TATARA A6 Steel Frame... ktoś, coś?
- Kopytko
- Zasłużony
- Postów w temacie: 1
- Posty: 3452
- Rejestracja: 19 kwie 2016, 11:27
- Lokalizacja: Oleśnica
- Drukarka: P3Steel v4.00
- x 566
Re: TATARA A6 Steel Frame... ktoś, coś?
Mozesz cos wiecej opisac jak zrobiles to cus do czyszcEnia? Mianowicie sam pedzel:) reszta jasna:)
Pozdrawiam Patryk.
Aktualne drukarki :
Prusa i3 w wersji p3steel v1.00 Prusa i3 2 wersji p3steel v4.00 long Replicator 1 by CTC Delta Kossel :idea:UM2+extended
W budowie : COSIEK 70x70x70
Aktualne drukarki :
Prusa i3 w wersji p3steel v1.00 Prusa i3 2 wersji p3steel v4.00 long Replicator 1 by CTC Delta Kossel :idea:UM2+extended
W budowie : COSIEK 70x70x70
Re: TATARA A6 Steel Frame... ktoś, coś?
Jasne. A więc potrzebujesz:Kopytko pisze:Mozesz cos wiecej opisac jak zrobiles to cus do czyszcEnia? Mianowicie sam pedzel:) reszta jasna:)
- dobre, zimne piwo
- wiadro prądu (~230V)
- prostownik transformatorowy (taki zwykły, najzwyklejszy samochodowy)
- elektrodę ujemną (ten "pędzel" to najzwyklejsza spachelka z nierdzewki)
- bawełnianą szmatę (im więcej bawełny tym lepiej, ja pociąłem starą bluzę - 60% bawełny)
- trytytkę (do zamocowania szmaty na elektrodzie)
- izolację (do pewnego zamocowania klemy do "pędzla")
- kwas fosforowy (wystarczy zwykły odrdzewiacz typu Fosol)
Plusowa klema do obrabianego elementu, minus do elektrody.
Kopytko
Re: TATARA A6 Steel Frame... ktoś, coś?
Witam wszystkich. Od około miesiąca mam Anet A6 na ramie TATARA. Kupiłem A6 i od razu zmontowałem na stalowej ramie TATARA. Rama jest skrecona śrubami i pomalowana na czarno. Wszystkie elementy są spasowane i wyjatkowo sztywne. Co do dodatków. Śruby osi Z odbijają sie o ramę więc potrzebne są anty wobbery. Jutro postaram sie wrzucić projekty które zrobiłem. Efekt jest zadowalający.
- dragonn
- Zasłużony
- Postów w temacie: 28
- Posty: 6384
- Rejestracja: 12 gru 2016, 21:50
- Lokalizacja: Opole
- Drukarka: LUME
- x 1455
Re: TATARA A6 Steel Frame... ktoś, coś?
Nie są....palladyn pisze:Śruby osi Z odbijają sie o ramę więc potrzebne są anty wobbery.
Re: TATARA A6 Steel Frame... ktoś, coś?
To akurat prosto rozwiązać. Wystarczy owinąć końcówki śrub izolacją Przy wózkach osi X z napinaczami dobrze jest też dać od wewnętrznej strony na wałkach metalowe tuleje blokujące. Taka kontra dla sił ściskających napinacza.
Anyway. Przykeiłem od spodu i od tyłu grube maty z gumą butylową. W weekend chyba zacznę to składać powoli do kupy.
Anyway. Przykeiłem od spodu i od tyłu grube maty z gumą butylową. W weekend chyba zacznę to składać powoli do kupy.
- dragonn
- Zasłużony
- Postów w temacie: 28
- Posty: 6384
- Rejestracja: 12 gru 2016, 21:50
- Lokalizacja: Opole
- Drukarka: LUME
- x 1455
Re: TATARA A6 Steel Frame... ktoś, coś?
