Strona 1 z 1

Krzywe warstwy (hevo, d3dm, V6+T)

: 18 lut 2018, 18:48
autor: Tuchajbej
Cześć

Myślałem że ogarnę samemu ale skończyły mi się pomysły. Nie mam też sumienia ciągle prosić Dragona o pomoc (pozdrawiam serdecznie :) )
Drukarka HEVO.
Elektronika: Due3dom mini z klonem ardu DUE
Silniki: 42BYGHM809
Stepsticki TMC2208 na osiach XYZ, na E A4988.
Hotend V6 org i klon titana od triangelabs.
Zasilacz 12V dell 220p czy jakos tak, stoł 600W z 230V..
Ten zielony filament to PETG DD (Benchy drukowane na roznych ustawieniach (temp 220-245C, prędkości 30-60mm/s, acc 400-1500, travel 3000-5000). Na przeroznych ustawianiach problem tak samo wygląda.
Slicer CURA 3.2.1 (w pewnym momencie ustawienia zupełnie defaultowe)

Problem wygląda tak jak na zdjęciach:
20180217_165143.jpg
20180217_220525.jpg
20180217_220531.jpg
20180217_220607.jpg
20180217_220621.jpg
20180217_220629.jpg
Nie chciałbym żebyście pomyśleli że puściłem pare wydruków, wyszły słabo i nie wysilając się wrzucam na forum i niech inni się męczą. Tak nie jest.

Wydaje mi się że są to problemy z ekstruzją, tak jak by czasem wychodziła nieprawidłowa ilość filamentu.
Na początku mysłałem że są to problemy z ekstruderem. Wyśrubowałem na maxa napięcie na stepsticku, (oczywiście zapewniając b dobre chłodzenie) - nie pomogło. Następnie wymieniłem standardową rurkę ptfe na niebieskiego capricorna - nie pomogło. Zmieniłem spool holder na tego zaprojektowanego przez Rafaljot - też nic.
Następnie pomyślałem że problem jest z firmware. Zmieniłem repetiera 1.0.1 na DEV - nic z tego. Mieszałem rożnymi ustawieniami - też nie pomogło. Mam wrażenie że prędkość skacze na warstwach, tak jakby coś się dławiło - nie wiem jak to sprawdzić - nie mam zapasowej elektroniki. Problem uwidacznia się na łukach - może zbieg okoliczności.
Zmieniłem w ustawieniach repetiera cashe z 16 na 32 i też nic to nie dało. Myślę że arduino DUE ma wystarczające zasoby żeby bez czkawki obsłużyć corexy.
Na wszelki wypadek załączam plik konfiguracyjny, może czegoś się w nim doszukacie.
Configuration.h
(36.57 KiB) Pobrany 196 razy
Sprawdzalem na curze 3.2 i 3.2.1.

Zostało mi jeszcze rozebrać na części hotenda - ale czuje ze to nie to. Jeśłi nikt nic nie podpowie to rozbiore, wyczyszczę itp. Ale gdy wypycham filament to wypływa fajna gruba, niepodwijająca się kreska.

Bardzo prosiłbym o pomoc.

Re: Krzywe warstwy (hevo, d3dm, V6+T)

: 18 lut 2018, 18:52
autor: mcxmcx
Za zimno i błyszczący filament.

Sproboj z ABS, może być najtańszy, będzie lepiej.

I wydrukuj w optymalnej wg ciebie temperatura, i +10°C

Re: Krzywe warstwy (hevo, d3dm, V6+T)

: 18 lut 2018, 19:02
autor: Tuchajbej
245C to za mało dla PETG? Poza tym na każdej temperaturze wydruk wygląda podobnie, rozni sie tylko odrobine połyskiem.

Re: Krzywe warstwy (hevo, d3dm, V6+T)

: 18 lut 2018, 19:08
autor: Berg
a ja tam jestem zwolennikiem testowania na PLA :D i na kostce kalibracyjnej a nie Benchy. wiem wiem, na pewnoe robiłeś. i co kosta wychodzi ładna a Benchy nie?

poza tym co mi przychodzi do głowy to przekompilować Repetier bez wyświetlacza. Jaki masz graficzny ? i zasterować puszczeniem wydruku z komputera. ale dane z karty.

Re: Krzywe warstwy (hevo, d3dm, V6+T)

: 18 lut 2018, 19:16
autor: Marcin1415
Wygląda mi to na problem który ja miałem też na CoreXY. http://fabrykator.pl/board/viewtopic.ph ... ie+wyrabia

W załączniku masz poprawiony firmware. Skonfiguruj pod siebie sam plik configuration.h i podmień.

Re: Krzywe warstwy (hevo, d3dm, V6+T)

: 18 lut 2018, 19:25
autor: Tuchajbej
No u mnie wyglada podobnie jak u Ciebie ! Nie wiesz co dokładnie zostalo zmienione? Bo jak to do delty to moze sie sporo roznic.
Mogę jutro podmienić na wyswietlacz 2004. Albo w ogole wywalic wyswietlacz bo korzystam z octoprinta.

Re: Krzywe warstwy (hevo, d3dm, V6+T)

: 18 lut 2018, 19:33
autor: Marcin1415
Tuchajbej pisze:No u mnie wyglada podobnie jak u Ciebie ! Nie wiesz co dokładnie zostalo zmienione? Bo jak to do delty to moze sie sporo roznic.
Mogę jutro podmienić na wyswietlacz 2004. Albo w ogole wywalic wyswietlacz bo korzystam z octoprinta.
Nic się nie przejmuj wszystko ruszy. Zostaw wszystkie pliki tego firmware, wgraj do konfiguratora online configuration.h zmień pod swoje ustawienia i nadpisz tylko plik konfiguracyjny. Przecież tam ustawiasz typ kinematyki i wszystko inne.

Co zostało zmienione to tylko Miś wie bo to modyfikował.

Re: Krzywe warstwy (hevo, d3dm, V6+T)

: 18 lut 2018, 19:52
autor: Tuchajbej
Pod dowolna wersję?
w zasadzie to po prostu moj plik configuration.h moge wrzucic w to co mi wyslales bo i tak gdy idzie przez kreatora to on daje plik bez przerobek.

Re: Krzywe warstwy (hevo, d3dm, V6+T)

: 18 lut 2018, 20:33
autor: Tuchajbej
Wylaczylem w ogole LCD i tez nei poprawilo to wydruków.

Re: Krzywe warstwy (hevo, d3dm, V6+T)

: 18 lut 2018, 20:59
autor: Berg
wyłączyłeś w Repetierze i przekompilowałeś?

możesz jeszcze sprawdzić co będzie jak potniesz Slic3rem on lepiej od Cury (choć w najnowszej curze coś poprawili pod tym względem ale jeszcze się dokładnie nie przyglądałem) dobiera rozdzielczość na łukach i włączyć w Repetierze Quad stepping.
jeśli nie miałeś włączony.

w sumie to sobie przypomniałem, że w repetierze 1.0 zdarzały mi się w Lume takie dziwne zacięcia przy niskich prędkościach, coś czego na pewno nie było w 0.9

Re: Krzywe warstwy (hevo, d3dm, V6+T)

: 18 lut 2018, 21:16
autor: Marcin1415
Wersja tego firmware to 1.0 Dev.

Re: Krzywe warstwy (hevo, d3dm, V6+T)

: 18 lut 2018, 21:23
autor: Tuchajbej
Ale chyba 0.9 nie ma plytki d3d mini.

POdmienilem configuration.h ustawione w dev 1.0 ale po podmianie czesc rzeczy nie dziala, np wentylatory.
Najlepiej by bylo po prostu zrobic kofiguracje w 0.9 ale tam nie ma wsparcia dla d3dm i trzeba by wszystko recznie zrobic a to dla mnie troche za trudne.

Re: Krzywe warstwy (hevo, d3dm, V6+T)

: 18 lut 2018, 21:39
autor: Marcin1415
Ja mialem to na dużym due3dom i wszystko dzialalo. Mis niewiem co miał musisz zerknąć do jego posta o budowie delty. Przypominam sobie ze konfigurator blednie wpisywał mi numer płytki i tez miałem problem. Sprawdź po wygenerowaniu configa jaki jest numer płytki, może sie nie zgadzać i dlatego ci nie działa bo piny sa z innej płytki brane.

Re: Krzywe warstwy (hevo, d3dm, V6+T)

: 18 lut 2018, 21:44
autor: Tuchajbej
Marcin1415 pisze:Ja mialem to na dużym due3dom i wszystko dzialalo. Mis niewiem co miał musisz zerknąć do jego posta o budowie delty. Przypominam sobie ze konfigurator blednie wpisywał mi numer płytki i tez miałem problem. Sprawdź po wygenerowaniu configa jaki jest numer płytki, może sie nie zgadzać i dlatego ci nie działa bo piny sa z innej płytki brane.
Dokłądnie. Piny sa od twojej płytki. Podmieniłem pinout i ruszyło. Zaraz testy.

Re: Krzywe warstwy (hevo, d3dm, V6+T)

: 18 lut 2018, 21:48
autor: Marcin1415
To pokaz efekty. Powinno być w porządku.

Re: Krzywe warstwy (hevo, d3dm, V6+T)

: 18 lut 2018, 23:06
autor: Tuchajbej
Nie zauwazylem poprawy. W najbliższym czasie zmienię d3dm na rampsa. Tz nie sadze by to byla wina d3dm tylko predzej samego repetiera. Ale liczę ze pod rampsa wsyzskto jest bardziej dopracowane bo bądź co bądź to najpopularniejsza platforma.

Re: Krzywe warstwy (hevo, d3dm, V6+T)

: 19 lut 2018, 05:13
autor: Marcin1415
Tuchajbej pisze:Nie zauwazylem poprawy. W najbliższym czasie zmienię d3dm na rampsa. Tz nie sadze by to byla wina d3dm tylko predzej samego repetiera. Ale liczę ze pod rampsa wsyzskto jest bardziej dopracowane bo bądź co bądź to najpopularniejsza platforma.
Jeśli ten soft źle działa to pozostaje kwestia slicera oraz mechaniki. Potnij benchy Sli3erem PE i sprawdź. Widziałem tu ostatnio wątek o którejś nowszej Curze i podobnych problemach z jakością.

Re: Krzywe warstwy (hevo, d3dm, V6+T)

: 19 lut 2018, 12:10
autor: Tuchajbej
Jeszcze zostalo kilka mozliwosci.
Puszcze wieczorem druk z sd.
Zmienie elektronike na rampsa.
Jak to nie pomoze to wgram marlina.
Potem zostaje juz m3chanika.

Re: Krzywe warstwy (hevo, d3dm, V6+T)

: 19 lut 2018, 18:19
autor: Tuchajbej
Wciąż przegrywam tą walkę. Ten wydruk byl na powolnych ustawieniach (40 druk, 20 obrys, 15 zewnetrzny obrys) z karty SD. Slabo bo moja I3 bez kalibracji ladniej drukowala :( Szukam dalej. Zaraz bedzie wydruk z Sli3er. Jak to nie bedzie to to dzisiaj bede walczyl z Marlinem.
20180219_180836.jpg
20180219_180859.jpg
20180219_180822.jpg

Re: Krzywe warstwy (hevo, d3dm, V6+T)

: 19 lut 2018, 19:12
autor: Tuchajbej
Jest postęp. Ustawienie defaultowe bo Sli3er dopiero zainstalowalem i jeszcze nie wiem co jest co: (srodkowy po bokach cura, srodek sli3er by prusa)
Doradzcie jakie ustawienia ruszyc zeby jeszcze lepiej.
3.jpg
2.jpg

Re: Krzywe warstwy (hevo, d3dm, V6+T)

: 19 lut 2018, 20:34
autor: Marcin1415
Jest lepiej ale szału niema. Wygląda jakby jeszcze był ten problem ale jest trochę mniej widoczny. Próbowałeś Marlina?

