Geeetech A20M MOD

Tutaj można pochwalić się drukarką już uruchomioną bądź kupioną
Awatar użytkownika
Rozarh
Drukarz
Postów w temacie: 2
Posty: 633
Rejestracja: 12 kwie 2021, 10:45
Lokalizacja: opolskie
Drukarka: Fenix, A20M, TT1SM..
x 259

Geeetech A20M MOD

Post autor: Rozarh »

Drukarka kupiona już jakiś czas temu od kolegi z forum, ale jakoś nie było się czym pochwalić. Były też inne na tapecie a w tej zawsze coś było nie tak :unknown:
Jedyne co zostało w niej poprawione na "dzień dobry" to wjechały ekstrudery BMG, wgrałem oryginalnego Marlina i zamontowałem 3D-Touch Geeetecha - oryginał w cenie zbliżonej do BL-Touch'a. Wydrukowałem też fajne nawiewy na model, żeby lepiej dmuchało. W oryginale na karcie były g-code dla pieska (w trakcie druku zmieniany jest miks filamentów na głowicy więc jego kolor zmienia się z jednego w drugi) i śrubki z nakrętką, które po wydruku da się skręcić razem (też miks kolorów). Takie ogarniecie tej drukarki pozwoliło mi zająć się pozostałymi modelami, więc ta służyła głownie do druku.
W międzyczasie dopadłem płytę Duet 2 Maestro (również na forum) i po analizie jej złącz wyszło mi, że to idealna płyta do tej drukarki :)

No i w końcu nastał dzień przeróbek i na tym modelu. Drukarka po włączeniu odpalała wentylatory hotendu - nawet jeśli ten był zimny. Ponadto w pamięci królował Marlin. Druki były przeciętnej jakości. Wyświetlacz bezdotykowy - klasyczny Marlin z gałką.
Przeróbki zaczęły się od wyprucia płyty, MOSFETu na stół i wyświetlacza. Okazało się, że na głowicy jest płytka łączona z płytą główną specyficzną wiązką. Trzeba było rozpracować połączenia tak, żeby dało się je przystosować do pracy z nową płytą - szczególnie zasilanie wentylatora hotendu musiało dać się wysterować z płyty.

Udało się to ogarnąć:
IMG_0353.jpeg
i w końcu płyta została osadzona tak, żeby gniazado Ethernet wypadło jak najbliżej obudowy i dało się jeszcze wykorzystać niektóre mocowania do starej płyty. Wjechał też przekaźnik SSR (DCDC) dla stołu, a wentylator zamontowałem na trytrytki:
IMG_0354.jpeg
Została tylko spora japa na wyświetlacz i tu musiałem wyrezać jedną nogę bo planowany BTT TFT 43 trochę się nie mieścił:
IMG_0355.jpeg
więc na początek przykręciłem go jak bądź z zewnątrz i zacząłem konfigurować firmware.
Na szczęście wyświetlacze BTT wspierają RRF więc dało się to ogarnąć. Większy dylemat miałem z konfiguracją dwóch ekstruderów. Najbardziej zależało mi na tym, żeby g-code'y DEMO dołączone do drukarki mimo zmiany firmware nadal się drukowały. Ponadto narzędzie mam tak naprawdę jedno, ale z dwoma ekstruderami, które pchają filament w dowolnym miksie (hotend jest typu mieszania płynnych filamentów). DWC jednak nie za bardzo to ogarnia.
Prób konfiguracji było sporo, ale żadna nie do końca satysfakcjonująca. Problemem był również brak porządnego slicera. Wierzcie lub nie, ale dopiero stosunkowo niedawno kolega na forum pokazał jak w SuperSlicer zrobić sobie klika katalogów profilowych i używać każdego do odmiennych konfiguracji drukarek :piwo:
Ostatecznie udało mi się zaprojektować i wydrukować dla drukarki ramkę na wyświetlacz i schować go w obudowie:
IMG_0482.jpeg
Wygląda to dużo lepiej :cool2:
IMG_0556.jpeg
A po ogarnięciu kalibracji z SuperSlicer wydruki mam takie:
IMG_0555.jpeg
IMG_0553.jpeg
Motylek jest elastyczny
IMG_0554.jpeg
Tylko bez głupich skojarzeń... :rotfl:

