Strona 1 z 1
Pathio nowy slicer
: 24 lut 2019, 17:28
autor: pacy
https://pathio.xyz
Na razie właściwie w fazie alpha, wspierany przez gości z e3D wiec kto wie co się z tego urodzi.
Maja kilka ciekawych rozwiazan jak np ten sawtooth supports czy inny sposób łączenie obrysów z wypełnieniem.
Re: Pathio nowy slicer
: 24 lut 2019, 20:53
autor: robertm
Tu raczej mówimy o całkowicie nowym podejściu do cięcia warstw a niżeli tyko ich łączeniu. Ja jestem zaciekawiony
Re: Pathio nowy slicer
: 24 lut 2019, 21:01
autor: Berg
Re: Pathio nowy slicer
: 24 lut 2019, 21:15
autor: Zepco
Wrażenia? O dziwo wspierają Linuxa
Re: Pathio nowy slicer
: 24 lut 2019, 22:11
autor: dziobu
To może ja też coś dorzucę od siebie.
Obsługa bardzo fajna. Trochę powiększenie/przesuwanie mi nie leży, ale to kwestia przyzwyczajenia. Dostęp do nastaw, profili, wybór drukarki czy filamentu - wygląda fajnie. Zwłaszcza ten pionowy pasek w głównym oknie. Szybko i sprawnie. Kolorystyka mdława ale idzie przeżyć. Moda taka teraz.
Nawet dość dużo nastaw wszelakich. Nie znalazłem tylko gdzie zapisać projekt; zresztą przy otwieraniu (projektu) pytał o .json więc to chyba nie będzie nic porównywalnego z logiką S3D.
Dla sportu wrzuciłem kilka STLi i ogólnie nie jest źle, a nawet bym powiedział że wygląda fajnie. Natomiast - poległ dla jelenia (
http://www.thingiverse.com/thing:571949; skala 1:1)
Liczył 12 minut (zżerając 100% CPU i 20% GPU), i docelowo zajął troszkę pamięci. Dla porównania wrzuciłem do S3D to samo i pociąłem z podobnymi parametrami - ~10 sekund. A pamięć...:
- a1.png (10.68 KiB) Przejrzano 5115 razy
(oba programy z pociętym tym samym plikiem dla możliwie zbliżonych parametrów cięcia)
Tak, pamiętam że to wciąż beta.
W chwili wolnego chyba przygotuję profil i zobaczę jak to działa w praktyce.
Re: Pathio nowy slicer
: 24 lut 2019, 22:41
autor: dragonn
GUI z tego coś czytałem gdzieś jest napisane w Electronie, jeśli silnik do cięcia jest również napisany w Javascript to ja się nie dziwię zużycia zasobów.
Re: Pathio nowy slicer
: 24 lut 2019, 23:09
autor: morf
Z tego co mowil Tomek az takieg szału nie ma poki co
https://www.youtube.com/watch?v=XL2Q7RGD0PM
Re: Pathio nowy slicer
: 25 lut 2019, 01:44
autor: dziobu
dragonn pisze:jeśli silnik do cięcia jest również napisany w Javascript to ja się nie dziwię zużycia zasobów.
No na to wygląda.
Choć przy odpowiednim podejściu i algorytmie to takie masakry jak JS czy .NET (na upartego to i Java) mogą być na prawdę wydajne. Tu bym poczekał na wypuszczenie jakiejś wersji końcowej. Ale cudów się nie spodziewam.
morf pisze:Z tego co mowil Tomek az takieg szału nie ma poki co
Po co jakieś ludzie w sieci skoro można sprawdzić samemu
Imho pierwszy krok zrobili całkiem dobry - GUI nie odrzuca na samym początku jak nowa Cura.
btw.
Czy ktoś wie co to za nowa moda instalowania programu w katalogu profilu? To obejście blokady zapisu w "program files"? Nie żebym się czepiał, ale...to lekka żenada.
Re: Pathio nowy slicer
: 25 lut 2019, 07:56
autor: Kamino
dziobu pisze:
btw.
Czy ktoś wie co to za nowa moda instalowania programu w katalogu profilu? To obejście blokady zapisu w "program files"? Nie żebym się czepiał, ale...to lekka żenada.
To nie jest aż taka nowa moda - już kilka lat temu tak było (np. Minecraft, Chromium). Związane jest to pewnie z prawami dostępu/UAC.
Re: Pathio nowy slicer
: 25 lut 2019, 08:35
autor: Blazi
Napisanie porządnego slicera od zera to jakieś 2-3 lata pracy zespołu niezłych programistów. Dajcie im trochę czasu.
