Jakieś awarie albo spadek jakości druku zauważyłeś przy tym przebiegu?
Bambu Lab X1C / P1P
- Trolinka
- Postów w temacie: 127
- Posty: 562
- Rejestracja: 09 sty 2020, 01:22
- Lokalizacja: Kraków
- Drukarka: Bambu Lab X1C Combo
- x 173
Re: Bambu Lab X1C / P1P
Nie, nic kompletnie się nie dzieje. Nawet nóż i wiper cały czas nie zmieniane a kroi sporo. A początku przebiegu nie liczy bo później do firmware dodali licznik. Także fajowo, uwzględniając że wydruki są 3-5 razy szybciej to 1k pracy przerobione tyle co na zwykłych po 3-5k.
PS. Jedyna rzecz to po kropli oleju maszynowego strzykawką do obu pulley'i bo po miesiącu popiskiwały lekko. Na wiki jest wpis, jak nie piszczą nie ruszać, jak popiskuja zakropić :> I przedwczoraj profilaktycznie poprzecierałem carbony ipa bo parę dni ABS leciał cały czas.
PS. Jedyna rzecz to po kropli oleju maszynowego strzykawką do obu pulley'i bo po miesiącu popiskiwały lekko. Na wiki jest wpis, jak nie piszczą nie ruszać, jak popiskuja zakropić :> I przedwczoraj profilaktycznie poprzecierałem carbony ipa bo parę dni ABS leciał cały czas.
Aviator, Abys
-------------------------------------------------
Bambu Lab X1C Combo ( Do drukowania)
Kingroon KP3S Pro S1 (Klipper & Orbiter 2.0 mod) (Do dłubania)
Bambu Lab X1C Combo ( Do drukowania)
Kingroon KP3S Pro S1 (Klipper & Orbiter 2.0 mod) (Do dłubania)
- Rozarh
- Drukarz
- Postów w temacie: 8
- Posty: 633
- Rejestracja: 12 kwie 2021, 10:45
- Lokalizacja: opolskie
- Drukarka: Fenix, A20M, TT1SM..
- x 259
Re: Bambu Lab X1C / P1P
Przecież bambu ma hotend typu volcano - właśnie dla szybkich przepływów - blok grzejny i dysza są dłuższe niż w zwykłych hotendach. Więc jak wyświetla, że ma 245 to ma 245...roman pisze: ↑27 kwie 2023, 18:51 Nic nie zrozumiałem... z poprzednich postów wnioskuje, że skoro trzeba ponieść temperature dyszy to znaczy, że przy zadanych prędkościach, dyszach, itp. nie jest w stanie rozgrzać filamentu równomiernie w całej objętości, bo gdyby tak było, to nic by nie trzeba było podnosić. Stąd zwiększa się tempraturę do np 245 po to by na wyjściu filament miał 225. Poza tym, upływ filamentu nie jest jednostajny, raz jest szybciej a raz wolniej. Skutek tego taki, że raz położy kreske z temperaturą (i to nierównomierną w objętości) 225, a raz 245.
Parafrazując wpis by artusiek:
Nie chcesz grzebać? Kup Prusę lub Bambu Labs
Kupiłeś coś co dopieszczasz? Naucz się grzebać!!!
Nie chcesz grzebać? Kup Prusę lub Bambu Labs
Kupiłeś coś co dopieszczasz? Naucz się grzebać!!!
- roman
- Postów w temacie: 28
- Posty: 508
- Rejestracja: 02 wrz 2022, 00:27
- Lokalizacja: Dokładnej lokalizacji skippera nie zna nawet The President Of The Ju-Es-Ej
- x 345
Re: Bambu Lab X1C / P1P
Ale mnie chodzi o wyjściową temp. filamentu, a nie hotendu. Skoro zalecenia są takie, że trzeba podnieść temp o 15, 20 stopni wobec "standardowych" dla szybkich druków w PET to znaczy, że ten filament co wychodzi z dyszy nie ma nominalnej temp. takiej jaką ma hotend zadaną. Bo gdyby tak było to nie trzeba byłoby nic podnosić. Tak rozumuje.
Pjoter
- Rozarh
- Drukarz
- Postów w temacie: 8
- Posty: 633
- Rejestracja: 12 kwie 2021, 10:45
- Lokalizacja: opolskie
- Drukarka: Fenix, A20M, TT1SM..
- x 259
Re: Bambu Lab X1C / P1P
Nadal to samo - jak szybciej przejedzie przez dłuższy blok to zbierze tyle samo ciepła co wolniej przez krótki...
Parafrazując wpis by artusiek:
Nie chcesz grzebać? Kup Prusę lub Bambu Labs
Kupiłeś coś co dopieszczasz? Naucz się grzebać!!!
Nie chcesz grzebać? Kup Prusę lub Bambu Labs
Kupiłeś coś co dopieszczasz? Naucz się grzebać!!!
