Sklejanie elementów w całość i nie tylko :) Pytania
Sklejanie elementów w całość i nie tylko :) Pytania
Witam,
W kwestii druku 3D jestem kompletnie zielony - drukarki 3D nawet nie widziałem na żywo z bliska Ponieważ planuje zakup, chciałbym się dowiedzieć kilku rzeczy:
1) jak wygląda trwałość wydrukowanych elementów, które docelowo będą "pracowały" (np czy możliwe jest wydrukowanie modelu pudełka z zatrzaskami taki jakimi spina się obudowy TV, itd).
2) większe elementy - ponieważ nie mam budżetu pozwalającego na kupno czegoś powyżej 300x300x300 jedynym wyjściem zaprojektowania czegoś wychodzącego poza ten wymiar jest druk "na raty" - czy są jakieś sprawdzone metody na np. druk obudowy o szerokości 500mm ale w dwóch częściach i późniejsze sklejenie tego w jeden element? To są zwykłe kleje czy jakieś specjalne metody? A może nie da się i już?
3) czytałem, że przy większych modelach (ciężar wydruku) dobrze mieć model w którym stół przesuwa się w osi Z - czy tego typu drukarki są w standardowych cenach, czy to są modele "premium"? Mógłbym prosić o przykładowy model takiej drukarki?
4) dusza z wkładem rubinowym - o tym cudownym rozwiązaniu trochę poczytałem... Czy to faktycznie jest takie dobre aby wydawać ~20% wartości drukarki? Czy drukując z tego najpospolitszego materiału zwykła dysza będzie się zużywać i niszczyć wydruki? Ogólnie mógłbym to kupić i mieć spokój "na zawsze", tylko boję się że jako totalny amator uszkodzę tą dyszę przy próbie pierwszej kalibracji
5) podgrzewany stół - czy w razie czego w każdej drukarce typu Creality/ANET/i3 można dokupić lepszy stół? Czy grzany stół można z powodzeniem zastąpić tymi preparatami klejącymi/taśmami samoprzylepnymi czy to tylko uzupełnienie podgrzewanych stołów?
Bardzo będę wdzięczny za pomoc
Pozdrawiam!
W kwestii druku 3D jestem kompletnie zielony - drukarki 3D nawet nie widziałem na żywo z bliska Ponieważ planuje zakup, chciałbym się dowiedzieć kilku rzeczy:
1) jak wygląda trwałość wydrukowanych elementów, które docelowo będą "pracowały" (np czy możliwe jest wydrukowanie modelu pudełka z zatrzaskami taki jakimi spina się obudowy TV, itd).
2) większe elementy - ponieważ nie mam budżetu pozwalającego na kupno czegoś powyżej 300x300x300 jedynym wyjściem zaprojektowania czegoś wychodzącego poza ten wymiar jest druk "na raty" - czy są jakieś sprawdzone metody na np. druk obudowy o szerokości 500mm ale w dwóch częściach i późniejsze sklejenie tego w jeden element? To są zwykłe kleje czy jakieś specjalne metody? A może nie da się i już?
3) czytałem, że przy większych modelach (ciężar wydruku) dobrze mieć model w którym stół przesuwa się w osi Z - czy tego typu drukarki są w standardowych cenach, czy to są modele "premium"? Mógłbym prosić o przykładowy model takiej drukarki?
4) dusza z wkładem rubinowym - o tym cudownym rozwiązaniu trochę poczytałem... Czy to faktycznie jest takie dobre aby wydawać ~20% wartości drukarki? Czy drukując z tego najpospolitszego materiału zwykła dysza będzie się zużywać i niszczyć wydruki? Ogólnie mógłbym to kupić i mieć spokój "na zawsze", tylko boję się że jako totalny amator uszkodzę tą dyszę przy próbie pierwszej kalibracji
5) podgrzewany stół - czy w razie czego w każdej drukarce typu Creality/ANET/i3 można dokupić lepszy stół? Czy grzany stół można z powodzeniem zastąpić tymi preparatami klejącymi/taśmami samoprzylepnymi czy to tylko uzupełnienie podgrzewanych stołów?
Bardzo będę wdzięczny za pomoc
Pozdrawiam!
- Berg
- Zasłużony
- Postów w temacie: 1
- Posty: 7570
- Rejestracja: 05 lis 2016, 11:57
- Lokalizacja: Kraków
- Drukarka: Lume, K8400, HC Evo
- x 2675
Re: Sklejanie elementów w całość i nie tylko :) Pytania
ad 1) https://www.youtube.com/watch?v=D-atakW-CJs&vl=pl
a tak serio to z wytrzymałością jest różnie. zazwyczaj słabo. zapewne sprzętu alpinistycznego bym nie polecał drukować.
temat rzeka. na szczęście jest sporo materiałów na ten temat.
ad 2) jeśli nie drukujesz jakiś prototypów, w których drukarka dokładnie ma oddać kształt elementu, to lepiej łączyć elementy drukowane z z innymi materiałami, jak aluminium, sklejka itp. można kleić, skręcać, w zależności od materiału z którego drukujesz są różne kleje.
ad 3) najlepiej unikać takich ciężkich wydruków wydrukowanie modelu, który waży dwa kilo może trwać około tygodnia drukowania bez przerwy.
ad 4) chyba nikt z forum jeszcze takiej nie ma
ad 5) grzany stół to najbardziej niezawodna i bezproblemowa opcja na przyklejanie i odklejanie wydruków.
a tak serio to z wytrzymałością jest różnie. zazwyczaj słabo. zapewne sprzętu alpinistycznego bym nie polecał drukować.
temat rzeka. na szczęście jest sporo materiałów na ten temat.
ad 2) jeśli nie drukujesz jakiś prototypów, w których drukarka dokładnie ma oddać kształt elementu, to lepiej łączyć elementy drukowane z z innymi materiałami, jak aluminium, sklejka itp. można kleić, skręcać, w zależności od materiału z którego drukujesz są różne kleje.
ad 3) najlepiej unikać takich ciężkich wydruków wydrukowanie modelu, który waży dwa kilo może trwać około tygodnia drukowania bez przerwy.
ad 4) chyba nikt z forum jeszcze takiej nie ma
ad 5) grzany stół to najbardziej niezawodna i bezproblemowa opcja na przyklejanie i odklejanie wydruków.
Ostatnio zmieniony 22 lut 2018, 21:34 przez Berg, łącznie zmieniany 1 raz.
Prusa i3 mk3s https://tinyurl.com/y65mva4m
Photon
Velleman Vertex K8400x2 https://tinyurl.com/y55pnudv
HyperCube Evolution ST 250 https://tinyurl.com/y36cexyw
Anycubik Kossel Plus https://tinyurl.com/y5ybrh8v
K40 https://tinyurl.com/y3gzdnbg
MD-16 https://tinyurl.com/y4lz6bpf
CNC https://tinyurl.com/y5ku9jf2
Photon
Velleman Vertex K8400x2 https://tinyurl.com/y55pnudv
HyperCube Evolution ST 250 https://tinyurl.com/y36cexyw
Anycubik Kossel Plus https://tinyurl.com/y5ybrh8v
K40 https://tinyurl.com/y3gzdnbg
MD-16 https://tinyurl.com/y4lz6bpf
CNC https://tinyurl.com/y5ku9jf2
- dragonn
- Zasłużony
- Postów w temacie: 3
- Posty: 6384
- Rejestracja: 12 gru 2016, 21:50
- Lokalizacja: Opole
- Drukarka: LUME
- x 1455
Re: Sklejanie elementów w całość i nie tylko :) Pytania
W pierwszej kolejności pochwalę Cię za konkretny i rzeczowy post!
1) są różne materiały, ogólnie wytrzymałość elementów drukowanych potrafi być na poziomie zwykłych elementów pod warunkiem że przyłożona siła działa wzdłuż warstw a nie na ich łączenia. Chociaż są materiały jak Nylon które nawet tego problemu nie mają
2) zależy od materiału, ABS można np. kleić acetonem ale praktycznie zawsze równie dobrze sprawdza się klej typu super-glue. Tylko przy robieniu takich obudów warto to jakoś przewidzieć w projekcie żeby np. elementy sklejane trochę na siebie na chodziły.
3) to fakt, przy większych elementach lepiej mieć stół w osi Z, niestety jeśli chodzi o gotowe konstrukcje to nie ma ich dużo które by to oferowały w cenie jak mieniam która by Cię interesowała. Są konstrukcji jak Hypercube Evolution które ludzie budują sami i nie wychodzi to drogo przy tych rozmiarach. Ale drukarka z stołem w Y przy tych rozmiarach też dobrze drukuje, po prostu zajmuje jej to więcej czasu z z względu na niższe prędkości i akceleracje.
4) do zwykłych materiałów kompletnie bez sensu, taka dysza przydaje się jak drukujesz np. materiałami wzmacnianymi włóknami węglowymi. Zwykłej dyszy zwykłymi materiałami długooo nie zużyjesz
5) podgrzewany stół to podgrzewany stół. Żadne rozwiązanie bez grzanego stołu nie jest lepsze. Co do lepszych stołów to stoły mogą być lepsze pod dwoma względami: osiągalna temperatura oraz szybkość nagrzewania. Do samej jakości wydruku jeśli tylko jest prostu nie mają znaczenia. I spokojnie w takich drukarkach jak wymieniłeś możesz kombinować z stołami na każdy możliwy sposób.
1) są różne materiały, ogólnie wytrzymałość elementów drukowanych potrafi być na poziomie zwykłych elementów pod warunkiem że przyłożona siła działa wzdłuż warstw a nie na ich łączenia. Chociaż są materiały jak Nylon które nawet tego problemu nie mają
2) zależy od materiału, ABS można np. kleić acetonem ale praktycznie zawsze równie dobrze sprawdza się klej typu super-glue. Tylko przy robieniu takich obudów warto to jakoś przewidzieć w projekcie żeby np. elementy sklejane trochę na siebie na chodziły.
3) to fakt, przy większych elementach lepiej mieć stół w osi Z, niestety jeśli chodzi o gotowe konstrukcje to nie ma ich dużo które by to oferowały w cenie jak mieniam która by Cię interesowała. Są konstrukcji jak Hypercube Evolution które ludzie budują sami i nie wychodzi to drogo przy tych rozmiarach. Ale drukarka z stołem w Y przy tych rozmiarach też dobrze drukuje, po prostu zajmuje jej to więcej czasu z z względu na niższe prędkości i akceleracje.
4) do zwykłych materiałów kompletnie bez sensu, taka dysza przydaje się jak drukujesz np. materiałami wzmacnianymi włóknami węglowymi. Zwykłej dyszy zwykłymi materiałami długooo nie zużyjesz
5) podgrzewany stół to podgrzewany stół. Żadne rozwiązanie bez grzanego stołu nie jest lepsze. Co do lepszych stołów to stoły mogą być lepsze pod dwoma względami: osiągalna temperatura oraz szybkość nagrzewania. Do samej jakości wydruku jeśli tylko jest prostu nie mają znaczenia. I spokojnie w takich drukarkach jak wymieniłeś możesz kombinować z stołami na każdy możliwy sposób.
- dziobu
- Zasłużony
- Postów w temacie: 4
- Posty: 8951
- Rejestracja: 28 gru 2016, 16:38
- Drukarka: ZMorph 2.0(S)
- x 5873
- Kontakt:
Re: Sklejanie elementów w całość i nie tylko :) Pytania
Witaj,
Poczytaj też co mniej lub bardziej mądrego napisali tutaj: http://centrumdruku3d.pl/; są artykuły o materiałach, technologiach i samych drukarkach.
Dalej piszę tak jakby chodziło tylko o FDM. Zakłądam tu że nie chcesz zywicy czy innego lasera, a rozmawiamy o sprzęcie klasy "ło jezu krzywy stół" w cenie <= 2k zł.
Ogólnie - tak, da się wydrukować obudowy, zatrzaski, zębatki, itp. Bez przesady oczywiście.
Ale nic nie stoi na przeszkodzie żeby detale na siebie zachodziły (jakies zasuwy/zatrzaski) czy zebyś przewidział miejsca na śruby. Nie ważne jaki masz stół; zawsze będzie za mały.
No i pamiętaj że duze wydruki będą się odpowiednio dłuzej drukowały. To jeszcze może nie przeszkadzać, ale jeśli w trakcie tygodniowego wydruku coś pójdzie nie tak np. 6 dnia, to tracisz całość.
Tronxy X5S.
Ogólnie - ponoć nie warto. A jak nie masz doświadczenia to w ogóle bez sensu.
To poszperaj w archiwum po tematach; jest tam co poczytać.belialek pisze: W kwestii druku 3D jestem kompletnie zielony - drukarki 3D nawet nie widziałem na żywo z bliska Ponieważ planuje zakup, chciałbym się dowiedzieć kilku rzeczy:
Poczytaj też co mniej lub bardziej mądrego napisali tutaj: http://centrumdruku3d.pl/; są artykuły o materiałach, technologiach i samych drukarkach.
Dalej piszę tak jakby chodziło tylko o FDM. Zakłądam tu że nie chcesz zywicy czy innego lasera, a rozmawiamy o sprzęcie klasy "ło jezu krzywy stół" w cenie <= 2k zł.
Wytrzymałość zalezy głównie od materiału i osi, tj od sposobu wydrukowania elementu.belialek pisze: 1) jak wygląda trwałość wydrukowanych elementów, które docelowo będą "pracowały" (np czy możliwe jest wydrukowanie modelu pudełka z zatrzaskami taki jakimi spina się obudowy TV, itd).
Ogólnie - tak, da się wydrukować obudowy, zatrzaski, zębatki, itp. Bez przesady oczywiście.
Ja sklejam zwykłym klejem. Kropelką; trzyma toto większość/wszystkie plastiki.belialek pisze: 2) większe elementy - ponieważ nie mam budżetu pozwalającego na kupno czegoś powyżej 300x300x300 jedynym wyjściem zaprojektowania czegoś wychodzącego poza ten wymiar jest druk "na raty" - czy są jakieś sprawdzone metody na np. druk obudowy o szerokości 500mm ale w dwóch częściach i późniejsze sklejenie tego w jeden element? To są zwykłe kleje czy jakieś specjalne metody? A może nie da się i już?
Ale nic nie stoi na przeszkodzie żeby detale na siebie zachodziły (jakies zasuwy/zatrzaski) czy zebyś przewidział miejsca na śruby. Nie ważne jaki masz stół; zawsze będzie za mały.
No i pamiętaj że duze wydruki będą się odpowiednio dłuzej drukowały. To jeszcze może nie przeszkadzać, ale jeśli w trakcie tygodniowego wydruku coś pójdzie nie tak np. 6 dnia, to tracisz całość.
Tak, dobrze żeby model nie jeździł. Co nie znaczy że w CR-10S nie da się drukować. Wiąże się to z pewnymi ograniczeniami no ale zawsze coś za coś.belialek pisze: 3) czytałem, że przy większych modelach (ciężar wydruku) dobrze mieć model w którym stół przesuwa się w osi Z - czy tego typu drukarki są w standardowych cenach, czy to są modele "premium"? Mógłbym prosić o przykładowy model takiej drukarki?
Tronxy X5S.
Ludzie tu mają drukarki kosztujące mniej niż ta dysza ;pbelialek pisze: 4) dusza z wkładem rubinowym - o tym cudownym rozwiązaniu trochę poczytałem... Czy to faktycznie jest takie dobre aby wydawać ~20% wartości drukarki? Czy drukując z tego najpospolitszego materiału zwykła dysza będzie się zużywać i niszczyć wydruki? Ogólnie mógłbym to kupić i mieć spokój "na zawsze", tylko boję się że jako totalny amator uszkodzę tą dyszę przy próbie pierwszej kalibracji
Ogólnie - ponoć nie warto. A jak nie masz doświadczenia to w ogóle bez sensu.
Grzany stół imho jest lepszy. Niby są nakładki które lepiej czy gorzej trzymają ABS (ABS, ASA, Nylon) ale to nie to samo. Zawsze możesz mieć i go nie używać.belialek pisze: 5) podgrzewany stół - czy w razie czego w każdej drukarce typu Creality/ANET/i3 można dokupić lepszy stół? Czy grzany stół można z powodzeniem zastąpić tymi preparatami klejącymi/taśmami samoprzylepnymi czy to tylko uzupełnienie podgrzewanych stołów?
Pozdrawiam
Paweł
Projekty: ELF | AVAT 01 | HotPlate-1
Drukarki: Flsun i3 Plus | Flsun G | Kossel | FF Dreamer | Monoprice MP Mini | Copymaster3D Pro 500 | AIO Robotics ZEUS | Zmorph 2.0 | Climber 7
Też fajne: Wydruki | Moje twory w 3D | Inne
Paweł
Drukarki: Flsun i3 Plus | Flsun G | Kossel | FF Dreamer | Monoprice MP Mini | Copymaster3D Pro 500 | AIO Robotics ZEUS | Zmorph 2.0 | Climber 7
Też fajne: Wydruki | Moje twory w 3D | Inne
Re: Sklejanie elementów w całość i nie tylko :) Pytania
Bardzo dziękuję za tak rzeczowe odpowiedzi!
Ogólnie chciałbym drukować obudowę pod swoja autorsko-amatorską elektronikę (nie zawsze da radę zaprojektować płytkę PCB pod dostępne obudowy), tak więc zależy mi aby materiał spełniał podstawowe wymagania obudowy - tj nie rozwarstwiał się pod palcem, była możliwość zaplanowania otworów montażowych i ew zatrzasków (takich jak np klapka od pilota - wiadomo, że nikt się na tym wieszać nie będzie). Wydruk nie musi być idealny jak lustro - wystarczy, żeby trzymał wymiar i i był w miarę wytrzymały W jaki materiał powinienem celować?
Ta drukarka Tronxy X5S wygląda całkiem zachęcająco, i kosztuje tylko 2000 na aliexpress... Zaraz ruszam robić research na jej temat Do tej pory myślałem o Creality CR-10 S lub S4 (S4 generalnie odradził mi jeden z użytkowników forum - jej użytkownik), tak więc na chwilę obecną albo CR-10S (przykładowe wydruki obejrzane na youtube prezentują się lepiej niż ANET/i3) albo ten Tronxy. Na pełne DIY związane z takimi manualnymi rzeczami nie mam czasu ani cierpliwości
Ogólnie chciałbym drukować obudowę pod swoja autorsko-amatorską elektronikę (nie zawsze da radę zaprojektować płytkę PCB pod dostępne obudowy), tak więc zależy mi aby materiał spełniał podstawowe wymagania obudowy - tj nie rozwarstwiał się pod palcem, była możliwość zaplanowania otworów montażowych i ew zatrzasków (takich jak np klapka od pilota - wiadomo, że nikt się na tym wieszać nie będzie). Wydruk nie musi być idealny jak lustro - wystarczy, żeby trzymał wymiar i i był w miarę wytrzymały W jaki materiał powinienem celować?
Ta drukarka Tronxy X5S wygląda całkiem zachęcająco, i kosztuje tylko 2000 na aliexpress... Zaraz ruszam robić research na jej temat Do tej pory myślałem o Creality CR-10 S lub S4 (S4 generalnie odradził mi jeden z użytkowników forum - jej użytkownik), tak więc na chwilę obecną albo CR-10S (przykładowe wydruki obejrzane na youtube prezentują się lepiej niż ANET/i3) albo ten Tronxy. Na pełne DIY związane z takimi manualnymi rzeczami nie mam czasu ani cierpliwości
- dziobu
- Zasłużony
- Postów w temacie: 4
- Posty: 8951
- Rejestracja: 28 gru 2016, 16:38
- Drukarka: ZMorph 2.0(S)
- x 5873
- Kontakt:
Re: Sklejanie elementów w całość i nie tylko :) Pytania
Sam zacząłeś więc to Twoja wina :pbelialek pisze:Bardzo dziękuję za tak rzeczowe odpowiedzi!
Da się bez problemu. Robię kompletne obudowy (zalewane, tj szczelne, jak i skręcane), elementy konstrukcyjne, montażowe czy pomocnicze.belialek pisze: Ogólnie chciałbym drukować obudowę pod swoja autorsko-amatorską elektronikę (nie zawsze da radę zaprojektować płytkę PCB pod dostępne obudowy), tak więc zależy mi aby materiał spełniał podstawowe wymagania obudowy - tj nie rozwarstwiał się pod palcem, była możliwość zaplanowania otworów montażowych i ew zatrzasków (takich jak np klapka od pilota - wiadomo, że nikt się na tym wieszać nie będzie). Wydruk nie musi być idealny jak lustro - wystarczy, żeby trzymał wymiar i i był w miarę wytrzymały W jaki materiał powinienem celować?
Ale od razu załóż że będziesz drukować też z ABS czy ASA, więc grzany stół i jakaś zabudowa drukarki.
Tu masz opis roznych materiałów: https://www.simplify3d.com/support/materials-guide/
Ogólnie do takich rzeczy używam:
PLA: brak skurczu, sztywny, dużo kolorów,
PET-G: w sumie to wytrzymały, lekko elastyczny ale błyszczący (co kto lubi),
ABS: miły w dotyku, elastyczny na tyle że robię zatrzaski,
ASA: jak ABS ale sztywniejszy, odporny na UV.
HIPS: ładniejszy ABS. I wytrzymalszy.
(opis subiektywny, nie zawiera wszystkich cech materiałów)
Pamiętaj o kilku rzeczach:belialek pisze: Ta drukarka Tronxy X5S wygląda całkiem zachęcająco, i kosztuje tylko 2000 na aliexpress... Zaraz ruszam robić research na jej temat Do tej pory myślałem o Creality CR-10 S lub S4 (S4 generalnie odradził mi jeden z użytkowników forum - jej użytkownik), tak więc na chwilę obecną albo CR-10S (przykładowe wydruki obejrzane na youtube prezentują się lepiej niż ANET/i3) albo ten Tronxy. Na pełne DIY związane z takimi manualnymi rzeczami nie mam czasu ani cierpliwości
- opinia jest jak dupa, każdy ma swoją. Poznaj ich wiele zanim wybierzesz (opinii oczywiście :p),
- do Chin słowo "jakość" dotarło niedawno i możesz założyć że przy zakupie np 5 identycznych drukarek każda będzie inna; ma to potem odzwierciedlenie w opiniach,
- jeśli DIY nie jest celem Twojego życia to śmiało rozważ coś bliższego; oryginalną Prusę albo np krajowe Lume.
I tak sie nie napalaj na wielką drukarke na początek. Lepiej kup coś co na pewno będzie działać a nie jakiś szajs. I od razu na przyszłość: w tej technologii kopa daje ilość drukarek a nie ich gabaryt. Ten zawsze będzie za mały i co byś nie robił to prędzej czy później będziesz model składał z kilku części.
Pozdrawiam
Paweł
Projekty: ELF | AVAT 01 | HotPlate-1
Drukarki: Flsun i3 Plus | Flsun G | Kossel | FF Dreamer | Monoprice MP Mini | Copymaster3D Pro 500 | AIO Robotics ZEUS | Zmorph 2.0 | Climber 7
Też fajne: Wydruki | Moje twory w 3D | Inne
Paweł
Drukarki: Flsun i3 Plus | Flsun G | Kossel | FF Dreamer | Monoprice MP Mini | Copymaster3D Pro 500 | AIO Robotics ZEUS | Zmorph 2.0 | Climber 7
Też fajne: Wydruki | Moje twory w 3D | Inne
- virgin71
- Konto z ograniczeniami
- Postów w temacie: 3
- Posty: 2581
- Rejestracja: 19 kwie 2016, 23:07
- Lokalizacja: Wrocław
- Drukarka: Ultimaker | U30
- x 497
- Kontakt:
Re: Sklejanie elementów w całość i nie tylko :) Pytania
Taka dysza jest rewelacyjna, natomiast jeśli ma stanowić 20% kosztów drukarki, to nie wiem czy ma sens. U mnie stanowiła ona 5% ceny drukarki jestem z niej bardzo zadowolony. Nawet zwykłe filamenty degradują dyszę z czasem. W przypadku rubinowej dyszy nic takiego nie występuje i dobrze się z niej korzysta, bo wiesz dokładnie jaki efekt końcowy Cię czeka.belialek pisze: 4) dusza z wkładem rubinowym - o tym cudownym rozwiązaniu trochę poczytałem... Czy to faktycznie jest takie dobre aby wydawać ~20% wartości drukarki? Czy drukując z tego najpospolitszego materiału zwykła dysza będzie się zużywać i niszczyć wydruki? Ogólnie mógłbym to kupić i mieć spokój "na zawsze", tylko boję się że jako totalny amator uszkodzę tą dyszę przy próbie pierwszej kalibracji
- MaxXxi47
- Postów w temacie: 2
- Posty: 396
- Rejestracja: 14 wrz 2017, 23:31
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Drukarka: Tronxy X5S
- x 98
- Kontakt:
Re: Sklejanie elementów w całość i nie tylko :) Pytania
Sklejanie modelu z kilku części wcale nie musi wynikać z za małego stołu i jest to bardzo dobre rozwiązanie na oszczędzenie filamentu i nie drukowanie supportów. Drukowałem ostatnio na X5S kajak w skali 1:10 który spokojnie zmieściłby się w całości na stole ale łatwiej było przeciąć model na pół, wydrukować w 2 kawałkach i skleić.
Odnośnie drukarki - nie jest zła ale ale ma swoje minusy (w pierwszej serii, którą posiadam stół powinien być zasilany 24V a jest przez zasilacz 12V przecież co osiągania temperatur dla ABSu nie jest możliwe a do 60* rozgrzewa się 25 minut ... Ale dołożenie 2giego zasilacza i mosfetu to koszt 150zł a drukarka kosztowała mnie 1250zł niespełna pół roku temu. Teraz kosztuje 980zł na GearBeście).
Odnośnie drukarki - nie jest zła ale ale ma swoje minusy (w pierwszej serii, którą posiadam stół powinien być zasilany 24V a jest przez zasilacz 12V przecież co osiągania temperatur dla ABSu nie jest możliwe a do 60* rozgrzewa się 25 minut ... Ale dołożenie 2giego zasilacza i mosfetu to koszt 150zł a drukarka kosztowała mnie 1250zł niespełna pół roku temu. Teraz kosztuje 980zł na GearBeście).
