Fusion360 - Darmowy
- trike3
- Postów w temacie: 15
- Posty: 475
- Rejestracja: 14 wrz 2017, 14:01
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Drukarka: Anycubic I3 Mega
- x 6
Re: Fusion360 - Darmowy
Witajcie
Projektuję zębatkę składającą się z dwóch na jednej osi, projektuję pierwszą później drugą i tutaj mam problem.
1. Jak wstawiam drugą zębatkę to chwyta się płaszczyzny, a nie wskazanej powierzchni i wpada mi jedna w drugą.
(po odsunięciu powiedzmy jest dobrze, ale czy nie ma innej drogi ?? )
2. jak obie zębatki za sobą powiązać żeby powstał z nich jeden element, jak próbuje przesunąć łapiąc za zębatkę to mi ucieka jedna zamiast cały element. Nie potrafię ich ze sobą powiązać.
Pozdrawiam Marcin
Projektuję zębatkę składającą się z dwóch na jednej osi, projektuję pierwszą później drugą i tutaj mam problem.
1. Jak wstawiam drugą zębatkę to chwyta się płaszczyzny, a nie wskazanej powierzchni i wpada mi jedna w drugą.
(po odsunięciu powiedzmy jest dobrze, ale czy nie ma innej drogi ?? )
2. jak obie zębatki za sobą powiązać żeby powstał z nich jeden element, jak próbuje przesunąć łapiąc za zębatkę to mi ucieka jedna zamiast cały element. Nie potrafię ich ze sobą powiązać.
Pozdrawiam Marcin
-
- Konto z ograniczeniami
- Postów w temacie: 6
- Posty: 570
- Rejestracja: 18 kwie 2017, 20:56
- Lokalizacja: Szczecin
- Drukarka: Bizer
- x 105
Re: Fusion360 - Darmowy
Jedna opcja zrób to najpierw jako dwa osobne komponenty. Użył funkcji joint z menu assemble. I na koniec combine aby mieć jedno body.
Druga opcja to samo ale opcja move zamiast joint z zaznaczeniem funkcji point to point
Trzecia od razu twórz jeden element tylko zrób dwa sketche na jednej płaszczyźnie ale wyciągnij je w przeciwne strony
I pewnie jeszcze wiele innych sposobów ale te pierwsze mi przyszły na myśl
Druga opcja to samo ale opcja move zamiast joint z zaznaczeniem funkcji point to point
Trzecia od razu twórz jeden element tylko zrób dwa sketche na jednej płaszczyźnie ale wyciągnij je w przeciwne strony
I pewnie jeszcze wiele innych sposobów ale te pierwsze mi przyszły na myśl
Re: Fusion360 - Darmowy
Ja bym najpierw zrobił pierwszą zębatkę, potem w miejscu gdzie maja się stykać dodał nowy offset plane
i na nim narysował drugą. Powinny stworzyć jedno body i nie będzie trzeba joinować.
i na nim narysował drugą. Powinny stworzyć jedno body i nie będzie trzeba joinować.
- trike3
- Postów w temacie: 15
- Posty: 475
- Rejestracja: 14 wrz 2017, 14:01
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Drukarka: Anycubic I3 Mega
- x 6
Re: Fusion360 - Darmowy
Witajcie z rana.
Jeszcze jednego nie rozumiem.
Jak rysuję część i daję new body czyli drugą część, później 3 itd. to czy da się później w/w zapisać osobno jako STL czy muszę robić części na osobnych arkuszach ??
Jeszcze jednego nie rozumiem.
Jak rysuję część i daję new body czyli drugą część, później 3 itd. to czy da się później w/w zapisać osobno jako STL czy muszę robić części na osobnych arkuszach ??
- anraf1001
- Konto z ograniczeniami
- Postów w temacie: 7
- Posty: 1509
- Rejestracja: 30 gru 2016, 11:43
- Lokalizacja: Gniezno
- Drukarka: Hypercube Evo
- x 182
Re: Fusion360 - Darmowy
trike3 pisze:Jeszcze jednego nie rozumiem.
Jak rysuję część i daję new body czyli drugą część, później 3 itd. to czy da się później w/w zapisać osobno jako STL czy muszę robić części na osobnych arkuszach ??
Po pierwsze warto spróbować, a po drugie to z mojej odpowiedzi w tym temacie coś można chyba wywnioskować. Tak można każde Body osobno zapisać do STL.anraf1001 pisze: Żeby zapisać w STL klikasz prawym na wybrane Body lub Component i wybierasz Save As STL
Pozdrawiam, Andrzej
Drukarki: Hypercube Evolution
Prusa ala Haribo/Mk3
Wsiadając do taksówki mówię: "G28"
Drukarki: Hypercube Evolution
Prusa ala Haribo/Mk3
Wsiadając do taksówki mówię: "G28"
Re: Fusion360 - Darmowy
Jeśli masz dwa różne body to na drzewku po prawej klikasz prawym klawiszem myszki na danym body i tam masz save to stl.
Zapisze do stl tylko kliknięte body.
Zapisze do stl tylko kliknięte body.
-
- Konto z ograniczeniami
- Postów w temacie: 6
- Posty: 570
- Rejestracja: 18 kwie 2017, 20:56
- Lokalizacja: Szczecin
- Drukarka: Bizer
- x 105
Re: Fusion360 - Darmowy
Taka podpowiedz w fusion osobne części zaleca się rysować jako osobne komponenty (components) a nie body. Praca na samym body tylko dla projektów jednoelementowych. Ma to znaczenie przy odrobinę bardziej skomplikowanych operacjach ale warto się do tego przyzwyczajać od razu.
- virgin71
- Konto z ograniczeniami
- Postów w temacie: 11
- Posty: 2581
- Rejestracja: 19 kwie 2016, 23:07
- Lokalizacja: Wrocław
- Drukarka: Ultimaker | U30
- x 497
- Kontakt: