Podstumowanie upgrade po 4 latach HEVO, Z wobble?
Podstumowanie upgrade po 4 latach HEVO, Z wobble?
Hej,
Jestem po upgrade działającej drukarki wg tego wątku, tak, jakby ktoś zapomniał, tego co działa się nie naprawia
Ogólnie to całkiem sprawnie przebrnąłem przez konfigurację klippera, EBB, CANa, zrobiłem hybrydę 12v idzie do EBB i 24v idzie do SKR mini e3 v3
łożyska misumi, własny customowy koszyk, orbiter v2, jakoś to działa (co prawda uciąłem sobie trochę pola wydruku bo silnik nie wchodzi pod profil 3030, następnym razem poprawię...) bla bla bla... więcej na filmie
Do rzeczy,
prawdopodobnie mam Z wobble, a dokładniej bym stawiał na coś z śrubami osi Z?
jak to bez męczenia się rozwiązać?
wcześniej miałem TR8x2, skoszony stół z uchwytami i problemu o dziwo nie było - był inny, śruba się "zastawała" przez co przy pierwszym drukowaniu po dniowej przerwie silnik nie miał siły ruszyć całości...
teraz mam TR8x4 od hobbystore, wszystko skręciłem dokładnie i równo, bez problemu mogę jeździć góra dół na całej wysokości (wczesniej nie mogłem)
nakrętki POM, sprzegła też jakieś lepsze, paski napięte niczym struny w gitarze
jakiś pomysł? na oko śruby kręcą się wydaje równo, teraz patrzę na film (później jest w spowolnieniu) i faktycznie coś tam na prawej śrubie widać, że delikatnie tańczy na boki...
1. chyba nic nie wycentruje?
2. kupno nowych śrub TR8x4? gorączki dostałem szukając płaskich wałków...
3. kupno silników z zintegrowana śrubą TR8x4?
4. jeszcze jest cień szansy, że karetka jest zbyt plastyczna i nie trzyma równo warstw
śruby
źródło: https://www.youtube.com/watch?v=aPsTVK9IqXI
a tak drukarka wygląda
jeszcze trzeba pomysł na kilka kabelków i będzie ładnie.
źródło: https://www.youtube.com/watch?v=di8f-PrXsrU
zdjęcia, niestety lepszych nie mam ;/
Jestem po upgrade działającej drukarki wg tego wątku, tak, jakby ktoś zapomniał, tego co działa się nie naprawia
Ogólnie to całkiem sprawnie przebrnąłem przez konfigurację klippera, EBB, CANa, zrobiłem hybrydę 12v idzie do EBB i 24v idzie do SKR mini e3 v3
łożyska misumi, własny customowy koszyk, orbiter v2, jakoś to działa (co prawda uciąłem sobie trochę pola wydruku bo silnik nie wchodzi pod profil 3030, następnym razem poprawię...) bla bla bla... więcej na filmie
Do rzeczy,
prawdopodobnie mam Z wobble, a dokładniej bym stawiał na coś z śrubami osi Z?
jak to bez męczenia się rozwiązać?
wcześniej miałem TR8x2, skoszony stół z uchwytami i problemu o dziwo nie było - był inny, śruba się "zastawała" przez co przy pierwszym drukowaniu po dniowej przerwie silnik nie miał siły ruszyć całości...
teraz mam TR8x4 od hobbystore, wszystko skręciłem dokładnie i równo, bez problemu mogę jeździć góra dół na całej wysokości (wczesniej nie mogłem)
nakrętki POM, sprzegła też jakieś lepsze, paski napięte niczym struny w gitarze
jakiś pomysł? na oko śruby kręcą się wydaje równo, teraz patrzę na film (później jest w spowolnieniu) i faktycznie coś tam na prawej śrubie widać, że delikatnie tańczy na boki...
1. chyba nic nie wycentruje?
2. kupno nowych śrub TR8x4? gorączki dostałem szukając płaskich wałków...
3. kupno silników z zintegrowana śrubą TR8x4?
4. jeszcze jest cień szansy, że karetka jest zbyt plastyczna i nie trzyma równo warstw
śruby
źródło: https://www.youtube.com/watch?v=aPsTVK9IqXI
a tak drukarka wygląda
jeszcze trzeba pomysł na kilka kabelków i będzie ładnie.
źródło: https://www.youtube.com/watch?v=di8f-PrXsrU
zdjęcia, niestety lepszych nie mam ;/
Re: Podstumowanie upgrade po 4 latach HEVO, Z wobble?
Trochę mi to nie pasuje do Z-Wobble. Część dolna jest jakby inna od górnej (i wydruk dłuższy?).
Czy jak wydrukujesz to samo na dużo większej / dużo mniejszej szybkości to prążki będą takie same? Spróbuj też zmienić typ wypełnienia i liczbę obrysów - tak żeby upewnić się że to na pewno z-wobble a nie np bang-bang w grzaniu stołu lub wypełnienie, które prześwituje na zewnętrznych ściankach.
Czy jak wydrukujesz to samo na dużo większej / dużo mniejszej szybkości to prążki będą takie same? Spróbuj też zmienić typ wypełnienia i liczbę obrysów - tak żeby upewnić się że to na pewno z-wobble a nie np bang-bang w grzaniu stołu lub wypełnienie, które prześwituje na zewnętrznych ściankach.
Motto na dziś: "How may I abuse you?"
- Abys
- Drukarz
- Postów w temacie: 3
- Posty: 809
- Rejestracja: 09 lut 2019, 19:19
- Lokalizacja: Szczecin
- Drukarka: Ender 3 SKR1.4T,..
- x 361
Re: Podstumowanie upgrade po 4 latach HEVO, Z wobble?
Robiłeś PID hotendu, stołu?
Jak kolega wyżej pisał, ja bym się zainteresował Bang-bang stołu i spróbował zmienić i zrobił PID.
Zasilacz daje radę? (zasilacz sterowany re-armem od PS3 FAT)
Może warto go podmienić na próbę.
Jak kolega wyżej pisał, ja bym się zainteresował Bang-bang stołu i spróbował zmienić i zrobił PID.
Zasilacz daje radę? (zasilacz sterowany re-armem od PS3 FAT)
Może warto go podmienić na próbę.
obrms
Ender 3 SKR 1.4 Turbo / MKS Gen L V1, Bambu Lab P1P
- Rozarh
- Drukarz
- Postów w temacie: 1
- Posty: 657
- Rejestracja: 12 kwie 2021, 10:45
- Lokalizacja: opolskie
- Drukarka: Fenix, A20M, TT1SM..
- x 267
Re: Podstumowanie upgrade po 4 latach HEVO, Z wobble?
Sprawdź jaka jest odległość pomiędzy tymi anomaliami na wydruku - jeśli ma jakieś odniesienie do skoku śruby albo innego jej wymiaru to masz pewność, że to Z-wobble.
Parafrazując wpis by artusiek:
Nie chcesz grzebać? Kup Prusę lub Bambu Labs
Kupiłeś coś co dopieszczasz? Naucz się grzebać!!!
Nie chcesz grzebać? Kup Prusę lub Bambu Labs
Kupiłeś coś co dopieszczasz? Naucz się grzebać!!!
- obrms
- Postów w temacie: 1
- Posty: 197
- Rejestracja: 29 cze 2020, 09:58
- Lokalizacja: Warszawa
- Drukarka: Crapality K1C, KP3S
- x 127
Re: Podstumowanie upgrade po 4 latach HEVO, Z wobble?
Ale to nie Z-wobble tylko ewidentny problem z podawaniem filamentu. Albo temperatura skacze, albo ekstruder odwala szajsy.
- PrzemoS
- Zasłużony
- Postów w temacie: 1
- Posty: 730
- Rejestracja: 01 sie 2016, 12:11
- Lokalizacja: Oleśnica
- Drukarka: Switchwire,Delta,X1C
- x 727
Re: Podstumowanie upgrade po 4 latach HEVO, Z wobble?
Jak na moje oko to potwierdzam teorie chłopaków ze cos nie tak z temperatura. Pamiętam zakupiłem kiedyś tez ten bloczek grzejny CHC i wystarczył minimalny nawiew powyżej dyszy na ta ceramiczna grzaleczke i juz extruzja nie byla tak idealna nie dość ze temp skakala to jeszcze bylo widac ze cos dmucha na blok grzejny przejawiajac sie wlasnie raz matowa scianka raz blyszczaca randomowo. Zrób raz jeszcze PIDA a dla sprawdzenia wyłącz bądź zmniejsz nawiew wydruku. Wiem również ze przy tych grzałkach zwiększało sie temp PLA o +10 stopni w porównaniu z V6
SanFable
"Z pozdrowieniami Przemek"
Drukarki:
Delta // Voron Switchwire // Bambu Lab X1-Carbon AMS
Drukarki:
Delta // Voron Switchwire // Bambu Lab X1-Carbon AMS
Re: Podstumowanie upgrade po 4 latach HEVO, Z wobble?
