Przebarwienia na ściankach

Jakość druku Cię nie zadowala?
Awatar użytkownika
morf
Drukarz
Postów w temacie: 3
Posty: 3239
Rejestracja: 17 sty 2017, 12:28
Drukarka: Reprapy, Prusa MK3S
x 1598

Re: Przebarwienia na ściankach

Post autor: morf »

Dokładnie na podglądzie pociętego modelu zobacz czy prędkości przejazdów są takie same. Może opcja auto cooling albo minimum layer print time powoduje zmianę prędkości.
Done is better than perfect.
doman
Postów w temacie: 11
Posty: 21
Rejestracja: 14 cze 2020, 09:13
Drukarka: Bambu A1, FF AD5M
x 5

Re: Przebarwienia na ściankach

Post autor: doman »

Udało mi się trochę poprawić wydruk zmniejszając print speed z 50 do 40 (obrysy zewnętrzne automatycznie zmieniły się na 20). Temperatury nie zmieniałem - 210
Chciałem dalej pobawić się z prędkościami i temperaturą i wyszła taka kiszka:
od lewej
205 temp., print speed 50, wall speed 25, outer wall speed 20
205 temp., print speed 60, wall speed 25, outer wall speed 20
205 temp., print speed 60, wall speed 30, outer wall speed 30
20200615_074014_resized.jpg
20200615_074026_resized.jpg
Czy to może być problem z osią Z?
Awatar użytkownika
fredator
Postów w temacie: 3
Posty: 64
Rejestracja: 07 gru 2018, 08:02
Lokalizacja: Warszawa
Drukarka: Ender 3
x 82

Re: Przebarwienia na ściankach

Post autor: fredator »

doman pisze:Czy to może być problem z osią Z?
Nie, to problem z ekstruderem albo hotendem.

1) Ekstruder - sprawdź czy filament jest dobrze dociskany radełkiem i łożyskiem. Ten plastikowy często pęka i zmniejsza się nacisk. Filament powinien być dociśnięty optymalnie, tzn. na tyle mocno, że się nie ślizga po ząbkach, ale na tyle słabo żeby nie stawiać dużego oporu.

2) Hotend - mój faworyt - mogła zrobić się przerwa w hotendzie między dyszą a rurką PTFE (a.k.a. "szparka"). W 100% moich hotendów Creality występował ten problem, jest on bardzo często opisywany na forum. Rozwiązanie to próba tzw. "cold pull", a jak to nie pomoże to rozebranie hotendu, czyszczenie i złożenie, ale najlepiej rozwiązać problem przez kupno poprawionej gardzieli od TDI-CAD albo spróbować jakiegoś podejścia z Thingiverse (nie próbowałem, ale może zadziała). Częstym symptomem jest klikanie ekstrudera, niech Cię to nie zmyli - problem leży wtedy w hotendzie.

Witam w gronie szczęśliwych posiadaczy Endera 3 ;)
doman, Abys
Ender 3 - direct z Bondtechem i Micro-Swissem oraz MKS Gen L
Ender 3 - direct z BMG i SKR v1.1
ForkLIFT na ramie od Hypercube 2020 - bowden i SKR v1.3 - buildlog
Awatar użytkownika
FlameRunner
Zasłużony
Postów w temacie: 2
Posty: 6568
Rejestracja: 15 kwie 2016, 21:26
x 2056

Re: Przebarwienia na ściankach

Post autor: FlameRunner »

doman
doman
Postów w temacie: 11
Posty: 21
Rejestracja: 14 cze 2020, 09:13
Drukarka: Bambu A1, FF AD5M
x 5

Re: Przebarwienia na ściankach

Post autor: doman »

FlameRunner pisze:Ja tylko zostawię linka. ;)
https://przyrostowo.pl/4671-10-rzeczy-k ... m-ender-3/
Zrobiłem większość rzeczy od razu po kupnie. Podociskałem złącznki, ale widać to za mało. Wydrukowałem już ponad kilogram filamentu i było ok :thumbup:
doman
Postów w temacie: 11
Posty: 21
Rejestracja: 14 cze 2020, 09:13
Drukarka: Bambu A1, FF AD5M
x 5

Re: Przebarwienia na ściankach

Post autor: doman »

fredator pisze:
doman pisze:Czy to może być problem z osią Z?
Nie, to problem z ekstruderem albo hotendem.

