Strona 1 z 1

Skrypt do wstawiania kolorów

: 17 wrz 2023, 11:41
autor: mcxmcx
Czołem.

Czy jest jakiś skrypt lub coś w tym stylu, żeby do STL lub 3mf dodać informacje o kolorze?

Konkretnie, drukuje młodemu trochę pudełek gridfinity, i chciałbym do już pociętych lub jeszcze w STL dodać znaczniki czy bardziej zrobić hurtowo modyfikacje, że na określonej wysokości jest kolor X a później Y.

Po prostu ręcznie jest to wybitnie uciazliwe.

Re: Skrypt do wstawiania kolorów

: 18 wrz 2023, 12:35
autor: Rozarh
A jak zamierzasz potem poinstruować slicer, że ma zmienić "narzędzie"/ustawienia miksera czy zrobić chociaż pauzę?
W STL to raczej może być ciężko - to slicer powinien podjąć decyzję, że musi zmienić narzędzie. "Normalnie" się to robi dzieląc model na kawałki, dla których slicerowi się ustawia, którym "narzędziem", który kawałek ma być drukowany.
Akurat jeśli chodzi o podział na konkretnej warstwie, to wystarczy dodać w kodzie "co warstwę" warunek, że jeśli warstwa zmienia się na konkretny numer to zmieniamy "narzędzie"...
Oczywiście zmiana narzędzia może polegać na wykonaniu pauzy, w czasie której użytkownik zmienia filament...
Mam analogiczny problem w Geetechu, któremu zmieniłem soft na RRF. Na początku definiowałem dwa "narzędzia", ale doszedłem do wniosku, że "narzędzie" mam jedno - więc dodałem Marlinowe komendy M163 i M164, które ustawiają odpowiednie proporcje podawanych filamentów przez ekstrudery - ale slicery dalej tego nie ogarniają...

Re: Skrypt do wstawiania kolorów

: 18 wrz 2023, 13:58
autor: konradsdev1
Można dodać do pliku 3mf informację o zmianie ekstrudera/koloru na podanej wysokości - działa po otworzeniu pliku w PrusaSlicer.
Pliki 3mf można edytować za pomocą 7zip lub innego programu który umożliwia edycję archiwów zip.

Dla PrusaSlicer tworzymy plik Prusa_Slicer_custom_gcode_per_print_z.xml:

Kod: Zaznacz cały

<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<custom_gcodes_per_print_z>
<code print_z="5.00" type="2" extruder="2" color="#FF0000" extra="" gcode="tool_change"/>
<code print_z="10.00" type="2" extruder="1" color="#00FF00" extra="" gcode="tool_change"/>
<mode value="MultiAsSingle"/>
</custom_gcodes_per_print_z>
Po zapisaniu plik wystarczy dodać do katalogu Metadata wewnątrz pliku 3mf.
Metadata.png
3mf.png
Bambu Studio używa podobnego pliku Metadata/custom_gcode_per_layer.xml ale samo utworzenie go nic nie daje bo wykrywa, że to nie jest jego projekt.