Ojejku, dziękuję za tyle odpowiedzi, no to tak:
Wypełnienie mam inside-out i nie prześwituje, pid tune głowicy robiłem przed wydrukiem dla pewności. Płytkę mam skr mini e3 v3 stół jest na 230v sterowany pidami
Mam dziadowy model do chłodzenia
Zbierając te odpowiedzi, chyba pada na grzałkę/extruder/temperature, potestuje z tym chłodzeniem.
Odnośnie temperatur to robiłem bridge i string test i petg mi wychodzi git na 230 stopniach, pla 200
Na dniach przyjrzę się temu dzięki
A człowiek miał titana aero... Siekiera na kijek 100g lżejszy
Wypełnienie mam inside-out i nie prześwituje, pid tune głowicy robiłem przed wydrukiem dla pewności. Płytkę mam skr mini e3 v3 stół jest na 230v sterowany pidami
Mam dziadowy model do chłodzenia
Zbierając te odpowiedzi, chyba pada na grzałkę/extruder/temperature, potestuje z tym chłodzeniem.
Odnośnie temperatur to robiłem bridge i string test i petg mi wychodzi git na 230 stopniach, pla 200
Na dniach przyjrzę się temu dzięki
A człowiek miał titana aero... Siekiera na kijek 100g lżejszy
Re: Podstumowanie upgrade po 4 latach HEVO, Z wobble?
No to ciekawie się robi,
[printer]
kinematics: corexy
max_velocity: 150
max_accel: 2000
max_z_velocity: 15
max_z_accel: 20
PLA spectrum temp 200/62
trianglelabs TD6S, orbiter v2
wydruk nr 1 (wysoki)
100mm/s, 100% nadmuchu
jeżeli chodzi o temat pidów to podczas wydruku temperatura hotendu waha się o +/- 0,4 stopnie
stół +/- 0.1 stopnia.
czuć karbonowaną ściankę, martwi mnie pofalowana krawędź.
wydruk nr 2 (krótki)
50mm/s, 100% nadmuchu
foto 3 porównanie, jak na moje to odstępy pomiędzy pofalowaniami są takie same = z wobble
wydruk nr 3 zbyt ciepło
70mm/s nadmuch 40% ledwo wentyl się kręcił, przerwałem bo nie było sensu dalej (foto)
wydruk nr 4 70mm/s nadmuch 65% podobnie jak nr 3...
czyli mam ledwo wyrabiające chłodzenie, czy może na 100% jest za mało?
porównanie krzywych warstw
podsumowując,
1. temperatury są stabilne
2. chłodzenie ledwo wyrabia przy 100%, ale wyrabia
3. wychodzi, że to z wobble gdyż odstęp się nie zmienia wraz z prędkością, foto 3 potwierdza
prawda to?
[printer]
kinematics: corexy
max_velocity: 150
max_accel: 2000
max_z_velocity: 15
max_z_accel: 20
PLA spectrum temp 200/62
trianglelabs TD6S, orbiter v2
wydruk nr 1 (wysoki)
100mm/s, 100% nadmuchu
jeżeli chodzi o temat pidów to podczas wydruku temperatura hotendu waha się o +/- 0,4 stopnie
stół +/- 0.1 stopnia.
czuć karbonowaną ściankę, martwi mnie pofalowana krawędź.
wydruk nr 2 (krótki)
50mm/s, 100% nadmuchu
foto 3 porównanie, jak na moje to odstępy pomiędzy pofalowaniami są takie same = z wobble
wydruk nr 3 zbyt ciepło
70mm/s nadmuch 40% ledwo wentyl się kręcił, przerwałem bo nie było sensu dalej (foto)
wydruk nr 4 70mm/s nadmuch 65% podobnie jak nr 3...
czyli mam ledwo wyrabiające chłodzenie, czy może na 100% jest za mało?
porównanie krzywych warstw
podsumowując,
1. temperatury są stabilne
2. chłodzenie ledwo wyrabia przy 100%, ale wyrabia
3. wychodzi, że to z wobble gdyż odstęp się nie zmienia wraz z prędkością, foto 3 potwierdza
prawda to?
- majek
- Drukarz
- Postów w temacie: 3
- Posty: 800
- Rejestracja: 28 gru 2020, 18:17
- Drukarka: EZT-3D T1, vn-corexy
- x 453
Re: Podstumowanie upgrade po 4 latach HEVO, Z wobble?
Najlepszy test na to czy prążki są od z-wobble czy ekstrudera, to wydrukować stożek lub ostrosłup w trybie wazy. W zasadzie nawet kawałek, ale żeby z jednej strony się obiekt zwężał z wysokością.
Jak prążki będą w tej samej odległości, to z-wobble, jak odległości będą sie zmieniać, to ekstruder.
Jak prążki będą w tej samej odległości, to z-wobble, jak odległości będą sie zmieniać, to ekstruder.