Z warstwy na warstwę gorzej Biqu H2

Jakość druku Cię nie zadowala?
Awatar użytkownika
majek
Drukarz
Postów w temacie: 5
Posty: 769
Rejestracja: 28 gru 2020, 18:17
Drukarka: EZT-3D T1, vn-corexy
x 441

Re: Z warstwy na warstwę gorzej Biqu H2

Post autor: majek »

Podstawowe pytanie: to jest nowa kombinacja sprzętu i jeszcze nie drukowała poprawnie czy drukuje to od jakiegoś czasu i teraz się zepsuło?

Mi tak wydruki wyglądały na nowej drukarce jak zapodałem na szybko ustawienia ze starej, ale:
- nowa ma wydajniejszą grzałkę
- dłuższą strefę gorącą
- inny kształt dyszy
- silikon nie nachodzi na dyszę
I tym sposobem 230C dla PET-G ze starej drukarki było sporo za dużo na nowej, dodatkowo na starej mogłem drukować bez nawiewu, a na nowej muszę lekko dmuchać, bo właśnie tak wyglądają wydruki - przegrzane i rozciapane, bo poprzednia warstwa nie dała rady wystygnąć, a inny kształt dyszy daje większą radiację ciepła na wydruk i wydruk sam z siebie się nie chce schłodzić. Zobacz na tą różową kostkę: viewtopic.php?p=148789#p148789 - to jest efekt tylko ciepła (oprócz artefaktów od złego naciągu paska) - po zamontowaniu nadmuchu i zmianie dyszy na spiczastą i zejściu trochę z temperaturą jest już normalnie. Chętnie bym jeszcze silikona założył takiego, żeby dyszę też obejmował (wtedy nie musiałbym dmuchać), ale na razie takich nie robią do CHC.

Dysza spiczasta: https://www.aliexpress.com/item/32965509920.html
Dysza, która mi rozlewała: https://www.aliexpress.com/item/32993360291.html

Jak chcesz się upewnić czy to kwestia braku chłodzenia i za dużej temperatury, to wydrukuj po prostu coś większego niż ta kostka i zobacz jak to będzie wyglądać. Albo włącz nawiew już od drugiej warstwy i obniż temperaturę ;)
Masz silikon na bloku?
Awatar użytkownika
Iluzioner
Postów w temacie: 14
Posty: 30
Rejestracja: 26 wrz 2022, 00:41
x 3

Re: Z warstwy na warstwę gorzej Biqu H2

Post autor: Iluzioner »

majek pisze: 04 cze 2023, 01:32 Podstawowe pytanie: to jest nowa kombinacja sprzętu i jeszcze nie drukowała poprawnie czy drukuje to od jakiegoś czasu i teraz się zepsuło?

Mi tak wydruki wyglądały na nowej drukarce jak zapodałem na szybko ustawienia ze starej, ale:
- nowa ma wydajniejszą grzałkę
- dłuższą strefę gorącą
- inny kształt dyszy
- silikon nie nachodzi na dyszę
I tym sposobem 230C dla PET-G ze starej drukarki było sporo za dużo na nowej, dodatkowo na starej mogłem drukować bez nawiewu, a na nowej muszę lekko dmuchać, bo właśnie tak wyglądają wydruki - przegrzane i rozciapane, bo poprzednia warstwa nie dała rady wystygnąć, a inny kształt dyszy daje większą radiację ciepła na wydruk i wydruk sam z siebie się nie chce schłodzić. Zobacz na tą różową kostkę: viewtopic.php?p=148789#p148789 - to jest efekt tylko ciepła (oprócz artefaktów od złego naciągu paska) - po zamontowaniu nadmuchu i zmianie dyszy na spiczastą i zejściu trochę z temperaturą jest już normalnie. Chętnie bym jeszcze silikona założył takiego, żeby dyszę też obejmował (wtedy nie musiałbym dmuchać), ale na razie takich nie robią do CHC.

Dysza spiczasta: https://www.aliexpress.com/item/32965509920.html
Dysza, która mi rozlewała: https://www.aliexpress.com/item/32993360291.html

Jak chcesz się upewnić czy to kwestia braku chłodzenia i za dużej temperatury, to wydrukuj po prostu coś większego niż ta kostka i zobacz jak to będzie wyglądać. Albo włącz nawiew już od drugiej warstwy i obniż temperaturę ;)
Masz silikon na bloku?
Nowa kombinacja. H2 miałem wcześniej w enderze 3. Trójkę sprzedałem a h2 wsadziłem do nowego zestawienia. Drukowałem obudowę do płyty głównej ( taką prowizoryczną na 3 warstwy z petu tr i wyszła ok). Ta Drukarka ma duże pole robocze 350x350 więc może bardziej ogrzewa całość przez co temperatury, których używałem na prusach, enderach itd muszą być mniejsze. Sprawdzę bo w ten sposób nie myślałem.

Tak mam silikon na bloku.

No nic muszę jutro wszystkie te rzeczy sprawdzić.
Awatar użytkownika
Iluzioner
Postów w temacie: 14
Posty: 30
Rejestracja: 26 wrz 2022, 00:41
x 3

Re: Z warstwy na warstwę gorzej Biqu H2

Post autor: Iluzioner »

Potestowałem różne temperatury i chłodzenie podczas druku i są słabe tego rezultaty. Mało co się zmienia, a wręcz nic. Wymienię grzałkę i termistor i sprawdzę czy będą tego jakieś rezultaty. Termistor mam polutowany i też przeszedł już swoje, może robi błędne pomiary, tak samo grzałka. Wymienię przy okazji dyszę na 0,8 bo też docelowo ma być taka dysza w tej drukarce.
Awatar użytkownika
Iluzioner
Postów w temacie: 14
Posty: 30
Rejestracja: 26 wrz 2022, 00:41
x 3

Re: Z warstwy na warstwę gorzej Biqu H2

Post autor: Iluzioner »

Ja już naprawdę nie potrafię znaleźć rozwiązania tego problemu...
Po zmianie termistora i grzałki (+ przy okazji dyszy na 0,8) po pid tuningu, ogarnięciu profilu tej dyszy i zmianie nieco offsetu uwaga! Udało się uzyskać idealną pierwszą warstwę (tak jak wtedy XD) a każda kolejna coraz gorzej rozmazana.
Zabawę urozmaiciłem o ustawianie flowrate + później już losowo ustawiałem i patrzyłem co się dzieje - uwaga! nie polepszyło się nic, bo wtedy pierwsza warstwa nie wychodzi w pełni...
Oczywiście temperatury też inne ustawiałem. Zaczynając na 235 schodziłem w dół aż do 210 - żadnego efektu ciągle rozmazane.
Ekstruder wypluwa tyle ile ma nadal - zadam 10cm wyda 10cm.
Mam ochotę generalnie wyrzucić tego kloca z trzeciego piętra do ogródka...
Nie wiem już co mam zrobić. config do sprawdzić? Czy w klipperze jest jakiś parametr który nwm po pierwszej warstwie zmniejsza offset czy coś takiego?
Awatar użytkownika
Iluzioner
Postów w temacie: 14
Posty: 30
Rejestracja: 26 wrz 2022, 00:41
x 3

Re: Z warstwy na warstwę gorzej Biqu H2

Post autor: Iluzioner »

Tutaj przykład warstw. Dałem trochę mniejszy offset aby dysza była bardziej oddalona od stołu przez co teoretycznie nie powinna filamentu rozmazywać ale imo jest tak samo.

Kod: Zaznacz cały

[printer]
kinematics: cartesian
max_velocity: 300
max_accel: 3000
max_z_velocity: 5
max_z_accel: 100


########################################
# DRIVER configuration
########################################
# Driver0
[stepper_x]
step_pin: PF13
dir_pin: PF12
enable_pin: !PF14
microsteps: 16
rotation_distance: 40
endstop_pin: PG6
position_endstop: 0
position_max: 350
homing_speed: 100

# Driver1
[stepper_y]
step_pin: PG0
dir_pin: PG1
enable_pin: !PF15
microsteps: 16
rotation_distance: 40
endstop_pin: PG9
position_endstop: 0
position_max: 350
homing_speed: 100

# Driver2
[stepper_z]
step_pin: PF11
dir_pin: !PG3
enable_pin: !PG5
microsteps: 16
rotation_distance: 8
endstop_pin: probe:z_virtual_endstop
position_min: -10.0
position_max: 410

# Driver3
[stepper_z1]
step_pin: PG4
dir_pin: !PC1
enable_pin: !PA0
microsteps: 16
rotation_distance: 8
endstop_pin: probe:z_virtual_endstop

# Driver4
[extruder]
step_pin: PF9
dir_pin: PF10
enable_pin: !PG2
microsteps: 16
rotation_distance: 3.46587584
nozzle_diameter: 0.800
filament_diameter: 1.750
heater_pin: PA2 # HE0
sensor_pin:  PF4 # T0
sensor_type: EPCOS 100K B57560G104F
#control: pid
#pid_kp: 17.589
#pid_ki: 0.644
#pid_kd: 120.047
min_temp: 0
max_temp: 270


########################################
# TMC2209 configuration
########################################
[tmc2209 stepper_x]
uart_pin: PC4
diag_pin: PG6
run_current: 0.450
stealthchop_threshold: 999999

[tmc2209 stepper_y]
uart_pin: PD11
diag_pin: PG9
run_current: 0.570
stealthchop_threshold: 999999

[tmc2209 stepper_z]
uart_pin: PC6
diag_pin: PG10
run_current: 0.580
stealthchop_threshold: 999999

[tmc2209 stepper_z1]
uart_pin: PC7
diag_pin: PG11
run_current: 0.580
stealthchop_threshold: 999999

[tmc2209 extruder]
uart_pin: PF2
run_current: 0.350
hold_current: 0.200
stealthchop_threshold: 999999


########################################
# BED configuration
########################################
[safe_z_home]
home_xy_position: 175, 175 
speed: 300
z_hop: 10                 
z_hop_speed: 10

[bltouch]
sensor_pin: ^PB7
control_pin: PB6
speed: 5
samples: 1
sample_retract_dist: 1.0
x_offset: -37
y_offset: 10
#z_offset: 7.850

[heater_bed]
heater_pin: PA1
sensor_pin: PF3 # TB
sensor_type: ATC Semitec 104GT-2
control: pid
pid_kp: 68.593
pid_ki: 0.815
pid_kd: 1443.030
min_temp: 0
max_temp: 130

[bed_mesh]
algorithm: bicubic
speed: 150
horizontal_move_z: 10
mesh_min: -37,30
mesh_max: 273,340
probe_count: 5, 3
mesh_pps: 2,2
fade_start: 1
fade_end: 10
fade_target: 0

[bed_screws]
screw1: 40,20
screw2: 40,280
screw3: 320,280
screw4: 320,20

[z_tilt]
z_positions: 0,180
  290,180
points: 0,180
  290,180
speed: 100
horizontal_move_z: 15
retries: 20
retry_tolerance: 0.0025


########################################
# FAN configuration
########################################
[fan]
pin: PA8

#[heater_fan fan1]
#pin: PE5

#[heater_fan fan2]
#pin: PD12

[heater_fan fan3]
pin: PD13

#[heater_fan fan4]
#pin: PD14

#[controller_fan fan5]
#pin: PD15

#*# <---------------------- SAVE_CONFIG ---------------------->
#*# DO NOT EDIT THIS BLOCK OR BELOW. The contents are auto-generated.
#*#
#*# [bltouch]
#*# z_offset = 6.940
#*#
#*# [extruder]
#*# control = pid
#*# pid_kp = 13.042
#*# pid_ki = 0.383
#*# pid_kd = 111.019
#*#
#*# [bed_mesh test0,8]
#*# version = 1
#*# points =
#*# 	-0.252500, -0.325000, -0.380000, -0.375000, -0.337500
#*# 	-0.047500, -0.102500, -0.062500, -0.065000, 0.000000
#*# 	-0.172500, -0.215000, -0.080000, 0.000000, 0.207500
#*# x_count = 5
#*# y_count = 3
#*# mesh_x_pps = 2
#*# mesh_y_pps = 2
#*# algo = bicubic
#*# tension = 0.2
#*# min_x = -37.0
#*# max_x = 273.0
#*# min_y = 30.0
#*# max_y = 340.0
na zdjęciu kolejno: 1 warstwa, druga warstwa, trzecia warstwa.
Załączniki
42.jpg
Awatar użytkownika
cyfron
Postów w temacie: 1
Posty: 1422
Rejestracja: 30 sty 2019, 09:28
Drukarka: U30, SP Pro, UM2+
x 365

Re: Z warstwy na warstwę gorzej Biqu H2

Post autor: cyfron »

Iluzioner pisze: 03 cze 2023, 16:05 Na stepstiku ustawiłem 0,45V potencjometrem . Mierzone multimetrem. Na początku było ustawione 1,2V na stepstiku i w configu 0,8.
Niepotrzebnie grzebiesz tu i tu. Jeżeli TMC masz w trybie UART to ustawiasz prąd w konfigu, jeżeli w trybie standalone to prąd regulujesz napięciem Vref za pomocą potencjometru.
Awatar użytkownika
Rozarh
Drukarz
Postów w temacie: 5
Posty: 585
Rejestracja: 12 kwie 2021, 10:45
Lokalizacja: opolskie
Drukarka: Fenix, A20M, TT1SM..
x 236

Re: Z warstwy na warstwę gorzej Biqu H2

Post autor: Rozarh »

A co z krokami na osi Z?
Parafrazując wpis by artusiek:
Nie chcesz grzebać? Kup Prusę lub Bambu Labs
Kupiłeś coś co dopieszczasz? Naucz się grzebać!!!
Awatar użytkownika
Iluzioner
Postów w temacie: 14
Posty: 30
Rejestracja: 26 wrz 2022, 00:41
x 3

Re: Z warstwy na warstwę gorzej Biqu H2

Post autor: Iluzioner »

Rozarh pisze: 06 cze 2023, 08:14 A co z krokami na osi Z?
Generalnie moim zdaniem nie widzę, aby gubiły kroki :sad2:
Awatar użytkownika
majek
Drukarz
Postów w temacie: 5
Posty: 769
Rejestracja: 28 gru 2020, 18:17
Drukarka: EZT-3D T1, vn-corexy
x 441

Re: Z warstwy na warstwę gorzej Biqu H2

Post autor: majek »

Iluzioner pisze: 05 cze 2023, 23:09 Zaczynając na 235 schodziłem w dół aż do 210 - żadnego efektu ciągle rozmazane.
Zejdź jeszcze niżej z temperaturą i zobacz gdzie jest minimum, gdzie zaczyna się problem z przetapianiem, wtedy podbij o 15-20C i będziesz miał temperaturę roboczą. Bez ustalenia właściwej temperatury, to cała reszta jest jak poruszanie się po omacku.
W drugim kroku daj chłodzenia tyle ile wlezie i jak dalej będzie wypływać, to zmniejszaj flow aż będzie dobrze na warstwach >1.
Jeżeli po tych operacjach pierwsza warstwa będzie słabo się kleić albo mieć dziury, to masz trochę za duży odstęp dyszy od stołu - skalibruj zero dla Z.

Na mój gust, to wygląda jak rozciapane od ciepła i/lub za duży flow. Ale to drugie wychodziłoby też na dużych wydrukach, a te podobno wychodzą dobrze?
Awatar użytkownika
Iluzioner
Postów w temacie: 14
Posty: 30
Rejestracja: 26 wrz 2022, 00:41
x 3

Re: Z warstwy na warstwę gorzej Biqu H2

Post autor: Iluzioner »

majek pisze: 06 cze 2023, 11:30
Iluzioner pisze: 05 cze 2023, 23:09 Zaczynając na 235 schodziłem w dół aż do 210 - żadnego efektu ciągle rozmazane.
Zejdź jeszcze niżej z temperaturą i zobacz gdzie jest minimum, gdzie zaczyna się problem z przetapianiem, wtedy podbij o 15-20C i będziesz miał temperaturę roboczą. Bez ustalenia właściwej temperatury, to cała reszta jest jak poruszanie się po omacku.
W drugim kroku daj chłodzenia tyle ile wlezie i jak dalej będzie wypływać, to zmniejszaj flow aż będzie dobrze na warstwach >1.
Jeżeli po tych operacjach pierwsza warstwa będzie słabo się kleić albo mieć dziury, to masz trochę za duży odstęp dyszy od stołu - skalibruj zero dla Z.

Na mój gust, to wygląda jak rozciapane od ciepła i/lub za duży flow. Ale to drugie wychodziłoby też na dużych wydrukach, a te podobno wychodzą dobrze?
Zrobię tak jak mówisz.
Duże wydruku wychodzą tak samo, są takie postrzępione na krawędziach i pomazane w środku.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kalibracja, problemy”