Pierwszy wydruk - co poprawiać

Czasem trzeba się pochwalić.
Awatar użytkownika
rm-rf
Posty: 5
Rejestracja: 15 sty 2023, 15:10

Pierwszy wydruk - co poprawiać

Postautor: rm-rf » 24 sty 2023, 22:39

No ok, drugi wydruk :D Pierwszy nie wyszedł do końca ;)

Czekam na zdanie fachowców - co z tym robić :D
Załączniki
20230124_223834.jpg
20230124_223828.jpg
20230124_223819.jpg
20230124_223809.jpg
20230124_223801.jpg
20230124_223753.jpg
Awatar użytkownika
arbaql
Posty: 95
Rejestracja: 16 wrz 2021, 20:22
Lokalizacja: Warszawa
Drukarka: Anet A8
x 33

Re: Pierwszy wydruk - co poprawiać

Postautor: arbaql » 24 sty 2023, 22:58

Powiedzieć musisz na jakiej drukarce i jakie parametry druku. Na obecną chwilę można powiedzieć i tym tylko że bardzo ładnie, gdyby nie parę drobiazgów to wręcz idealnie. Już sam fakt że wydruk udało się zakończyć jest optymistyczny. Fot. 2 od góry: zbyt duży odstęp między dyszą a stołem przy pierwszej warstwie. Idealnie jest wtedy, gdy wszystkie ścieżki się ze sobą zlewają, ale na siebie nie nachodzą. Dlatego często lepiej przerwać wydruk gdy widzisz że pierwsza warstwa nie była zadowalająca, podregulowac i rozpocząć od nowa z poprawną szczeliną. Pierwsza warstwa jest najważniejsza i często od niej zależą losy całego detalu. Na przykład wydruk może się odkleić od stołu przy niepoprawnej pierwszej warstwie. Co z tym zrobić? Uczyć się na własnych błędach i poprawiać. Poza tym zdaje się że było to drukowane dość szybko, za szybko jak na możliwości drukarki. Tego trzeba się samemu nauczyć, to znaczy możliwości swojej drukarki, znaleźć optymalne ustawienia. Czasem ładniej wychodzi drukowanie na grubszej warstwie - wolniej, niż cienką warstwą i szybko. Drogie drukarki wysokiej klasy same ustawiają stół i drukują zawsze poprawnie, tanie drukarki wymagają często więcej umiejętności i przygotowań a wydruki i tak wychodzą najwyżej zadowalającej jakości.
Ostatnio zmieniony 24 sty 2023, 23:13 przez arbaql, łącznie zmieniany 1 raz.
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić i przychodzi taki jeden, który nie wie, że się nie da i on właśnie to robi." - Albert Einstein
Awatar użytkownika
JGFTW
Posty: 980
Rejestracja: 14 sie 2019, 05:19
Lokalizacja: Wrocław
Drukarka: DIY Prusa Bear
x 602

Re: Pierwszy wydruk - co poprawiać

Postautor: JGFTW » 24 sty 2023, 23:10

Jak dla mnie:
- za wysoko pierwsza warstwa
- wygląda na trochę za dużą temperaturę albo za słabe chłodzenie (napisy są zdeformowane)
- poszukałbym odpowiedniej wartości Jerk/JD albo Linear Advance - listery maja wypukłe wcięcia
- może zmniejszyłbym mnożnik ekstruzji o 1% (nie wiem czy nie jest trochę za dużo patrząć na pierwszą warstwę
- czy po wydruku dysza staję w miejscu, gdzie skończyła się ostatnia warstwa drukować (wskazuję na to dziura po dyszy na górnej warstwie)? To dodałbym do skryptu końcowego w slicerze, żeby poszedł do X0 i Ymax
Awatar użytkownika
rm-rf
Posty: 5
Rejestracja: 15 sty 2023, 15:10

Re: Pierwszy wydruk - co poprawiać

Postautor: rm-rf » 25 sty 2023, 09:13

Dziękuję za uwagi. Jak naniosę poprawki to wrzucę drugi druk ;)
Awatar użytkownika
Rozarh
Posty: 302
Rejestracja: 12 kwie 2021, 10:45
Lokalizacja: opolskie
Drukarka: DIY
x 98

Re: Pierwszy wydruk - co poprawiać

Postautor: Rozarh » 25 sty 2023, 14:51

No i takie uwagi, że forumową kostkę kalibracyjną drukuje się w trybie wazy i bez wypełnienia... ;)
Jak mawiał wieszcz artusiek:
nie chcesz grzebać? kup prusę ( np. )
kupiłeś coś co dopieszczasz? naucz się grzebać
Awatar użytkownika
rm-rf
Posty: 5
Rejestracja: 15 sty 2023, 15:10

Re: Pierwszy wydruk - co poprawiać

Postautor: rm-rf » 25 sty 2023, 19:42

OK naniosłem kilka poprawek:
1. Pogrzebałem w ustawieniach wg. zaleceń
2. Poprawiłem napięcie paska na osi X
3. wydruk w trybie wazy bez wypełnienia
Załączniki
20230125_193818.jpg
20230125_193729.jpg
20230125_193737.jpg
20230125_193745.jpg
20230125_193803.jpg
20230125_193722.jpg
20230125_193713.jpg
Awatar użytkownika
morf
Posty: 2712
Rejestracja: 17 sty 2017, 12:28
Drukarka: Prusa MK3S
x 1310

Re: Pierwszy wydruk - co poprawiać

Postautor: morf » 25 sty 2023, 21:37

to jeszcze pocwicz robienie zdjec :)
dziobu, rm-rf, McKee
Done is better than perfect.
Awatar użytkownika
rm-rf
Posty: 5
Rejestracja: 15 sty 2023, 15:10

Re: Pierwszy wydruk - co poprawiać

Postautor: rm-rf » 30 sty 2023, 21:40

Taka sobie obudowa
Załączniki
20230130_213907.jpg
20230130_213835.jpg
20230130_213816.jpg
20230130_213802.jpg
Awatar użytkownika
Adinfo
Posty: 1052
Rejestracja: 15 lis 2018, 12:54
Lokalizacja: śląsk
Drukarka: 2xDelta, MkxS, MD-16
x 224
Kontaktowanie:

Re: Pierwszy wydruk - co poprawiać

Postautor: Adinfo » 30 sty 2023, 22:24

Powoli do przodu. Jak pisał wcześniej @JGTW włącz/skalibruj Linear Advance - wtedy ograniczysz te zgrubienia na narożnikach - to samo co widać na kostkach w poprzednim poście.

Przy okazji - wiemy, że masz ThingPad :mrgreen:
morf
Anycubic Delta Linear Plus
Prusa i3 Beer 0% Upgrade https://reprapy.pl/viewtopic.php?f=34&t=6395&p=106894#p106887
Awatar użytkownika
morf
Posty: 2712
Rejestracja: 17 sty 2017, 12:28
Drukarka: Prusa MK3S
x 1310

Re: Pierwszy wydruk - co poprawiać

Postautor: morf » 30 sty 2023, 23:04

No taka sobie.
Mechanicznie nie masz luzów? Co to za drukarka w ogóle?
Chyba też zbyt wprasowujesz pierwsza warstwe
Done is better than perfect.

Wróć do „Nasze wydruki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości