wydruki gringo

Czasem trzeba się pochwalić.
Awatar użytkownika
kapi
Posty: 655
Rejestracja: 18 sty 2017, 15:37
Lokalizacja: Zabrze
Drukarka: Vertex 8400
x 88

Re: wydruki gringo

Postautor: kapi » 06 sie 2018, 13:29

do druku kostki kalibracyjnej spróbuj użyć funkcji Spiralize Outer Contour, w sekcji Special modes. - tzw tryb wazy.
"Don't find fault. Find a remedy." Henry Ford
Stalowe K8400 ; CoreA8+Vertex+cośtam-in-one :)
Awatar użytkownika
cardjunk
Posty: 62
Rejestracja: 28 lip 2018, 22:19
Lokalizacja: szczecin/poznań
x 10

Re: wydruki gringo

Postautor: cardjunk » 06 sie 2018, 15:27

McKee pisze:Gratulacje!
Na pierwszym zdjęciu wygląda tak jakby to szew (seam) był oddalony od rogu kostki - zobacz czy to samo jest widoczne na podglądzie slicera. Stół teraz jest trochę za nisko ;). Sprawdź czy nie masz możliwości ustawiania tego w startowym g-code (software'owo). Mechanika - śruby pod stołem to moim zdaniem tylko do dokładnego wypoziomowania stołu a wysokość lepiej się w sofcie reguluje.

w slicerze niczego nie widać, a ustawienia szwu mam:
z seam alignment: sharpest corner a seam corner preference: hide seam.
powinienem coś przestawić? wieczorem druknę kostkę z opcją o której mówi kolega kapi


ps. zapomniałem dodać, że zmierzyłem ostatnią kostkę i mam wymiary x,y,z dokładność do 5 setek, a każda ścianka gruba 1,02+/- 0,01 więc jestem bardzo zadowolony :D
Awatar użytkownika
cardjunk
Posty: 62
Rejestracja: 28 lip 2018, 22:19
Lokalizacja: szczecin/poznań
x 10

Re: wydruki gringo

Postautor: cardjunk » 06 sie 2018, 20:57

kapi pisze:do druku kostki kalibracyjnej spróbuj użyć funkcji Spiralize Outer Contour, w sekcji Special modes. - tzw tryb wazy.

Zrobiłem tak jak mówiłeś i aż nie wiem co powiedzieć.. każda ścianka jest właściwie idealnie gładka i nie do odróżnienia, widoczny wcześniej szew całkowicie zniknął, a wydruk jest tak cienki, że aż pół prześwituje ale nadal idealnie prosty.
Szkoda tylko, że tej opcji można używać tylko do wydruków które tylko i wyłącznie stoją, ze względu na cieniutkie ścianki(chyba, że jest inaczej, bardzo chętnie się dowiem)

Jedynie dolna ścianka nie uzyskuje całkowitego przetopu i nie wiem jak mógłbym to uzyskać, na zdjęciach podstawa jest minimalnie szersza niż kostka, tworząc coś jakby "postument", jest to spowodowane użytą opcją, wydruk tak powstaje aby był stabilny pomimo tak cienkiej ścianki czy jest to po prostu kwestia tego, że mam ustawione w curze parametry dotyczące pierwszej warstwy?

dzięki!
wydruk przy takich samych parametrach jak poprzednie kostki, wypełnienie 0%, czy przy standardowym 20 czy 30%, dałoby radę wydrukować z tą opcją coś większego? np. figurkę
P_20180806_203305.jpg
P_20180806_203258.jpg

P_20180806_204937.jpg
P_20180806_204013.jpg
P_20180806_203941.jpg
P_20180806_203931.jpg
Awatar użytkownika
kapi
Posty: 655
Rejestracja: 18 sty 2017, 15:37
Lokalizacja: Zabrze
Drukarka: Vertex 8400
x 88

Re: wydruki gringo

Postautor: kapi » 06 sie 2018, 21:06

A jak wymiary? Grubość ścianki? Musi odpowiadać ustawieniu ścieżki w cura.
Ten "postument" może też wynikać z wprasowania pierwszej warstwy choć na zdjęciu podstawy widać luki między przejściami...
Spróbuj zwiększyć wartość (lub zmniejszyć) na initial layer Line width .

Może jeszcze ktoś coś podpowie.

Dysze masz 0.4? To parametry też musisz skorygować. Tam gdzie jest 0.35 - w sekcji Quality.

Tak miałem w K8400... tam była dysza 0.35 :)

Na forum w pobieralni jest kostka z symbolem X i Y.
Spróbuj ją wydrukować w trybie waży.
Ostatnio zmieniony 06 sie 2018, 21:06 przez kapi, łącznie zmieniany 2 razy.
cardjunk
"Don't find fault. Find a remedy." Henry Ford
Stalowe K8400 ; CoreA8+Vertex+cośtam-in-one :)
Awatar użytkownika
dragonn
Zasłużony
Posty: 4338
Rejestracja: 12 gru 2016, 21:50
Lokalizacja: Opole
Drukarka: LUME
x 520

Re: wydruki gringo

Postautor: dragonn » 06 sie 2018, 21:06

cardjunk pisze:Jedynie dolna ścianka nie uzyskuje całkowitego przetopu i nie wiem jak mógłbym to uzyskać, na zdjęciach podstawa jest minimalnie szersza niż kostka, tworząc coś jakby "postument"

To oznacza że dysza jest ciut za blisko stołu i powstaje tzw. stopa słonia.
Co do samej kostki to teraz zmierz suwmiarką lub mikrometrem grubość tej ścianki z dokładnością ~0.01mm najlepiej. Wtedy zabierzemy się za kalibrację.
Jeśli chodzi o użyteczność samego trybu wazy :D, to coś, można w nim drukować wazony :P. Ogólnie wydruk musi się dać wydrukować używają jednej, nigdzie nieprzerywanej linii która wszędzie będzie podparta poprzednimi.
cardjunk
LUME PRO - mody: E3D Lite6 w bowden + Titan, silniki 42BYGHM809
Awatar użytkownika
cardjunk
Posty: 62
Rejestracja: 28 lip 2018, 22:19
Lokalizacja: szczecin/poznań
x 10

Re: wydruki gringo

Postautor: cardjunk » 06 sie 2018, 21:33

jakże trafne określenie, w takim razie jeśli chciałbym ją odsunąć, już nie tykając śrub jak najlepiej się za to zabrać?
Jutro rano wrzucę pomiary nowej kostki, dinowską suwmiarką więc te 0,01 powinno się zgadzać

już wcześniej zmieniłem 0,35 na 0,4 tak jak dysza, McKee na szczęście szybko mnie poprawił


kapi, druknę ją jutro wieczorem jak tylko wrócę z pracy, może do tego czasu uda mi się o tą "ciut" obniżyć stół, plus może jeszcze będzie trzeba wprowadzić jakieś modyfikacje po podaniu wymiarów dzisiejszej kostki
Awatar użytkownika
cardjunk
Posty: 62
Rejestracja: 28 lip 2018, 22:19
Lokalizacja: szczecin/poznań
x 10

Re: wydruki gringo

Postautor: cardjunk » 07 sie 2018, 09:40

A więc kostka ma 0,43mm grubość ścianki, właściwie wszystkie są równej grubości, pomiar trochę skacze do 0,42.

Wymiary samej kostki 19,99x20,01 - podstawa, 20,03-wysokość
Awatar użytkownika
cardjunk
Posty: 62
Rejestracja: 28 lip 2018, 22:19
Lokalizacja: szczecin/poznań
x 10

Re: wydruki gringo

Postautor: cardjunk » 08 sie 2018, 00:17

Oto forumowa kosteczka
Kąt wyszedł fajnie, wszystko jest gładkie, literki są ładne, wymiary się zgadzają, jedyne co to napis reprapy jest ciężko czytelny, ale jest wydrukowany równo i głęboko, ostro-może po prostu w tym kolorze tak go kiepsko widać? Czy to już pora na Benchy?
P_20180807_223740.jpg
P_20180807_223644.jpg
P_20180807_223629.jpg
P_20180807_223313.jpg
P_20180807_205313.jpg



ps. sory za takie kiepskie światło, próbowałem coś z tym zrobić
Awatar użytkownika
McKee
Zasłużony
Posty: 1891
Rejestracja: 20 kwie 2016, 23:00
x 340

Re: wydruki gringo

Postautor: McKee » 08 sie 2018, 14:48

Jakoś słabo to wygląda (napisy), ale może wina światła rzeczywiście.
Rzucaj się na dalsze wydruki, bo czas nabrać doświadczenia, a człowiek najlepiej uczy się na własnych błędach ;).
cardjunk
Motto na dziś: "How may I amuse you?"
Awatar użytkownika
cardjunk
Posty: 62
Rejestracja: 28 lip 2018, 22:19
Lokalizacja: szczecin/poznań
x 10

Re: wydruki gringo

Postautor: cardjunk » 08 sie 2018, 16:10

McKee pisze:Jakoś słabo to wygląda (napisy), ale może wina światła rzeczywiście.
Rzucaj się na dalsze wydruki, bo czas nabrać doświadczenia, a człowiek najlepiej uczy się na własnych błędach ;).

Ahoj przygodo!

Wróć do „Nasze wydruki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google [Bot] i 1 gość