Colorfil White - brak możliwości wydruku na Bambu

Ogólne dyskusje o filamentach - różnych materiałach i producentach.
Awatar użytkownika
poison
Postów w temacie: 4
Posty: 8
Rejestracja: 31 maja 2023, 13:20
Lokalizacja: Warszawa

Colorfil White - brak możliwości wydruku na Bambu

Post autor: poison »

Cześć :)
Na wstępie nadmienię, że jestem laikiem bo dziś mam dziewiczy rejs z Bambu X1 CC :)
Na początek pierwszy wydruk z PLA Bambu - zachwyt.
Później stwierdziłem, że dołożę do AMS testową szpulę Colorfil White, skonfigurowałem standardowo tak jak należy - Generic PLA, bez kombinacji z temperaturą czy innymi parametrami.
Filament sprawia wrażenie jakby
1. nie trzymał się standardowego cold plate i kleił się do siebie.
2. trzymał się lepiej dualsided PEI plate ale to nie zmienia faktu, że po próbnych wydrukach robi jedna wielką kulkę i wszystko się lepi jak jest rozgrzane, nowa warstwa potrafi ciągnąć za sobą poprzednią.
Czy to wadliwy filament czy do tych szpuli tego koloru potrzeba jakiejś specjalnej konfiguracji?
Nadmienię iż kolega od tej samej drukarki wspominał iż nie miał problemu ze szpulami tej marki.

Załączę parę zdjęć, na pierwszym widać, że już próbne linie się odklejają jak jeździ, na drugim po zatrzymaniu wydruku zaraz po pierwszej warstwie, dysza "obrasta" filamentem, następnie go spuszcza i tyle z zabawy :thumbdown:
Standardowa płyta:
https://imgbb.com/31Cs95g

PEI:
https://ibb.co/44VxKMV
mcxmcx
Drukarz
Postów w temacie: 1
Posty: 2474
Rejestracja: 09 kwie 2017, 21:32
x 310

Re: Colorfil White - brak możliwości wydruku na Bambu

Post autor: mcxmcx »

Daj 70° na stół i puść jeszcze raz

Jak był otwarty, to może być mocno mokry.

Jak zginasz to się łamie czy gnie?
Jeżeli przypadkiem podam ceny w GBP to sobie kolego, koleżanko, pomnóż razy pięć.
Awatar użytkownika
poison
Postów w temacie: 4
Posty: 8
Rejestracja: 31 maja 2023, 13:20
Lokalizacja: Warszawa

Re: Colorfil White - brak możliwości wydruku na Bambu

Post autor: poison »