Niektórzy zmieniali rurki na ID 3 (hotend-hub i hub-AMS, resztę pozostawiając oryginalną) i piszą, że jest lepiej ale nie próbowałem (istnieje ryzyko, że będzie problem z kolei przy wsuwaniu filamentu bo konektory ptfe pod 2.5, a rurki były by ID 3 więc niefortunnie mogło by gdzieś zawadzać).
Z kątami to chodziło o rozwiązania typu https://www.printables.com/model/455673 ... ding-fix-t + z tyłu możliwie prosto poprowadzone rurki przy wszystkich "wylotach" (z huba np itd).
Zdaje się 2 sloty sprawdzałem w tym jednym AMSie i na obu bywał (bo to też nie zawsze) problem. Jak znów zacznie się dziać to bardziej zgłębię temat.
Z wad to w sklepie bambu darmowa przesyłka dopiero od ~55 EURczy widzisz w niej jakieś wady
W X1C hmm - na razie nic mi do głowy nie przychodzi - czytaj nic mnie nie zirytowało czy też nie irytuje stale. Nie mówię, że to drukarka ideał ale po prostu jeszcze nie wystąpił istotny problem (czy to typu awaria czy typu "ale durnie zrobione")
Przy czym jeśli ktoś się spodziewa, że w ogóle nie będzie musiał przy drukarce nic robić to się myli... przykład - wilgotny filament wsadziłem, złamał się w rurkach w AMSie, trzeba było odpiąć AMS, rozbebeszyć (dwa wkręty), odpiąć rurkę ptfe w środku i wyciągnąć ułamany filament.
O, jest jedno "ale" - oświetlenie komory marne. Zarówno w X1C jak i w P1S. Z czasem przyzwyczaiłem się. Są projekty riserów (na printables np) podnoszące nieco poziom górnej szyby (przy okazji zmniejsza się kąt załamywania się rurek ptfe bo rurka ma więcej miejsca) i dodające dodatkowe oświetlenie. Przyzwyczajenie jednak spowodowało, że risera mam ale bez paska led w nim.
A, trzeba pamiętać, że te drukarki są stosunkowo głośne. MK3S+ przy nich to był jak wyłączony. Dla mnie nie problem bo stoją w innym pomieszczeniu.
W P1S - tragicznie działająca kamera (lub soft bo obraz jak jest to nie jest zły (mam na myśli pojedynczą klatkę)). Tragiczność objawia się niskim fps, zacinaniem się (np pokazuje mi 1.5s działania drukarki, za chwilę cofa obraz, znów pokazuje to samą sekwencję - jakby się zbuforowało i powtarzało to samo w kółko), zielonymi klatkami (mam na przemian dobry obraz i zieloną sieczkę, dobry obraz, zielona sieczka). Da się to naprawiać (np z aplikacji mobilnej wchodzę i na komputerze w podglądzie naprawia się problem z zieloną sieczką) w jakimś zakresie ale do X1C jest daleko - tam kamera działa bardzo dobrze, od "startu" i sporo FPS.
Po użytkowaniu X1C w P1S brakuje mi dotykowego LCD - w X1C zmienia się filament w AMSie, parę klików na LCD i już w slicerze pobierając dane o filamentach w AMSie pokazywało ładnie zmieniony (typ, kolor itd). W P1S trzeba sięgać po telefon (kompa mam na innym piętrze)... i problem jest jak telefon też jest gdzieś indziej. Do przeżycia ale te drobiazgi w X1C "rozpieszczają".
Z filamentów... TPU drukowałem (od dd, kupione z 5 lat temu), na P1S, bez AMSa oczywiście - zero problemów (części z TPU do wspomnianych riserów). ASA też, bez kłopotów. PLA/PETG to nawet nie ma co pisać.
Części tanie. Przykładowo kompletny hotend w zapasie lepiej kupić niż bawić się w wymianę samej dyszy (upierdliwe). Wygody wymiany, w porównaniu z Revo, nie ma ale też i potrzeby nie ma. W bambu 0.2 jeszcze ma sens (jak ktoś potrzebuje bardzo detali) ale 0.6 i wyżej już nie (nie daje żadnego przyspieszenia - hotend z 0.6 wyrabia z topieniem na tym samym poziomie co 0.4). 0.6 się stosuje do "ściernych" filamentów - by uniknąć ew clogów z powodu domieszek w filamencie. Jak już ktoś chce to wymiana kompletnego hotendu w Bambu to mniej więcej ten sam poziom co wymiana kompletnego hotendu w MK4 (czyli odkręcić 2 imbusy, odpiąć kabelki, wyjąć; w MK4 zwolnić zacisk, odpiąć kabelki, wyjąć). Z zabawnych historii - kompletny hotend z utwardzoną dyszą do Bambu to ~połowa ceny (czy nawet mniej) analogicznego zestawu dla MK4 (w X1C taki hotend+dysza jest standardowo w drukarce; w P1S nie; w MK4 nie).
Się rozpisałem...