Kapi - wydruki

Czasem trzeba się pochwalić.
Awatar użytkownika
kapi
Posty: 823
Rejestracja: 18 sty 2017, 15:37
Lokalizacja: Zabrze
Drukarka: Vertex 8400
x 131

Re: Kapi - wydruki

Postautor: kapi » 26 maja 2018, 12:54

Dawno nic nie wrzucałem .... :sad:

Proszę o wskazówki:
drukuję kratownicę. no i są tzw mosty i inne podobne druki w powietrzu.

"udało mi się" zrobić znaczący krok na przód jak na poniższym zdjęciu,
dzięki wskazówkom kolegi @rafaljot z TEGO Posta
20180526_123035.jpg


na pierwszym planie - powiedzmy że pierwszy druk. :cool2:

do poprawy w przyszłości zostaje retrakcja która już jest ustawiona na 3,5mm / 60mm/s

20180526_122816.jpg

na tym zdjęciu widać drobne przesunięcia na słupkach kraty - jak mogę to zniwelować ?
prędkość druku 20mm/s . jerk 30
warstwa 0,1 flow 95% ( później zwiększony do 102% - bałem się o "mosty" )
dysza 0,35 - ustawiona na 0,4 w cura.

20180526_123103.jpg


każda uwaga, wskazówka - mile widziana.
:piwo:

jak na moje potrzeby ( i tego modelu) jakość jest wystarczająca. aczkolwiek można tez nad nią popracować ;)
model w skali 1:1 ma 3m rozpiętości. na potrzeby druku został "zaadaptowany" do 5% wielkości.
"Don't find fault. Find a remedy." Henry Ford
Stalowe K8400
Awatar użytkownika
rafaljot
Zasłużony
Posty: 4599
Rejestracja: 05 lis 2016, 11:57
Lokalizacja: Kraków
Drukarka: Lume, K8400, HC Evo
x 955

Re: Kapi - wydruki

Postautor: rafaljot » 26 maja 2018, 15:25

1. ścieżki bym ustawił na 0.35 przy dyszy 0.35
2. wydaje mi się, że na tych słupkach - albo jest za wysoka temperatura albo tam Ci coś strasznie lata. A jak teraz wychodzi Ci ten test "backlash" ?
3. zwróć uwagę, czy na złączkach na rurce PTFE jak robi retrakcję, to czy tam ona się nie rusza. jak się rusza to trzeba takie:
https://www.thingiverse.com/thing:2125136 .... albo kawałek druta
dobrze też zastosować patent z tą taśmą monofilament na rurkę PTFE jak opisywał dragonn
PrzemoS, dragonn, kapi
Prusa i3 mk3s bear upgrade
Photon
Lume+
Velleman Vertex K8400x2
HyperCube Evolution ST 250
Anycubik Kossel Plus
Awatar użytkownika
kapi
Posty: 823
Rejestracja: 18 sty 2017, 15:37
Lokalizacja: Zabrze
Drukarka: Vertex 8400
x 131

Re: Kapi - wydruki

Postautor: kapi » 27 maja 2018, 11:19

ad.1 - ścieżka ustawiona. tylko te kraty szły na 0,4 gdyż "szukałem" jakichś rozwiązań ...
ad.2 - możliwe że temp szalała - zmieniony tunel chłodzacy zbijał temp i głowica wciąż grzała - dioda nie gasła.
zdjęcie backlash w załączeniu
ad.3 - to już mam poprawione - mam bezluzowe złączki z nierdzewki dedykowane do PTFE , ale spróbuję jeszcze z takim pierścieniem.

test backlash - tak było

a tak jest , warstwa 0,1 , PLA, predkość 40,
IMG_0718.JPG

wymieniłem łożyska w głowicy, gdyż te co miałem źle osadziłem i zblokowane były kulki.

leci jeszcze kostka kalibracyjna.....
"Don't find fault. Find a remedy." Henry Ford
Stalowe K8400
Awatar użytkownika
kapi
Posty: 823
Rejestracja: 18 sty 2017, 15:37
Lokalizacja: Zabrze
Drukarka: Vertex 8400
x 131

Re: Kapi - wydruki

Postautor: kapi » 27 maja 2018, 11:50

i kostka :
warstwa 0,1 :
IMG_0001.JPG

IMG_0002.JPG


warstwa 0,2:
IMG_0003.JPG

IMG_0004.JPG

IMG_0005.JPG

proszę o uwagi...

.
"Don't find fault. Find a remedy." Henry Ford
Stalowe K8400
Awatar użytkownika
rafaljot
Zasłużony
Posty: 4599
Rejestracja: 05 lis 2016, 11:57
Lokalizacja: Kraków
Drukarka: Lume, K8400, HC Evo
x 955

Re: Kapi - wydruki

Postautor: rafaljot » 27 maja 2018, 14:12

1. coś jest grubo nie tak albo z dyszą, brudna (bardzo polecam kupić oryginalną 0.35 jak szybkie drukowanie nie jest priorytetem, albo 0.4)
2. albo zdecydowanie za wysoka temperatura. Zmniejsz o 20 albo nawet 30'C w stosunku do tego co masz i zobacz, co się będzie działo. Te ścianki powinny być gładkie,
3. jak się poprawi, to pokaż proszę też jak wyglądają pozostałe ścianki
Prusa i3 mk3s bear upgrade
Photon
Lume+
Velleman Vertex K8400x2
HyperCube Evolution ST 250
Anycubik Kossel Plus
Awatar użytkownika
kapi
Posty: 823
Rejestracja: 18 sty 2017, 15:37
Lokalizacja: Zabrze
Drukarka: Vertex 8400
x 131

Re: Kapi - wydruki

Postautor: kapi » 27 maja 2018, 19:08

wiec tak :
temp : 195
warstwa 0,2
ustawiona prędkość : 40mm
jerk 20
materiał Velleman PLA
tył :
20180527_185558.jpg

prawa:
20180527_185532.jpg

przód:
20180527_185518.jpg

lewa:
20180527_185503.jpg


ustawienie na stole :
20180527_190311.jpg


dysze mam oryginalną , już drugą. PTFE również wymienione.
"Don't find fault. Find a remedy." Henry Ford
Stalowe K8400
Awatar użytkownika
rafaljot
Zasłużony
Posty: 4599
Rejestracja: 05 lis 2016, 11:57
Lokalizacja: Kraków
Drukarka: Lume, K8400, HC Evo
x 955

Re: Kapi - wydruki

Postautor: rafaljot » 27 maja 2018, 22:52

no wyraźnie jest lepiej na niższej temp. Ten backlash teraz też lepiej niż sprzed dwóch tygodni, zrównuje się chyba w okolicach 3 ząbka.
Prusa i3 mk3s bear upgrade
Photon
Lume+
Velleman Vertex K8400x2
HyperCube Evolution ST 250
Anycubik Kossel Plus
Awatar użytkownika
kapi
Posty: 823
Rejestracja: 18 sty 2017, 15:37
Lokalizacja: Zabrze
Drukarka: Vertex 8400
x 131

Re: Kapi - wydruki

Postautor: kapi » 28 maja 2018, 07:19

pod paznokciem to prawie cała kolumna jest równa - nie czuć żadnego uskoku.
dopiero w górnych partiach coś jest wyczuwalne, ale to moje odczucie.

ten PLA od Vellemana normalnie w 210* drukuje, niektóre kostki z niego - też, i wychodziło.
czemu tak było w tamtym wydruku - nie wiem.
"Don't find fault. Find a remedy." Henry Ford
Stalowe K8400
Awatar użytkownika
rafaljot
Zasłużony
Posty: 4599
Rejestracja: 05 lis 2016, 11:57
Lokalizacja: Kraków
Drukarka: Lume, K8400, HC Evo
x 955

Re: Kapi - wydruki

Postautor: rafaljot » 28 maja 2018, 09:16

nie, nie .Na zdjęciu widać uskoki i ma być widać wyraźnie. Znajdujesz takie miejsce, w którym jest najmniejszy uskok. Na ostatnim Twoim zdjęciu widać, żę to jest w okolicach czwartego ząbka. Im niżej znajdujesz to miejsce, tym lepiej.
Prusa i3 mk3s bear upgrade
Photon
Lume+
Velleman Vertex K8400x2
HyperCube Evolution ST 250
Anycubik Kossel Plus
Awatar użytkownika
olo2000pm
Posty: 930
Rejestracja: 26 mar 2018, 12:48
Lokalizacja: Poznań
Drukarka: Delta Riva
x 200

Re: Kapi - wydruki

Postautor: olo2000pm » 28 maja 2018, 09:44

A czy przypadkiem nie słychać "pstrykania" w dyszy?
Nie masz za dużej retrakcji?
Załączniki
IMG_20180528_094553.jpg

Wróć do „Nasze wydruki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości