Drukowane kopułki/półkule - czyli o supportach

Czasem trzeba się pochwalić.
Awatar użytkownika
FlameRunner
Administrator
Posty: 2693
Rejestracja: 15 kwie 2016, 21:26
Lokalizacja: Olsztyn
x 442
Kontaktowanie:

Drukowane kopułki/półkule - czyli o supportach

Postautor: FlameRunner » 07 sty 2018, 21:52

Kontynuując temat drukowania półkul/kopułek na różnych drukarkach...
Temat zapodany przez @Blazi: viewtopic.php?f=9&t=1884&start=10
I podjęty przeze mnie: viewtopic.php?f=9&t=1884&start=40#p29842

Dla wygody bezpośrednio podaję link do modelu: https://www.thingiverse.com/thing:2184014 , plik "dalek_half_sphere_hollow.stl"
Drukowałem bez skalowania, średnica kopułki to około 100 mm.

1. Zortrax M200
0,19 mm, Z-Ultrat, Z-Suite 1.12.2 (najnowsza wersja nie-beta), kąt podpór 40 stopni, struktura podpór z interfejsem i warstwą separacji.
Zwiększyłem ilość supportu względem "codziennego" profilu, by nie mieć sytuacji, że nad samym supportem ładnie, a tuż poza nim wiszą luźne nitki.
DSC_7634rs.JPG
Zapowiedziana niespodzianka - zgrubienie na szczycie górnej powierzchni kopułki.
DSC_7635rs.JPG
DSC_7637rs.JPG
Interfejsu podpór praktycznie nie udało mi się oddzielić od właściwego wydruku.


2. Stary RepRap
0,2 mm, DD ABS+, Cura 3.0.3, podpory 45 stopni, struktura podpór z interfejsem i warstwą separacji
Zwiększyłem ilość supportu względem "codziennego" profilu, by nie mieć sytuacji, że nad samym supportem ładnie, a tuż poza nim wiszą luźne nitki.
DSC_7645rs.JPG
DSC_7647rs.JPG
Tutaj trochę podpór udało się usunąć, poddałem się gdy zaczęły odchodzić nitki od właściwego wydruku.


3. Ultimaker 3
0,2 mm, Ultimaker PLA + Ultimaker PVA, Cura 3.0.3
DSC_7642rs.JPG
DSC_7644rs.JPG
Tak, to jest SPÓD wydruku



I teraz tak:
1. W przypadku M200 nie wiem, co zrobić... Nie drukować kopułek?
2. W przypadku RepRapa, użytkownik może zmodyfikować sposób drukowania podpory. Jestem przekonany, że bez większych problemów wydrukowałbym to z podporą dającą się usunąć. Prawdopodobnie kosztem jakości wykończenia modelu, ale koniec końców byłby z tego w miarę poprawny wydruk, bez dramatu który by się rozegrał, gdyby to drukować z warstwą 0,2 mm w ogóle bez podpory.
3. W przypadku UM3 i supportu z rozpuszczalnego materiału... wydruk po prostu wyszedł.
dragonn, rafaljot, marek91, Zepco
Filip Misztal
filasklep.pl | właściciel

I love the smell of ABS in the morning...
Awatar użytkownika
Tuchajbej
Posty: 425
Rejestracja: 03 wrz 2017, 23:50
Lokalizacja: Prawie W-wa
Drukarka: HEvo/MK3/P3S
x 47

Re: Drukowane kopułki/półkule - czyli o supportach

Postautor: Tuchajbej » 07 sty 2018, 21:58

W robocie przeszlismy przy M200 na betę, po prostu ładniej drukuje, nie ma przepaleń materiału, i podpory ładnie sie odrywaja. Choc drukuje się trochę dłużej.
HEVO Bumblebee :yahoo: MK3 :cool2: P3S na wylocie :wave:
Maciek ;)
Awatar użytkownika
Julian
Posty: 347
Rejestracja: 19 kwie 2016, 21:42
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
Drukarka: Ultimaker 3
x 44
Kontaktowanie:

Re: Drukowane kopułki/półkule - czyli o supportach

Postautor: Julian » 07 sty 2018, 22:07

Całkiem nieźle wyszło z UM - pamiętasz ile PVA poszło?
Dystrybutor filamentów do drukarek 3D http://www.3Drukarki.pl
Awatar użytkownika
FlameRunner
Administrator
Posty: 2693
Rejestracja: 15 kwie 2016, 21:26
Lokalizacja: Olsztyn
x 442
Kontaktowanie:

Re: Drukowane kopułki/półkule - czyli o supportach

Postautor: FlameRunner » 07 sty 2018, 22:12

@Tuchajbej:
Celowo użyłem wersji nie-beta - tamten wątek zaczął się w zasadzie od tego, że beta miała problemy.

@Julian:
Cura mówi, że 29 g.
Filip Misztal
filasklep.pl | właściciel

I love the smell of ABS in the morning...
Awatar użytkownika
Kopytko
Zasłużony
Posty: 3022
Rejestracja: 19 kwie 2016, 11:27
Lokalizacja: Oleśnica
Drukarka: P3Steel v4.00
x 382

Re: Drukowane kopułki/półkule - czyli o supportach

Postautor: Kopytko » 07 sty 2018, 22:13

a bez suportu ?
:arrow: Pozdrawiam Patryk.
Aktualne drukarki :
:idea: Prusa i3 w wersji p3steel v1.00 :idea: Prusa i3 2 wersji p3steel v4.00 long :idea: Replicator 1 by CTC :idea: Delta Kossel :idea:UM2+extended
W budowie : COSIEK 70x70x70 :devil:
Awatar użytkownika
FlameRunner
Administrator
Posty: 2693
Rejestracja: 15 kwie 2016, 21:26
Lokalizacja: Olsztyn
x 442
Kontaktowanie:

Re: Drukowane kopułki/półkule - czyli o supportach

Postautor: FlameRunner » 07 sty 2018, 22:18

A bez supportu nie. Szkoda czasu i atłasu na drukowanie czegoś, co nieodzownie będzie miało liczne luźne nitki. ;)
Filip Misztal
filasklep.pl | właściciel

I love the smell of ABS in the morning...
Awatar użytkownika
Julian
Posty: 347
Rejestracja: 19 kwie 2016, 21:42
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
Drukarka: Ultimaker 3
x 44
Kontaktowanie:

Re: Drukowane kopułki/półkule - czyli o supportach

Postautor: Julian » 07 sty 2018, 22:21

@Julian:
Cura mówi, że 29 g.

Całkiem spoko. Dzięki!
Dystrybutor filamentów do drukarek 3D http://www.3Drukarki.pl
mcxmcx
Posty: 728
Rejestracja: 09 kwie 2017, 21:32
x 36

Re: Drukowane kopułki/półkule - czyli o supportach

Postautor: mcxmcx » 07 sty 2018, 23:06

Kiedyś się zastanawiałem, czy by się nie dało drukować podpór z pva ale tylko kilka warstw z pva a większość z ABS.
Czyli podpory z tego samego materiału co model, na górę 3-4 warstwy pva i na to znowu materiał konstrukcyjny.
Awatar użytkownika
FlameRunner
Administrator
Posty: 2693
Rejestracja: 15 kwie 2016, 21:26
Lokalizacja: Olsztyn
x 442
Kontaktowanie:

Re: Drukowane kopułki/półkule - czyli o supportach

Postautor: FlameRunner » 07 sty 2018, 23:09

Drukowanie z innego materiału samego interfejsu podpór jest bez problemu do wyklikania w Cura w parę chwil, ale jeszcze tego nie testowałem.
Filip Misztal
filasklep.pl | właściciel

I love the smell of ABS in the morning...
Awatar użytkownika
robertm
Posty: 112
Rejestracja: 20 cze 2017, 21:58
Lokalizacja: Siemiatycze
Drukarka: ZORTRAX M200
x 27
Kontaktowanie:

Re: Drukowane kopułki/półkule - czyli o supportach

Postautor: robertm » 07 sty 2018, 23:53

[quote="FlameRunner"]@Tuchajbej:
Celowo użyłem wersji nie-beta - tamten wątek zaczął się w zasadzie od tego, że beta miała problemy.

nowa beta 2.3.0.0 już go nie ma - polecam jak dla mnie to jest na dziś najlepsza wersja jaka wyszła poza tymi poniżej wersji 1
Liczy się tylko jeden - chcesz wiedzieć kto ? - zapytaj

Wróć do „Nasze wydruki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Kamino, XisD i 1 gość