Przy poziomie zaawansowania darmowej Cury i tak należą się brawa, że chłopaki w ogóle zaryzykowali z tym projektem.
Re: Pathio nowy slicer
: 25 lut 2019, 08:52
autor: dragonn
Blazi pisze:Napisanie porządnego slicera od zera to jakieś 2-3 lata pracy zespołu niezłych programistów. Dajcie im trochę czasu.
Przy poziomie zaawansowania darmowej Cury i tak należą się brawa, że chłopaki w ogóle zaryzykowali z tym projektem.
Ja tam ich nie neguję i nawet projekt mi się podoba (poza tym że jest jest closed-source i trzeba się logować).
Dla mnie taki program jak slicer może zużywać dużo zasobów, nie jest to program który otwieram i działa cały czas w tle. Tylko odpalam, robię swoje i zamykam.
Re: Pathio nowy slicer
: 25 lut 2019, 09:13
autor: dziobu
Kamino pisze:To nie jest aż taka nowa moda - już kilka lat temu tak było (np. Minecraft, Chromium). Związane jest to pewnie z prawami dostępu/UAC.
Owszem, dokładnie z tym.
Tylko to się obchodzi nie robiąc instalki albo korzystając z katalogów normalnie.
Szkoda że niektórzy podchodzą do tego jak w czasach Win98 - byle śmietnik byle działało. Spotify funkcjonuje tak samo.
Tymczasem wiele osób, w tym ja, domyślnie blokuje EXEki z tego katalogu...
dragonn pisze:Ja tam ich nie neguję i nawet projekt mi się podoba (poza tym że jest jest closed-source i trzeba się logować).
Dla mnie taki program jak slicer może zużywać dużo zasobów, nie jest to program który otwieram i działa cały czas w tle. Tylko odpalam, robię swoje i zamykam.
Zamknięty kod w niczym nie przeszkadza. Natomiast sam slicer jest po prostu przyjemny w obsłudze. I wizualizacje ma czytelną. A to imho dużo już na początku.
Re: Pathio nowy slicer
: 25 lut 2019, 10:05
autor: McKee
dziobu pisze:Zamknięty kod w niczym nie przeszkadza.
Niektórym to przeszkadza (#GNU, #WolneOprogramowanie), jak również fakt, że jest to
płatne oprogramowanie tylko czasowo udostępniane darmowo.
Moim zdaniem jak będzie warto, to kupię. Ja nie mam z tym problemu (prawo instalacji na 5 komputerach to i tak lepiej niż w S3D). Ale rozumiem, że nie każdemu pasuje zamknięty kod.
Re: Pathio nowy slicer
: 25 lut 2019, 10:27
autor: dragonn
Się rzuciliście, żeby nie było przecież sam kupiłem i używam S3D
.
Jeśli coś mi odpowiada to używam zamkniętego kodu i nie marudzę, jedynie po E3D się spodziewałem czegoś otwartego (oczywiście jak najbardziej mają prawo też robić coś zamkniętego).
Interfejs zdecydowanie na + względem Cury.
Re: Pathio nowy slicer
: 25 lut 2019, 15:27
autor: corradoskj
Przetestowałem i faktycznie cały interfejs super, od razu można się połapać co i jak, bardzo intuicyjny i poukładany. Nie wiem czy będą w stanie coś zrobić z wydajnością, cięcie modelu trwa tak dłuuuuuuuugoo. Nie mówię o pierdołkach bo to różnica mała ale sensowniejsze modele po 15 cm na każdym boku, skomplikowanej geometrii i warstwie 0.06 to ok 10 minut liczenia, może na najnowszym I9 czy dobrym i7 byłoby szybciej. W moim PC jest i5 4690K podkręcone do 4.5 które wystarcza czy to do pracy czy gamingu ale tutaj się męczyło zdecydowanie.
Re: Pathio nowy slicer
: 25 lut 2019, 15:37
autor: FlameRunner
Blazi pisze:Napisanie porządnego slicera od zera to jakieś 2-3 lata pracy zespołu niezłych programistów. Dajcie im trochę czasu.
Sanladerer mówił chyba, że już dwa lata nad tym siedzą. I to chyba w liczbie mnogiej.
Re: Pathio nowy slicer
: 25 lut 2019, 16:59
autor: Berg
dragonn pisze: jedynie po E3D się spodziewałem czegoś otwartego (oczywiście jak najbardziej mają prawo też robić coś zamkniętego).
Interfejs zdecydowanie na + względem Cury.
a co tam nie jest otwarte. Naciskasz Ctrl+Cmd+I ( na windows pewnie Alt+Coś+I) no i masz kod źródłowy.
Re: Pathio nowy slicer
: 25 lut 2019, 17:07
autor: anraf1001
rafaljot pisze: na windows pewnie Alt+Coś+
Shift+Ctrl+I Jeśli myślimy o tym samym
Re: Pathio nowy slicer
: 25 lut 2019, 17:20
autor: szendo
Ale tam tylko GUI jest w JS w sam core slicera w C++
Re: Pathio nowy slicer
: 25 lut 2019, 21:06
autor: anraf1001
Wyszła nowa wersja v0.5.1 beta0
Dodano tryb wazy.
Re: Pathio nowy slicer
: 25 lut 2019, 21:17
autor: Berg
szendo pisze:Ale tam tylko GUI jest w JS w sam core slicera w C++
serio? tak wolno działa, że od razu założyłem że JS jest jedynym sensownym, oczywistym wytłumaczeniem i nie popatrzyłem dokładniej.
Re: Pathio nowy slicer
: 25 lut 2019, 21:20
autor: dragonn
rafaljot pisze:szendo pisze:Ale tam tylko GUI jest w JS w sam core slicera w C++
serio? tak wolno działa, że od razu założyłem że JS jest jedynym sensownym, oczywistym wytłumaczeniem i nie popatrzyłem dokładniej.
może być włączona masa debugowania, zresztą nawet sam kod js widać że jest to debug build bo do finalnych wersji to się kod minifikuje.
No i jeszcze kwestia pewnie tego że mało się przykładali do tego żeby to napisać optymalnie w pierwszych wersjach.
Re: Pathio nowy slicer
: 25 lut 2019, 21:22
autor: dziobu
I pewnie jest. Jeśli mają jakiekolwiek zgłaszanie błędów to zoptymalizowany kod tylko przeszkadza.
Re: Pathio nowy slicer
: 25 lut 2019, 21:23
autor: Berg
no tak, nawet walą po oczach komuinikatem, że się nie przyłożyli.
Re: Pathio nowy slicer
: 25 lut 2019, 21:27
autor: szendo
dragonn pisze:rafaljot pisze:szendo pisze:Ale tam tylko GUI jest w JS w sam core slicera w C++
serio? tak wolno działa, że od razu założyłem że JS jest jedynym sensownym, oczywistym wytłumaczeniem i nie popatrzyłem dokładniej.
może być włączona masa debugowania, zresztą nawet sam kod js widać że jest to debug build bo do finalnych wersji to się kod minifikuje.
No i jeszcze kwestia pewnie tego że mało się przykładali do tego żeby to napisać optymalnie w pierwszych wersjach.
JS minifikuje się na webie ;D w standalone ostatecznie robi się jak w każdym skryptowym uglify .
Re: Pathio nowy slicer
: 25 lut 2019, 21:30
autor: dziobu
szendo pisze:JS minifikuje się na webie ;D w standalone ostatecznie robi się jak w każdym skryptowym uglify .
Ło w mordę. To po polsku jest?
Re: Pathio nowy slicer
: 25 lut 2019, 21:42
autor: szendo
Według translatora po polskiemu "zeszpecić"
no i na tym polega tak zeszpecić kod żeby ktoś nie mógł go rozczytać i podpierdzielić:)
Re: Pathio nowy slicer
: 25 lut 2019, 21:45
autor: dziobu
To od razu trzeba było pisać że chodzi o obfuscator
Re: Pathio nowy slicer
: 25 lut 2019, 21:47
autor: szendo
Ahh
sorry
to było pierwsze skojarzenie czyli właśnie tool do js - UglifyJs
Re: Pathio nowy slicer
: 25 lut 2019, 22:08
autor: FlameRunner
anraf1001 pisze:Dodano tryb wazy.
W końcu! Najpilniej potrzebna funkcja!
Re: Pathio nowy slicer
: 23 lip 2019, 23:30
autor: dragonn
https://pathio.xyz/big-beta-and-manual-support/
trochę nowości, ciekawe podejście do ręcznych supportów.
Wygląda na bardzo wygodne.
Re: Pathio nowy slicer
: 15 sty 2020, 19:45
autor: Dawid.S
dragonn pisze:
trochę nowości, ciekawe podejście do ręcznych supportów.
Wygląda na bardzo wygodne.
Malowanie supportów było super, szkoda że projekt umarł