Pojawiła się nowa wersja Marlin 2.1.2 z własną obsługą Input Shaping.
W skrócie polega na wydrukowaniu modelu testowego ze zmieniającym się współczynnikiem damping factor i wybraniu obszaru wyglądającego najlepiej. Metoda dosyć prosta i niewymagająca czujnika, umożliwia redukcję jednej częstotliwości rezonansowej dla każdej z osi poziomych.
Na ile skuteczna jeszcze nie wiem, kompilowałem w nocy.
Marlin 2.1.2 Input Shaping
-
- Postów w temacie: 1
- Posty: 252
- Rejestracja: 23 lis 2020, 12:18
- x 53
Marlin 2.1.2 Input Shaping
majek, dziobu
- dziobu
- Zasłużony
- Postów w temacie: 2
- Posty: 8936
- Rejestracja: 28 gru 2016, 16:38
- Drukarka: ZMorph 2.0(S)
- x 5869
- Kontakt:
Re: Marlin 2.1.2 Input Shaping
Odpaliłem to w Climberze.
Cóż. Nie widzę żadnych zmian poza okazjonalnym zamulaniem obsługi ekranu.
Albo nie potrafię tego użyć albo jest to bardzo eksperymentalna funkcja i trzeba jeszcze poczekać.
Cóż. Nie widzę żadnych zmian poza okazjonalnym zamulaniem obsługi ekranu.
Albo nie potrafię tego użyć albo jest to bardzo eksperymentalna funkcja i trzeba jeszcze poczekać.
Pozdrawiam
Paweł
Projekty: ELF | AVAT 01 | HotPlate-1
Drukarki: Flsun i3 Plus | Flsun G | Kossel | FF Dreamer | Monoprice MP Mini | Copymaster3D Pro 500 | AIO Robotics ZEUS | Zmorph 2.0 | Climber 7
Też fajne: Wydruki | Moje twory w 3D | Inne
Paweł
Drukarki: Flsun i3 Plus | Flsun G | Kossel | FF Dreamer | Monoprice MP Mini | Copymaster3D Pro 500 | AIO Robotics ZEUS | Zmorph 2.0 | Climber 7
Też fajne: Wydruki | Moje twory w 3D | Inne
- czasnagli
- Postów w temacie: 1
- Posty: 196
- Rejestracja: 18 lis 2019, 19:07
- Lokalizacja: Warszawa
- Drukarka: custom CoreXY
- x 64
Re: Marlin 2.1.2 Input Shaping
Też odpaliłem. Działa aczkolwiek ZV to zbyt wąski shaper. Natomiast jego działanie jest dość dziwne - dość agresywnie hamuje/przyspiesza podczas akceleracji przez co drukarka głośniej pracuje i bardziej się trzęsie. Na okręgach robią się bloby - albo robin nano nie wyrabia albo jest inna przyczyna (ustawiłem classic jerk, może trzeba junction deviation).
Jak dla mnie - szkoda czasu póki jest to cały czas wersja eksperymentalna. Zdecydowanie lepiej postawić Klippera.
Jak dla mnie - szkoda czasu póki jest to cały czas wersja eksperymentalna. Zdecydowanie lepiej postawić Klippera.
- dziobu
- Zasłużony
- Postów w temacie: 2
- Posty: 8936
- Rejestracja: 28 gru 2016, 16:38
- Drukarka: ZMorph 2.0(S)
- x 5869
- Kontakt:
Re: Marlin 2.1.2 Input Shaping
Istotnie. U mnie waliło tak że wypadł mi kabek z silnika. Co prawda podkręciłem parametry żeby automatyka miała co poprawiać, no niemniej w żadnej chwili nie było lepiej niż bez tego.czasnagli pisze:dość agresywnie hamuje/przyspiesza podczas akceleracji przez co drukarka głośniej pracuje i bardziej się trzęsie. Na okręgach robią się bloby - albo robin nano nie wyrabia albo jest inna przyczyna (ustawiłem classic jerk, może trzeba junction deviation).
Pozdrawiam
Paweł
Projekty: ELF | AVAT 01 | HotPlate-1
Drukarki: Flsun i3 Plus | Flsun G | Kossel | FF Dreamer | Monoprice MP Mini | Copymaster3D Pro 500 | AIO Robotics ZEUS | Zmorph 2.0 | Climber 7
Też fajne: Wydruki | Moje twory w 3D | Inne
Paweł
Drukarki: Flsun i3 Plus | Flsun G | Kossel | FF Dreamer | Monoprice MP Mini | Copymaster3D Pro 500 | AIO Robotics ZEUS | Zmorph 2.0 | Climber 7
Też fajne: Wydruki | Moje twory w 3D | Inne
- majek
- Drukarz
- Postów w temacie: 1
- Posty: 781
- Rejestracja: 28 gru 2020, 18:17
- Drukarka: EZT-3D T1, vn-corexy
- x 448
Re: Marlin 2.1.2 Input Shaping
Ja na początku się napaliłem na to, ale jak poczytałem więcej, to (przynajmniej tak wywnioskowałem) okazuje się, że ten shaping wsadzili między przeliczenie kinematyki a sterowanie silników. W CoreXY jest to rozwiązanie całkiem do d..., bo niweluje co najwyżej rezonans silników, a nie osi. Albo na obudwu silnikach masz dwie częstotliwości od X i Y i musisz wybrać, która bardziej przeszkadza.
Ale i tak sprawdzę jak odpalę na serio drukarę
Ale i tak sprawdzę jak odpalę na serio drukarę