Re: Krzywe warstwy (hevo, d3dm, V6+T)

: 19 lut 2018, 20:39
autor: Tuchajbej
No wlasnie zabieram sie za to. Ale boje sie ze to ponad moje siły. Repetier jest fajny bo ma super przejrzysty kreator webowy.
Sciagnalem Marlina V2 - bo tam jest wsparcie dla D3dm i nie wiem jak sie to ogarnia w ogole :) Musze poszukać instrukcji obslugi. Inne foldery, inne pliki - nie wiem jeszcze o co chodzi :(

Re: Krzywe warstwy (hevo, d3dm, V6+T)

: 26 lut 2018, 18:52
autor: Marcin1415
Tuchajbej pisze:No wlasnie zabieram sie za to. Ale boje sie ze to ponad moje siły. Repetier jest fajny bo ma super przejrzysty kreator webowy.
Sciagnalem Marlina V2 - bo tam jest wsparcie dla D3dm i nie wiem jak sie to ogarnia w ogole :) Musze poszukać instrukcji obslugi. Inne foldery, inne pliki - nie wiem jeszcze o co chodzi :(
Udało Ci sie w końcu na marlinie opanować sytuacje?

Re: Krzywe warstwy (hevo, d3dm, V6+T)

: 26 lut 2018, 19:04
autor: Tuchajbej
Tak. I nie.
Warstwy mniejwiecej udało się opanować. Trudno mi jednoznacznie powiedzieć co było przyczyną bo ruszałem bardzo wiele rzeczy:
- zmieniłem repetiera na marlina
- zmieniłem Cure na Sli3er by Prusa
- rozebrałem i złożyłem osie - naciągnąłem paski.
- mieszałem w ustawieniach ekstruzji i retrakcji na rożnych stepstickach.

Mogę subiektywnie powiedzieć że mimo iż przez dłuższy czas korzystałem z Cury to wydruki przy Sli3er wychodzą mi lepsze.
Kolejna rzecz krora wyszła a obnażyła moją niewiedzę to że ustawienia ze slicera to jedno, ale żeby one działały to trzeba w firmwarze je odblokować :)
Hałas został rozpracowany = stepstick na ekstruderze. Nie zakładałem tmc2208 bo nie dawał sobie rady. Założyłęm a4988. Ekstruder działa na nim poprawnie ale bardzo głośno. Teraz robię testy na TMC2208 z innym silnikiem. Dzisiaj powinno się okazać co i jak. Probuję też znaleźć jaki wpływ ma czy logika jest na 3.3 czy 5V.

Moje problemy głównie dotyczą retrakcji i ekstruzji. Metodą kolejnych przybliżeń doszedłem do ustawień na poziomie 2.5mm cofniecia i 20mm/s prędkości. Przy wyższych prędkościach silnik się gubi. Dzisiaj jak napisałem wcześniej będą proby z silnikiem 200 krokowym ale typu pancake. SIę okaże.

Mały offtop: Gdyby ktos się zastanawiał nad rożnicą między repetierem a marlinem to mogę powiedzieć (oczywiście subiektywnie) ze na marlinie 3dtouch działa lepiej. Nie wiem czy to kwestia implementacji czy czego - ale na repetierze bardzo często mi się zawieszał, mrugał na czerwono, nie chciał startować. Na marlinie nie wiem czy choć raz coś było nie tak. Na początku super podobało mi się to że jest webowy kreator ale jak przyszło co do czego to wystarczą podstawowe ustawienia a resztę się gcodem z pronterface załatwia. Coż - trzeba było stracić czas żeby się przekonać.

Z planow poprawy sytuacji:
1. zmiana zasilania na 24V (nei wiem czy pomoze ale nie powinno zaszkodzić)
2. zmiana heatbreaka z full metal na ptfe od TDI-CAD

Wielkie dzięki dla Artura N za pomoc w ogarnięciu softu i dla Dragona za ciągły support. Bez Was tkwił bym ciagle w tym samym punkcie.

Re: Krzywe warstwy (hevo, d3dm, V6+T)

: 26 lut 2018, 19:33
autor: Marcin1415
Załóż diody na extruder - brak skośnych prazkow na a4988. Można zmniejszyć prad na stepsticku z diodami.

Re: RE: Re: Krzywe warstwy (hevo, d3dm, V6+T)

: 26 lut 2018, 19:39
autor: mcxmcx
Marcin1415 pisze:Załóż diody na extruder - brak skośnych prazkow na a4988. Można zmniejszyć prad na stepsticku z diodami.
Ostatnio się mi pojawiły prążki.

Wystarczyło poluzować nacisk w ekstruderze.

Re: Krzywe warstwy (hevo, d3dm, V6+T)

: 26 lut 2018, 19:49
autor: Tuchajbej
Ale ja nie mam żadnych prążków :D

Re: RE: Re: Krzywe warstwy (hevo, d3dm, V6+T)

: 26 lut 2018, 20:08
autor: mcxmcx
Tuchajbej pisze:Ale ja nie mam żadnych prążków :D
Ale odpowiadałem innemu koledze ;)

Re: Krzywe warstwy (hevo, d3dm, V6+T)

: 26 lut 2018, 20:24
autor: Tuchajbej
Ok. Pierwsze wrazenia na innym silniku. CISZA!
Nie wiem kiedy drukarka drukuje.
Prędkości retrakcji poszybowały - teraz mam 55mm/s i 2.8mm wycofania przy jerku 15. Widzę że da się wiecej.
Na razie jestem zadowolony ze zmian. Na noc puszczę coś większego na probę. Bo juz mam od cholery marvinow i wieżyczek. A nadepnięcie w nocy na wieżyczkę jest dużo gorsze od klocka lego!

Re: Krzywe warstwy (hevo, d3dm, V6+T)

: 26 lut 2018, 20:27
autor: kapi
A spróbuj dać inną prędkość na retrakcje a większą np o 5 na powrót filamentu.
Ja mam 50/55 na 4mm ale mam bowden.


tapatalk

Re: Krzywe warstwy (hevo, d3dm, V6+T)

: 26 lut 2018, 20:42
autor: Tuchajbej
kapi pisze:A spróbuj dać inną prędkość na retrakcje a większą np o 5 na powrót filamentu.
Ja mam 50/55 na 4mm ale mam bowden.


tapatalk
Chodzi o deretraction speed tak? Spoko zmienię ale mogę wiedzieć co to ma dać? Tz jak przeloży się na wydruk?

Re: Krzywe warstwy (hevo, d3dm, V6+T)

: 26 lut 2018, 20:49
autor: kapi
U mnie "szybciej" napełnia dysze po wycofaniu filamentu. Zobacz mój ostatni wydruk - zero nitek na malym elemencie. Też experymentowalem z różnymi ustawieniami.


tapatalk

Re: Krzywe warstwy (hevo, d3dm, V6+T)

: 27 lut 2018, 11:03
autor: Tuchajbej
Po zmianie silnika nastałą cisza. Ekstrudera prawie nie slychac. Generalnie gdyby nie wentylatory to bylo by mega cicho. Z poziomu hałasu na tą chwilę jestem zadowolony.
Z wydruków niestety nie.
Patrząc na wydruk odnoszę wrażenie ze retrakcja działa dziwnie. Miejscami wygląda jak by krok zgubił silnik podczas retrakcji i wtedy jest wypływka. A czasem są braki w warstwach.