1) Ekstruder - sprawdź czy filament jest dobrze dociskany radełkiem i łożyskiem. Ten plastikowy często pęka i zmniejsza się nacisk. Filament powinien być dociśnięty optymalnie, tzn. na tyle mocno, że się nie ślizga po ząbkach, ale na tyle słabo żeby nie stawiać dużego oporu.

2) Hotend - mój faworyt - mogła zrobić się przerwa w hotendzie między dyszą a rurką PTFE (a.k.a. "szparka"). W 100% moich hotendów Creality występował ten problem, jest on bardzo często opisywany na forum. Rozwiązanie to próba tzw. "cold pull", a jak to nie pomoże to rozebranie hotendu, czyszczenie i złożenie, ale najlepiej rozwiązać problem przez kupno poprawionej gardzieli od TDI-CAD albo spróbować jakiegoś podejścia z Thingiverse (nie próbowałem, ale może zadziała). Częstym symptomem jest klikanie ekstrudera, niech Cię to nie zmyli - problem leży wtedy w hotendzie.

Witam w gronie szczęśliwych posiadaczy Endera 3 ;)
Zapuściłem zdalnie projekt drukowania polecanej złączki hotendu. Jak wrócę z pracy powinien się zakończyć. Wezmę się za jego rozebranie i gruntowne wyczyszczenie. Dam znać czy pomogło
doman
Postów w temacie: 11
Posty: 21
Rejestracja: 14 cze 2020, 09:13
Drukarka: Bambu A1, FF AD5M
x 5

Re: Przebarwienia na ściankach

Post autor: doman »

Powiedzcie czy warto przerobić na Direct Drive. Przykład takiej przeróbki: https://www.thingiverse.com/thing:3816051
Czy ustawienia retrakcji pozostają takie same?
Awatar użytkownika
FlameRunner
Zasłużony
Postów w temacie: 2
Posty: 6568
Rejestracja: 15 kwie 2016, 21:26
x 2056

Re: Przebarwienia na ściankach

Post autor: FlameRunner »

Drastycznie zmieniają się parametry retrakcji.
Drastycznie zwiększa się masa karetki głowicy -> znacznie zwiększa się problem ze zwisaniem belki X po stronie nie podpartej śrubą.

Directa lubię za znacznie większą kontrolę nad ekstruzją, ale w przypadku ender-3 pięć razy bym się zastanowił.

I na koniec najważniejsze: samo przełożenie ekstrudera w inne miejsce nie rozwiąże Twoich problemów. ;)
doman
rezystor1990
Konto z ograniczeniami
Postów w temacie: 2
Posty: 66
Rejestracja: 20 lip 2018, 22:33
x 42

Re: Przebarwienia na ściankach

Post autor: rezystor1990 »

Wydaje mi się, że za wrażenie pasm może być też odpowiedzialne ustawienie w slicer opcji zmiennej wysokości warstwy. Widać to na pierwszym kocie.
Załączniki
zmienna wysokość warswty.jpg
doman
Awatar użytkownika
fredator
Postów w temacie: 3
Posty: 64
Rejestracja: 07 gru 2018, 08:02
Lokalizacja: Warszawa
Drukarka: Ender 3
x 82

Re: Przebarwienia na ściankach

Post autor: fredator »

doman pisze:Powiedzcie czy warto przerobić na Direct Drive. Przykład takiej przeróbki: https://www.thingiverse.com/thing:3816051
Dokładnie ten projekt mam na jednym z Enderów, tylko w wersji z BMG i silnikiem-naleśnikiem. Jest spoko, ale trzeba się liczyć ze zmniejszeniem pola roboczego w osi X o kilka centymetrów. Według mnie to jedno z solidniejszych mocowań i dobrze współgra z chłodzeniem Bullseye.

W moim przypadku nie rozwiązało ono niestety problemu z przerwą między dyszą i rurką, więc pod tym względem polecić go nie mogę.

Z wad można jeszcze dorzucić wyraźniejsze prążki na ostrych zakrętach spowodowane większą masą karetki.
doman pisze: Czy ustawienia retrakcji pozostają takie same?
Długość retrakcji oczywiście do ponownej kalibracji, ale jest znacznie łatwiej pod tym względem w direct. Dużo lepiej działa też funkcja "Linear Advance", ale trzeba podgrać firwmware, żeby w ogóle móc z niej skorzystać.
doman
Ender 3 - direct z Bondtechem i Micro-Swissem oraz MKS Gen L
Ender 3 - direct z BMG i SKR v1.1
ForkLIFT na ramie od Hypercube 2020 - bowden i SKR v1.3 - buildlog
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kalibracja, problemy”