- Trolinka
- Postów w temacie: 127
- Posty: 562
- Rejestracja: 09 sty 2020, 01:22
- Lokalizacja: Kraków
- Drukarka: Bambu Lab X1C Combo
- x 173
Re: Bambu Lab X1C / P1P
To jest proste jak budowa cepa :>
Przesuwasz palec nad płomieniem świeczki. Przesuniesz szybko nie zdąży się ogrzać żeby poczuć, przesuniesz powoli to Ci bąble wyskoczą :PPP
Stąd przy wolnym przepływie grzejesz do A żeby mieć na wyjściu temp B, przy szybkim przepływie grzejesz do temp A+dodatek żeby mieć tą samą temp B na wyjściu.
Czy taki piec do pizzy elektryczny taśmowy. Przy temp powiedzmy 200 stopni pizza jedzie na taśmie przez 5 minut przez piec do wyjścia. Przy podkręceniu do 250 stopni taśma się szybciej przesuwa i pizza wychodzi po 2.5 minuty tak samo upieczona jak poprzednia.
No jaśniej się nie da
Przesuwasz palec nad płomieniem świeczki. Przesuniesz szybko nie zdąży się ogrzać żeby poczuć, przesuniesz powoli to Ci bąble wyskoczą :PPP
Stąd przy wolnym przepływie grzejesz do A żeby mieć na wyjściu temp B, przy szybkim przepływie grzejesz do temp A+dodatek żeby mieć tą samą temp B na wyjściu.
Czy taki piec do pizzy elektryczny taśmowy. Przy temp powiedzmy 200 stopni pizza jedzie na taśmie przez 5 minut przez piec do wyjścia. Przy podkręceniu do 250 stopni taśma się szybciej przesuwa i pizza wychodzi po 2.5 minuty tak samo upieczona jak poprzednia.
No jaśniej się nie da
poison
-------------------------------------------------
Bambu Lab X1C Combo ( Do drukowania)
Kingroon KP3S Pro S1 (Klipper & Orbiter 2.0 mod) (Do dłubania)
Bambu Lab X1C Combo ( Do drukowania)
Kingroon KP3S Pro S1 (Klipper & Orbiter 2.0 mod) (Do dłubania)
- dziobu
- Zasłużony
- Postów w temacie: 11
- Posty: 8951
- Rejestracja: 28 gru 2016, 16:38
- Drukarka: ZMorph 2.0(S)
- x 5873
- Kontakt:
Re: Bambu Lab X1C / P1P
Druk tylko w trybie wazy leci cały czas jednostajnie. A i to nie zawsze.
Masz ostre zakręty, masz małe detale, są puste przejazdy głowicy no i retrakcja. Przepływ nie jest jednostajny, a każe zaburzenie to skok temperatury plastiku w komorze.
Jak ustawiasz wyższą temperaturę żeby skompensować słabą transmisje ciepła z bloku do filamentu to zawsze gdzieś w którymś momencie ów filament przegrzewasz. Po to powstały długie bloki, jak Volcano.
To też proste jak konstrukcja cepa.
Wydrukuj coś z PVA albo z drewna. Tu wyraźnie widać kiedy materiał przegrzewasz.
Masz ostre zakręty, masz małe detale, są puste przejazdy głowicy no i retrakcja. Przepływ nie jest jednostajny, a każe zaburzenie to skok temperatury plastiku w komorze.
Jak ustawiasz wyższą temperaturę żeby skompensować słabą transmisje ciepła z bloku do filamentu to zawsze gdzieś w którymś momencie ów filament przegrzewasz. Po to powstały długie bloki, jak Volcano.
To też proste jak konstrukcja cepa.
Wydrukuj coś z PVA albo z drewna. Tu wyraźnie widać kiedy materiał przegrzewasz.
Pjoter
Pozdrawiam
Paweł
Projekty: ELF | AVAT 01 | HotPlate-1
Drukarki: Flsun i3 Plus | Flsun G | Kossel | FF Dreamer | Monoprice MP Mini | Copymaster3D Pro 500 | AIO Robotics ZEUS | Zmorph 2.0 | Climber 7
Też fajne: Wydruki | Moje twory w 3D | Inne
Paweł
Drukarki: Flsun i3 Plus | Flsun G | Kossel | FF Dreamer | Monoprice MP Mini | Copymaster3D Pro 500 | AIO Robotics ZEUS | Zmorph 2.0 | Climber 7
Też fajne: Wydruki | Moje twory w 3D | Inne
- Pjoter
- Drukarz
- Postów w temacie: 16
- Posty: 2014
- Rejestracja: 16 lis 2017, 18:53
- Lokalizacja: Gdańsk
- Drukarka: HEVO, MK3S
- x 881
Re: Bambu Lab X1C / P1P
No tyle tylko że nie, bo na tej zasadzie to ja bym mógł ziemniaki gotować w 5 min używając palnik acetylenowego na powierzchni wody w garnku. Masz jeszcze transfery ciepła do wnętrza ziemniaka/pizzy/filamentu. CNC kitchen robił na ten temat filmy. Najlepszym rozwiązaniem było użycie CHT nozzle z heatblockiem volcano. Bo nie wystarczy aby filament przeleciał przez ciepły heatblock, on musi to ciepło pobrać też do środka rdzenia filamentu.
