Bambu Lab X1C / P1P

Drukarki FDM III Generacji - BambuLab, Creality K1, Qidi Tech, <podróbki, klony>, itp.
Awatar użytkownika
carving85
Postów w temacie: 2
Posty: 404
Rejestracja: 24 gru 2018, 10:45
x 116

Re: Bambu Lab X1C / P1P

Post autor: carving85 »

Trolinka pisze: 28 kwie 2023, 10:37
Świeczka + palec + prędkość przesuwu = FAKT
Generalnie szybszy przepływ = podniesienie temp = FAKT.

A nie palimy ziemniaki palnikiem acetylenowym, i nie przesuwamy pizzy 0.2 sekundy przez piec :P

Wiadomo, najlepiej na chłopski rozum :) Po co zagłębiać się w temat.
Cr10 S5
Bambu P1S
Delta Flsun QQ (wypożyczona)
Awatar użytkownika
dziobu
Zasłużony
Postów w temacie: 11
Posty: 8951
Rejestracja: 28 gru 2016, 16:38
Drukarka: ZMorph 2.0(S)
x 5874
Kontakt:

Re: Bambu Lab X1C / P1P

Post autor: dziobu »

Fizyka wg humanisty:
Trolinka pisze: 28 kwie 2023, 10:37Świeczka + palec + prędkość przesuwu = FAKT
Generalnie szybszy przepływ = podniesienie temp = FAKT.
:D :D :D
Awatar użytkownika
Trolinka
Postów w temacie: 127
Posty: 562
Rejestracja: 09 sty 2020, 01:22
Lokalizacja: Kraków
Drukarka: Bambu Lab X1C Combo
x 173

Re: Bambu Lab X1C / P1P

Post autor: Trolinka »

Pfff, do humanisty to daleko :P
Do prostych rzeczy używa jest prostoty a nie robi elaboraty przerost formy nad treścią :>
No nic, Wy się doktoryzujcie....a ja sobie po prostu będę drukować :>
-------------------------------------------------
Bambu Lab X1C Combo ( Do drukowania)
Kingroon KP3S Pro S1 (Klipper & Orbiter 2.0 mod) (Do dłubania)
Awatar użytkownika
Pjoter
Drukarz
Postów w temacie: 16
Posty: 2014
Rejestracja: 16 lis 2017, 18:53
Lokalizacja: Gdańsk
Drukarka: HEVO, MK3S
x 881

Re: Bambu Lab X1C / P1P

Post autor: Pjoter »

Jak chcesz drukować szybko to musisz brać pod uwagę transfer ciepła do wnętrza filamentu. To właśnie polepsza dysza CHT. Nie wiń mnie za to jak wydajny jest transfer ciepła w polimerach :P Proste porównania pasują do prędkości v6, jak to podbijasz dwukrotnie to zaczynają być brane pod uwagę nowe rzeczy, i proste porównania już przestają się sprawdzać.
roman pisze: 28 kwie 2023, 10:38
Moim zdaniem jest tak - wyboraż sobie koło i to koło to przekrój przez filament tuż przed wyjściem z dyszy:
- jak drukujesz "wolno" to całe koło ma kolor fioletowy - czyli nie jest ani za zimne (niebieskie) ani za ciepłe (czerwone) bo się dobrze nagrzało aż do rdzenia.
- jak drukujesz "szybko" to centrum koła jest niebieskie bo nie zdążyło się nagrzać przed opuszczeniem strefy cieplnej, zewnętrzne warstwy są czerwone bo są zbyt ciepłe. W chwili nanoszenia warstwy obie strefy się mieszają i temp się stabilizuje. Ale jakość takiej warstwy będzie ściśle zależna od prędkości nanoszenia (druku).

Można by było zrobić eksperyment aby przedrukować drewniany filament na bambu zgodnie z zaleceniami @Trolinka i zoabczyć czy widać degradacje po powierzchni filamentu (czyli obstawiam że na płaskiej powierzchni byś widział ścieżkę która od centrum do zewnątrz jest coraz ciemniejsza). Ale to tylko moje domysły.

PS: nie ma chyba sensu analizować pojedynczych atomów bo w okolicach ekstrudera masz wszystkie atomy w jakiś wiązaniach. Nic Ci tez nie tuneluje więc kwanty też bez sensu.
Ostatnio zmieniony 28 kwie 2023, 10:55 przez Pjoter, łącznie zmieniany 2 razy.
Moje wydruki | Thingiverse | PrusaPrinters
Anycubic i3 Mega - sprzedana
HyperCube Evolution #1 - worklog
Ender-2 - sprzedana
Prusa MK3S - odkupiona używana
HyperCube Evolution #2 - szukam na nią miejsca na razie w odstawce
Awatar użytkownika
majek
Drukarz
Postów w temacie: 2
Posty: 799
Rejestracja: 28 gru 2020, 18:17
Drukarka: EZT-3D T1, vn-corexy
x 452

Re: Bambu Lab X1C / P1P

Post autor: majek »

Pjoter pisze: 28 kwie 2023, 10:46 nie ma chyba sensu analizować pojedynczych atomów bo w okolicach ekstrudera masz wszystkie atomy w jakiś wiązaniach. Nic Ci tez nie tuneluje więc kwanty też bez sensu.
Paaaanie, to Bambu tak zapindala, że aż elektrony na zakrętach wypadają :smile2:
Pjoter
mcxmcx
Drukarz
Postów w temacie: 78
Posty: 2474
Rejestracja: 09 kwie 2017, 21:32
x 310

Re: Bambu Lab X1C / P1P

Post autor: mcxmcx »

Powiedzmy że nie bardzo się zgadzam.

Temperatura druku dla filamentu jest... umowna.

Umawiamy się że dla PLA ustawiamy 220 i patrzymy jakie PA ma mieć, super, ustawiamy 0.02 i jest git.

Koniec, nie cudujemy z doborem temp co 2°


Tak samo dla większego przepływu.

Statystycznie podnieść o 10°C i starczy.

Ile ten filament jest wdyszy? 3 sek vs 2 sek?


(Druga sprawa, że można spokojnie na bambu ustawić pla 240°C, sobie skalibruje i wydrukuje wszystko na 240.
Ostatnio zmieniony 28 kwie 2023, 11:05 przez mcxmcx, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeżeli przypadkiem podam ceny w GBP to sobie kolego, koleżanko, pomnóż razy pięć.
Awatar użytkownika
roman
Postów w temacie: 28
Posty: 508
Rejestracja: 02 wrz 2022, 00:27
Lokalizacja: Dokładnej lokalizacji skippera nie zna nawet The President Of The Ju-Es-Ej
x 345

Re: Bambu Lab X1C / P1P

Post autor: roman »

Pjoter pisze: 28 kwie 2023, 10:46 - jak drukujesz "szybko" to centrum koła jest niebieskie bo nie zdążyło się nagrzać przed opuszczeniem strefy cieplnej, zewnętrzne warstwy są czerwone bo są zbyt ciepłe. W chwili nanoszenia warstwy obie strefy się mieszają i temp się stabilizuje. Ale jakość takiej warstwy będzie ściśle zależna od prędkości nanoszenia (druku).
ja również tak to postrzegam, z wyjątkiem "mieszania się", bo mam wątpliwości, czy to "wystarczająco" się miesza. PET czasami bywa błyszczący na bokach a powierzchnie top ma matową.
Awatar użytkownika
dziobu
Zasłużony
Postów w temacie: 11
Posty: 8951
Rejestracja: 28 gru 2016, 16:38
Drukarka: ZMorph 2.0(S)
x 5874
Kontakt:

Re: Bambu Lab X1C / P1P

Post autor: dziobu »

Pjoter pisze: 28 kwie 2023, 10:46Można by było zrobić eksperyment aby przedrukować drewniany filament na bambu zgodnie z zaleceniami @Trolinka i zoabczyć czy widać degradacje po powierzchni filamentu (czyli obstawiam że na płaskiej powierzchni byś widział ścieżkę która od centrum do zewnątrz jest coraz ciemniejsza). Ale to tylko moje domysły.
Weź jakikolwiek filament który lubi stabilną temperaturę i sprawdź to u siebie. Nie trzeba do tego bambu.
Awatar użytkownika
Pjoter
Drukarz
Postów w temacie: 16
Posty: 2014
Rejestracja: 16 lis 2017, 18:53
Lokalizacja: Gdańsk
Drukarka: HEVO, MK3S
x 881

Re: Bambu Lab X1C / P1P

Post autor: Pjoter »

No ale ja mam a) e3d v6 standard i b) bramową drukarkę. Nie wyciągnę parametrów takich aby zobaczyć ten efekt.
mcxmcx pisze: 28 kwie 2023, 11:00 Tak samo dla większego przepływu.

Statystycznie podnieść o 10°C i starczy.
No ale my się zastanawiamy czemu tak jest :D
Ja mam "ślamazarną pruse" która obojętnie czy w trybie DRAFT 0.3mm @ 100 mm/s czy w trypie QUALITY 0.1mm @ 50 mm/s, PLA grzeje do 210C Z A W S Z E. Natomiast jak w bambu podbijasz 2x prędkość to już musisz kombinować z temp.
morf
Moje wydruki | Thingiverse | PrusaPrinters
Anycubic i3 Mega - sprzedana
HyperCube Evolution #1 - worklog
Ender-2 - sprzedana
Prusa MK3S - odkupiona używana
HyperCube Evolution #2 - szukam na nią miejsca na razie w odstawce
Awatar użytkownika
Rozarh
Drukarz
Postów w temacie: 8
Posty: 634
Rejestracja: 12 kwie 2021, 10:45
Lokalizacja: opolskie
Drukarka: Fenix, A20M, TT1SM..
x 259

Re: Bambu Lab X1C / P1P

Post autor: Rozarh »

Zauważ, że filament nie musi być rozgrzany w całości - ważne są ścianki, które przykleją się do już położonego druku lub stołu. Mniej rozgrzany środek temu nie przeszkadza - i tak całość ostatecznie wystygnie...
Parafrazując wpis by artusiek:
Nie chcesz grzebać? Kup Prusę lub Bambu Labs
Kupiłeś coś co dopieszczasz? Naucz się grzebać!!!
Zablokowany

Wróć do „III Generacja (Bambu, Qidi, K1, itp)”