Powiem tak , śruba powinna chodzić tak żeby nie potrzebowała anty wobbery. Jakikolwiek anty wobbery tylko pogarsza sprawdzę ponieważ całe ruchy przenoszą się na pręty osi Z.
Re: TATARA A6 Steel Frame... ktoś, coś?
Stwierdzenie, że śruby "odbijają się" może było za mocne . Na pewno lekko ocierają się o krawędzie otworów.
W załączeniu projekty rozwiązania, które zastosowałem. (Wersja bez łożysk i z łożyskami)
Po zamontowaniu wobberów nie zauważyłem, aby miało to negatywny wpływ na wydruki.
Mam pytanie z innej kategorii.
Silnik ekstrudera w trakcie pracy wydaje odgłosy "klikania" (szczególnie jest to słychać w trakcie druku długich linii).
Obserwowałem go w czasie pracy i wygląda to tak, ze połowa obrotu jest OK a potem silnik wykonuje drobne ruchy do przodu i do tyłu (rolka praktycznie nie obraca się) filament się zatrzymuje, efektem jest rwanie linii.
Jak obróci się dalej, znowu przez pół obrotu jest OK i sytuacja się powtarza.
Zauważyłem to w trakcie druku tratwy i dużych elementów, przy druku drobnych elementów nie zaobserwowałem.
PROSZĘ O POMOC - nie wiem jak rozwiązać tą dziwną przypadłość.
W załączeniu projekty rozwiązania, które zastosowałem. (Wersja bez łożysk i z łożyskami)
Po zamontowaniu wobberów nie zauważyłem, aby miało to negatywny wpływ na wydruki.
Mam pytanie z innej kategorii.
Silnik ekstrudera w trakcie pracy wydaje odgłosy "klikania" (szczególnie jest to słychać w trakcie druku długich linii).
Obserwowałem go w czasie pracy i wygląda to tak, ze połowa obrotu jest OK a potem silnik wykonuje drobne ruchy do przodu i do tyłu (rolka praktycznie nie obraca się) filament się zatrzymuje, efektem jest rwanie linii.
Jak obróci się dalej, znowu przez pół obrotu jest OK i sytuacja się powtarza.
Zauważyłem to w trakcie druku tratwy i dużych elementów, przy druku drobnych elementów nie zaobserwowałem.
PROSZĘ O POMOC - nie wiem jak rozwiązać tą dziwną przypadłość.
- Załączniki
-
- Lewy-AntyWobbel-TATARA.stl
- (460.34 KiB) Pobrany 207 razy
-
- Prawy-AntyWobbel-TATARA.stl
- (377.13 KiB) Pobrany 204 razy
-
- Prawy-AntyWobbel-TATARA-608Z.stl
- (424.4 KiB) Pobrany 227 razy
-
- Lewy-AntyWobbel-TATARA-608Z.stl
- (424.4 KiB) Pobrany 192 razy
Re: TATARA A6 Steel Frame... ktoś, coś?
Przerobiłem blokady osi Z i Y dodając trochę więcej mięsa na gniazda śrub. Założyłem wstępnie wałki i są odchyłki na na środku wałków rzędu 0.1mm - chyba znośnie co? Mam nadzieje że Dryliny nie będą się blokować.
Jest beton.
Jest beton.
Kopytko
- Zepco
- Postów w temacie: 2
- Posty: 1555
- Rejestracja: 25 kwie 2017, 22:23
- Lokalizacja: Kielce
- Drukarka: PRUSA i3 MK2S
- x 294
Re: TATARA A6 Steel Frame... ktoś, coś?
Na oś Z też chcesz dać dryliny?
Prusa i3 MK2S
Anet A8 - rozebrana na części...
3DGence One
Anet A8 - rozebrana na części...
3DGence One
Re: TATARA A6 Steel Frame... ktoś, coś?
Nope, tylko X/Y.Zepco pisze:Na oś Z też chcesz dać dryliny?
Z osią Z trochę sobie pluję w brodę, że nie przerobiłem od razu ramy/mocowań/wózków pod 10mm