Moje wydruki | Thingiverse | PrusaPrinters
Anycubic i3 Mega - sprzedana
HyperCube Evolution #1 - worklog
Ender-2 - sprzedana
Prusa MK3S - odkupiona używana
HyperCube Evolution #2 - szukam na nią miejsca na razie w odstawce
Anycubic i3 Mega - sprzedana
HyperCube Evolution #1 - worklog
Ender-2 - sprzedana
Prusa MK3S - odkupiona używana
HyperCube Evolution #2 - szukam na nią miejsca na razie w odstawce
- Trolinka
- Postów w temacie: 127
- Posty: 562
- Rejestracja: 09 sty 2020, 01:22
- Lokalizacja: Kraków
- Drukarka: Bambu Lab X1C Combo
- x 173
Re: Bambu Lab X1C / P1P
Kuźwa może jeszcze zaczniemy analizować zachowania pojedynczych atomów i stany kwantowe :>> Co Wy jaracie?
Mówimy ogólnie proste założenia.
Świeczka + palec + prędkość przesuwu = FAKT
Generalnie szybszy przepływ = podniesienie temp = FAKT.
A nie palimy ziemniaki palnikiem acetylenowym, i nie przesuwamy pizzy 0.2 sekundy przez piec
PS. Podzielcie się tym ziołem :>
Mówimy ogólnie proste założenia.
Świeczka + palec + prędkość przesuwu = FAKT
Generalnie szybszy przepływ = podniesienie temp = FAKT.
A nie palimy ziemniaki palnikiem acetylenowym, i nie przesuwamy pizzy 0.2 sekundy przez piec
PS. Podzielcie się tym ziołem :>
-------------------------------------------------
Bambu Lab X1C Combo ( Do drukowania)
Kingroon KP3S Pro S1 (Klipper & Orbiter 2.0 mod) (Do dłubania)
Bambu Lab X1C Combo ( Do drukowania)
Kingroon KP3S Pro S1 (Klipper & Orbiter 2.0 mod) (Do dłubania)
- roman
- Postów w temacie: 28
- Posty: 508
- Rejestracja: 02 wrz 2022, 00:27
- Lokalizacja: Dokładnej lokalizacji skippera nie zna nawet The President Of The Ju-Es-Ej
- x 345
Re: Bambu Lab X1C / P1P
Panowie, no nie rozumiemy się
Ja wiem, że mamy rok 2023 i (ujmując rzecz trochę "po chłopsku") filozofia druku się trochę zmieniła. (Ucziciwe zaznaczam - moja wiedza i umiejętności jest wciąż amatosrkie!). Jak zaczynałem z 5 lat temu to koncepcja hotendu była taka, że taką jak ma temp hotend to taką na wyjściu temperaturę ma filament (czy raczej "ma mieć") w całej objętości, itp. Jeśli ten warunek był utrzymany dla zadanego max volumenu, dajemy X mm^3/s to nie miało znaczenia czy są fragmenty druku są wolniejsze, szybsze, czy to jest dużo mniej niż X czy może właśnie X. Filament co wychodził zawsze miał te samą temp. równą temperaturze hotendu, niezależnie jak szybko przechodził przez dysze, ile w niej tam siedział, bo hotend był po prostu w stanie rozgrzać filament do tej temp. niezależnie od tego co się dzieje na stole i utrzymać go w tej temperaturze. Efekt jest taki, że każda położna kreska plastiku jest zadanej temperaturze w całej objętości, right ?
Zostawmy na boku kontrukcje, wielkości hotendu i prędkości, i inne bajery, a trzymajmy się prostego faktu - trzeba zwiększyć temperaturę ponad nominalną, by wydruki PETu dobrze wyychodziły. I moje pytanie brzmi: dlaczego?
I stawiem tezę, że dlatego, że hotend przy zadanych parametrach (w szczególności max volumenu X) nie jest w stanie rozgrzać plastiku do nominalnej. "Rozwiązaniem" na to ma być owe podniesienie temp. o 15, 20 stopni. Ok, ale tutaj właśnie pojawiają się moje wątpliwości o których wspominałem:
1. Druk leci ze zmiennym volumenem, czyli, że jakieś kreski zostaną położone w temp 225, a inne 245 (bo filament dłużej siedział w dyszy i mocniej się rozgrzał.
2. Skoro hotend "niedogrzewa" filamentu to zawsze wystąpi efekt "dyferencjału" (nie wiem jak to fachowo się nazywa) temperatury w objętości filamentu, czyli, że stróżka filamentu na zewnątrz ma wyższą temperaturę niż wewnątrz. Analogicznie jak się strzela ciepłym powietrzem by usunąć nitki - cienkie nitki szybko nabiorą wysokiej temp i się stopią, ale sam wydruk pozostanie nienaruszony bo głębiej nadal ma temp. pokojową.