Ostatnio wprawdzie było z nią trochę problemów: uszkodził się kabelek silnika w osi Z - tak perfidnie, że po odpięciu od płyty i pomiarach oba uzwojenia pokazywały prawidłową rezystancję, ale próba ruchu osi powodowała hałas i drgania wału a sterownik sygnalizował przez RRF, że ma otwarty obwód cewki B silnika.
Początkowo podejrzewałem jakiś problem na płycie głównej, a że nosiłem się zamiarem wymiany Duet 2 Maestro na Duet 2 Wifi (również z forum ;) ) to zacząłem od wymiany płyty :shock:
Przy wymianie płyty trzeba było powalczyć z 3D-Touch (Duet 2 Wifi nie ma PWM w gnieździe Z Probe Header więc trzeba to trochę przedrutować) ale reszta wtyczek poszła na zasadzie wyjmij-włóż :P
Oczywiście po wymianie płyty silnik nie ruszył (a inni wymieniają silniki ekstrudera "bo się psują" :tease: ) i trzeba było wymienić kabelek. Po tym drukarka zadziałała bez problemów.

Na tą chwile zostało mi do ogarnięcia miksowanie kolorów - obecny konfig powstał w oparciu o wiedzę zdobytą na Banach-Trinity i nie miksuje kolorów - zresztą SuperSlicer jak widzi RRF to też tego nie ogarnia. Mogę wprawdzie zdefiniować kilka narzędzi z różnymi miksami, ale to nie zdaje egzaminu. Tym bardziej, że wypluwany miks kolorów wygląda jak sklejenie ze sobą dwóch filamentów a nie wymieszanie ich kolorów.
Decyzja jest taka, że na obecny stan (dwa narzędzia T0 i T1 dla każdego filamentu) nałożę możliwość użycia komend M163 i M164 w postaci jak z Marlina - sam nie będę ich używać ale chcę, żeby wydruki demo dalej działały na drukarce :DD
majek, dziobu, JGFTW, Andrzej_W, Mati, roman
Parafrazując wpis by artusiek:
Nie chcesz grzebać? Kup Prusę lub Bambu Labs
Kupiłeś coś co dopieszczasz? Naucz się grzebać!!!
Awatar użytkownika
Rozarh
Drukarz
Postów w temacie: 2
Posty: 633
Rejestracja: 12 kwie 2021, 10:45
Lokalizacja: opolskie
Drukarka: Fenix, A20M, TT1SM..
x 259

Re: Geeetech A20M MOD

Post autor: Rozarh »

Drukarka właśnie przeszła "chrzest bojowy": trwający kilkadziesiąt godzin wielokolorowy wydruk średnich rozmiarów:
IMG_0560.jpeg
Póki co ma usunięte supporty ale nie jest do końca obrobiony.
Użyte filamenty to czarny Fiberology PLA, który był kalibrowany i zielony PLA 3D-Active. Ten zielony to mój najstarszy filament w domu :) Przed wydrukiem musiałem go podsuszyć i nie był kalibrowany kego przepływ - leciał na ustawieniach innych skalibrowanych. Mam go w sumie za mało, żeby jeszcze kalibrować. Trochę nitkuje ale działa :"": zaraz się skończy a takiego już nie zamierzam kupować.

Odnośnie drukarki to sprawuje się dobrze poza jednym mankamentem - po wymianie płyty ma problem z czujnikami 3D/Bl-Touch. Początkowo na maszynie był oryginał 3D-Touch Geeetecha i działał ok do wymiany płyty. Potem zaczęły się problemy - w trakcie homowania z dużej wysokości czujnik potrafi zadziałać w powietrzu. Żeby zacząć wydruk muszę przypilnować, żeby drukarka prawidłowo wypozycjonowała oś Z. Jeśli tego nie zrobi przerywam drukowanie i robię tyle razy "Home Z" (z interfejsu) aż czujnik dotknie stołu i wtedy każę drukować jeszcze raz. Czasem mam fuksa i pierwszy homing się udaje a czasem muszę i z pięć razy próbować.

Zmiana płyty i czujnika na Bl-Touch nie pomogły - pewnie jakieś zakłócenia w kablu i jak mnie to zacznie irytować to wymienię kabelek na ekranowany.
JGFTW, majek, Andrzej_W, Kopytko
Parafrazując wpis by artusiek:
Nie chcesz grzebać? Kup Prusę lub Bambu Labs
Kupiłeś coś co dopieszczasz? Naucz się grzebać!!!
ODPOWIEDZ

Wróć do „Drukarki FDM/FFF - wszystkie pozostałe”