Zacieki i nurkowanie na PETG

Jakość druku Cię nie zadowala?
ciostek
Posty: 42
Rejestracja: 19 wrz 2022, 12:00
x 2

Zacieki i nurkowanie na PETG

Postautor: ciostek » 19 wrz 2022, 16:32

Cześć ! Mam problem z drukarka Creality CR-5 Pro H
Podjęłam kilka prób wydruków i niestety nadal nie mogę pozbyć się nitek i zacieków. Dół warstwy wydaje się Ok. Włączyłam Z hop na 0,2.

Stół 80 filament PETG 240
Załączniki
D3481933-48D2-4CB1-9231-B520A9ECFF89.jpeg
Dół
B5D69AB7-2BE1-4CA5-B242-19FFDA83A6A0.png
Góra
8BB6D700-4AFC-4F90-9F4D-322883490DD7.png
Podczas druku
Awatar użytkownika
dziobu
Zasłużony
Posty: 7923
Rejestracja: 28 gru 2016, 16:38
Lokalizacja: Kraków
Drukarka: ZMorph 2.0(S)
x 5190
Kontaktowanie:

Re: Zacieki i nurkowanie na PETG

Postautor: dziobu » 19 wrz 2022, 19:35

Akurat z-hop ustaw na 0.

Drukowałaś wieżę temperatur?
Przepływ masz dobrze ustawiony dla tego materiału?
Jakiś test retrakcji?
Awatar użytkownika
JGFTW
Posty: 915
Rejestracja: 14 sie 2019, 05:19
Lokalizacja: Wrocław
Drukarka: Klony MK2s i CR10
x 564

Re: Zacieki i nurkowanie na PETG

Postautor: JGFTW » 19 wrz 2022, 20:27

Zazwyczaj nitkowanie to retrakcja, ale tu może to również być kwestia zdaję za dużego flow, gdzie nadmiar pastiku jest rozsmarowywany, zostawia nadlany plastik. Ewentualnie możesz też mieć nieszczelność głowicy, o czym świadczy skapnięty glut plastku na trzecim obrazku.

Sprawdź głowice, wyczyść i jak trzeba to dokręć na ciepło, a później zrób kalibracje mnożnika ekstruzji.
ciostek
Posty: 42
Rejestracja: 19 wrz 2022, 12:00
x 2

Re: Zacieki i nurkowanie na PETG

Postautor: ciostek » 19 wrz 2022, 20:42

Ustawiłam hop na 0. Pierwsze warstwy jak w załączniku .
Załączniki
106558A8-26F5-4C61-8EBD-140364D29D73.jpeg
14ADA31B-DC5F-4DCB-810B-450181DBC588.jpeg
6E2E5D3F-5C2E-49DE-A008-65AAE3BFD45C.jpeg
58BC3439-E003-4CAB-B479-9ED0BCA3969D.jpeg
17E99508-6CFE-4DBD-90EB-13BA0D30E67E.jpeg
Awatar użytkownika
Jarewa
Posty: 778
Rejestracja: 26 sty 2021, 22:16
Lokalizacja: Głogów
x 133

Re: Zacieki i nurkowanie na PETG

Postautor: Jarewa » 19 wrz 2022, 20:59

Na bodwenie 0,25mm?? :shock:


Ale czuje że się coś pierdykłeś retrakcja to nie wysokość warstwy...
ciostek
Posty: 42
Rejestracja: 19 wrz 2022, 12:00
x 2

Re: Zacieki i nurkowanie na PETG

Postautor: ciostek » 19 wrz 2022, 21:07

Jarewa pisze:Na bodwenie 0,25mm?? :shock:


Ale czuje że się coś pierdykłeś retrakcja to nie wysokość warstwy...



Rurka ma 0,4 nozzle 0,4

0,25 to prędkość retrakcji

Robiłam cały czas z hop na 0.2 i wyżej ( taka radę dostałam wcześniej ) :facepalm:
Awatar użytkownika
Rozarh
Posty: 262
Rejestracja: 12 kwie 2021, 10:45
Lokalizacja: opolskie
Drukarka: DIY
x 88

Re: Zacieki i nurkowanie na PETG

Postautor: Rozarh » 19 wrz 2022, 21:09

Na pierwszych max 2-3 warstwach retrakcja? Z-hop? WTF? :facepalm:
Koledzy dobrze podpowiedzieli - flow i temperatura. :git:
Ewentualnie z-offset i kalibracja stołu. :cool2:
Retrakcja jest wykonywana gdy dysza musi przeskoczyć z miejsca na miejsce bez plucia filamentem, a Twój wydruk wygląda na mazany jednym ciągiem. Sprawdź w slicerze na podglądzie g-code...
Z-hop unosi dyszę przy retrakcji - a ta raczej tu nie ma miejsca...
Albo posłuchasz rad kolegów albo się będziesz upierać przy swoim...
Jak mawiał wieszcz artusiek:
nie chcesz grzebać? kup prusę ( np. )
kupiłeś coś co dopieszczasz? naucz się grzebać
ciostek
Posty: 42
Rejestracja: 19 wrz 2022, 12:00
x 2

Re: Zacieki i nurkowanie na PETG

Postautor: ciostek » 19 wrz 2022, 21:13

Rozarh pisze:Na pierwszych max 2-3 warstwach retrakcja? Z-hop? WTF? :facepalm:
Koledzy dobrze podpowiedzieli - flow i temperatura. :git:
Ewentualnie z-offset i kalibracja stołu. :cool2:
Retrakcja jest wykonywana gdy dysza musi przeskoczyć z miejsca na miejsce bez plucia filamentem, a Twój wydruk wygląda na mazany jednym ciągiem. Sprawdź w slicerze na podglądzie g-code...
Z-hop unosi dyszę przy retrakcji - a ta raczej tu nie ma miejsca...
Albo posłuchasz rad kolegów albo się będziesz upierać przy swoim...

Właśnie chodzi o to, że ja chce to zmienić i po x próbach dobrej rady ( nie tutaj ) stwierdziłam pora szukać pomocy gdzie indziej …

Kod początkowy G90 ; use absolute coordinates
M83 ; extruder relative mode
M140 S{first_layer_bed_temperature[0]} ; set final bed temp
M104 S150 ; set temporary nozzle temp to prevent oozing during homing and auto bed leveling
M190 S{first_layer_bed_temperature[0]} ; wait for bed temp to stabilize
G28 ; home all axis
G29 ; auto bed levelling
G1 Z50 F240
G1 X2 Y10 F3000
M104 S{first_layer_temperature[0]} ; set final nozzle temp
M109 S{first_layer_temperature[0]} ; wait for nozzle temp to stabilize
G1 Z0.28 F240
G92 E0
G1 Y140 E10 F1500 ; prime the nozzle
G1 X2.3 F5000
G92 E0
G1 Y10 E10 F1200 ; prime the nozzle
G92 E0
Awatar użytkownika
Jarewa
Posty: 778
Rejestracja: 26 sty 2021, 22:16
Lokalizacja: Głogów
x 133

Re: Zacieki i nurkowanie na PETG

Postautor: Jarewa » 19 wrz 2022, 21:15

Podaj ustawienia z silcera

G1 Y10 E10 F1200 ; prime the nozzle

Skąd to? i to jeszcze dwa razy...
ciostek
Posty: 42
Rejestracja: 19 wrz 2022, 12:00
x 2

Re: Zacieki i nurkowanie na PETG

Postautor: ciostek » 19 wrz 2022, 21:23

Jarewa pisze:Podaj ustawienia z silcera

G1 Y10 E10 F1200 ; prime the nozzle

Skąd to? i to jeszcze dwa razy...


Od faceta który polecił mi ta drukarkę i ustawienia też, za dużo tam nie ma . Ale podjęłam kilka prób z filmikami z internetu. Dodaję jako załącznik .
Załączniki
64183ADA-3F28-43D9-97E2-F34B74325CDF.jpeg
942DF069-D94E-48AE-87AA-58632B589B0C.jpeg
DB4C2BBF-A32C-447F-9533-A009D44ECCF2.jpeg

Wróć do „Kalibracja, problemy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: JGFTW i 2 gości