Wiadomo, najlepiej na chłopski rozum Po co zagłębiać się w temat.
Bambu Lab X1C / P1P
Re: Bambu Lab X1C / P1P
Cr10 S5
Bambu P1S
Delta Flsun QQ (wypożyczona)
Bambu P1S
Delta Flsun QQ (wypożyczona)
- dziobu
- Zasłużony
- Postów w temacie: 11
- Posty: 8951
- Rejestracja: 28 gru 2016, 16:38
- Drukarka: ZMorph 2.0(S)
- x 5874
- Kontakt:
Re: Bambu Lab X1C / P1P
Fizyka wg humanisty:
Pozdrawiam
Paweł
Projekty: ELF | AVAT 01 | HotPlate-1
Drukarki: Flsun i3 Plus | Flsun G | Kossel | FF Dreamer | Monoprice MP Mini | Copymaster3D Pro 500 | AIO Robotics ZEUS | Zmorph 2.0 | Climber 7
Też fajne: Wydruki | Moje twory w 3D | Inne
Paweł
Drukarki: Flsun i3 Plus | Flsun G | Kossel | FF Dreamer | Monoprice MP Mini | Copymaster3D Pro 500 | AIO Robotics ZEUS | Zmorph 2.0 | Climber 7
Też fajne: Wydruki | Moje twory w 3D | Inne
- Trolinka
- Postów w temacie: 127
- Posty: 562
- Rejestracja: 09 sty 2020, 01:22
- Lokalizacja: Kraków
- Drukarka: Bambu Lab X1C Combo
- x 173
Re: Bambu Lab X1C / P1P
Pfff, do humanisty to daleko
Do prostych rzeczy używa jest prostoty a nie robi elaboraty przerost formy nad treścią :>
No nic, Wy się doktoryzujcie....a ja sobie po prostu będę drukować :>
Do prostych rzeczy używa jest prostoty a nie robi elaboraty przerost formy nad treścią :>
No nic, Wy się doktoryzujcie....a ja sobie po prostu będę drukować :>
-------------------------------------------------
Bambu Lab X1C Combo ( Do drukowania)
Kingroon KP3S Pro S1 (Klipper & Orbiter 2.0 mod) (Do dłubania)
Bambu Lab X1C Combo ( Do drukowania)
Kingroon KP3S Pro S1 (Klipper & Orbiter 2.0 mod) (Do dłubania)
- Pjoter
- Drukarz
- Postów w temacie: 16
- Posty: 2014
- Rejestracja: 16 lis 2017, 18:53
- Lokalizacja: Gdańsk
- Drukarka: HEVO, MK3S
- x 881
Re: Bambu Lab X1C / P1P
Jak chcesz drukować szybko to musisz brać pod uwagę transfer ciepła do wnętrza filamentu. To właśnie polepsza dysza CHT. Nie wiń mnie za to jak wydajny jest transfer ciepła w polimerach Proste porównania pasują do prędkości v6, jak to podbijasz dwukrotnie to zaczynają być brane pod uwagę nowe rzeczy, i proste porównania już przestają się sprawdzać.
- jak drukujesz "wolno" to całe koło ma kolor fioletowy - czyli nie jest ani za zimne (niebieskie) ani za ciepłe (czerwone) bo się dobrze nagrzało aż do rdzenia.
- jak drukujesz "szybko" to centrum koła jest niebieskie bo nie zdążyło się nagrzać przed opuszczeniem strefy cieplnej, zewnętrzne warstwy są czerwone bo są zbyt ciepłe. W chwili nanoszenia warstwy obie strefy się mieszają i temp się stabilizuje. Ale jakość takiej warstwy będzie ściśle zależna od prędkości nanoszenia (druku).
Można by było zrobić eksperyment aby przedrukować drewniany filament na bambu zgodnie z zaleceniami @Trolinka i zoabczyć czy widać degradacje po powierzchni filamentu (czyli obstawiam że na płaskiej powierzchni byś widział ścieżkę która od centrum do zewnątrz jest coraz ciemniejsza). Ale to tylko moje domysły.
PS: nie ma chyba sensu analizować pojedynczych atomów bo w okolicach ekstrudera masz wszystkie atomy w jakiś wiązaniach. Nic Ci tez nie tuneluje więc kwanty też bez sensu.
