, jedna może potrzebować trochę mniej a inna trochę więcej temperatury.
Tuchajbej
LUME PRO - mody: E3D Lite6 w bowden + Titan, silniki 42BYGHM809
Awatar użytkownika
Tuchajbej
Posty: 655
Rejestracja: 03 wrz 2017, 23:50
Lokalizacja: Prawie W-wa
Drukarka: HEvo/MK3S
x 189

Re: Rozwarstwienie ABS+

Postautor: Tuchajbej » 10 wrz 2021, 18:38

Ja czarny i czerwony abs+ drukuje 245C z nawiewem 30% (ale mam mocnego sunona) - tyle że drukuje w komorze gdzie mam 50-55C,Poniżej 240C idzie ładnie, wizualnie jest super ale warstwy nie sa wystarczająco spojone.
Voron V2.471, HEVO i MK3S :cool2:
Moje wydruki ;)
Awatar użytkownika
dragonn
Zasłużony
Posty: 6166
Rejestracja: 12 gru 2016, 21:50
Lokalizacja: Opole
Drukarka: LUME
x 1355

Re: Rozwarstwienie ABS+

Postautor: dragonn » 10 wrz 2021, 18:58

Ja biały naturalny ABS to drukuje w 260C żeby był bardzo mocny, jeśli tylko wydruków nie ma dużych overhangów to idzie bardzo dobrze.
Ale zazwyczaj barwione filamentu potrzebują trochę mniej (barwnik lub się "degradować" jak dam z dużo temperatury).
LUME PRO - mody: E3D Lite6 w bowden + Titan, silniki 42BYGHM809
Awatar użytkownika
Zepco
Posty: 1528
Rejestracja: 25 kwie 2017, 22:23
Lokalizacja: Kielce
Drukarka: PRUSA i3 MK2S
x 298

Re: Rozwarstwienie ABS+

Postautor: Zepco » 10 wrz 2021, 19:21

Tak z ciekawości zapytam, czy ten zielony drukowałeś w tym samym okresie czy np w lecie, gdzie temperatury na zewnątrz były wyższe niż teraz?
Prusa i3 MK2S
Anet A8 - rozebrana na części...
3DGence One
waletko
Posty: 18
Rejestracja: 10 maja 2021, 13:22

Re: Rozwarstwienie ABS+

Postautor: waletko » 11 wrz 2021, 00:32

Dzięki wszystkim za odpowiedzi! :) Przesiadłem się z PETu właśnie na ABS+ zachęcony opisem, że nie trzeba komory a i 240st wystarczy. No i pierwsza szpula - zielona poszła gładko - drukowałem z niej miesiąc temu, więc jest możliwe, że mój pokój robił za komorę :D
Pytanie Zepco nasunęło mi myśl, że może teraz gdy jest chłodniej wydruk szybko łapie skurcz.
A jeśli rozwarstwianie się jest spowodowane zbyt niską temperaturą to nie pozostaje mi nic innego jak przeprowadzenie testów przy różnych temperaturach :)
waletko
Posty: 18
Rejestracja: 10 maja 2021, 13:22

Re: Rozwarstwienie ABS+

Postautor: waletko » 14 wrz 2021, 17:39

Ok, na PLA tez tak się dzieje…
Załączniki
C86C9820-5455-4EDB-895C-482EE0D21DBF.jpeg
C12F03F2-C7A0-4ABA-9399-544040ECA0BA.jpeg

Wróć do „Kalibracja, problemy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości