Przetapianie wydruków w pyle solnym
- Olson
- Postów w temacie: 6
- Posty: 236
- Rejestracja: 06 gru 2017, 05:20
- Lokalizacja: Gdańsk
- Drukarka: OCHC CoreXY DIY
- x 99
Re: Przetapianie wydruków w proszku
@Dziobu w jakiej temperaturze grzałeś silka?
Może problemem jest nadmierna temperatura?
Myślę że złotym środkiem przy małych detalach może być wygrzanie w minimalnej temperaturze płynięcia ew. odrobinę poniżej i wydłużyć czas aby doszło do krystalizacji plastiku i lepszego spojenia warstw ale nie kompletnego przetopienia.
@Drunk_ZoZol od tego się zaczęło i od komentarza pod filmem gdzie gość wrzucił film że robi to w soli
Może problemem jest nadmierna temperatura?
Myślę że złotym środkiem przy małych detalach może być wygrzanie w minimalnej temperaturze płynięcia ew. odrobinę poniżej i wydłużyć czas aby doszło do krystalizacji plastiku i lepszego spojenia warstw ale nie kompletnego przetopienia.
@Drunk_ZoZol od tego się zaczęło i od komentarza pod filmem gdzie gość wrzucił film że robi to w soli
Re: Przetapianie wydruków w proszku
W gipsie już rok i dwa lata temu były opisy,ale nieudane.
Pomijając uciążliwość gipsu.
Sól bardzo łatwo się wypłukuje.
Pomijając uciążliwość gipsu.
Sól bardzo łatwo się wypłukuje.
Jeżeli przypadkiem podam ceny w GBP to sobie kolego, koleżanko, pomnóż razy pięć.
- czasnagli
- Postów w temacie: 2
- Posty: 196
- Rejestracja: 18 lis 2019, 19:07
- Lokalizacja: Warszawa
- Drukarka: custom CoreXY
- x 64
Re: Przetapianie wydruków w proszku
przeglądam ten wątek z zaciekawieniem i mam dwa pomysły, których nie dojrzałem w powyższych wypowiedziach, może mi umknęło...
1. sól kamienna niejodowana - bez żadnych dodatków typu antyzbrylacze jak w "zwykłej" soli kuchennej
2. jako formę wykorzystać szynkowar. Zrobiony z nierdzewki a stały docisk sprężyny powinien zapewnić lepsze zbicie soli w trakcie wypieku
1. sól kamienna niejodowana - bez żadnych dodatków typu antyzbrylacze jak w "zwykłej" soli kuchennej
2. jako formę wykorzystać szynkowar. Zrobiony z nierdzewki a stały docisk sprężyny powinien zapewnić lepsze zbicie soli w trakcie wypieku
- Pjoter
- Drukarz
- Postów w temacie: 9
- Posty: 2018
- Rejestracja: 16 lis 2017, 18:53
- Lokalizacja: Gdańsk
- Drukarka: HEVO, MK3S
- x 881
Re: Przetapianie wydruków w proszku
Hmm o ile mi wiadomo to sól ma dobrą przewodność cieplna jak na taki materiał. I zdecydowanie wytrzymuje większe temp niż 250C. Nie widzę powodu zmieniania na inny Proszek. Tak jak mówił dziobu - chodzi o taniość i dostępność soli, w tym jest klucz. Dodatkowo można zmieniać sposoby grzania. Np godzina w 100, później godzina w 150, godzina w 200 i godzina w 250 aby powoli zwiększa grzanie jednolicie (wartości wzięte z dupy).Drunk_ZoZol pisze:Panowie. Podstawowe pytanie jest takie: Nie lepiej to robić np. w gipsie? Pyle wulkanicznym? Bądź innym podobnym materiale który wytrzyma te 250 stopni oraz będzie miał wystarczającą przewodność cieplną? Ubicie to jeden z ważniejszych czynników. Drugi to zachowanie odpowiedniego grzania w całości w tym samym czasie, czyli na ten przykład dać to do blaszki / naczynia żaroodpornego gdzie zmieści się model z zachowaniem np. 2cm odstępu od naczynia.
Ja bym kombinował w tę stronę - lecz od 3 miesięcy moja drukarka leży w kartonie i nie mam kiedy jej odpakować, a wszelkich drobnych wydruków się pozbyłem.