Moim zdaniem jest tak - wyboraż sobie koło i to koło to przekrój przez filament tuż przed wyjściem z dyszy:
- jak drukujesz "wolno" to całe koło ma kolor fioletowy - czyli nie jest ani za zimne (niebieskie) ani za ciepłe (czerwone) bo się dobrze nagrzało aż do rdzenia.
- jak drukujesz "szybko" to centrum koła jest niebieskie bo nie zdążyło się nagrzać przed opuszczeniem strefy cieplnej, zewnętrzne warstwy są czerwone bo są zbyt ciepłe. W chwili nanoszenia warstwy obie strefy się mieszają i temp się stabilizuje. Ale jakość takiej warstwy będzie ściśle zależna od prędkości nanoszenia (druku).
Można by było zrobić eksperyment aby przedrukować drewniany filament na bambu zgodnie z zaleceniami @Trolinka i zoabczyć czy widać degradacje po powierzchni filamentu (czyli obstawiam że na płaskiej powierzchni byś widział ścieżkę która od centrum do zewnątrz jest coraz ciemniejsza). Ale to tylko moje domysły.
PS: nie ma chyba sensu analizować pojedynczych atomów bo w okolicach ekstrudera masz wszystkie atomy w jakiś wiązaniach. Nic Ci tez nie tuneluje więc kwanty też bez sensu.
Ostatnio zmieniony 28 kwie 2023, 10:55 przez Pjoter, łącznie zmieniany 2 razy.
Moje wydruki | Thingiverse | PrusaPrinters
Anycubic i3 Mega - sprzedana
HyperCube Evolution #1 - worklog
Ender-2 - sprzedana
Prusa MK3S - odkupiona używana
HyperCube Evolution #2 - szukam na nią miejsca na razie w odstawce
Anycubic i3 Mega - sprzedana
HyperCube Evolution #1 - worklog
Ender-2 - sprzedana
Prusa MK3S - odkupiona używana
HyperCube Evolution #2 - szukam na nią miejsca na razie w odstawce
- majek
- Drukarz
- Postów w temacie: 2
- Posty: 799
- Rejestracja: 28 gru 2020, 18:17
- Drukarka: EZT-3D T1, vn-corexy
- x 452
Re: Bambu Lab X1C / P1P
Paaaanie, to Bambu tak zapindala, że aż elektrony na zakrętach wypadają
Pjoter
Re: Bambu Lab X1C / P1P
Powiedzmy że nie bardzo się zgadzam.
Temperatura druku dla filamentu jest... umowna.
Umawiamy się że dla PLA ustawiamy 220 i patrzymy jakie PA ma mieć, super, ustawiamy 0.02 i jest git.
Koniec, nie cudujemy z doborem temp co 2°
Tak samo dla większego przepływu.
Statystycznie podnieść o 10°C i starczy.
Ile ten filament jest wdyszy? 3 sek vs 2 sek?
(Druga sprawa, że można spokojnie na bambu ustawić pla 240°C, sobie skalibruje i wydrukuje wszystko na 240.
Temperatura druku dla filamentu jest... umowna.
Umawiamy się że dla PLA ustawiamy 220 i patrzymy jakie PA ma mieć, super, ustawiamy 0.02 i jest git.
Koniec, nie cudujemy z doborem temp co 2°
Tak samo dla większego przepływu.
Statystycznie podnieść o 10°C i starczy.
Ile ten filament jest wdyszy? 3 sek vs 2 sek?
(Druga sprawa, że można spokojnie na bambu ustawić pla 240°C, sobie skalibruje i wydrukuje wszystko na 240.
Ostatnio zmieniony 28 kwie 2023, 11:05 przez mcxmcx, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeżeli przypadkiem podam ceny w GBP to sobie kolego, koleżanko, pomnóż razy pięć.
- roman
- Postów w temacie: 28
- Posty: 508
- Rejestracja: 02 wrz 2022, 00:27
- Lokalizacja: Dokładnej lokalizacji skippera nie zna nawet The President Of The Ju-Es-Ej
- x 345
Re: Bambu Lab X1C / P1P
ja również tak to postrzegam, z wyjątkiem "mieszania się", bo mam wątpliwości, czy to "wystarczająco" się miesza. PET czasami bywa błyszczący na bokach a powierzchnie top ma matową.Pjoter pisze: ↑28 kwie 2023, 10:46 - jak drukujesz "szybko" to centrum koła jest niebieskie bo nie zdążyło się nagrzać przed opuszczeniem strefy cieplnej, zewnętrzne warstwy są czerwone bo są zbyt ciepłe. W chwili nanoszenia warstwy obie strefy się mieszają i temp się stabilizuje. Ale jakość takiej warstwy będzie ściśle zależna od prędkości nanoszenia (druku).
