fyme pisze: ↑09 sie 2023, 22:13
Jednym g code. Dorabiam sobie powierzchnię w fusion kopiując płaszczyznę elementu do druku i wrzucam do slicera jako element i dodaje dodatkową powierzchnię jako cześć. W slicerze ustawiam 2 ekstrudery i przypisuje każdy do innego elementu. I wrzucam druk. Jak przychodzi zmiana na drugi ekstruder to drukarka czeka na zmianę filamentu i po zmianie rusza dalej.
Brzmi skomplikowanie ale to tylko kilka kliknięć w slicerze.
Jeśli dobrze zrozumiałem ideę, to metoda ogranicza grubość elementu wtrąconego do 2 warstw, dla grubszych zaczyna się żonglerka materiałem.
Ale to i tak najlepsze rozwiązanie jakie widziałem.
Pytanie jaki separator można dać dla ABS/ASA.
morf pisze: ↑10 sie 2023, 10:10
Zrobilem to samo ale np kontunuuje infill zamiast ogarnąć top + bottom layers.
Pewnie cos robie zle
Nadal masz jeden obiekt (part) skladajacy sie z 2 cylindrow - dlatego tnie jakby bylo jedna czescia. Daj 2 oddzielne obiekty (2 oddzielne party) i wtedy kazdy potnie oddzielnie z oddzielnymi top/bottom layers.
Słuszna uwaga
Natomiast to byl moj workaround bo jak mam dwa oddzielne obiekty to nie moge ich ustawic "na sobie" bo domyslnie muszą dotykać stołu.
Ma to sens nie da sie ukryc, tyle ze nie w tym "hacku".
simplescreenrecorder-(10).gif (1.05 MiB) Przejrzano 874 razy
Ostatnio zmieniony 10 sie 2023, 10:23 przez morf, łącznie zmieniany 1 raz.
morf pisze: ↑10 sie 2023, 10:17
Słuszna uwaga
Natomiast to byl moj workaround bo jak mam dwa oddzielne obiekty to nie moge ich ustawic "na sobie" bo domyslnie muszą dotykać stołu.
Ma to sens nie da sie ukryc, tyle ze nie w tym "hacku".
simplescreenrecorder-(10).gif
Tak - wiem.... Jest na to inny walk around
Zrob sobie ten gorny dysk z 2 dyskow. Ale ten dolny zrob o srednicy 0.01mm - taka nitkowego rozmiaru nóżka. Bedzie za mała aby slicer ją pociął - a obiekt bedzie zawieszony w powietrzu tam gdzie chcesz.