Jak to jest w końcu z szybkością retrakcji?

Jakość druku Cię nie zadowala?
Awatar użytkownika
dragonn
Zasłużony
Posty: 5629
Rejestracja: 12 gru 2016, 21:50
Lokalizacja: Opole
Drukarka: LUME
x 1074

Jak to jest w końcu z szybkością retrakcji?

Postautor: dragonn » 02 paź 2018, 18:05

Opisz problem który właśnie rozwiązałem, często przy drukowaniu tego typu rzeczy:
2018-10-02-174550_3840x1080_scrot.png

Retrakcja mi nie domagała, samą odległość retrakcji miałem już wykalibrowane na maxa (cokolwiek wyżej i full metal się zatykał). Szkoda że nie mam zdjęcia jak wyglądał problem ale generalnie nie były to typowe nitki tylko bardziej 'farfocle' które robiło się na końcu retrakcji, tak jak by filament wyciekał w trakcie ruchów jałowych.
Od razu mówię - przetestowałem wszystko, temperatura, zabawy costem, wipe. Co najwyżej niektóre parametry redukowały problem ale nigdy nie rozwiązywało go całkiem a czasem wprowadzały inne problemy.
No i teraz możemy przejść do samej prędkości retrakcji, zawsze gdzie czytałem czy ktoś na forum polecał zmienić coś to sugerowali ustawić więcej. Generalnie to przetestowałem wartości od 30mm/s do 120mm/s na dwóch różnych ekstuderach. Na pewno żadne z nich nie gubił kroków.
A wczoraj z głupot ustawiłem 15mm/s i problem zniknął :roll:
IMG_20181002_175339.jpg

Dodam że problem dotyczył głównie PLA, przy PET-G był znacznie mniejszy. Czy ktoś używa również tak niskich szybkości retrakcji?
kswiorek, Adinfo, rafaljot, poharatek
LUME PRO - mody: E3D Lite6 w bowden + Titan, silniki 42BYGHM809
Awatar użytkownika
Kopytko
Zasłużony
Posty: 3131
Rejestracja: 19 kwie 2016, 11:27
Lokalizacja: Oleśnica
Drukarka: P3Steel v4.00
x 419

Re: Jak to jest w końcu z szybkością retrakcji?

Postautor: Kopytko » 02 paź 2018, 22:15

Ja max 25mm/s na bowdenie . Przewaznie 20 . Ale to tez ze wzgledu na titana powyzej 30 silniki gubia kroki
:arrow: Pozdrawiam Patryk.
Aktualne drukarki :
:idea: Prusa i3 w wersji p3steel v1.00 :idea: Prusa i3 2 wersji p3steel v4.00 long :idea: Replicator 1 by CTC :idea: Delta Kossel :idea:UM2+extended
W budowie : COSIEK 70x70x70 :devil:
Awatar użytkownika
dragonn
Zasłużony
Posty: 5629
Rejestracja: 12 gru 2016, 21:50
Lokalizacja: Opole
Drukarka: LUME
x 1074

Re: Jak to jest w końcu z szybkością retrakcji?

Postautor: dragonn » 02 paź 2018, 22:17

To już zależy od konfiguracji, na Duet i bardzo dużym prądzie na silniki nawet Titan dawał radę ~60mm/s spokojnie.
LUME PRO - mody: E3D Lite6 w bowden + Titan, silniki 42BYGHM809
Awatar użytkownika
comandos21
Posty: 19
Rejestracja: 21 gru 2019, 23:30
Drukarka: Monoprice Maker S+

Re: Jak to jest w końcu z szybkością retrakcji?

Postautor: comandos21 » 24 lut 2020, 04:26

dragonn pisze:(...)


Czy to podobnie wygladało?
Załączniki
IMG_20200224_042609.jpg
Awatar użytkownika
FlameRunner
Administrator
Posty: 6290
Rejestracja: 15 kwie 2016, 21:26
Lokalizacja: Olsztyn
Drukarka: FFF, UV LCD
x 1966
Kontaktowanie:

Re: Jak to jest w końcu z szybkością retrakcji?

Postautor: FlameRunner » 24 lut 2020, 07:36

Nie.
Ty masz coś konkretnie skopane.
jakubperson
Posty: 78
Rejestracja: 19 lis 2019, 20:50
x 10

Re: Jak to jest w końcu z szybkością retrakcji?

Postautor: jakubperson » 24 lut 2020, 09:50

U siebie na Enderze 5 z ekstruderem BMG mam zazwyczaj w przedziale 15-35mm/s i długość 6-7mm w zależności od materiału. Dla PLA mam bliżej 15-25mm/s, dla PET-G wyższe. ABS podobnie jak PLA.
Bulbulator
Posty: 52
Rejestracja: 04 gru 2019, 20:10
Drukarka: Ender 3 pro
x 16

Re: Jak to jest w końcu z szybkością retrakcji?

Postautor: Bulbulator » 24 lut 2020, 14:50

To może być wina dyszy. https://youtu.be/uvlMeTnjriQ

Wróć do „Kalibracja, problemy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], cardjunk i 5 gości