norek12345 pisze:
I przede wszystkim poprawnie wypoziomuj stół. Metoda na papier ma szansę się sprawdzić, jeśli robisz to na zimnym stole i dyszy. Po rozgrzaniu do druku grubość papieru (0.1 mm około) samoczynnie się skoryguje przez rozszerzalność cieplną stołu i dyszy.
W tym modelu stół jest na sztywno, a drukarka ma autoleveling.
hejka
kawałek nocy poświęciłem i już jest lepiej. Rozwiązanie rurki teflonowej prowadzącej filnament i stykającej się z dyszą nie jest za szczęśliwe konstrukcyjnie. Jak dociskałem rurkę do lekko wykręconej dyszy, a następnie unosiłem kołnierz elementu zaciskowego rurki - nad dyszą aby włożyć zabezpieczenie to i tak rurkę podnosiło, na pewno trzeba by to wymienić na jakąś lepszą złączkę, kilka razy to wczoraj robiłem aż udało się w końcu uzyskać efekt zadowalający. Ale i tak chciałbym zmienić oryginalne prowadzenie filnamentu 1,75 na wyrób od TDI CAR ale nie wiem czy będzie to pasować do CR 6 SE - w opisie nie ma wzmianki o tej drukarce. Napisałem meila z zapytaniem.
Zmieniłem oprogramowanie na dedykowane z Creality - Slicer z wyborem drukarki CR 6 SE, parametry zostawiłem oryginalne, zmieniłem tylko temp. stołu na 90 jako że klej dimafix który stosuje aktywuje się w wyższych temp.
Co do aktualnej jakości wydruku. Zapuściłem stojak na końcówki szczoteczki ORalB (żona prosiła)... wydruk zaczyna się od tzw. plastra miodu - szeregu 6-kątów, i ładnie to już zaczęło wychodzić, nie było nitek, nie było przerwań, więc progres jest.
Co prawda detal nie nadaje się do użytku, nadal mam problem ze sklejaniem się poszczególnych warstw,
detal jest cienkościenny, grubość ścnaki po wydruku to ok 1,3 mm, więc praktycznie przy opcji ścianki 0,8 mm , jest wypełniony na 100%
Parametry.
Warstwa 0,2 / o,3 mm
Templ filnamentu 200
Temp stołu 90
Prędkość 60 mm/s
wypełnienie 30% (ale w tym detalu cienkościennym raczej miejscami tylko to zadziałało)
Myślę że kolejnym krokiem będzie kalibracja ekstrudera, no i na filnamencie mam podany zakres do 220 stopni, może trochę podwyższyć temp ?
Mysle ze pierwszym krokiem bedzie spokojne poskładanie i skalibrowanie drukarki na prostych wydrukach typu kostka 20x20 bez wypelnienia.
Masz problemy z ekstruzja, wyglada (tak ze zdjęć zgaduje) ze teraz to masz chyba przypchana dysze.
1. Rozbierz hotend, wyczyść i poskładaj poprawnie bez szparki, skręć na ciepło itp.
2. Sprawdz tez ekstruder czy radełko sie nie slizga, nie pyka / przeskakuje podczas ekstruzji lub retrakcji.
3. Sprawdz nadmuch na hotend czy jest poprawnie zainstalowany czy dziala i czy dmucha w dobra strone. Chodzi o radiator hotendu a nie o nadmuch na wydruk.
4. 90C to za duzo dla PLA, Jesli musisz miec az tyle, to prawdopodobnie masz za wysoko 1 warstwe (zreszta troche tak to wyglada ze zdjec)
Zakładam, ze ta drukarka jako tako przychodzi z poprawną ilością krokow na mm dla ekstrudera, wiec tutaj mozna zrobic "fine-tunning" ale poki co to pokazles, to sa grube tematy.
Reasumujac: Popraw co trzeba i do testow drukuj kostki, a nie dlugie i skomplikowane wydruki.
Ostatnio zmieniony 04 sty 2022, 09:52 przez morf, łącznie zmieniany 2 razy.
Hotend rozbierałem wczoraj z 4 razy, ten wydruk to już po zainstalowaniu nowej dyszy i wyczyszczeniu oraz dopchaniu rurki.
Zdemontowałem rurkę wychodzącą z ekstrudera i wysunąłem 100 mm filnamentu, zaznaczając wcześniej początek - wyszło ok 96 mm - czyli brakowało 4%, no ale to bez oporu, jak bym puścił przez rozgrzaną dyszę to wówczas filnament ma opór, więc ekstruder może jeszcze mniej wysunąć - dzisiaj to sprawdzę.
90° na stole wpisuję jako że stosuję klej dimafix - a w tym zakresie dobrze trzyma, mogę ustawić 60 nie ma problemu, nie wiedziałem że ma to aż tak duży wpływ ma jakość wydruku.
W Hotendzie są dwa wentylatory - jeden od przodu drugi po prawej stronie, ten z przodu kręci się cały czas a ten po prawej stronie mogę włączyć i wyłączyć z panelu. w jakim kierunku powinny one dmuchać ?
Wysokość Z mam ustawione na Z=0,35 na panelu - wsuwam kartkę papieru i przesuwam z lekkim oporem, dzisiaj to jeszcze sprawdzę po rozgrzaniu dyszy do 200 °C ?
Już nosi mnie aby odesłać drukarkę do Botlandu, w planie był Ender 3 a kupiłem tę jako że automatyczne poziomowanie stołu, łatwość obsługi itp, miało być lux... prezent dla syna a teraz Lipa siedzę i walczę, a kontakt z botlandem jeden meil dziennie...;-(((
a nosiłem też się z zamiarem zakupu Prusa i3 MK3S.. budżet świąteczny jednak by tego nie dźwignął
Jeśli stracę cierpliwość oddam i przemyślę powyższy model
Choć fajnie jest wykonana, jakość sprzętu zadowalająca, obsługa i cena też... no ale zaczyna mnie to męczyć, na co dzień programuję frezakrę a to miał być prezent dla syna, aby wdrożyć go w cnc, a zaraz go zniechęcę do zagadnienia tymi problemami z drukarką.
No coz to tani chinczyk.
Nie ma co oczekiwac od ogolnego sklepu z elektronika, ze bedzie rozwiazywal problemy z drukiem, moze nawet sie na tym nie znaja...
Ale nie bede sie rozwodzil na ten temat, bo bylo to juz poruszane wielokrotnie z roznym skutkiem
Jaka masz ustawiona dlugosc retrakcji w profilu? Moze byc tak ze zbyt dluga retrakcja powoduje zapchanie dyszy.
Wylacz całkiem retrakcje np ustaw na 0mm i zobacz czy to rozwiazuje problem.
Ewentualnie moze ktos z Forumowiczów, moglby podrzucic Koledze dzialajacy profil do slicera do tej drukarki albo nawet gcode, zeby sprawdzic czy to nie #winaslicera?
PS. Chcesz latwosc obslugi, to kup cos typu Prusa mk3 ale tutaj czy to Creality czy inny Ender to trzeba naszykowac sie na grzebanie
Ostatnio zmieniony 04 sty 2022, 10:37 przez morf, łącznie zmieniany 1 raz.