Lustrzane odbicie wydruku 3D - Marlin
Lustrzane odbicie wydruku 3D - Marlin
Witam Wszystkich.
Jestem w trakcie kończenia budowy drukarki 3D opartej na Arduino Mega oraz Marlin-ie. Mój problem polega na tym, że wrzucając projekt STL do Repetier-Host'a (z niego korzystam do obsługi drukarki) jest on lustrzanym odbiciem tego co powinno zostać wydrukowane. Wprawdzie Repetier umożliwia wykonanie takiego odbicia, ale często zdarza mi się zapomnieć zrobić takowego odbicia. Szukałem już przyczyny w oprogramowaniu, ale żadne zmienianie wartości nie pomogło. Na polskich i angielskich forach/stronach nie doszukałem się rozwiązania podobnego problemu. Również dokumentacja Marlina nie przyniosła mi odpowiedzi na to pytanie.
Endstopy mam w osi X i Z na wartości minimalnej natomiast w osi Y na max.
Odbicie odbywa się w osi Y.
Może ktoś z Was zmagał się z podobnym problemem?
Jestem w trakcie kończenia budowy drukarki 3D opartej na Arduino Mega oraz Marlin-ie. Mój problem polega na tym, że wrzucając projekt STL do Repetier-Host'a (z niego korzystam do obsługi drukarki) jest on lustrzanym odbiciem tego co powinno zostać wydrukowane. Wprawdzie Repetier umożliwia wykonanie takiego odbicia, ale często zdarza mi się zapomnieć zrobić takowego odbicia. Szukałem już przyczyny w oprogramowaniu, ale żadne zmienianie wartości nie pomogło. Na polskich i angielskich forach/stronach nie doszukałem się rozwiązania podobnego problemu. Również dokumentacja Marlina nie przyniosła mi odpowiedzi na to pytanie.
Endstopy mam w osi X i Z na wartości minimalnej natomiast w osi Y na max.
Odbicie odbywa się w osi Y.
Może ktoś z Was zmagał się z podobnym problemem?
Re: Lustrzane odbicie wydruku 3D - Marlin
Zamień kierunek ruchu silnika w Y. Znaczy odwróć wtyczkę
I przenieś endstop. (Fizycznie lub programowo).
I przenieś endstop. (Fizycznie lub programowo).
Jeżeli przypadkiem podam ceny w GBP to sobie kolego, koleżanko, pomnóż razy pięć.
- FlameRunner
- Zasłużony
- Postów w temacie: 3
- Posty: 6568
- Rejestracja: 15 kwie 2016, 21:26
- x 2056
Re: Lustrzane odbicie wydruku 3D - Marlin
To na 99% jest kwestia konfiguracji firmware, zgodnie właśnie z dokumentacją (lub dowolnym dobrym poradnikiem).ddzieN pisze:Szukałem już przyczyny w oprogramowaniu, ale żadne zmienianie wartości nie pomogło. Na polskich i angielskich forach/stronach nie doszukałem się rozwiązania podobnego problemu. Również dokumentacja Marlina nie przyniosła mi odpowiedzi na to pytanie.
http://marlinfw.org/docs/configuration/ ... guration.h
Zmiany w sekcjach "Endstops", "Stepper Drivers" oraz "Homing and Bounds" nie pomagają?
Jakie masz obecnie ustawienia?
Jakich innych ustawień do tej pory próbowałeś i z jakim skutkiem?
Czy możesz załączyć zdjęcie drukarki z widocznymi krańcówkami? (Czy na pewno krańcówkę masz Y masz w położeniu max?)
Re: Lustrzane odbicie wydruku 3D - Marlin
Fizyczne przeniesienie jest mi dość nie na rękę, ponieważ na MAX mam już w ramie przygotowaną półeczkę. Zmieniałem już kierunek obrotów w firmware, ale to powoduje zły kierunek przemieszczania się stołu grzejnego podczas zerowania osi.
Zmiany ustawień endstopów powodują problemy z zerowaniem osi, więc przesiadałem się na obroty silników, ale zmiany powodują to samo. Homing and Bounds jeszcze nie ruszałem w sumie...
Tak Y jest według wiedzy, którą posiadam na pozycji MAX (#define Y_HOME_DIR 1).
Proszę się nie przejmować, że na karetkce znajduje się długopis, a zamiast stołu grzejnego jest kartka. To jedna z modyfikacji, które wprowadzam w celu rozwinięcia zastosowań drukarki.
Zmiany ustawień endstopów powodują problemy z zerowaniem osi, więc przesiadałem się na obroty silników, ale zmiany powodują to samo. Homing and Bounds jeszcze nie ruszałem w sumie...
Tak Y jest według wiedzy, którą posiadam na pozycji MAX (#define Y_HOME_DIR 1).
Proszę się nie przejmować, że na karetkce znajduje się długopis, a zamiast stołu grzejnego jest kartka. To jedna z modyfikacji, które wprowadzam w celu rozwinięcia zastosowań drukarki.
- Załączniki
-
- Configuration.h
- (72.17 KiB) Pobrany 149 razy
- FlameRunner
- Zasłużony
- Postów w temacie: 3
- Posty: 6568
- Rejestracja: 15 kwie 2016, 21:26
- x 2056
Re: Lustrzane odbicie wydruku 3D - Marlin
Punkt X0 Y0 pewnie chcesz mieć w rogu zaznaczonym zieloną strzałką.
Stół jadąc "do tyłu" drukarki, w stronę widocznej na zdjęciu krańcówki, zmniejsza współrzędną Y.
Krańcówkę Y masz w pozycji MIN.
Stół jadąc "do tyłu" drukarki, w stronę widocznej na zdjęciu krańcówki, zmniejsza współrzędną Y.
Krańcówkę Y masz w pozycji MIN.
Re: Lustrzane odbicie wydruku 3D - Marlin
Tak masz rację, tam chcę osiągnąć punkt zerowy, ale zmiany ustawień zerowania osi Y powodują, że przy home-waniu stół ignoruje krańcówkę i zaczyna uderzać o ramę. Natomiast wrzucenie projektu z GCODE (ten mam akurat pod ręką powoduje wynik jak na zdjęciu ).
- FlameRunner
- Zasłużony
- Postów w temacie: 3
- Posty: 6568
- Rejestracja: 15 kwie 2016, 21:26
- x 2056
Re: Lustrzane odbicie wydruku 3D - Marlin
Dzięki za zdjęcie, nie umiałem sobie wyobrazić jak wygląda odbicie lustrzane.
Skup się i zrób to od zera:
Skup się i zrób to od zera:
- podepnij krańcówkę w odpowiednim miejscu na płycie,
- zdefiniuj w konfigu, że chcesz używać YMIN (i wyłącz YMAX),
- ustaw odpowiedni kierunek bazowania Y,
- ustaw odpowiedni kierunek silnika.
Re: Lustrzane odbicie wydruku 3D - Marlin
Powtórzyłem jak mówiłeś i teraz śmiga tak jak powinno . Wielkie dzięki wątek zamknięty.
- aaannnd
- Drukarz
- Postów w temacie: 1
- Posty: 453
- Rejestracja: 29 sie 2018, 14:00
- Lokalizacja: KRK-PD
- Drukarka: Ender 3
- x 234
Re: Lustrzane odbicie wydruku 3D - Marlin
Dorób jeszcze gdzieś u góry drukarki elementy, o które będzie zahaczać długopis i zmieniać kolory wkładów