DRAGON CUSTOMS
- dziobu
- Zasłużony
- Postów w temacie: 4
- Posty: 8951
- Rejestracja: 28 gru 2016, 16:38
- Drukarka: ZMorph 2.0(S)
- x 5873
- Kontakt:
Re: Sklejanie elementów w całość i nie tylko :) Pytania
Mam trochę różnych różności ale niekoniecznie wszystkim mogę sie chwalić.belialek pisze:Ogólnie chciałbym drukować obudowę pod swoja autorsko-amatorską elektronikę (nie zawsze da radę zaprojektować płytkę PCB pod dostępne obudowy), tak więc zależy mi aby materiał spełniał podstawowe wymagania obudowy - tj nie rozwarstwiał się pod palcem, była możliwość zaplanowania otworów montażowych i ew zatrzasków (takich jak np klapka od pilota - wiadomo, że nikt się na tym wieszać nie będzie). Wydruk nie musi być idealny jak lustro - wystarczy, żeby trzymał wymiar i i był w miarę wytrzymały W jaki materiał powinienem celować?
Ale że akurat wygrzebałem ze staroci takie oto zdjęcia to pokaże Ci jak wygląda coś co pewnie sam chcesz robić: Jakością się nie przejmuj, to może nie początki ale od półtora roku wiele się zmieniło. Wtedy nawet włosków ze środka nie wywaliłem a dziś nawet jadę lutownicą żeby ślady po wycinkach usunąć (*1).
Materiał: DevilDesign ABS (stary ABS, nie "+") szary.
(*1) ABS w miejscu cięcia lub gięcia jaśnieje; jak chcesz to ukryć to trzeba przetopć delikatnie materiał w tym miejscu - przydaje się opalarka albo lutownica na gorące powietrze.
Pozdrawiam
Paweł
Projekty: ELF | AVAT 01 | HotPlate-1
Drukarki: Flsun i3 Plus | Flsun G | Kossel | FF Dreamer | Monoprice MP Mini | Copymaster3D Pro 500 | AIO Robotics ZEUS | Zmorph 2.0 | Climber 7
Też fajne: Wydruki | Moje twory w 3D | Inne
Paweł
Drukarki: Flsun i3 Plus | Flsun G | Kossel | FF Dreamer | Monoprice MP Mini | Copymaster3D Pro 500 | AIO Robotics ZEUS | Zmorph 2.0 | Climber 7
Też fajne: Wydruki | Moje twory w 3D | Inne
Re: Sklejanie elementów w całość i nie tylko :) Pytania
@dziobu: dokładnie coś takiego potrzebuję hotaira mam, tak więc jakieś tam miejscowe grzanie po wydruku nie powinno być problemem. Jaka to drukarka?
I czy ta oryginalna nowa i3 Prusa, która kosztuje ~3000zł będzie miała lepsze wydruki niż taki Creality/ANET/Tronxy/LUMA? Bo szczerze powiedziawszy pogubiłem się trochę, z tego co czytałem to większość konstrukcji z Chin/kitów DIY to klony i3 Prusy, tylko teraz chyba jeszcze kwestia która generacja itd?
O jakiej drukarce mowa?MaxXxi47 pisze:Odnośnie drukarki - nie jest zła ale ale ma swoje minusy (w pierwszej serii, którą posiadam stół powinien być zasilany 24V a jest przez zasilacz 12V przecież co osiągania temperatur dla ABSu nie jest możliwe a do 60* rozgrzewa się 25 minut ... Ale dołożenie 2giego zasilacza i mosfetu to koszt 150zł a drukarka kosztowała mnie 1250zł niespełna pół roku temu. Teraz kosztuje 980zł na GearBeście).
I czy ta oryginalna nowa i3 Prusa, która kosztuje ~3000zł będzie miała lepsze wydruki niż taki Creality/ANET/Tronxy/LUMA? Bo szczerze powiedziawszy pogubiłem się trochę, z tego co czytałem to większość konstrukcji z Chin/kitów DIY to klony i3 Prusy, tylko teraz chyba jeszcze kwestia która generacja itd?