To jest z wtryskarki; o tym nie rozmawiamy.
l00k pisze:
@dziobu
Te propozycje to jak rozumiem?
Ultimaker 2+ ~10k (robi wrażenie wysokość wartstwy)
Zortrax m200 plus ~8,5k (tu już nieco gorzej z rozdzielczością)
Niekoniecznie. Chodzi bardziej o klasę sprzętu, nie te dwa konkretne modele. Może być nowy lub używany Ultimaker Original+. Może być nowy lub używany Zortrax M200 (bez "Plus"). Chodzi ogólnie o sprzęt dający się scharakteryzować "wół roboczy, wyjąć z pudełka i drukować". Nawet
mój WANHAO Duplicator 6 prawdopodobnie będzie taką drukarką, gdy już rozwiążę problem nieładnej ścianki bocznej i zrobię kilka profili druku.
Nie będziesz drukował z warstwą niższą niż 0,09-0,10 mm, zaufaj mi.
Zortraxy nie drukują na warstwie 0,05 nie dlatego, że nie są mechanicznie w stanie, tylko dlatego, że to nie ma sensu. Wydruk z warstwą 0,05 mm nie jest wcale dużo lepszy niż z warstwą 0,1 mm, a jego wykonanie zajmuje drugie tyle czasu.
l00k pisze:Jak rozumiem 0.1mm to wielkość odchyłki jaka występuje na danej krawędzi -
czyli że na prostej krawędzi mogą być odchyłki w jeden i drugi bok o 0.1 - i stąd problem nierównośći?
0,1 mm to jest względnie mały błąd poszczególnych wymiarów wydruku, ale on wynika z rzeczy innych niż teoretyczna rozdzielczość ruchów drukarki. To że na przykład jedna drukarka ma teoretyczną rozdzielczość ruchów w XY na poziomie 0,00035 mm, a druga 0,0125 mm (obie wartości mogą występować w rzeczywiście dostępnych urządzeniach) praktycznie nie ma znaczenia przy szerokości ścieżki na poziomie 0,4 mm.
Ładnie drukująca drukarka 3D, obrysy kolejnych warstw prostej bryły układa idealnie jeden nad drugim. Wtedy mówimy o ładnej, gładkiej ściance, ale taka ścianka oczywiście ciągle ma regularne wypukłości wynikającego z tego, że bok nakładanej ścieżki nie jest płaski, tylko wypukły. Innymi słowy, nawet bardzo ładny wydruk z bardzo dobrej drukarki nadal oczywiście ma warstwy.
l00k pisze:A możesz (możecie) doradzić co na pierwszy ogień (przed tymi z wyższej półki)?
Z jednej strony tak żebym przekonał się do FDM, a z drugiej strony żeby oswoić się z technologią.
Może w tym momencie najbardziej by Ci pomogła nie drukarka, a kartonik gotowych wydruków? Mogę Ci zaoferować wydrukowanie na Zortrax M200 jakiejś obudowy w kilku wariantach: w różnych kolorach, z różną wysokością warstwy, różnie orientując model na stole roboczym.
Na koniec mam pytanie, które powinniśmy zadać na początku. Jeśli chodzi o FFF, jakie materiały Cię interesują? Czy potrzebujesz odporności na temperatury do 90°C i możliwości łatwej obróbki mechanicznej bądź chemicznej? Czy może wystarczy Ci materiał znoszący 70°C, trudniej obrabiający się mechanicznie i nie nadający się do obróbki chemicznej? W pierwszym przypadku potrzebujesz zabudowanej drukarki dobrze radzącej sobie z materiałami takimi jak ABS, ASA bądź HIPS. W drugim przypadku możesz drukować z PET-G, a drukarka może być całkiem otwarta na otoczenie.