Zawsze chciałem przejść na Trianglelab Unity Nozzle w swoich drukarkach, bo koncepcyjnie bardzo mi się podoba to rozwiązanie; łatwa wymiana dysz i brak rozszczelnień w głowicy - nic nie trzeba skręcać.
Zamodelowałem to tak:
OEM - oryginalny model głowicy producenta.
TUN V2.5 - Najnowsza wersja adaptera z poprawką pod blok grzejny z CR6 SE i dysze TUN
TUN PRO V3 - Wersja 3 w której adapter jest pod oryginalny blok grzejny od V3 SE oraz dyszę TUN PRO z dłuższą strefą grzejną.
Wymiary różniące Tun vs Tun Pro:
-------------------
TDI-CAD zrobił dla mnie wersję 2 z chromoniklu oraz 3 z mosiądzu za co z tego miejsca muszę mu podziękować - świetna robota, dzięki!
Wersja 2 jest mocno prototypowa założenie jest takie, żeby wziąć części, które mam i przetestować koncepcję.
Po złożeniu wygląda po tak:
Okazało się, że po zamontowaniu brakuję z pół milimetra, żeby igła BLtoucha nie haczyła o nowo nałożony plastik.
Jest na styk, czyli za mało odstępu. Wow
Zauważcie, że model posiada wersję oznaczoną jako 2.5, a TDI wykonał taką oznaczoną jako 2, dlatego że ten model jest najbardziej aktualny zawiera tą zmianę wymiarów na +0.7mm długości.
Fizycznie natomiast dodałem nakrętkę zwiększającą dystans w tym miejscu:
ghetto style
Wydrukowałem jak narazie dwie rzeczy z czego jedna jest nieudana - odkręciła się śruba m2 trzymająca blok i radiator i wydrukowało się spaghetti od połowy.
Okazuję się, że gdy skręci się śrubami blok i wkręci TUN to siły działają w dwie strony (zaznaczone czerwonymi strzałkami) - śruby M2 chcą blok podnieść, a TUN po wkręceniu docisnąć; dokłądnie tak jak chciałem, ale problemem jest, że działają jeszcze skrętnie i przez to mogło dość do wykręcenia jednej ze śrub poprzez wibracje. Stąd myślę o dodaniu takich sprężyn, które śruby docisną i trochę ograniczą skręcanie (zaznaczone na niebiesko)
Docelowo oczywiście będzie v3 z TUN Pro i oryginalnym blokiem grzejnym, który jest wyższy i od góry dodam nakrętkę kontrującą z mosiądzu, żeby zwiększyć strefe ciepłą oraz nie pozwolić blokowi się obracać.
Dajcie znać co sądzicie
Adapter TUN do Endera 3 v3 SE
- Igor
- Postów w temacie: 1
- Posty: 495
- Rejestracja: 05 mar 2020, 23:12
- Lokalizacja: Kociewie
- Drukarka: Prusa Mk3 i "rzeźby"
- x 170
- Kontakt:
Re: Adapter TUN do Endera 3 v3 SE
Jak już w tę stronę iść to może do kompletu adapter TUNujący dysze np standardu V6. Czyli wkręcasz dyszę (czerwona) w adapter (niebieski) i takich zestawów możesz mieć około kilku, np z dyszami CHT, żelaznymi, nową średnicą na próbę. Pozwoliłoby to używać chyba najszerszego spektrum dysz.
Plus jakiś sposób mocowania inny niż w oryginale. Żeby za każdą wymianą dyszy nie wkręcać śrubek w radiator. Np szpilki wkręcone w radiator i nakrętką mocowac po nadzianiu adaptera na szpilki (prawa strona) albo dystansówka np 5mm wkręcona w gwont w radiatorze i w razie potrzeby wymieniana (lewa strona):
Brałbym w ciemnoPlus jakiś sposób mocowania inny niż w oryginale. Żeby za każdą wymianą dyszy nie wkręcać śrubek w radiator. Np szpilki wkręcone w radiator i nakrętką mocowac po nadzianiu adaptera na szpilki (prawa strona) albo dystansówka np 5mm wkręcona w gwont w radiatorze i w razie potrzeby wymieniana (lewa strona):
Złote zasady: 1. You get what you paid for 2. Works? Don't fix! 3.Tanie okaże się najdroższe 4. Nie zoptymalizujesz procesu, którego nie rozumiesz 5. Konserwuj, nie czekaj aż padnie do reszty
- JGFTW
- Drukarz
- Postów w temacie: 2
- Posty: 1380
- Rejestracja: 14 sie 2019, 05:19
- Lokalizacja: Wrocław
- Drukarka: Ender 3 v3 SE
- x 757
Re: Adapter TUN do Endera 3 v3 SE
Generalnie nie trzeba rozkręcać śrub łączących radiator i blok grzejny, żeby wykręcić dyszę.
Zarówno w wersji v2.5 i prawdopodobnie też w V3.
Jak wkręcasz ten TUN to ten kołnierz opiera się na adapterze i wkręcanie gwintu obniża blok grzejny, a że są tam śruby trzymające blok i radiator to się to wszystko naciąga i blokuję. Problemem są siły skrętne, jakby je jeszcze zablokować to byłoby idealnie. Rozważam dla wersji 2.5 sprężyny, ale może faktycznie masz racje z jakimiś dystansami M2 byłoby lepiej.
Jak chodzi o adapter na dysze v6 to na pewno jest wiele opcji jak to można zrobić - gwint w Enderze jest M6x1, czyli taki jak v6, jedynie długość bloku do dyszy przydałoby się rozpracować, w tym porównać długości dysz Endera i E3d v6, żeby zdecydować jak to zamontować i czy trzeba się przejmować tymi długościami czy wystarczy wkręcić, bo są podobne lub takie same
Jednak zakładając, że są różne i mam rozpracowane do pewnego stopnia TUN to widziałbym adapter w ten sposób: Plan byłby taki, że łącznik i ten element zwiększający strefe gorącą byłyby skręcone raz i jedynie dysze w standardzie v6 odkręcałbyś i wymieniał: Niebieskie linie to klej - zakleiłbym to temperaturowo.
W miejsce tego adaptera można dać zwykły radiator i będzie dwie części mniej: Tylko ten: Jednak dla mnie lepsze rozwiązanie wydaję się korzystać z TUN zamiast skręcanych dysz i łączników osobno.
Zarówno w wersji v2.5 i prawdopodobnie też w V3.
Jak wkręcasz ten TUN to ten kołnierz opiera się na adapterze i wkręcanie gwintu obniża blok grzejny, a że są tam śruby trzymające blok i radiator to się to wszystko naciąga i blokuję. Problemem są siły skrętne, jakby je jeszcze zablokować to byłoby idealnie. Rozważam dla wersji 2.5 sprężyny, ale może faktycznie masz racje z jakimiś dystansami M2 byłoby lepiej.
Jak chodzi o adapter na dysze v6 to na pewno jest wiele opcji jak to można zrobić - gwint w Enderze jest M6x1, czyli taki jak v6, jedynie długość bloku do dyszy przydałoby się rozpracować, w tym porównać długości dysz Endera i E3d v6, żeby zdecydować jak to zamontować i czy trzeba się przejmować tymi długościami czy wystarczy wkręcić, bo są podobne lub takie same
Jednak zakładając, że są różne i mam rozpracowane do pewnego stopnia TUN to widziałbym adapter w ten sposób: Plan byłby taki, że łącznik i ten element zwiększający strefe gorącą byłyby skręcone raz i jedynie dysze w standardzie v6 odkręcałbyś i wymieniał: Niebieskie linie to klej - zakleiłbym to temperaturowo.
W miejsce tego adaptera można dać zwykły radiator i będzie dwie części mniej: Tylko ten: Jednak dla mnie lepsze rozwiązanie wydaję się korzystać z TUN zamiast skręcanych dysz i łączników osobno.