Zacieki i nurkowanie na PETG

Jakość druku Cię nie zadowala?
ciostek
Posty: 42
Rejestracja: 19 wrz 2022, 12:00
x 2

Re: Zacieki i nurkowanie na PETG

Postautor: ciostek » 20 wrz 2022, 20:33

Jarewa pisze:W profilu filanamentu ustaw pierwszą warstwę 200stC a inne 225stC..

Padaj mi z zakładki drukarki i filanamentu "własne gcode" trzeba parę usunąć/przerobić..

Zaprojektuj teraz kostkę 20x20mm o wysokości 3mm wydrukuj pierwszą i zobacz górną warstwę ma być w miarę równa jak za dużo podaje zmniejszaj w profilu filanamentu współczynnik ekstruzji o 0,05 masz teraz 1 to zmniejszaj stopniowo 0,95/0,90/0,85itd aż dojdziesz do tego by górna warstwa była równa nie przelana wstawiaj zdjęcie to podpowiem..

Ok. Już idę to robić. Gcode mam cały czas to samo co podał mi wtedy to ten chłopak wiec tnie pod to jak wyżej, chyba ze mam coś innego zrobić ?
Awatar użytkownika
Jarewa
Posty: 778
Rejestracja: 26 sty 2021, 22:16
Lokalizacja: Głogów
x 133

Re: Zacieki i nurkowanie na PETG

Postautor: Jarewa » 20 wrz 2022, 21:12

No właśnie trzeba pare zmian dokonać w profilach z gcodami

Tu masz moje przykłady co trzeba ocenić w tych kostkach

1.png

Widać że ewidentnie za mało podaje wypełnienie ma przerwy pomiędzy widać pod spodem wypełnienie w drugą stronę jest kratka...

2.png

Tutaj widać i czuć pod paznokciem nadmiar haczy jak się przejedzie że jest przelane nadmiar wypływa poza dyszę

3.png

Tutaj jest ok pod paznokciem nie haczy jest w miarę równa powierzchnia
ciostek
Posty: 42
Rejestracja: 19 wrz 2022, 12:00
x 2

Re: Zacieki i nurkowanie na PETG

Postautor: ciostek » 20 wrz 2022, 21:45

Ok. To najlepiej chyba wygląda u mnie 0,85 włączyłam jeszcze 0,80 i niżej
Załączniki
55AF9D2F-71D0-40D8-9AE9-F051BC858517.jpeg
CDAE8512-03D6-48F9-9C97-8C7A1BB56F7C.jpeg
A054945E-9C7C-436A-997E-5BC3226F5F49.jpeg
073CBA6D-8C57-4107-AD2A-FB164D4FCC4D.jpeg
Awatar użytkownika
Jarewa
Posty: 778
Rejestracja: 26 sty 2021, 22:16
Lokalizacja: Głogów
x 133

Re: Zacieki i nurkowanie na PETG

Postautor: Jarewa » 20 wrz 2022, 21:54

Nie stój masz cos uszkodzone....

Czy rurka PTF w złączkach siedzi sztywno? czy extruder nie przeskakuje?? Jakiego producenta filanament używasz?


Zmniejsz retrakcje na 0,5mm i wydrukuj tą kostkę na 0.95
Ostatnio zmieniony 20 wrz 2022, 22:03 przez Jarewa, łącznie zmieniany 1 raz.
ciostek
Posty: 42
Rejestracja: 19 wrz 2022, 12:00
x 2

Re: Zacieki i nurkowanie na PETG

Postautor: ciostek » 20 wrz 2022, 22:03

Nie przeskakuje. Jest sztywno.
ciostek
Posty: 42
Rejestracja: 19 wrz 2022, 12:00
x 2

Re: Zacieki i nurkowanie na PETG

Postautor: ciostek » 20 wrz 2022, 22:16

Dokręciłam mocnej złączkę przy ekstruderze.
ciostek
Posty: 42
Rejestracja: 19 wrz 2022, 12:00
x 2

Re: Zacieki i nurkowanie na PETG

Postautor: ciostek » 20 wrz 2022, 22:24

Ok. Już robię . Filament Spectrum Pro
Załączniki
0ECA0AD2-F57D-4800-8A70-1B38B89039E4.jpeg
Awatar użytkownika
Jarewa
Posty: 778
Rejestracja: 26 sty 2021, 22:16
Lokalizacja: Głogów
x 133

Re: Zacieki i nurkowanie na PETG

Postautor: Jarewa » 20 wrz 2022, 22:32

Zrób jak wyżej daj retrakcje 0,5mm i kostkę 0,95 flow

Czopuje ci się hotend. A masz full metal i prawdopodobnie kiepskie chłodzenie...
ciostek
Posty: 42
Rejestracja: 19 wrz 2022, 12:00
x 2

Re: Zacieki i nurkowanie na PETG

Postautor: ciostek » 20 wrz 2022, 22:46

Jarewa pisze:Zrób jak wyżej daj retrakcje 0,5mm i kostkę 0,95 flow

Czopuje ci się hotend. A masz full metal i prawdopodobnie kiepskie chłodzenie...



Zmieniłam na 0,95 a długość retrakcji na 0,5
Załączniki
7FAAE33A-2E82-4591-A0EC-52531CDB57C2.jpeg
Awatar użytkownika
Jarewa
Posty: 778
Rejestracja: 26 sty 2021, 22:16
Lokalizacja: Głogów
x 133

Re: Zacieki i nurkowanie na PETG

Postautor: Jarewa » 20 wrz 2022, 22:59

Nie widzę poprawy, wydrukuj to na 195stC

Wróć do „Kalibracja, problemy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Elhape, JGFTW i 4 gości