wydruki gringo

Czasem trzeba się pochwalić.
Awatar użytkownika
cardjunk
Posty: 88
Rejestracja: 28 lip 2018, 22:19
Lokalizacja: szczecin/wrocław
x 23

Re: wydruki gringo

Postautor: cardjunk » 13 gru 2018, 08:29

Trochę bije(mam jedną) szczególnie kiedy podjadę na ~~1/4 wysokości to widać to na końcówce, radełko się nie ślizga, pracuje jednostajnie
Awatar użytkownika
cardjunk
Posty: 88
Rejestracja: 28 lip 2018, 22:19
Lokalizacja: szczecin/wrocław
x 23

Re: wydruki gringo

Postautor: cardjunk » 13 gru 2018, 09:32

zapomniałem dodać, z drugiej strony profilu, wydruk jest właściwie gładki, wolny od przedstawionych wad
Awatar użytkownika
cardjunk
Posty: 88
Rejestracja: 28 lip 2018, 22:19
Lokalizacja: szczecin/wrocław
x 23

Re: wydruki gringo

Postautor: cardjunk » 13 gru 2018, 22:24

48383212_2258650911080526_2321769594055819264_n.jpg


poprzednie zdjęcie było wzdłuż osi x, obróciłem model, druk wzdłuż igrek też ma te wody, natomiast trochę trochęmniej, i dół wydruku wyszedł dużo lepiej, w pierwszej opcji krawędź spływu miała dużo gorzej wyglądający szew.

Z czym ja mam do czynienia?

proszę zauważyć, że wady w tych dwóch wariantach wyglądają podobnie mają natomiast inny wzór, wzdłuż osi y jest to po prostu regularny na przemian odcinek dobry zły, a na pierwszym zdjęciu mamy duży odcinek zły, dwa dobre dwa złe(drobne) potem znowu duży
Awatar użytkownika
adziaki
Posty: 116
Rejestracja: 17 wrz 2016, 13:26
Lokalizacja: Koszalin
x 45

Re: wydruki gringo

Postautor: adziaki » 13 gru 2018, 22:34

Dla mnie wygląda to jak nierównoległość prowadzenia osi Z.
Czyli, że od pewnego momentu masz nierównoległe profile/wałki/łożyska względem siebie lub względem elementów konstrukcyjnych.
Odłącz napęd osi Z i sprawdź "na sucho" czy w całym obszarze roboczym góra/dół chodzi bez oporów i się nie zacina tam gdzie zaczynają się te "cyrki".
Awatar użytkownika
Domell
Zasłużony
Posty: 1003
Rejestracja: 19 kwie 2016, 12:28
Lokalizacja: Katowice
Drukarka: Mendel 90 / i3 / X3D
x 128

Re: wydruki gringo

Postautor: Domell » 13 gru 2018, 22:53

Mogę się mylić ale według mnie masz krzywą śrubę,(sam jej koniec co dziwne bo powinna bić na całej wysokości mniej lub bardziej) wykręć ja i pokulaj po płaskiej powierzchni powie ci to wszystko. Ale myślę że to nie jedyny problem, wrócimy do tematu jak sprawdzisz.
Pokaż zdjęcia drukarki i prowadzenia filamentu w momencie gdy drukarka jest prawie na max wysokości.
Drukarki :
X3D xs // przeróbka i malowanie artystyczne w toku.
T.E.S.O.L // codzienna eksploatacja - po przebudowie drukuje :D
Awatar użytkownika
cardjunk
Posty: 88
Rejestracja: 28 lip 2018, 22:19
Lokalizacja: szczecin/wrocław
x 23

Re: wydruki gringo

Postautor: cardjunk » 14 gru 2018, 00:30

jutro od rana się za nią wezmę
Awatar użytkownika
cardjunk
Posty: 88
Rejestracja: 28 lip 2018, 22:19
Lokalizacja: szczecin/wrocław
x 23

Re: wydruki gringo

Postautor: cardjunk » 14 gru 2018, 23:08

Podczas ogólnego stukania i pukania, zauważyłem, że rolki na osi x nie są równomiernie dokręcone, i z prawej strony mają większy luz, poprawiłem, i jak widać trochę się poprawiło, ale problem nadal występuje.

Wyjąłem śrubę, jest ona minimalnie wyboczona, przy szybkim podniesieniu zetki, jestem w stanie zauważyć małe bicie, żeby mieć pewność, że filament nie napotyka problemów w głowicy rozkręciłem całą, wszystko było okej, rurka dopchnięta do samej dyszy.
Załączniki
48277820_329246051009351_8826280083883819008_n.jpg
48314793_332013980954733_4528773049167642624_n.jpg
48269185_1210798249078764_4026076238459174912_n.jpg
48358880_523951118120557_1627211689382379520_n.jpg
Awatar użytkownika
cardjunk
Posty: 88
Rejestracja: 28 lip 2018, 22:19
Lokalizacja: szczecin/wrocław
x 23

Re: wydruki gringo

Postautor: cardjunk » 19 gru 2018, 18:09

dla potomnych, rozwiązałem problem.
Raz przypadkiem nie dodałem brima, i zauważyłem, że nie prawidłowości pojawiły się znacznie szybciej, stąd założyłem sobie, że drga to po prostu, podkręcałem to i owo, mimo, że na pierwszy rzut oka wyglądało na sztywne, i udało mi się wydrukować całość bez wady.
Co ciekawe, wada nie ustąpiła od razu a dopiero po kilku wydrukach, jakby poprzestawiana śruba i reszta musiała się trochę ułożyć.
Awatar użytkownika
cardjunk
Posty: 88
Rejestracja: 28 lip 2018, 22:19
Lokalizacja: szczecin/wrocław
x 23

Re: wydruki gringo

Postautor: cardjunk » 03 lut 2019, 12:44

Popularne cessny, model własny.
Na zdjęciu nie widać żadnych szczegółów, bo mnóstwo rzeczy jest do poprawy, wiem mniej więcej jak się za nie zabrać tylko muszą trochę po prostu poczekać, a tak to zwykła pokazówka.

filament to DD ruby petg, ładny.
Załączniki
51449316_2672389582779092_6625817623445635072_n.jpg
Artu, Zepco

Wróć do „Nasze wydruki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość