Ender 3 nie znikający problem efektu stopy słonia
Ender 3 nie znikający problem efektu stopy słonia
Witam. Jestem amatorem w dziedzinie druku 3d jak i użytkowania samej drukarki ale do rzeczy, borykam się od samego początku z efektem stopy słonia jak i zaniżonym wymiarem osi "z" O około 0.8 mm. Czytałem tu na forum post o tej stopie zrobiłem wszystko co tam było napisane tzn:
- składałem całą drukarkę powoli z kontomierzem i sufmiarką( problem jedynie z karetka różnica koniec-poczatek to jakieś 0.9mm)
-nakrętka śruby trapezowej lekko luźna
-stół poziomowany ze szczelinomierzem
-chłodzenie na maksa
-drukowanie bez podgrzanego stołu
-ekstruder skalibrowany
-oś x i y płynnie lekko chodzą oś z płynnie ale pod siła
- slicer to cura na podstawowych parametrach dla 0.2, próbowałem już z Expansion horizontal jak ktoś tu napisałem, zmniejszałem prędkość druku, drukuje najpierw zewnętrze ściany później środek a stopa nadla występuje. Jakieś rady? Z góry dziękuję.
- składałem całą drukarkę powoli z kontomierzem i sufmiarką( problem jedynie z karetka różnica koniec-poczatek to jakieś 0.9mm)
-nakrętka śruby trapezowej lekko luźna
-stół poziomowany ze szczelinomierzem
-chłodzenie na maksa
-drukowanie bez podgrzanego stołu
-ekstruder skalibrowany
-oś x i y płynnie lekko chodzą oś z płynnie ale pod siła
- slicer to cura na podstawowych parametrach dla 0.2, próbowałem już z Expansion horizontal jak ktoś tu napisałem, zmniejszałem prędkość druku, drukuje najpierw zewnętrze ściany później środek a stopa nadla występuje. Jakieś rady? Z góry dziękuję.
Re: Ender 3 nie znikający problem efektu stopy słonia
Chciałbym dodać że jak jak na jeden koniec osi x użyje lekkiej siły to ugina się a druga strona stoi sztywny -ugięcie z rzędu maks 2mm ale to jak pisałem przy użyciu siły na jedną stronę.
Re: Ender 3 nie znikający problem efektu stopy słonia
Ten temat też czytałem i nie wiele mi pomógł ;(
Re: Ender 3 nie znikający problem efektu stopy słonia
Jeszcze raz ja przeczytałem jeszcze raz na spokojnie twoje rady i jeszcze raz na spokojnie zabrałem się do tematu a oto efekt czy to nadal stopa słonia czy tak ma być?TDI-CAD pisze:Może to:
viewtopic.php?f=67&t=7146
- FlameRunner
- Zasłużony
- Postów w temacie: 1
- Posty: 6568
- Rejestracja: 15 kwie 2016, 21:26
- x 2056
Re: Ender 3 nie znikający problem efektu stopy słonia
Roki wyregulowane? Jeśli stół lub głowica się buja, to nigdy nie dojdziesz z tym do ładu.
W jaki sposób poziomowałeś stół? Czytałeś ten wątek: viewtopic.php?f=70&t=5415 ?
W jaki sposób poziomowałeś stół? Czytałeś ten wątek: viewtopic.php?f=70&t=5415 ?
Re: Ender 3 nie znikający problem efektu stopy słonia
A więc tak dziś postanowiłem rozkręcić i jeszcze raz skręcić wszystko jak należy i efekt jest taki że stopa słonia zniknęła i wymiar na osi y jest równy, ale pojawił się inny problem mianowicie widoczne bardziej paski jakoś pomysł od czego to może być?FlameRunner pisze:Roki wyregulowane? Jeśli stół lub głowica się buja, to nigdy nie dojdziesz z tym do ładu.
W jaki sposób poziomowałeś stół? Czytałeś ten wątek: viewtopic.php?f=70&t=5415 ?
Re: Ender 3 nie znikający problem efektu stopy słonia
Miałem ostatnio podobny problem. Stół wypoziomowany z użyciem BLTouch, który pokazywał maksymalną odchyłkę płaskości stołu 0,1mm(szkło). Pierwsza warstwa wyglądała idealne a stopa słonia była dość widoczna na każdym wydruku. Niezależnie od tego jaki model drukowałem każdy z nich był za niski w osi Z o 0,3mm, bez względu na jego nominalną wysokość. Więc zacząłem się dokładnie przyglądać drukarce jak drukuje... Okazało się że że podczas podnoszenia osi X lewa strona podnosiła się o zadaną wysokość warstwy a prawa podnosiła się znacznie mniej.
Dociągnąłem rolkę na lewym słupku(tam gdzie jest śruba osi Z) i poluzowałem delikatnie rolkę na prawym słupku. Wypoziomowałem stół(koło godzina zabawy z Repetierhost i bltouch). Płaskość 0,05mm i co ważniejsze wartość ta jest powtarzalna po kolejnych próbach. Ustawiłem offset osi Z i puściłem wydruk, zmierzyłem po wydruku wysokość i skorygowałem offset. Pierwsza warstwa wygląda perfekcyjnie, stopa słonia zginęła, a wydruki wszystkie mają właściwą wysokość. I w taki właśnie sposób "pokonałem" u siebie stopę słonia.
Reasumując, właściwie wyregulowana drukarka to podstawa, to o czym mówili koledzy wcześniej, trzeba włożyć trochę serca w regulację żeby później cieszyć się dobrymi wydrukami .Biorąc pod uwagę ze to Ender3(czyli oś Z z jedną śrubą) to właśnie zalecał bym mocniejsze dokręcenie rolek na słupku ze śrubą trapezową i nieco luźniejszą stronę prawą (ale nie na tyle by opadała oś). Sam mam Endera3 w wersji Direct i dlatego wiem jak ważna jest właściwa regulacja.
Dociągnąłem rolkę na lewym słupku(tam gdzie jest śruba osi Z) i poluzowałem delikatnie rolkę na prawym słupku. Wypoziomowałem stół(koło godzina zabawy z Repetierhost i bltouch). Płaskość 0,05mm i co ważniejsze wartość ta jest powtarzalna po kolejnych próbach. Ustawiłem offset osi Z i puściłem wydruk, zmierzyłem po wydruku wysokość i skorygowałem offset. Pierwsza warstwa wygląda perfekcyjnie, stopa słonia zginęła, a wydruki wszystkie mają właściwą wysokość. I w taki właśnie sposób "pokonałem" u siebie stopę słonia.
Reasumując, właściwie wyregulowana drukarka to podstawa, to o czym mówili koledzy wcześniej, trzeba włożyć trochę serca w regulację żeby później cieszyć się dobrymi wydrukami .Biorąc pod uwagę ze to Ender3(czyli oś Z z jedną śrubą) to właśnie zalecał bym mocniejsze dokręcenie rolek na słupku ze śrubą trapezową i nieco luźniejszą stronę prawą (ale nie na tyle by opadała oś). Sam mam Endera3 w wersji Direct i dlatego wiem jak ważna jest właściwa regulacja.
Abys, kolenda
Re: Ender 3 nie znikający problem efektu stopy słonia
Problem stopy słonia zniwelowany teraz mam inny problem z paskami na bocznych ścianach i nie mam zielonego pojęcia od czego tonevix pisze:Miałem ostatnio podobny problem. Stół wypoziomowany z użyciem BLTouch, który pokazywał maksymalną odchyłkę płaskości stołu 0,1mm(szkło). Pierwsza warstwa wyglądała idealne a stopa słonia była dość widoczna na każdym wydruku. Niezależnie od tego jaki model drukowałem każdy z nich był za niski w osi Z o 0,3mm, bez względu na jego nominalną wysokość. Więc zacząłem się dokładnie przyglądać drukarce jak drukuje... Okazało się że że podczas podnoszenia osi X lewa strona podnosiła się o zadaną wysokość warstwy a prawa podnosiła się znacznie mniej.
Dociągnąłem rolkę na lewym słupku(tam gdzie jest śruba osi Z) i poluzowałem delikatnie rolkę na prawym słupku. Wypoziomowałem stół(koło godzina zabawy z Repetierhost i bltouch). Płaskość 0,05mm i co ważniejsze wartość ta jest powtarzalna po kolejnych próbach. Ustawiłem offset osi Z i puściłem wydruk, zmierzyłem po wydruku wysokość i skorygowałem offset. Pierwsza warstwa wygląda perfekcyjnie, stopa słonia zginęła, a wydruki wszystkie mają właściwą wysokość. I w taki właśnie sposób "pokonałem" u siebie stopę słonia.
Reasumując, właściwie wyregulowana drukarka to podstawa, to o czym mówili koledzy wcześniej, trzeba włożyć trochę serca w regulację żeby później cieszyć się dobrymi wydrukami .Biorąc pod uwagę ze to Ender3(czyli oś Z z jedną śrubą) to właśnie zalecał bym mocniejsze dokręcenie rolek na słupku ze śrubą trapezową i nieco luźniejszą stronę prawą (ale nie na tyle by opadała oś). Sam mam Endera3 w wersji Direct i dlatego wiem jak ważna jest właściwa regulacja.
Re: Ender 3 nie znikający problem efektu stopy słonia
Seba30 pisze:Problem stopy słonia zniwelowany teraz mam inny problem z paskami na bocznych ścianach i nie mam zielonego pojęcia od czego tonevix pisze:Miałem ostatnio podobny problem. Stół wypoziomowany z użyciem BLTouch, który pokazywał maksymalną odchyłkę płaskości stołu 0,1mm(szkło). Pierwsza warstwa wyglądała idealne a stopa słonia była dość widoczna na każdym wydruku. Niezależnie od tego jaki model drukowałem każdy z nich był za niski w osi Z o 0,3mm, bez względu na jego nominalną wysokość. Więc zacząłem się dokładnie przyglądać drukarce jak drukuje... Okazało się że że podczas podnoszenia osi X lewa strona podnosiła się o zadaną wysokość warstwy a prawa podnosiła się znacznie mniej.
Dociągnąłem rolkę na lewym słupku(tam gdzie jest śruba osi Z) i poluzowałem delikatnie rolkę na prawym słupku. Wypoziomowałem stół(koło godzina zabawy z Repetierhost i bltouch). Płaskość 0,05mm i co ważniejsze wartość ta jest powtarzalna po kolejnych próbach. Ustawiłem offset osi Z i puściłem wydruk, zmierzyłem po wydruku wysokość i skorygowałem offset. Pierwsza warstwa wygląda perfekcyjnie, stopa słonia zginęła, a wydruki wszystkie mają właściwą wysokość. I w taki właśnie sposób "pokonałem" u siebie stopę słonia.
Reasumując, właściwie wyregulowana drukarka to podstawa, to o czym mówili koledzy wcześniej, trzeba włożyć trochę serca w regulację żeby później cieszyć się dobrymi wydrukami .Biorąc pod uwagę ze to Ender3(czyli oś Z z jedną śrubą) to właśnie zalecał bym mocniejsze dokręcenie rolek na słupku ze śrubą trapezową i nieco luźniejszą stronę prawą (ale nie na tyle by opadała oś). Sam mam Endera3 w wersji Direct i dlatego wiem jak ważna jest właściwa regulacja.
Jeżeli poprzednio nie było tego problemu to można wyeliminować problem tolerancji filamentu( nierówny filament bywa przyczyną powstawania pręgów na ściankach) czy też problemy z ekstruderem. Zatem obstawiał bym zbyt mocno dociągnięte właśnie rolki na osi zet i zaczyna działać w sposób skokowy lub też zbyt słabo naciągnięte paski, "kołyszący" się stół.
Ale to tylko moje przypuszczenia a przyczyn może być więcej.