Zacieki i nurkowanie na PETG

Jakość druku Cię nie zadowala?
Awatar użytkownika
Jarewa
Posty: 778
Rejestracja: 26 sty 2021, 22:16
Lokalizacja: Głogów
x 133

Re: Zacieki i nurkowanie na PETG

Postautor: Jarewa » 20 wrz 2022, 05:53

Wydrukuj teraz wieże temperatur https://www.thingiverse.com/thing:2625999 w prusa silcer zmiana temperatury można dokonywać przez wciśnięcie dodatkowy gcode na każdej górnej warstwie w tym słupku tak jak pisze na wydruku, na suwaku podglądu masz tam "plusik" i dodaj własny gcode M104 S185 gdzie S to temperatura..

Tu mniejszy zakres https://www.thingiverse.com/thing:2798137 i wstaw co się wydrukowało w miarę dobre zdjęcie
matikyle
Posty: 107
Rejestracja: 03 maja 2019, 17:17
Lokalizacja: Zabrze
x 23

Re: Zacieki i nurkowanie na PETG

Postautor: matikyle » 20 wrz 2022, 07:18

ciostek pisze:
@GUTEK@ pisze:Cześć, taka mała uwaga odnośnie tych obrazków z konfiguracją slicera.
Zamiast robić zdjęcia ekranu możesz na klawiaturze nacisnąć przycisk PrtScr (Print Screen) - jeśli to laptop to może być konieczne naciśnięcie jednocześnie FN i PrtScr. Zapisze to do schowka w systemie to co się aktualnie wyświetla na monitorze. Potem wystarczy otworzyć np. Paint'a, kliknąć wklej, ewentualnie wyciąć ten fragment który się chce i zapisać.

Ps. no i patrząc na te zdjęcia to też masz coś nie tak z rozdzielczością ekranu bo literki są mocno zniekształcone.

Dzięki. Wiem, łatwiej było dla mnie zrobić zdjęcie jak prt i ciąć :) jakość słaba bo to laptop popięty do starego Tv. Wycinam na ploterze naklejki do tego wystarczy taka jakość :). Postanawiam poprawę w nastepnych zdjęciach jak siądę do 2 kompa :thumbup:


Zakładając, że większość ludzi używa windowsa, to od takich rzeczy jest skrót Win+Shift+S wywołujący narzędzie wycinanie. Odrazu zaznaczamy co chcemy pokazać.
Awatar użytkownika
Rozarh
Posty: 262
Rejestracja: 12 kwie 2021, 10:45
Lokalizacja: opolskie
Drukarka: DIY
x 88

Re: Zacieki i nurkowanie na PETG

Postautor: Rozarh » 20 wrz 2022, 07:55

Jarewa pisze:Wydrukuj teraz wieże temperatur https://www.thingiverse.com/thing:2625999 w prusa silcer zmiana temperatury można dokonywać przez wciśnięcie dodatkowy gcode na każdej górnej warstwie w tym słupku tak jak pisze na wydruku, na suwaku podglądu masz tam "plusik" i dodaj własny gcode M104 S185 gdzie S to temperatura..

Tu mniejszy zakres https://www.thingiverse.com/thing:2798137 i wstaw co się wydrukowało w miarę dobre zdjęcie


SuperSlicer - klon Prusa Slicera posiada menu z kalibracją. Nie trzeba nic ustawiać tylko wskazać że chodzi o temperatury i jaka gradacja - reszta wygeneruje się sama.

Polecam też kalibrację Artura Petrzaka:
źródło: https://www.youtube.com/watch?v=d_YIUqi4dHY
Może nie jest tak wypasiona jak Teaching Tech: https://teachingtechyt.github.io/calibration.html ale jest "po Polsku" :) i wyjaśnia podstawy.
Jak mawiał wieszcz artusiek:
nie chcesz grzebać? kup prusę ( np. )
kupiłeś coś co dopieszczasz? naucz się grzebać
Awatar użytkownika
Jarewa
Posty: 778
Rejestracja: 26 sty 2021, 22:16
Lokalizacja: Głogów
x 133

Re: Zacieki i nurkowanie na PETG

Postautor: Jarewa » 20 wrz 2022, 10:18

Wiem że super silcer tak jest, ale jak już trzyma się Prusy silcera to niech jeden ogarnia program bo zaraz się pogubi...
ciostek
Posty: 42
Rejestracja: 19 wrz 2022, 12:00
x 2

Re: Zacieki i nurkowanie na PETG

Postautor: ciostek » 20 wrz 2022, 10:39

Jarewa pisze:Wiem że super silcer tak jest, ale jak już trzyma się Prusy silcera to niech jeden ogarnia program bo zaraz się pogubi...

