Strona 2 z 4

Re: Płaska powierzchnia nad podporą

: 10 sie 2023, 09:32
autor: Grzesinski
fyme pisze: 09 sie 2023, 22:13 Jednym g code. Dorabiam sobie powierzchnię w fusion kopiując płaszczyznę elementu do druku i wrzucam do slicera jako element i dodaje dodatkową powierzchnię jako cześć. W slicerze ustawiam 2 ekstrudery i przypisuje każdy do innego elementu. I wrzucam druk. Jak przychodzi zmiana na drugi ekstruder to drukarka czeka na zmianę filamentu i po zmianie rusza dalej.
Brzmi skomplikowanie ale to tylko kilka kliknięć w slicerze.

Coś w ten deseń
https://forum.prusa3d.com/forum/prusasl ... ulticolor/
Jeśli dobrze zrozumiałem ideę, to metoda ogranicza grubość elementu wtrąconego do 2 warstw, dla grubszych zaczyna się żonglerka materiałem.
Ale to i tak najlepsze rozwiązanie jakie widziałem.
Pytanie jaki separator można dać dla ABS/ASA.

Re: Płaska powierzchnia nad podporą

: 10 sie 2023, 09:47
autor: fyme
Dokładnie tak. Jeśli wspierana powierzchnia jedt wyżej a zazwyczaj jest to podpory buduję z materiału drukowanego a na nich robię przekładkę z innego.

Z asa/abs nie pomogę bo nie wiem. Gdzieś czytałem że można używać hips ale sam nie testowałem.

Re: Płaska powierzchnia nad podporą

: 10 sie 2023, 10:05
autor: morf
Z ciekawosci wrzucajac w PS osobne czesci tez musicie zostawic lekka przerwe aby nie traktowal ich jako jedno?
Screenshot_20230810_100051.png

Re: Płaska powierzchnia nad podporą

: 10 sie 2023, 10:06
autor: fyme
Nie. Drugi element dodaję jako cześć i przypisuje drugi ekstruder. I w sumie może je traktować jako 1 cześć ale drukował będzie i tak z 2 materiałów.

Re: Płaska powierzchnia nad podporą

: 10 sie 2023, 10:10
autor: morf
Zrobilem to samo ale np kontunuuje infill zamiast ogarnąć top + bottom layers.
Pewnie cos robie zle :)

Z przerwą 0.1
Screenshot_20230810_100920.png
bez przerwy
Screenshot_20230810_100944.png

Re: Płaska powierzchnia nad podporą

: 10 sie 2023, 10:13
autor: fyme
Aaa bo ja robię przekładkę o wysokości 2 warstw więc pewnie nawet nie zauważyłem że tak jest

Re: Płaska powierzchnia nad podporą

: 10 sie 2023, 10:15
autor: japim
morf pisze: 10 sie 2023, 10:10 Zrobilem to samo ale np kontunuuje infill zamiast ogarnąć top + bottom layers.
Pewnie cos robie zle :)
Nadal masz jeden obiekt (part) skladajacy sie z 2 cylindrow - dlatego tnie jakby bylo jedna czescia. Daj 2 oddzielne obiekty (2 oddzielne party) i wtedy kazdy potnie oddzielnie z oddzielnymi top/bottom layers.

Re: Płaska powierzchnia nad podporą

: 10 sie 2023, 10:17
autor: morf
Słuszna uwaga :)
Natomiast to byl moj workaround bo jak mam dwa oddzielne obiekty to nie moge ich ustawic "na sobie" bo domyslnie muszą dotykać stołu.
Ma to sens nie da sie ukryc, tyle ze nie w tym "hacku".
simplescreenrecorder-(10).gif
simplescreenrecorder-(10).gif (1.05 MiB) Przejrzano 876 razy

Re: Płaska powierzchnia nad podporą

: 10 sie 2023, 10:23
autor: fyme
Właśnie z tego powodu drugi obiekt wrzucam jako cześć. Wtedy zachowuje położenie względem pierwszego który jest już na stole

Re: Płaska powierzchnia nad podporą

: 10 sie 2023, 10:25
autor: japim
morf pisze: 10 sie 2023, 10:17 Słuszna uwaga :)
Natomiast to byl moj workaround bo jak mam dwa oddzielne obiekty to nie moge ich ustawic "na sobie" bo domyslnie muszą dotykać stołu.
Ma to sens nie da sie ukryc, tyle ze nie w tym "hacku".

simplescreenrecorder-(10).gif
Tak - wiem.... Jest na to inny walk around :D
Zrob sobie ten gorny dysk z 2 dyskow. Ale ten dolny zrob o srednicy 0.01mm - taka nitkowego rozmiaru nóżka. Bedzie za mała aby slicer ją pociął - a obiekt bedzie zawieszony w powietrzu tam gdzie chcesz.