Ustawiłem tutaj dodatkowo retrakcje przy zmianie warstwy, zwiększyłem predkość po retrakcji. Ale ani jedno ani drugie nie wpłynelo na poprawę.
Predkosc retrakcji jest 55mm/s cofniecie 3mm, jerk ekstrudera 15.
Jerk XY ledwo 10.
Acc travel 3000.

Re: Krzywe warstwy (hevo, d3dm, V6+T)

: 27 lut 2018, 11:06
autor: Kopytko
Przypomnij mi jaki masz ekstruder? I jaki hotend.

Re: Krzywe warstwy (hevo, d3dm, V6+T)

: 27 lut 2018, 11:18
autor: Tuchajbej
Titan trianglabs. Org v6.
To zielone to petg.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Re: Krzywe warstwy (hevo, d3dm, V6+T)

: 27 lut 2018, 11:49
autor: Kopytko
Ja na tym setupie dla petg mam ustaeione 0.8mm na 28mm/s. Ustaw ten parametr i pusc ten sam gcode bez zmieniania nic wiecej. Porownamy jak wyjdzie.

Re: Krzywe warstwy (hevo, d3dm, V6+T)

: 27 lut 2018, 12:06
autor: Tuchajbej
0.8 na bowdenie ? Mam dosc dluga rurke, co prawda capricorna.
Spoko puszcze wydruk. A masz może jakiś model do testów który drukuje sie krócej i mniej materiału zre?

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Re: Krzywe warstwy (hevo, d3dm, V6+T)

: 27 lut 2018, 12:16
autor: Kopytko
no ale masz wkońcu direct czy bowden ? ok myślałem ,ze direct. JA na bowden z capricon dałem 1,6mm na 30mm.

Re: Krzywe warstwy (hevo, d3dm, V6+T)

: 27 lut 2018, 12:38
autor: Tuchajbej
Ok. To dam 1.6/ 30. A jakie v jaki jerk i acc? Bo czuje że tutaj też może być problem.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Re: Krzywe warstwy (hevo, d3dm, V6+T)

: 27 lut 2018, 13:21
autor: Kopytko
średnio to ok 60 zewnetrzne , 50% wewnetrzne. travel 140 , jerk 10-15 acc -1200-1600, a w delcie jerk 40 acc 6000

Re: RE: Re: Krzywe warstwy (hevo, d3dm, V6+T)

: 27 lut 2018, 13:28
autor: Tuchajbej
Kopytko pisze:średnio to ok 60 zewnetrzne , 50% wewnetrzne. travel 140 , jerk 10-15 acc -1200-1600, a w delcie jerk 40 acc 6000
Mi chodziło o parametry samego ekstrudera. [emoji3] to ja mam ogolnie parametry druku wyzsze.
Acc druku 3k, Travel acc 5k i v 200. Muszę chyba pozmniejszac. Ale na razie nic nie zmieniam tylko retrakcje i zobaczymy efekt.


Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Re: Krzywe warstwy (hevo, d3dm, V6+T)

: 27 lut 2018, 14:13
autor: Kopytko
to tylko zmieniałem predkość i długość, nawet nie zagladałem co jest w acc i jerk :P

Re: Krzywe warstwy (hevo, d3dm, V6+T)

: 27 lut 2018, 19:29
autor: Tuchajbej
Niestety ale sama zmiana retrakcji nic nie dala. Moge zaryzykować że jest gorzej.
Testuje teraz różne ustanienia retrakcji od malutkich do wręcz ekstremalnych. Na razie nic dobrego z tego nei wynikło. Mam wrazenie że szukam nie tam gdzie powinienem.
Występują wybrzuszenia w warstwach. Wypływki. Braki. Nie wiem o co chodzi. Czy ktoś może ma teamwievera albo skypa i mógłby podejrzeć ustawienia slicera ew firmware? :)

Re: Krzywe warstwy (hevo, d3dm, V6+T)

: 27 lut 2018, 19:34
autor: Kopytko
A jak luzy na złączkach do capricon? ruszając rurką nie może być żadnego luzu tył przód.

Re: Krzywe warstwy (hevo, d3dm, V6+T)

: 27 lut 2018, 20:19
autor: Tuchajbej
chyba tu jest pies pogrzebany. Tz gdy ruszam rurka to nie czuje zadnego luzu. Ale gdy sa retrakcje to czuje deliktatny (serio delikatny) ruch rurki. Poza tym dowaliłem cofnięcie 4mm i jakość druku sie poprawiła. musze chyba wymienić złączkę pneumatyczną - mam problem zeby ja ladnie wlozyc jak wewnatrz jest juz filament. A gdy juz jest filament to nie moge wlozyc w zlaczke :(

Re: Krzywe warstwy (hevo, d3dm, V6+T)

: 27 lut 2018, 20:38
autor: Berg
ja bym przeszedł na testowanie na PLA, po drugie to te nitki są nie do przyjęcia. Każda taka nitka to kawałek filamentu, którego gdzieś brakuje.

@Kopytko, dobrze zrozumiałem wcześniej, dajesz retrakcję 0.8mm na rurce capricorn, z filamentem 1.75... jaką ma długość rurka ?

Re: Krzywe warstwy (hevo, d3dm, V6+T)

: 27 lut 2018, 21:06
autor: Tuchajbej
Tak wyglądają wydruki przy 40mm/s i 4mm cofnięcia. Jest mega lepiej. Ale jeszcze to nie jest to. Spojrzcie na przesunięcia (wcięcia w warstwach). To juz nie jest kwestia retrakcji. To już chyba chodzi o coś innego :(

Re: Krzywe warstwy (hevo, d3dm, V6+T)

: 27 lut 2018, 21:10
autor: dragonn
To jest związane z retrakcją a ale nie bezpośrednio - chodzi o to że ciśnienie w głowicy nie jest stałe, dzieję się to jak jest różna ilość retrakcji na warstwę oraz jej 'wielkość'. Po prostu po powrocie z retrakcji ciśnienie w głowicy jest mniejsze i potrzebuje trochę czasu żeby się wyrównać dlatego przy małych warstwach jest wcięcie. I tak, luz na rurce bowdena może powodować taki efekt.

Re: Krzywe warstwy (hevo, d3dm, V6+T)

: 27 lut 2018, 21:12
autor: Kopytko
rafaljot pisze:ja bym przeszedł na testowanie na PLA, po drugie to te nitki są nie do przyjęcia. Każda taka nitka to kawałek filamentu, którego gdzieś brakuje.

@Kopytko, dobrze zrozumiałem wcześniej, dajesz retrakcję 0.8mm na rurce capricorn, z filamentem 1.75... jaką ma długość rurka ?
nie na direct tak mam, na bowdenie 43cm daje 1,4 lub 1,6mm na capricon.

Re: Krzywe warstwy (hevo, d3dm, V6+T)

: 27 lut 2018, 21:18
autor: Berg
drut 1.75?

Re: Krzywe warstwy (hevo, d3dm, V6+T)

: 27 lut 2018, 21:25
autor: Kopytko
rafaljot pisze:drut 1.75?
tak .

Re: Krzywe warstwy (hevo, d3dm, V6+T)

: 05 mar 2018, 12:31
autor: Tuchajbej
Może coś podpowiecie. Burza mózgów mile widziana.
Warstwa 0.2
Slic3r Prusa Ed.
Predkość 50mm/s i acc 600.
Materiał petg dd Nadmuch 40-80%
Titan + V6 DIRECT (!)
retrakcja 0.75mm / 30mm

Problem jest w poziomych liniach. Może coś podpowiecie.
Coś pewnie źle zrobilęm, ale nie wiem co. Już mam rozne koncepcje, od chybotliwego stolika po szpulke zamocowana z boku tak ze czasem odwija ją szarpiąc.
Ponizej fotka, filmik i troche ustawień.

https://www.youtube.com/watch?v=-Sfh_xT1mKM

Re: Krzywe warstwy (hevo, d3dm, V6+T)

: 05 mar 2018, 12:40
autor: Berg
trzeba wrócić do kostki i vase mode.

