Zakup pierwszej drukarki do drukowania części do samochodu
Re: Zakup pierwszej drukarki do drukowania części do samochodu
Dziękuję Wam bardzo za wszystkie informacje. Widzę, że w przypadku druków do samochodu to rzeczywiście tylko ABS, ASA i inne podobne filamenty dadzą radę. Ten filament ASA mi się spodobał. W wątku o filamencie ASA od firmy Devil Design widziałem, że ludzie zwykle drukują z temperaturą dyszy 230 stopni. Czyli rozumiem, że każda standardowa drukarka typu np. Ender sobie z tym filamentem poradzi i nie będę musiał na start nic w niej zmieniać (poza ewentualnie dorobieniem komory)? Pytam tylko o kwestie kompatybilności z filamentem ASA a nie jakieś inne modyfikacje oczywiście
- Pjoter
- Drukarz
- Postów w temacie: 5
- Posty: 2015
- Rejestracja: 16 lis 2017, 18:53
- Lokalizacja: Gdańsk
- Drukarka: HEVO, MK3S
- x 881
Re: Zakup pierwszej drukarki do drukowania części do samochodu
ASA nie drukowałem ale wiedz że na mojej jednej drukarce różne PLA od różnych producentów mam między 190 a 215 C. A między dwoma drukarkami obok siebie ta sama szpula PLA drukowała się na 185 C i na 210 C. Jakbym miał drukować ASA na dłużej to bym rozważał wymianę na full-metal. Teflon zbyt zdrowy nie jest A im szybciej będziesz chciał drukować tym też cieplej będziesz musiał grzać.
Moje wydruki | Thingiverse | PrusaPrinters
Anycubic i3 Mega - sprzedana
HyperCube Evolution #1 - worklog
Ender-2 - sprzedana
Prusa MK3S - odkupiona używana
HyperCube Evolution #2 - szukam na nią miejsca na razie w odstawce
Anycubic i3 Mega - sprzedana
HyperCube Evolution #1 - worklog
Ender-2 - sprzedana
Prusa MK3S - odkupiona używana
HyperCube Evolution #2 - szukam na nią miejsca na razie w odstawce
- emartinelli
- Zasłużony
- Postów w temacie: 1
- Posty: 1197
- Rejestracja: 19 kwie 2016, 16:54
- Lokalizacja: Łódź
- x 424
Re: Zakup pierwszej drukarki do drukowania części do samochodu
Jeśli planujesz druk ABS/ASA to od razu na początku zmień głowicę na full metal. Przy tych filamentach lepiej mieć zapas możliwej temperatury druku w górę a teflon w głowicy potrafi szybko się zdegradować i zaczopować filament.petertoja pisze:... ASA od firmy Devil Design widziałem, że ludzie zwykle drukują z temperaturą dyszy 230 stopni. ...
mpk
-
- Postów w temacie: 2
- Posty: 509
- Rejestracja: 10 maja 2020, 17:28
- Lokalizacja: Okolice Poznania
- Drukarka: Ender 3, V-Core2 i 3
- x 171
Re: Zakup pierwszej drukarki do drukowania części do samochodu
A i szparki można się skutecznie pozbyć na starcie. Same plusy ten full metal
- majek
- Drukarz
- Postów w temacie: 1
- Posty: 800
- Rejestracja: 28 gru 2020, 18:17
- Drukarka: EZT-3D T1, vn-corexy
- x 453
Re: Zakup pierwszej drukarki do drukowania części do samochodu
Ja bym dodał jeszcze jeden aspekt plastików do auta: niepalność lub samogaśnięcie.
O ile dla jakiejś małej pierdółki, co cała spali się w 5s nie ma się co przejmować (o ile nie podpali reszty w tym czasie), to dla większych części jednak próbowałbym to uwzględnić, ewentualnie przynajmniej mieć świadomość, że z taką miną się jeździ.
Jeden z polskich producentów miał chyba ASA samogasnące, @dziobu też dopiero co wrzucił test idealnego materiału do samochodu: viewtopic.php?f=42&t=8680
O ile dla jakiejś małej pierdółki, co cała spali się w 5s nie ma się co przejmować (o ile nie podpali reszty w tym czasie), to dla większych części jednak próbowałbym to uwzględnić, ewentualnie przynajmniej mieć świadomość, że z taką miną się jeździ.
Jeden z polskich producentów miał chyba ASA samogasnące, @dziobu też dopiero co wrzucił test idealnego materiału do samochodu: viewtopic.php?f=42&t=8680
- dziobu
- Zasłużony
- Postów w temacie: 1
- Posty: 8959
- Rejestracja: 28 gru 2016, 16:38
- Drukarka: ZMorph 2.0(S)
- x 5875
- Kontakt:
Re: Zakup pierwszej drukarki do drukowania części do samochodu
Nie wiem czy idealny - dość nietani.majek pisze:Jeden z polskich producentów miał chyba ASA samogasnące, @dziobu też dopiero co wrzucił test idealnego materiału do samochodu: viewtopic.php?f=42&t=8680
Ale tak to fajny w druku, w obróbce, bardzo wytrzymały...
A samogasnące:
- viewtopic.php?f=47&t=3835
- FormFutura ABSpro Flame Retardant
Pozdrawiam
Paweł
Projekty: ELF | AVAT 01 | HotPlate-1
Drukarki: Flsun i3 Plus | Flsun G | Kossel | FF Dreamer | Monoprice MP Mini | Copymaster3D Pro 500 | AIO Robotics ZEUS | Zmorph 2.0 | Climber 7
Też fajne: Wydruki | Moje twory w 3D | Inne
Paweł
Drukarki: Flsun i3 Plus | Flsun G | Kossel | FF Dreamer | Monoprice MP Mini | Copymaster3D Pro 500 | AIO Robotics ZEUS | Zmorph 2.0 | Climber 7
Też fajne: Wydruki | Moje twory w 3D | Inne
Re: Zakup pierwszej drukarki do drukowania części do samochodu
Mam jedynkę ten filtr to taka ściema jest, ABS702 i tak walił po całym pokoju 11m2, 2,5m wysokości, w odróżnieniu od ASA DD którego lekki zapach stearyny wyczuwam jedynie tuż przy drukarce.mpk pisze:4max pro miał filtr węglowy. przypuszczam, że 4max pro 2 też
-
- Konto z ograniczeniami
- Postów w temacie: 1
- Posty: 36
- Rejestracja: 22 lut 2020, 18:24
- Drukarka: Ender 3 Pro
- x 1
Re: Zakup pierwszej drukarki do drukowania części do samochodu
A ja polecę to co mam sam do druku ASA.
Ender 3 + alu extruder + hotend NF Smart CR-10 (bimetal) i blacha nierdzewna smarowana DimaFix zamiast szkła. Oczywiście obudowa jest konieczna, u mnie jest to obudowany stolik Lack.
Drukuję czarny ASA od DD. Części w samochodzie nie robią się plastyczne. ABS i PETG robił się miękki.
Co masz zamiar dokładnie drukować?
Ender 3 + alu extruder + hotend NF Smart CR-10 (bimetal) i blacha nierdzewna smarowana DimaFix zamiast szkła. Oczywiście obudowa jest konieczna, u mnie jest to obudowany stolik Lack.
Drukuję czarny ASA od DD. Części w samochodzie nie robią się plastyczne. ABS i PETG robił się miękki.
Co masz zamiar dokładnie drukować?
Re: Zakup pierwszej drukarki do drukowania części do samochodu
Platsa >> Lackszymin89 pisze:obudowany stolik Lack.
cieplok