Obok filmiku który wrzucił Dziobu wyświetliło mi się to:
https://www.youtube.com/watch?v=bG8dlxTX3AI
Moje wydruki | Thingiverse | PrusaPrinters
Anycubic i3 Mega - sprzedana
HyperCube Evolution #1 - worklog
Ender-2 - sprzedana
Prusa MK3S - odkupiona używana
HyperCube Evolution #2 - szukam na nią miejsca na razie w odstawce
Anycubic i3 Mega - sprzedana
HyperCube Evolution #1 - worklog
Ender-2 - sprzedana
Prusa MK3S - odkupiona używana
HyperCube Evolution #2 - szukam na nią miejsca na razie w odstawce
- dziobu
- Zasłużony
- Postów w temacie: 54
- Posty: 8975
- Rejestracja: 28 gru 2016, 16:38
- Drukarka: ZMorph 2.0(S)
- x 5878
- Kontakt:
Re: Przetapianie wydruków w proszku
Założenie jest jasne: metoda ma być prosta i tania. I najlepiej powszechnie dostępna.Drunk_ZoZol pisze:Nie lepiej to robić np. w gipsie? Pyle wulkanicznym?
Jeśli trzeba będzie pół dnia się z tym kisić, uwalić pół pokoju, wydać na materiały więcej niż kosztował detal a w nagrodę po dwóch dniach grzebania mieć coś trochę mocniejszego, to to nie ma sensu. Prościej wyfrezować...
250°C, 275°C, 300°C, 350°C.Olson pisze:@Dziobu w jakiej temperaturze grzałeś silka?
I ogólnie to silk wychodzi całkiem dobrze. Obstawiam że więcej problemów to mam z zachowaniem pełnego wypełnienia podczas drukowania bo z jednej strony detale są pełne, z drugiej - w przeźroczystych wydrukach widziałem sporo dziur mimo grubo nadlanej góry. Może też dlatego PMMA mi nie wychodzi.
Ja mam niejodowaną. Ma jakiś dodatek przeciwzbrylający (oidp 0.05%), ale ogólnie to działa dobrze także na tym etapie dalej bym nie drążył.czasnagli pisze:1. sól kamienna niejodowana - bez żadnych dodatków typu antyzbrylacze jak w "zwykłej" soli kuchennej
czasnagli pisze:2. jako formę wykorzystać szynkowar. Zrobiony z nierdzewki a stały docisk sprężyny powinien zapewnić lepsze zbicie soli w trakcie wypieku
- szynkowar chyba nie osiągnie 250/300°C stopni,
- formę ubija się na początku. Potem warto jest trzymać jej kształt ale bez wymuszonego docisku; inaczej jak plastik się roztopi to go możesz go zgnieść. IMHO.
Przewodnictwo cieplne: 1.15W/mK. Czyli tak średnio raczej, choć lepsze to niż nic. Do tego tu mamy ubity proszek a nie jednolitą bryłę. Ogólnie to grzeje się fatalnie. Ale wytrzymuje do ~800°C, jest tania i wielokrotnego użytku.Pjoter pisze:Hmm o ile mi wiadomo to sól ma dobrą przewodność cieplna jak na taki materiał. I zdecydowanie wytrzymuje większe temp niż 250C.
Miałem jeszcze pomysł żeby zagrzać wysoko na tyle żeby roztopić zewnętrzną warstwę detalu a nie ruszyć reszty, ale tu oczywiście pojawia się problem różnej grubości izolacji z soli także część detalu popłynęła a reszta była nietknięta.
Brakuje mi opomiarowania wnętrza formy A konkretniej - brakuje czasu ;/
Pozdrawiam
Paweł
Projekty: ELF | AVAT 01 | HotPlate-1
Drukarki: Flsun i3 Plus | Flsun G | Kossel | FF Dreamer | Monoprice MP Mini | Copymaster3D Pro 500 | AIO Robotics ZEUS | Zmorph 2.0 | Climber 7
Też fajne: Wydruki | Moje twory w 3D | Inne
Paweł
Drukarki: Flsun i3 Plus | Flsun G | Kossel | FF Dreamer | Monoprice MP Mini | Copymaster3D Pro 500 | AIO Robotics ZEUS | Zmorph 2.0 | Climber 7
Też fajne: Wydruki | Moje twory w 3D | Inne
- Pjoter
- Drukarz
- Postów w temacie: 9
- Posty: 2018
- Rejestracja: 16 lis 2017, 18:53
- Lokalizacja: Gdańsk
- Drukarka: HEVO, MK3S
- x 881
Re: Przetapianie wydruków w proszku
Ok, źle się wyraziłem. Jak na materiał drobny proszek to sól chyba będzie miała wyższe przewodnictwo niż alternatywy. Lepsze przewodnictwo by miały pewnie proszki metali. Zastanawiam się tylko czy może grafit zmielony będzie lepszy? Ale to już się robi brudna zabawa.
Moje wydruki | Thingiverse | PrusaPrinters
Anycubic i3 Mega - sprzedana
HyperCube Evolution #1 - worklog
Ender-2 - sprzedana
Prusa MK3S - odkupiona używana
HyperCube Evolution #2 - szukam na nią miejsca na razie w odstawce
Anycubic i3 Mega - sprzedana
HyperCube Evolution #1 - worklog
Ender-2 - sprzedana
Prusa MK3S - odkupiona używana
HyperCube Evolution #2 - szukam na nią miejsca na razie w odstawce
- Olson
- Postów w temacie: 6
- Posty: 236
- Rejestracja: 06 gru 2017, 05:20
- Lokalizacja: Gdańsk
- Drukarka: OCHC CoreXY DIY
- x 99
Re: Przetapianie wydruków w proszku
@Pjoter ale pamiętaj o jeszcze 1 ważnej zalecie soli - nawet jak się wtopi w plastik i będzie widoczna to wystarczy kąpiel w wodzie żeby ją rozpuścić . Z grafitem i metalami takiej sztuczki już nie zrobisz.
- dziobu
- Zasłużony
- Postów w temacie: 54
- Posty: 8975
- Rejestracja: 28 gru 2016, 16:38
- Drukarka: ZMorph 2.0(S)
- x 5878
- Kontakt:
Re: Przetapianie wydruków w proszku
Główne idee tego, konkretnie tego rozwiązania, to powszechność, niskie koszty (zarówno inwestycje jak i praca) oraz bezpieczeństwo. Technicznie jest sporo rozwiązań które dadzą znacznie lepsze rezultaty, ale żadnego z nich nie zastosujesz w kuchni.
I od razu trzeba sobie uświadomić że ta cała zabawa ma charakter raczej niszowy i nie jest to rozwiązanie dla każdego i na wszystkie okazje.
I od razu trzeba sobie uświadomić że ta cała zabawa ma charakter raczej niszowy i nie jest to rozwiązanie dla każdego i na wszystkie okazje.
Pozdrawiam
Paweł
Projekty: ELF | AVAT 01 | HotPlate-1
Drukarki: Flsun i3 Plus | Flsun G | Kossel | FF Dreamer | Monoprice MP Mini | Copymaster3D Pro 500 | AIO Robotics ZEUS | Zmorph 2.0 | Climber 7
Też fajne: Wydruki | Moje twory w 3D | Inne
Paweł
Drukarki: Flsun i3 Plus | Flsun G | Kossel | FF Dreamer | Monoprice MP Mini | Copymaster3D Pro 500 | AIO Robotics ZEUS | Zmorph 2.0 | Climber 7
Też fajne: Wydruki | Moje twory w 3D | Inne
Re: Przetapianie wydruków w proszku
A jakie to rozwiązania lepsze technicznie, ale nie do zastosowania w kuchni?
Znaczy jakieś specjalne piece trzeba, wydruk przygotować czy jeszcze coś innego?
Znaczy jakieś specjalne piece trzeba, wydruk przygotować czy jeszcze coś innego?
Jeżeli przypadkiem podam ceny w GBP to sobie kolego, koleżanko, pomnóż razy pięć.
- morf
- Drukarz
- Postów w temacie: 4
- Posty: 3255
- Rejestracja: 17 sty 2017, 12:28
- Drukarka: Reprapy, Prusa MK3S
- x 1610
Re: Przetapianie wydruków w proszku
Zdecydowanie charakter niszowy.
Na początku spodziewałem się ze będę w stanie ładnie zniwelować warstwy bez ogolnej utraty kształtu:) Od razu spasowałem jak zobaczyłem wyniki Kolegów, ktorzy i tak mają dużo wiecej zdolności niż ja
Z dotychczasowych wyników w wątku i eksperymentów wyłania się chyba jeden wniosek że można uzyskać dużo bardziej trwałe i wytrzymałe na obróbkę wydruki.
Na początku spodziewałem się ze będę w stanie ładnie zniwelować warstwy bez ogolnej utraty kształtu:) Od razu spasowałem jak zobaczyłem wyniki Kolegów, ktorzy i tak mają dużo wiecej zdolności niż ja
Z dotychczasowych wyników w wątku i eksperymentów wyłania się chyba jeden wniosek że można uzyskać dużo bardziej trwałe i wytrzymałe na obróbkę wydruki.
Done is better than perfect.