Re: Krzywe warstwy (hevo, d3dm, V6+T)

: 05 mar 2018, 12:42
autor: Tuchajbej
Tak też uczynie jak tylko do domu wrócę. Ludzilem się że ktoś to zobaczy i powie o co chodzi [emoji3]

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Re: Krzywe warstwy (hevo, d3dm, V6+T)

: 05 mar 2018, 22:34
autor: Tuchajbej
WYdrukowalem kostkę forumową w trybie wazy. To powinno wyeliminować ew. problemy z retrakcją. Wygląda niezle ale mam wrazenie ze problem wciąż występuje.
Podejrzenie padło na os Z. Rozebrałem, zmieniłem sprzeglo bo peklo przy rozbieraniu. Wymieniłem nakrętki na sruby napedowe (z takich ze sprezyna na zwykle) - efekt os opada gdy nie ma napiecia na silnikach, a poza tym nic, brak poprawy w jakości.
Wydrukowalem tez zwykla kostke 20x20x20 w trybie wazy. Tez widac poziome linie.
Aha, drukowalem to w PLA bo PETG bardzo sie mieni i moze zakłamywać.
Zmieniłem tez stepsticka Z z 2208 na a4988 - tez nic to nie dało.

Nie wiem czy to ja sie czepiam :(

Jeśli to nie jest os Z tylko XY to jak to sprawdzić ?

Re: Krzywe warstwy (hevo, d3dm, V6+T)

: 05 mar 2018, 22:44
autor: Berg
no trochę nierówno. No to teraz bym sugerował na przykład wydrukować dwie takie same kostki obok siebie. tym razem nie w trybie wazy ale też tylko pojedynczy obrys. Koniecznie bez z-hop przy zmianie warstwy i retrakcji.

Jeśli warstwy będą mieć dokładnie tak samo nierówne, to kłopot z Z. JEśli różne, to kłopot z XY albo ekstruderem.

Re: Krzywe warstwy (hevo, d3dm, V6+T)

: 05 mar 2018, 23:30
autor: Tuchajbej
Od Z praktycznie przebudowalem. Eksttuder też bo był bowden jest Direct.rozne stepsticki na wszystkim.
Myślę że trzeba teraz wziąć pod lupę xy. Może to backlash?
Może to te białe sztywne paski albo chińskie zębatki czy kolka lozyskowane. Albo mocowania silników xy.

Nie wiem.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Re: Krzywe warstwy (hevo, d3dm, V6+T)

: 06 mar 2018, 07:32
autor: siumo
U mnie było identycznie, problemem była oś Z
Stół pracował na elastycznym sprzęgle i warstwy miały nierówna wysokość, wydrukowałem samocentrujący zacisk zamiast sprzęgła i dalej był problem. Miałem luz osiowy na silniku, usztywnienie śruby trapezowej dopiero pomogło.

Re: Krzywe warstwy (hevo, d3dm, V6+T)

: 06 mar 2018, 08:21
autor: Cosik
siumo pisze:Miałem luz osiowy na silniku, usztywnienie śruby trapezowej dopiero pomogło.
Hej, a możesz opisać jak to sprawdziłeś? Usztywnienie chodzi o przymocowanie drugiego końca śruby na stałe?

Re: Krzywe warstwy (hevo, d3dm, V6+T)

: 06 mar 2018, 08:53
autor: siumo
Oś w moim silniku jest na jakiejś sprężynce, można wcisnąć oś do silnika. Naciskając na stół oś silnika się przesuwała.
Link do mojego remiksa https://www.thingiverse.com/thing:2810595