Ja miałem ten problem z Replicape. Poniżej sekcja parametrów, gdzie teoretycznie należy szukać w innych firmware'ach:
[Planner]
# size of the path planning cache
move_cache_size = 2048
# time to wait for buffer to fill, (ms)
print_move_buffer_wait = 500
# if total buffered time gets below (min_buffered_move_time) then wait for (print_move_buffer_wait) before moving again, (ms)
min_buffered_move_time = 1000 Tutaj zmieniłem z 100 na 1000
# total buffered move time should not exceed this much (ms)
max_buffered_move_time = 10000 Tutaj zmieniłem z 1000 na 10000
Jeśli w twoim oprogramowaniu masz odpowiednik takich parametrów to zmień analogiczne wartości.
Anycubic Kossel - pierwsze kroki
- Vesp
- Konto z ograniczeniami
- Postów w temacie: 6
- Posty: 82
- Rejestracja: 29 gru 2016, 08:09
- Lokalizacja: Wrocław
- Drukarka: Detla & AM8
- x 6
Re: Anycubic Kossel - pierwsze kroki
Mały update:
- Problemem nie okazały się wartości przyśpieszenia i jerka a... kabel USB (4m). Po przejściu na drukowanie a SD wydruki wyglądają o wiele lepiej.
- Zakupiłem DVR8825 i był to wielki błąd. Okazało się, że często przy zasilaniu 12V te stepsticki powodują potworne piszczenie... i tak było w moim przypadku, na nic zdała się regulacja vref, pisk jest nie do zniesienia i dochodzi ze wszystkich silników. Tak wiec jak ktoś jest zainteresowany to mam 5xDVR8825 na sprzedaż bądź wymianę.
- Szykuje się do założenia heatbeda więc już kupiłem i zamontowałem nowy zasilacz. Do tego ze względu na to, że drukarka pracuje na tej samej listwie co komp a przy włączeniu go widziałem defekty w postaci przeskakiwania głowicy bądź jej zatrzymania na chwilę. Kupiłem stabilizator PowerWalker AVR 600. Dzisiaj dopiero wszystko złożyłem więc przez resztę weekendu potestuje czy modyfikacje coś dały.
- Problemem nie okazały się wartości przyśpieszenia i jerka a... kabel USB (4m). Po przejściu na drukowanie a SD wydruki wyglądają o wiele lepiej.
- Zakupiłem DVR8825 i był to wielki błąd. Okazało się, że często przy zasilaniu 12V te stepsticki powodują potworne piszczenie... i tak było w moim przypadku, na nic zdała się regulacja vref, pisk jest nie do zniesienia i dochodzi ze wszystkich silników. Tak wiec jak ktoś jest zainteresowany to mam 5xDVR8825 na sprzedaż bądź wymianę.
- Szykuje się do założenia heatbeda więc już kupiłem i zamontowałem nowy zasilacz. Do tego ze względu na to, że drukarka pracuje na tej samej listwie co komp a przy włączeniu go widziałem defekty w postaci przeskakiwania głowicy bądź jej zatrzymania na chwilę. Kupiłem stabilizator PowerWalker AVR 600. Dzisiaj dopiero wszystko złożyłem więc przez resztę weekendu potestuje czy modyfikacje coś dały.
If an experiment works, something has gone wrong.
- Vesp
- Konto z ograniczeniami
- Postów w temacie: 6
- Posty: 82
- Rejestracja: 29 gru 2016, 08:09
- Lokalizacja: Wrocław
- Drukarka: Detla & AM8
- x 6
Re: Anycubic Kossel - pierwsze kroki
Jakoś nie było weny żeby coś pisać ale cały czas forum śledziłem. Drukarka żyje i drukuje lepiej z każdym updatem Obecnie:
- Usztywniona rama
- TMC2100 w trybie spreadcycle
- Założony stolik z izolacją od spodu
- Filtr na filament
Kilka wydruków z PLA, niestety kartofel nie potrafi zrobić lepszych zdjęć więc nie da się porównać powierzchni:
Przebieg dość skromy gdyż od zakupu przedrukowałem 10 szpul + kilka próbek ale na chwilę obecną prywatny ranking:
1. HD PLA z fiberlogy, drukuje się bardzo dobrze, każda warstwa równa (zielony)
1. Wolfix Premium PLA (przeźroczyste), kilka próbek z Kielc wydrukowałem i podobnie jak HD PLA, nie widać jakiś odchyłek w średnicy filamentu (różowy, pomarańczowy)
2. Eco z DD, trudno powiedzieć ale może miałem pecha i każda szpula drukowała się inaczej (wiadomo, kolor itp) ale najlepiej wychodzi czarny i czerwony, miałem również biały i niebieski ale nadawały się tylko na wydruki testowe (duże odchyłki na średnicy przez co każda warstwa wychodziła inaczej), do tego przy niebieskim 2 razy zapchała się dysza
3. Easy PLA (niebieski), całkiem dobrze ale cały czas wydaje mi się ze mam underfill, szczególnie widać to na dolnej i górnej warsie wydruku, musiałem zwiększyć flow o 15% w Cura w porównaniu do innych filamentów, do tego uważam, że designerskie pudełko i szpula (szczególnie w Easy) jest bez sensu i tylko zawyża koszty - szpula ma 850g
4. Noctuo PLA (żólty), problemy ze średnicą i łamliwością
5. ArtFlex PLA (szary), dostałem całkiem dużą próbkę w Kielcach ale zanim dojechałem do domu to w worku popękała... udało się wydrukować jedynie pół kostki testowej z tego co zostało ale kilka razy był problem z zapchaniem się filamentu w rurce bowdena
- Usztywniona rama
- TMC2100 w trybie spreadcycle
- Założony stolik z izolacją od spodu
- Filtr na filament
Kilka wydruków z PLA, niestety kartofel nie potrafi zrobić lepszych zdjęć więc nie da się porównać powierzchni:
Przebieg dość skromy gdyż od zakupu przedrukowałem 10 szpul + kilka próbek ale na chwilę obecną prywatny ranking:
1. HD PLA z fiberlogy, drukuje się bardzo dobrze, każda warstwa równa (zielony)
1. Wolfix Premium PLA (przeźroczyste), kilka próbek z Kielc wydrukowałem i podobnie jak HD PLA, nie widać jakiś odchyłek w średnicy filamentu (różowy, pomarańczowy)
2. Eco z DD, trudno powiedzieć ale może miałem pecha i każda szpula drukowała się inaczej (wiadomo, kolor itp) ale najlepiej wychodzi czarny i czerwony, miałem również biały i niebieski ale nadawały się tylko na wydruki testowe (duże odchyłki na średnicy przez co każda warstwa wychodziła inaczej), do tego przy niebieskim 2 razy zapchała się dysza
3. Easy PLA (niebieski), całkiem dobrze ale cały czas wydaje mi się ze mam underfill, szczególnie widać to na dolnej i górnej warsie wydruku, musiałem zwiększyć flow o 15% w Cura w porównaniu do innych filamentów, do tego uważam, że designerskie pudełko i szpula (szczególnie w Easy) jest bez sensu i tylko zawyża koszty - szpula ma 850g
4. Noctuo PLA (żólty), problemy ze średnicą i łamliwością
5. ArtFlex PLA (szary), dostałem całkiem dużą próbkę w Kielcach ale zanim dojechałem do domu to w worku popękała... udało się wydrukować jedynie pół kostki testowej z tego co zostało ale kilka razy był problem z zapchaniem się filamentu w rurce bowdena
If an experiment works, something has gone wrong.
- Gmeracz
- Konto z ograniczeniami
- Postów w temacie: 1
- Posty: 266
- Rejestracja: 03 lut 2017, 09:56
- Lokalizacja: UK
- Drukarka: ANYCUBIC Kossel Plus
- x 61
- Kontakt:
Re: Anycubic Kossel - pierwsze kroki
Hej. Używam tej drukarki w wersji PLUS.
Co zmieniłem? Stepy na chińskie 2100, zniknęło cholerne ciągnięcie styropianem po szkle. Znasz to piskanie...
Do tego nogi tłumiące wibracje:
https://www.thingiverse.com/thing:1313461
Dalej... Zamontowałem inne chłodzenie głowicy:
https://www.thingiverse.com/thing:1146509
Oraz sam nadmuch:
https://www.thingiverse.com/thing:1966766
Ponieważ podkręciłem trochę napięcia na 0.8V i grzany stół, dodałem tunel do chłodzenia:
https://www.thingiverse.com/thing:1997272
A na zupełny koniec parę pierduł, które polepszyły i wygląd i jakość wykończenia:
https://www.thingiverse.com/thing:1969059
https://www.thingiverse.com/thing:2058190
https://www.thingiverse.com/thing:203453
https://www.thingiverse.com/thing:371998
Generalnie teraz jestem zadowolony. Bez obudowy drukarka może pracować obok kompa i nie mam problemu z nocnym życiem klepacza w klawiaturę.
Do tego na koniec dodałem paski ledów na dwóch przednich ramionach, żeby trzecie nie oślepiało:
https://www.thingiverse.com/thing:1867434
Pstyczek? Może być taki:
https://www.thingiverse.com/thing:2039669
A na zupełnie sam koniec - to już koniecznie - filtr na linkę. Koniec kurzu, zatykania itd. Dałem parę kropel oleju do łożysk z drona. I działa niezawodnie:
https://www.thingiverse.com/thing:492067
Dlatego taka drukarka jest fajna dla kogoś, kto lubi dłubać i ulepszać. Bo ma potencjał, a te wszystkie uproszczenia dają własnie niską cenę.
Do tego trzeba popracować nad nią i efekty są. Druki są zajebiste i nieodbiegające za bardzo od Kopytkowych... Hahaha...
Tyle, że poziomowanie stołu to mały koszmar. Do tego stopnia, że wywaliłem oryginalną szybę, bo pod suwmiarką była łukowata. A won mi...
Zamówiłem taką 250 mm ale 4 mm grubą. Hartowaną. Przyjszła z Chin i była w końcu... Płaska.
A później już jest tylko lepiej. Poziom złapany i jedziemy. Do klejenia wydruków testowałem wszystko. Jak dla mnie najlepiej sprawdził się spray.
https://www.amazon.co.uk/gp/product/B01 ... UTF8&psc=1
To taka natura układu trzech ramion. Nie ma po prostu żadnej bazy. Nie można się przyczepić tylko do osi X albo Z, bo tam jedna śruba albo sprzęgło albo brak kulki... Tu nie ma kulek i sprzęgieł. I nie ma wybacz.
No dobra, starczy...
Job is done.
Co zmieniłem? Stepy na chińskie 2100, zniknęło cholerne ciągnięcie styropianem po szkle. Znasz to piskanie...
Do tego nogi tłumiące wibracje:
https://www.thingiverse.com/thing:1313461
Dalej... Zamontowałem inne chłodzenie głowicy:
https://www.thingiverse.com/thing:1146509
Oraz sam nadmuch:
https://www.thingiverse.com/thing:1966766
Ponieważ podkręciłem trochę napięcia na 0.8V i grzany stół, dodałem tunel do chłodzenia:
https://www.thingiverse.com/thing:1997272
A na zupełny koniec parę pierduł, które polepszyły i wygląd i jakość wykończenia:
https://www.thingiverse.com/thing:1969059
https://www.thingiverse.com/thing:2058190
https://www.thingiverse.com/thing:203453
https://www.thingiverse.com/thing:371998
Generalnie teraz jestem zadowolony. Bez obudowy drukarka może pracować obok kompa i nie mam problemu z nocnym życiem klepacza w klawiaturę.
Do tego na koniec dodałem paski ledów na dwóch przednich ramionach, żeby trzecie nie oślepiało:
https://www.thingiverse.com/thing:1867434
Pstyczek? Może być taki:
https://www.thingiverse.com/thing:2039669
A na zupełnie sam koniec - to już koniecznie - filtr na linkę. Koniec kurzu, zatykania itd. Dałem parę kropel oleju do łożysk z drona. I działa niezawodnie:
https://www.thingiverse.com/thing:492067
Dlatego taka drukarka jest fajna dla kogoś, kto lubi dłubać i ulepszać. Bo ma potencjał, a te wszystkie uproszczenia dają własnie niską cenę.
Do tego trzeba popracować nad nią i efekty są. Druki są zajebiste i nieodbiegające za bardzo od Kopytkowych... Hahaha...
Tyle, że poziomowanie stołu to mały koszmar. Do tego stopnia, że wywaliłem oryginalną szybę, bo pod suwmiarką była łukowata. A won mi...
Zamówiłem taką 250 mm ale 4 mm grubą. Hartowaną. Przyjszła z Chin i była w końcu... Płaska.
A później już jest tylko lepiej. Poziom złapany i jedziemy. Do klejenia wydruków testowałem wszystko. Jak dla mnie najlepiej sprawdził się spray.
https://www.amazon.co.uk/gp/product/B01 ... UTF8&psc=1
To taka natura układu trzech ramion. Nie ma po prostu żadnej bazy. Nie można się przyczepić tylko do osi X albo Z, bo tam jedna śruba albo sprzęgło albo brak kulki... Tu nie ma kulek i sprzęgieł. I nie ma wybacz.
No dobra, starczy...
Job is done.
// użytkownik zbanowany permanentnie