- dziobu
- Zasłużony
- Postów w temacie: 11
- Posty: 8951
- Rejestracja: 28 gru 2016, 16:38
- Drukarka: ZMorph 2.0(S)
- x 5874
- Kontakt:
Re: Bambu Lab X1C / P1P
Weź jakikolwiek filament który lubi stabilną temperaturę i sprawdź to u siebie. Nie trzeba do tego bambu.Pjoter pisze: ↑28 kwie 2023, 10:46Można by było zrobić eksperyment aby przedrukować drewniany filament na bambu zgodnie z zaleceniami @Trolinka i zoabczyć czy widać degradacje po powierzchni filamentu (czyli obstawiam że na płaskiej powierzchni byś widział ścieżkę która od centrum do zewnątrz jest coraz ciemniejsza). Ale to tylko moje domysły.
Pozdrawiam
Paweł
Projekty: ELF | AVAT 01 | HotPlate-1
Drukarki: Flsun i3 Plus | Flsun G | Kossel | FF Dreamer | Monoprice MP Mini | Copymaster3D Pro 500 | AIO Robotics ZEUS | Zmorph 2.0 | Climber 7
Też fajne: Wydruki | Moje twory w 3D | Inne
Paweł
Drukarki: Flsun i3 Plus | Flsun G | Kossel | FF Dreamer | Monoprice MP Mini | Copymaster3D Pro 500 | AIO Robotics ZEUS | Zmorph 2.0 | Climber 7
Też fajne: Wydruki | Moje twory w 3D | Inne
- Pjoter
- Drukarz
- Postów w temacie: 16
- Posty: 2014
- Rejestracja: 16 lis 2017, 18:53
- Lokalizacja: Gdańsk
- Drukarka: HEVO, MK3S
- x 881
Re: Bambu Lab X1C / P1P
No ale ja mam a) e3d v6 standard i b) bramową drukarkę. Nie wyciągnę parametrów takich aby zobaczyć ten efekt.
Ja mam "ślamazarną pruse" która obojętnie czy w trybie DRAFT 0.3mm @ 100 mm/s czy w trypie QUALITY 0.1mm @ 50 mm/s, PLA grzeje do 210C Z A W S Z E. Natomiast jak w bambu podbijasz 2x prędkość to już musisz kombinować z temp.
No ale my się zastanawiamy czemu tak jest
Ja mam "ślamazarną pruse" która obojętnie czy w trybie DRAFT 0.3mm @ 100 mm/s czy w trypie QUALITY 0.1mm @ 50 mm/s, PLA grzeje do 210C Z A W S Z E. Natomiast jak w bambu podbijasz 2x prędkość to już musisz kombinować z temp.
morf
Moje wydruki | Thingiverse | PrusaPrinters
Anycubic i3 Mega - sprzedana
HyperCube Evolution #1 - worklog
Ender-2 - sprzedana
Prusa MK3S - odkupiona używana
HyperCube Evolution #2 - szukam na nią miejsca na razie w odstawce
Anycubic i3 Mega - sprzedana
HyperCube Evolution #1 - worklog
Ender-2 - sprzedana
Prusa MK3S - odkupiona używana
HyperCube Evolution #2 - szukam na nią miejsca na razie w odstawce
- Rozarh
- Drukarz
- Postów w temacie: 8
- Posty: 634
- Rejestracja: 12 kwie 2021, 10:45
- Lokalizacja: opolskie
- Drukarka: Fenix, A20M, TT1SM..
- x 259
Re: Bambu Lab X1C / P1P
Zauważ, że filament nie musi być rozgrzany w całości - ważne są ścianki, które przykleją się do już położonego druku lub stołu. Mniej rozgrzany środek temu nie przeszkadza - i tak całość ostatecznie wystygnie...
Parafrazując wpis by artusiek:
Nie chcesz grzebać? Kup Prusę lub Bambu Labs
Kupiłeś coś co dopieszczasz? Naucz się grzebać!!!
Nie chcesz grzebać? Kup Prusę lub Bambu Labs
Kupiłeś coś co dopieszczasz? Naucz się grzebać!!!