sok abs odchodzi mi od szyby

Dla zupełnie zielonych w temacie druku 3D
mie3yslav
Posty: 13
Rejestracja: 05 cze 2018, 21:13

Re: sok abs odchodzi mi od szyby

Postautor: mie3yslav » 09 cze 2018, 00:42

Kupiłem Hegron w Biedronce. Wydrukowałem, ale jednak jeden róg mi podniosło - możliwe, że za mało w tym miejscu psiknąłem.
Ile tego psikacie? Ile mniej więcej przyciśnięć w jedno miejsce? Na zimny stół, czy już na gorący? Ile trzeba poczekać przed drukowaniem?
Awatar użytkownika
zouk
Posty: 137
Rejestracja: 30 sty 2017, 07:03
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Drukarka: P3Steel, OMNI 3D PI
x 20

Re: sok abs odchodzi mi od szyby

Postautor: zouk » 09 cze 2018, 01:01

Hej. Ja pryskam tak na oko obszar na którym będę drukował. Psikam tak aby pokryło ten obszar i staram się nie psikać więcej niż 2 razy w to samo miejsce.
Zawsze zapominam o tym, że trzeba hegronem szybę potraktować i psikam gdy szyba już dochodzi czyli ma około 88 stopni.. Mowa o druku z abs i abs+ gdzie stół grzeje na maks 90 stopni. Więcej nie grzeję. Tyle w moim przypadku wystarcza.
(układ z ruchomym stołem w osi Y).
btw: pryskałem też na zimną szybę i też było ok.

aaa i szybę myję aby była czysta:) a odtłuszczam acetonem technicznym lub zmywaczem wurth.
Awatar użytkownika
dragonn
Zasłużony
Posty: 5013
Rejestracja: 12 gru 2016, 21:50
Lokalizacja: Opole
Drukarka: LUME
x 746

Re: sok abs odchodzi mi od szyby

Postautor: dragonn » 13 sty 2019, 09:56

A wystarczy kupić Hergon za parę złoty i nie trzeba kombinować z jakimś mikrofalówkami i brudzić się cukrem.
Artu, chemik72
LUME PRO - mody: E3D Lite6 w bowden + Titan, silniki 42BYGHM809
Awatar użytkownika
FlameRunner
Administrator
Posty: 4599
Rejestracja: 15 kwie 2016, 21:26
Lokalizacja: Olsztyn
x 1061
Kontaktowanie:

Re: sok abs odchodzi mi od szyby

Postautor: FlameRunner » 13 sty 2019, 10:05

Dragonn, ostatnio jakiś jutuber odgrzebał metodę z cukrem i, jak widać, przeżywa ona drugą młodość. ;) Próbowałem kilka lat temu i nie byłem zachwycony.
dragonn
Filip Misztal
filasklep.pl - sklep z filamentem
drukarnia 3D „Ocelot” - druk 3D Olsztyn

I love the smell of ABS in the morning...
Awatar użytkownika
morf
Posty: 926
Rejestracja: 17 sty 2017, 12:28
Drukarka: Delta Kossel Lin+
x 188

Re: sok abs odchodzi mi od szyby

Postautor: morf » 13 sty 2019, 10:32

Ja tam używam dimafixa, starcza na długo, działa jak trzeba. Nie ma co januszowac i kleić na cukier czy sok z ABS. Może parę lat temu to było ok ale po co się męczyć i denerwować
Awatar użytkownika
Zepco
Posty: 886
Rejestracja: 25 kwie 2017, 22:23
Lokalizacja: Kielce
Drukarka: PRUSA i3 MK2S
x 142

Re: sok abs odchodzi mi od szyby

Postautor: Zepco » 13 sty 2019, 16:25

morf pisze:Ja tam używam dimafixa, starcza na długo, działa jak trzeba. Nie ma co januszowac i kleić na cukier czy sok z ABS. Może parę lat temu to było ok ale po co się męczyć i denerwować


Dostałem w gratisie Dimafix razem z nową drukarką i hegron też poszedł w odstawkę. Miałem po nim problem z oderwaniem wydruku, a tu wystarczy, że poczekam aż stół i wydruk wystygną i model sam odchodzi od stołu bez użycia siły. Natomiast podczas druku trzyma się bardzo mocno.
I faktycznie jest wydajny a w dodatku wersja w sztyfcie jest bardzo wygodna w aplikacji. Po hegronie moja prusa jest mocno poklejona.
Prusa i3 MK2S
Anet A8 - po wydrukach usztywniających (w trakcie profilowania)
3DGence One
Awatar użytkownika
virgin71
Zasłużony
Posty: 2238
Rejestracja: 19 kwie 2016, 23:07
Lokalizacja: Wrocław
Drukarka: Ultimaker | U30
x 371
Kontaktowanie:

Re: sok abs odchodzi mi od szyby

Postautor: virgin71 » 13 sty 2019, 21:51

Ja używam NeedIT, bo jest w płynie, a nie aerozolu lub sztyfcie i też nie babram się już niczym innym. 200ml starcza mi do nakarmienia 14 drukarek przez pół roku. Także bez jaj, ale kombinowanie za cenę 40zł nie ma sensu.
Awatar użytkownika
Zepco
Posty: 886
Rejestracja: 25 kwie 2017, 22:23
Lokalizacja: Kielce
Drukarka: PRUSA i3 MK2S
x 142

Re: sok abs odchodzi mi od szyby

Postautor: Zepco » 13 sty 2019, 21:57

Źle się wyraziłem. Dimafix wersja w płynie, ale nie w aerozolu tylko w penie z gąbką na końcu do aplikacji. Daje ładną cieniutką warstwę i gdyby nie fakt że mocno potrząsnąłem i wylałem 1/4 :D to jest naprawdę wydajny.
dimafix-pen.jpg
Prusa i3 MK2S
Anet A8 - po wydrukach usztywniających (w trakcie profilowania)
3DGence One

Wróć do „Pytania o sprawy podstawowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości