Strona 2 z 3

Re: Chwyt anatomiczny

: 02 lut 2023, 21:17
autor: cube
Mierz długość stawów. Robisz szkic 3d układu kości palca jako łamaną linię gdzie parametrami są długość staw-staw oraz kąty między nimi. Kolejne palce robisz w taki sam sposób. Każdy palec narysowany jest na oddzielnej płaszczyźnie, których odległość i wzajemny kąt też parametryzujesz. Następnie wzdłuż każdego odcinka wyciągasz walec; średnice też można parametryzowac.

Re: Chwyt anatomiczny

: 02 lut 2023, 22:33
autor: cube
nie mogę już edytować postu powyżej.
dlon4.JPG
dlon3.JPG
dlon2.JPG
dlon1.JPG

Re: Chwyt anatomiczny

: 03 lut 2023, 12:46
autor: Berg
@cube Spoko Ci to wyszło. Z jakiego to programu? Pasowało by jeszcze mieć metodę jakoś oblania całości skórą. Tak by zamodelować faktycznie tylko stawy i kości a potem nadłożyć ciała. To by dało na koniec dość naturalne zaoblenia.

Ew, szkielet zrobić w parametrycznym CADzie a "ciało" dodać w Blenderze.

Re: Chwyt anatomiczny

: 03 lut 2023, 13:00
autor: Adinfo
cube pisze:nie mogę już edytować postu powyżej.
Dobra robota! - dobry palec - o f..k! :git:

Re: Chwyt anatomiczny

: 03 lut 2023, 16:46
autor: cube
Berg pisze:@cube Spoko Ci to wyszło. Z jakiego to programu? Pasowało by jeszcze mieć metodę jakoś oblania całości skórą. Tak by zamodelować faktycznie tylko stawy i kości a potem nadłożyć ciała. To by dało na koniec dość naturalne zaoblenia.

Ew, szkielet zrobić w parametrycznym CADzie a "ciało" dodać w Blenderze.
Robiłem w solidworks. Generalnie nie zajmuję się powierzchniówką więc wszelakie artystyczne cady to już poza mną.
Należy oczywiście pamiętać że to nadal przybliżenie bo stawy nie są prostymi zawiasami a bardziej zawiasem o wirtualnym punkcie obrotu (vpp joint, rolling joint) natomiast wydaje mi się że do zamodelowania chwytu pistoletu powinno to wystarczyć.

Re: Chwyt anatomiczny

: 03 lut 2023, 17:52
autor: Berg
no ale właśnie w chwycie też nie może być za dużo szczegółów bo źle wyglądał.

Re: Chwyt anatomiczny

: 04 lut 2023, 19:01
autor: Berg
W dziedzinie ręki to Blender wymiata jednak. Zrobienie tej ręki za drugim razem zajęło mi 4-5 min.
W ogóle to że można ruszać palcami po zamodelowaniu.
Zrzut ekranu 2023-02-4 o 19.19.27.png
Zrzut ekranu 2023-02-4 o 19.05.20.png
Zrzut ekranu 2023-02-4 o 19.03.31.png
Zrzut ekranu 2023-02-4 o 18.53.02.png
Zrzut ekranu 2023-02-4 o 18.54.00.png
Zrzut ekranu 2023-02-4 o 18.52.09.png
Zrzut ekranu 2023-02-4 o 19.00.42.png

Re: Chwyt anatomiczny

: 06 lut 2023, 12:40
autor: cube
Spoko wyszło tylko na ostatnim zdjęciu coś ten kciuk jakoś dziwnie wygięty ;) a jak z parametryzacją modelu z blendera?

Re: Chwyt anatomiczny

: 13 lut 2023, 11:49
autor: Berg
Wersja lite. Mało anatomiczna. Ciekawie wyszło. Resztka testowego DD silk.
Zrzut ekranu 2023-02-13 o 12.03.15.png
IMG_20230213_115051.jpg
IMG_20230213_114317.jpg

Re: Chwyt anatomiczny

: 13 lut 2023, 11:59
autor: Andrzej_W
Na pierwszy rzut oka wygląda jak byś to z jakiejś sosny wystrugał :shock: