Dziobu - wydruki

Czasem trzeba się pochwalić.
Awatar użytkownika
dziobu
Zasłużony
Posty: 2240
Rejestracja: 28 gru 2016, 16:38
Lokalizacja: Kraków
Drukarka: ZMorph 2.0(S)
x 607
Kontaktowanie:

Re: Dziobu - wydruki

Postautor: dziobu » 22 sie 2018, 22:06

Czytałem o tym tylko nie mam na razie jak podłożyć czegoś z wodą pod lampę. Zresztą akurat czas utwardzania obecnie mi nie przeszkadza. Ale i do tego dojdę w swoim czasie.
Pozdrawiam
Paweł

Moje twory w 3D
Awatar użytkownika
virgin71
Zasłużony
Posty: 1415
Rejestracja: 19 kwie 2016, 23:07
Lokalizacja: Wrocław
Drukarka: Ultimaker | Lume+
x 207
Kontaktowanie:

Re: Dziobu - wydruki

Postautor: virgin71 » 23 sie 2018, 10:41

Rzecz w tym, że takie utwardzanie jest nie tylko szybsze, ale ze względu na szybkość, bardzo dobre - jest mniejszy wrap dzięki temu.
Awatar użytkownika
dziobu
Zasłużony
Posty: 2240
Rejestracja: 28 gru 2016, 16:38
Lokalizacja: Kraków
Drukarka: ZMorph 2.0(S)
x 607
Kontaktowanie:

Re: Dziobu - wydruki

Postautor: dziobu » 15 wrz 2018, 22:28

No i stało się. Tak jak ostrzegałem tutaj https://reprapy.pl/viewtopic.php?f=9&t=159&p=49683&hilit=duplo#p49683 zacząłem rysować tory (LEGO DUPLO) po swojemu. Głównie dlatego że tamte, choć ładne, to okazały się nietrwałe. W kilku rozpadły się dolne ścianki przy łącznikach na klocki, w kilku odpadły górne prowadnice pociągu (sam szczyt profilu szyby jest wąski i jak w odlewie daje radę tak w FDM już różnie).

Moje tory nie są kobmatybilne z klockami - tzn mają płaski spód. I tak większość torów leży na podłosze/dywanie, a ewentualne wiadukty czy inne szaleństwa można uskuteczniać oryginalnymi częściami. Priorytetem była łatwość druku i wytrzymałość w kontakcie z nieletnim. I chyba się udało.

Z tych elementó z sieci zostawiłem zwrotnicę i skrzyżowanie 60° (linki w podlinkowanym poście) bo są dobre (skrzyżowanie 90° też ale już mam swoje). Natomiast dorobiłem wszystko czego w sumie w sieci nie ma lub trzeba sobie jakoś wykombinować. Głównie chodzi o połówki torów - skrzyżowanie 90° wymaga aby tory przecinał się w połowie, tymczasem zrobienie zakrętu 270° daje w efekcie skrzyżowanie na skraju torów. Innymi słowy - pociag przejedzie po miejscu łączenia torów a nie na ich środkach. Pewnie nikt nie zrobił dobrego skrzyżowania bo to by miało ~28x28cm. W każdym razie mam już swoje połówki które pozwalają zniwelować problem. W czym rzecz - przedstawiam na obrazku: :P
lego_duplo_kolejka.png
(połówki są czerwone; jakby ich nie było to skrzyżowanie wypadnie w miejscu łączenia dwóch żółtych).

Obecny zestaw:
lego_duplo_tory.png

I wersje drukowane: (akurat te wydruki nie będa ładne bo wykańczam szpule i tropikalne materiały)
prosty.jpg
prosty_pol.jpg
luk.jpg
skrzyzowanie_90.jpg


edit.
Zapomniałem dodać: drukowane na dyszy 0.4mm z horizontal compensation "-0.15mm". Materiał: PLA choć to nie ma znaczenia.
Załączniki
lego_tor_skrzyzowanie_90.stl
(419.32 KiB) Pobrany 6 razy
lego_tor_rampa.stl
(161.21 KiB) Pobrany 7 razy
lego_tor_prosty_polowka.stl
(130.55 KiB) Pobrany 7 razy
lego_tor_prosty.stl
(215.9 KiB) Pobrany 7 razy
lego_tor_luk_15.stl
(103.7 KiB) Pobrany 7 razy
lego_tor_luk.stl
(164.73 KiB) Pobrany 7 razy
rafaljot, adziaki, XisD
Pozdrawiam
Paweł

Moje twory w 3D
Awatar użytkownika
dziobu
Zasłużony
Posty: 2240
Rejestracja: 28 gru 2016, 16:38
Lokalizacja: Kraków
Drukarka: ZMorph 2.0(S)
x 607
Kontaktowanie:

Re: Dziobu - wydruki

Postautor: dziobu » 27 wrz 2018, 10:01

Jak testować retrakcję, to z przytupem ;) Wieżyczki mi się przejadły a to jest bardzo ciekawe.
https://www.thingiverse.com/thing:881114
t1.jpg
t2.jpg
XisD, FlameRunner, Zepco
Pozdrawiam
Paweł

Moje twory w 3D
Awatar użytkownika
dziobu
Zasłużony
Posty: 2240
Rejestracja: 28 gru 2016, 16:38
Lokalizacja: Kraków
Drukarka: ZMorph 2.0(S)
x 607
Kontaktowanie:

Re: Dziobu - wydruki

Postautor: dziobu » 03 paź 2018, 02:56

Kolejny test - tym razem omawiana tu i tam delta ;P

w1.jpg
w2.jpg
w3.jpg
w4.jpg
w5.jpg
w6.jpg


Projekt: https://www.thingiverse.com/thing:550604
Ink3.de PLA Mr.Bronze
Tryb wazy, dysza 0.4mm, ścieżka 0.6mm.

Bardzo przyjemna jest ta drukarka.
Pozdrawiam
Paweł

Moje twory w 3D
Awatar użytkownika
dziobu
Zasłużony
Posty: 2240
Rejestracja: 28 gru 2016, 16:38
Lokalizacja: Kraków
Drukarka: ZMorph 2.0(S)
x 607
Kontaktowanie:

Re: Dziobu - wydruki

Postautor: dziobu » 03 paź 2018, 12:05

Poprawiłem model stąd: https://reprapy.pl/viewtopic.php?f=35&t=2114&start=90#p48384
Kubek Pi; 50% tego co w linku ;)

Opanowałem nieco druk, skurcz i utwardzanie - no i coś z tego wyszło ;)
k1.jpg
k2.jpg
k3.jpg

Photocentric Firm Gray.
56x32mm, 0.025mm
rafaljot, kapi, FlameRunner, virgin71, balgator
Pozdrawiam
Paweł

Moje twory w 3D
Awatar użytkownika
Pajacyk0v
Posty: 688
Rejestracja: 02 kwie 2018, 15:18
Drukarka: Tatara A6
x 76

Re: Dziobu - wydruki

Postautor: Pajacyk0v » 03 paź 2018, 12:07

No bez jaj! :]
balgator
Awatar użytkownika
rafaljot
Zasłużony
Posty: 3455
Rejestracja: 05 lis 2016, 11:57
Lokalizacja: Kraków
Drukarka: Lume, K8400, HC Evo
x 519

Re: Dziobu - wydruki

Postautor: rafaljot » 03 paź 2018, 12:18

Pajacyk0v pisze:No bez jaj! :]

spokojnie. to nie z Delty :D
Lume, Lume+
Velleman Vertex K8400x2
HyperCube Evolution ST 250
Awatar użytkownika
kapi
Posty: 622
Rejestracja: 18 sty 2017, 15:37
Lokalizacja: Zabrze
Drukarka: Vertex 8400
x 83

Re: Dziobu - wydruki

Postautor: kapi » 03 paź 2018, 13:58

dziobu pisze:Photocentric Firm Gray.
56x32mm, 0.025mm


widać potencjał :piwo:
"Don't find fault. Find a remedy." Henry Ford
Stalowe K8400 ; CoreA8+Vertex+cośtam-in-one :)
Awatar użytkownika
Pajacyk0v
Posty: 688
Rejestracja: 02 kwie 2018, 15:18
Drukarka: Tatara A6
x 76

Re: Dziobu - wydruki

Postautor: Pajacyk0v » 03 paź 2018, 14:13

rafaljot pisze:
Pajacyk0v pisze:No bez jaj! :]

spokojnie. to nie z Delty :D


Ufff! Już myślałem że mój światopogląd legł w gruzach :lol:

Wróć do „Nasze wydruki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: @GUTEK@ i 3 gości