Czy mogę użyć tego ? Ja już używałam Cury, teraz Prusa nie,nie nic już nie zmieniajmy :)
Załączniki
temp-tower-mini-petg.rar
(626.07 KiB) Pobrany 4 razy
Awatar użytkownika
Rozarh
Posty: 262
Rejestracja: 12 kwie 2021, 10:45
Lokalizacja: opolskie
Drukarka: DIY
x 88

Re: Zacieki i nurkowanie na PETG

Postautor: Rozarh » 20 wrz 2022, 13:33

Akurat SuperSlicer jest klonem PrusaSlicer - nie am takich różnic jak między Curą.
Komponowanie wieży temperatur wymaga zmian ustawień slicera co którąś warstwę - koledzy to opisywali.
SuperSlicer robi to automagicznie - z menu...
Można też sobie wygenerować ze strony Teaching Tech - ale trzeba tam podać aktualne parametry druku i drukarki.
Jak mawiał wieszcz artusiek:
nie chcesz grzebać? kup prusę ( np. )
kupiłeś coś co dopieszczasz? naucz się grzebać
ciostek
Posty: 42
Rejestracja: 19 wrz 2022, 12:00
x 2

Re: Zacieki i nurkowanie na PETG

Postautor: ciostek » 20 wrz 2022, 14:21

W załączniku ta z mojego pliku. Wrzucam ją do PrusaSlicer daję cięcie i odpalam druk . Z automatu zmienia temperaturę . Włączyłam też tą z polecenia ustawiłam temp. na suwaku czekam aż skończy drukować i dodam zdjęcie.
Załączniki
2CAC2A4B-AF4C-4752-B707-960C3576E90C.jpeg
8E3859A6-5039-433B-A8CB-CF8E2A040E01.jpeg
E3EE4351-0CBE-46EF-9460-34D186C74FDA.jpeg
19E6AF8D-BD93-4828-A6F8-1E8E947B0B5B.jpeg
1E58E718-E100-4728-BBB3-5E2149A045E1.jpeg
85F39173-074C-45EE-A5B2-0B93E60C09D5.jpeg
D5E0ABAC-C332-4F0D-BCB6-CDF01B6593B8.jpeg
Awatar użytkownika
Jarewa
Posty: 778
Rejestracja: 26 sty 2021, 22:16
Lokalizacja: Głogów
x 133

Re: Zacieki i nurkowanie na PETG

Postautor: Jarewa » 20 wrz 2022, 16:27

Zdecydowanie masz za gorąco powtórz by był zakres 195-225stC co 5stC. Możesz użyć nawet tej wieży tylko przesunięcie i pamiętać gdzie jaka temperatura.

Zrób zdjęcie tak pod światło by było widać gdzie jest matowo a gdzie połysk bo tego szukamy...
ciostek
Posty: 42
Rejestracja: 19 wrz 2022, 12:00
x 2

Re: Zacieki i nurkowanie na PETG

Postautor: ciostek » 20 wrz 2022, 20:10

Jarewa pisze:Zdecydowanie masz za gorąco powtórz by był zakres 195-225stC co 5stC. Możesz użyć nawet tej wieży tylko przesunięcie i pamiętać gdzie jaka temperatura.

Zrób zdjęcie tak pod światło by było widać gdzie jest matowo a gdzie połysk bo tego szukamy...


Tak jak zaznaczyłam 1 to jest 240, reszta zgodnie z opisem
Załączniki
57D8EEA6-993C-493C-9355-98AE3F20E582.jpeg
5C718C2F-BDEE-4AA6-9E42-622049D03A91.jpeg
9B2045D6-43B5-4DAC-8B1C-B5FCB2792B20.jpeg
Awatar użytkownika
Jarewa
Posty: 778
Rejestracja: 26 sty 2021, 22:16
Lokalizacja: Głogów
x 133

Re: Zacieki i nurkowanie na PETG

Postautor: Jarewa » 20 wrz 2022, 20:28

W profilu filanamentu ustaw pierwszą warstwę 200stC a inne 225stC..

Padaj mi z zakładki drukarki i filanamentu "własne gcode" trzeba parę usunąć/przerobić..

Zaprojektuj teraz kostkę 20x20mm o wysokości 3mm wydrukuj pierwszą i zobacz górną warstwę ma być w miarę równa jak za dużo podaje zmniejszaj w profilu filanamentu współczynnik ekstruzji o 0,05 masz teraz 1 to zmniejszaj stopniowo 0,95/0,90/0,85itd aż dojdziesz do tego by górna warstwa była równa nie przelana wstawiaj zdjęcie to podpowiem..

I ustaw żeby drukowało 3 dolne warstwy i 4 górne warstwy pełne
Ostatnio zmieniony 20 wrz 2022, 20:41 przez Jarewa, łącznie zmieniany 2 razy.

Wróć do „Kalibracja, problemy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości