I3 Blaszak
- dragonn
- Zasłużony
- Postów w temacie: 17
- Posty: 6385
- Rejestracja: 12 gru 2016, 21:50
- Lokalizacja: Opole
- Drukarka: LUME
- x 1455
Re: I3 Blaszak
Turbina 5015 (a najlepiej dwie) lub coś takiego https://www.thingiverse.com/thing:2369011 to co teraz masz praktycznie nic nie schładza.
- Tuchajbej
- Konto z ograniczeniami
- Postów w temacie: 111
- Posty: 661
- Rejestracja: 03 wrz 2017, 23:50
- Lokalizacja: Prawie W-wa
- Drukarka: Voron/MK3S
- x 186
Re: I3 Blaszak
Troszkę sie nawkurzałem na ekstruder i hotenda. Na tyle że zacząłem przeglądać sklepy
Na pewno miesliście styczność więc bardzo prosiłbym o opinie:
1. titan z alie: https://www.aliexpress.com/item/3D-prin ... 7287afb1bc
2. oryginal e3d v6: https://blackfrog.pl/glowica-e3d-v6-175 ... p-971.html Czy warto płacić te 300zl za oryginal czy klony dają radę? Nie wiem jak tutaj, wiem napewno że klony arduino niczym nie ustępują oryginałowi. Może tutaj jest podobnie?
3. Czy w p3s warto zmienić ekstruder z direct na bowden zeby odelżyć karetkę X? Czy to nie ma wpływu na nic i jest tylko zabiegiem marketingowym?
Na pewno miesliście styczność więc bardzo prosiłbym o opinie:
1. titan z alie: https://www.aliexpress.com/item/3D-prin ... 7287afb1bc
2. oryginal e3d v6: https://blackfrog.pl/glowica-e3d-v6-175 ... p-971.html Czy warto płacić te 300zl za oryginal czy klony dają radę? Nie wiem jak tutaj, wiem napewno że klony arduino niczym nie ustępują oryginałowi. Może tutaj jest podobnie?
3. Czy w p3s warto zmienić ekstruder z direct na bowden zeby odelżyć karetkę X? Czy to nie ma wpływu na nic i jest tylko zabiegiem marketingowym?
Voron V2.471 i MK3S
Moje wydruki
Moje wydruki
- dragonn
- Zasłużony
- Postów w temacie: 17
- Posty: 6385
- Rejestracja: 12 gru 2016, 21:50
- Lokalizacja: Opole
- Drukarka: LUME
- x 1455
Re: I3 Blaszak
Klon dużo zależy jak trafisz, główny element w klonach który lubi nawalać do heatbreak ale w cenie oryginału możesz kupić kilka heatbreaków klonów xD. Ja osobiście brałem stąd https://www.aliexpress.com/item/1Pcs-V6 ... 15537.html i wydaje sie ok ale jeszcze dużo nie testowałem, przy okazji warto wziać nowy blok na termistor w rurce, moim zdaniem to dużo lepsze jest. Co do bowdena - ma to swoje zalety i wady, jak poszukasz w necie znajdziesz co daje bowden i jakie problemy robi.
A jeśli jednak zdecydujesz się na direct to jeszcze jest opcja Titan Aero.
A jeśli jednak zdecydujesz się na direct to jeszcze jest opcja Titan Aero.
- Tuchajbej
- Konto z ograniczeniami
- Postów w temacie: 111
- Posty: 661
- Rejestracja: 03 wrz 2017, 23:50
- Lokalizacja: Prawie W-wa
- Drukarka: Voron/MK3S
- x 186
Re: I3 Blaszak
Myślę że moje problemy z kiepska jakością druku nie wynikają z chłodzenia. Tz w pewnym sensie może tak.
Moim podejrzanym jest termistor hotend. Wydaje mi się że jest za wysoka temperatura.
Jak go można sprawdzić? Omomierzem?
Demontując 50ty raz hotend musiałem go uszkodzić. Kto to wymyślił że to jest jeden cienki drucik w dodatku przykręcany na śrubę. Nie mam póki co innego termistora na podmianę.
Moim podejrzanym jest termistor hotend. Wydaje mi się że jest za wysoka temperatura.
Jak go można sprawdzić? Omomierzem?
Demontując 50ty raz hotend musiałem go uszkodzić. Kto to wymyślił że to jest jeden cienki drucik w dodatku przykręcany na śrubę. Nie mam póki co innego termistora na podmianę.
Voron V2.471 i MK3S
Moje wydruki
Moje wydruki
Re: I3 Blaszak
Szukasz problemu tam gdzie go nie ma
Gdyby termistor całkowicie nie działał, to oprogramowanie drukarki nie pozwoliłoby na wystartowanie wydruku. Może przekłamywać wskazania, ale tego nie sprawdzisz (trzeba by mierzyć oporności w (np) 0°C i 1@0°C) - za dużo zachodu (i kabelki na pewno już pourywasz ).
Temperaturę możesz sprawdzić innym termometrem (np miernik z termoparą)
Sprawdź też wahania temperatury na wykresie (w sofcie na PC)
Jeżeli masz za wysoką temperaturę (twoim zdaniem) to ją obniż o 10-20° - liczy się stałość / możliwosc utrzymania stałej temperatury, a przekłamanie nawet o 20° to nie problem (CTC przekłamują ale drukują znakomicie jak się odpowiednio (wyżej) ustawi).
Ale moim zdaniem to naprawdę wentylator (tak jak koledzy piszą) i parametry druku - końcówka (szpic na wydruku) jest grzana cały czas - warstwa nie zdąży się schodzić i leci kolejna. A ten wentylator co masz (+kanał do wylotu dyszy) nie wyglądają na takie, co mogłyby porządnie dmuchać (to że kręci i hałasuje nie znaczy że na końcu dyszy wentylatora masz wiatr).
Sprawdź też czy dmucha na wydruk a nie na hot-end (dyszę drukującą - bo chodzisz plastik a nie duszę drukarki).
Gdyby termistor całkowicie nie działał, to oprogramowanie drukarki nie pozwoliłoby na wystartowanie wydruku. Może przekłamywać wskazania, ale tego nie sprawdzisz (trzeba by mierzyć oporności w (np) 0°C i 1@0°C) - za dużo zachodu (i kabelki na pewno już pourywasz ).
Temperaturę możesz sprawdzić innym termometrem (np miernik z termoparą)
Sprawdź też wahania temperatury na wykresie (w sofcie na PC)
Jeżeli masz za wysoką temperaturę (twoim zdaniem) to ją obniż o 10-20° - liczy się stałość / możliwosc utrzymania stałej temperatury, a przekłamanie nawet o 20° to nie problem (CTC przekłamują ale drukują znakomicie jak się odpowiednio (wyżej) ustawi).
Ale moim zdaniem to naprawdę wentylator (tak jak koledzy piszą) i parametry druku - końcówka (szpic na wydruku) jest grzana cały czas - warstwa nie zdąży się schodzić i leci kolejna. A ten wentylator co masz (+kanał do wylotu dyszy) nie wyglądają na takie, co mogłyby porządnie dmuchać (to że kręci i hałasuje nie znaczy że na końcu dyszy wentylatora masz wiatr).
Sprawdź też czy dmucha na wydruk a nie na hot-end (dyszę drukującą - bo chodzisz plastik a nie duszę drukarki).
Motto na dziś: "How may I abuse you?"
- dragonn
- Zasłużony
- Postów w temacie: 17
- Posty: 6385
- Rejestracja: 12 gru 2016, 21:50
- Lokalizacja: Opole
- Drukarka: LUME
- x 1455
Re: I3 Blaszak
Dlatego polecam zakup bloku do którego wchodzi termistor w rurce + odpowiedni termistor . Mnie też to wkurzało chociaż tak często nie rozbierałem.Tuchajbej pisze:Myślę że moje problemy z kiepska jakością druku nie wynikają z chłodzenia. Tz w pewnym sensie może tak.
Moim podejrzanym jest termistor hotend. Wydaje mi się że jest za wysoka temperatura.
Jak go można sprawdzić? Omomierzem?
Demontując 50ty raz hotend musiałem go uszkodzić. Kto to wymyślił że to jest jeden cienki drucik w dodatku przykręcany na śrubę. Nie mam póki co innego termistora na podmianę.
Przy czym i tak się zgodzę że masz problem z chłodzeniem wydruku, to co masz wygląda bardzo licho. Zobacz sobie jak to powinno wyglądać:
download/file.php?id=2445&mode=view
download/file.php?id=2444&mode=view
to co masz nie daje nawet 1% nawiewu który jest u mnie
- Tuchajbej
- Konto z ograniczeniami
- Postów w temacie: 111
- Posty: 661
- Rejestracja: 03 wrz 2017, 23:50
- Lokalizacja: Prawie W-wa
- Drukarka: Voron/MK3S
- x 186
Re: I3 Blaszak
Nawiew zmieniłem od razu jak to powiedzieliście. Wydaje się ok.
Wygląda tak jakby było za mało filamentu. Wydruk jest kruchy.
Termistor był urwany i wbogooe nie można było uruchomić. Zlutowalem go na szybko żeby działało.
Może coś jest przytkane. Cholera wie.
Wygląda tak jakby było za mało filamentu. Wydruk jest kruchy.
Termistor był urwany i wbogooe nie można było uruchomić. Zlutowalem go na szybko żeby działało.
Może coś jest przytkane. Cholera wie.
Voron V2.471 i MK3S
Moje wydruki
Moje wydruki
- dragonn
- Zasłużony
- Postów w temacie: 17
- Posty: 6385
- Rejestracja: 12 gru 2016, 21:50
- Lokalizacja: Opole
- Drukarka: LUME
- x 1455
Re: I3 Blaszak
Termistor do wymiany, tego się nie lutuje, nie ma szans żeby to działo. A przy okazji widzę że zrobiłeś już fajny tunel, to teraz jeszcze kup odpowiedni wentylator bo ten co masz raczej nie ma jakieś zajebistej wydajności. Ostatnio kupiłem taki https://www.tme.eu/pl/details/psd1204ph ... hb1-a2zgn/ mocny strasznie ale też bardzo głośny xD, dobierz sobie coś stąd https://www.tme.eu/pl/katalog/wentylato ... C352223%3B (sortowanie po wydajności w dół).
- Kopytko
- Zasłużony
- Postów w temacie: 62
- Posty: 3454
- Rejestracja: 19 kwie 2016, 11:27
- Lokalizacja: Oleśnica
- Drukarka: P3Steel v4.00
- x 567
Re: I3 Blaszak
Podeślij mi prosze jeszcze raz zdjęcie radiatora z założonym wentylatorem go chłodzacym ...bo chyba widze , gdzie problem.
Bo przeglądałem jeszcze raz temat i oprócz tego chłodzenia widzę potężny błąd w montażu chłodzenia radiatora, najważniejsze jest schłodzić pierwsze żebro, a Ty miałeś wentylator wysoko za wysoko. Plasik radiatora musi się zniwelować z pierwszym żebrem. Dodatkowo to obniżenie wentylatora musi być na dole( największy przepływ tam jest). Następnie zasłoniłeś przestrzeń pomiędzy blokiem a radiatorem, co skutkuje promieniowaniem całego ciepła z bloku w radiator i jego nieporzadane grzanie. Szczelina powinna być odkryta.,
Bo przeglądałem jeszcze raz temat i oprócz tego chłodzenia widzę potężny błąd w montażu chłodzenia radiatora, najważniejsze jest schłodzić pierwsze żebro, a Ty miałeś wentylator wysoko za wysoko. Plasik radiatora musi się zniwelować z pierwszym żebrem. Dodatkowo to obniżenie wentylatora musi być na dole( największy przepływ tam jest). Następnie zasłoniłeś przestrzeń pomiędzy blokiem a radiatorem, co skutkuje promieniowaniem całego ciepła z bloku w radiator i jego nieporzadane grzanie. Szczelina powinna być odkryta.,
Pozdrawiam Patryk.
Aktualne drukarki :
Prusa i3 w wersji p3steel v1.00 Prusa i3 2 wersji p3steel v4.00 long Replicator 1 by CTC Delta Kossel :idea:UM2+extended
W budowie : COSIEK 70x70x70
Aktualne drukarki :
Prusa i3 w wersji p3steel v1.00 Prusa i3 2 wersji p3steel v4.00 long Replicator 1 by CTC Delta Kossel :idea:UM2+extended
W budowie : COSIEK 70x70x70
- anraf1001
- Konto z ograniczeniami
- Postów w temacie: 15
- Posty: 1509
- Rejestracja: 30 gru 2016, 11:43
- Lokalizacja: Gniezno
- Drukarka: Hypercube Evo
- x 182
Re: I3 Blaszak
Całe życie w błędzie
Pozdrawiam, Andrzej
Drukarki: Hypercube Evolution
Prusa ala Haribo/Mk3
Wsiadając do taksówki mówię: "G28"
Drukarki: Hypercube Evolution
Prusa ala Haribo/Mk3
Wsiadając do taksówki mówię: "G28"