Drukarka wielkogabarytowa

Zastanawiasz się co wybrać? Zapytaj tutaj.
Awatar użytkownika
Krzysztof72
Postów w temacie: 2
Posty: 11
Rejestracja: 19 lis 2023, 09:54
x 2

Drukarka wielkogabarytowa

Post autor: Krzysztof72 »

Witam
Jestem tutaj nowy ale różne tematy czytałem tutaj od dłuższego czasu. Drukiem zajmuję się w celach hobbystycznych od dwóch lat.
Poszukuję specyficznej drukarki typu wielkogabarytowego, ponieważ oś Z nie musi być tak wielka jak pozostałe.
Potrzebuję takiej drukarki do wykonywania makiet kolejowych, makiet miast, makiet domów, ściennych mozaik 3d i dużych liter.
Tutaj jest najważniejsze są wymiary pola roboczego z czego wyglądają one następująco np: 1000x1000x100, 1200x1200x150, 1500x1500x200 i tak dalej z czego oś Z jest znacznie mniejsza od oxi X i Y. Bez sensu jest kupować drukarkę wielkogabarytową, która ma wartość wszystkich osi taką samą, zaś tej ostatniej nie będzie się wykorzystywać w takim stopniu. Drukarki o tych gabarytach są już bardzo drogie, ciężkie i zajmują wiele przestrzeni.
Zatem reasumując...
- Czy ktoś używa takich drukarek i może coś polecić, co jest godne uwagi?
- Czy import z Chin jakiejś drukarki jest dobrym rozwiązaniem, czy poszukać firmy, która wykona taką drukarkę na zlecenie.
- Na co należy uważać/zwracać uwagę przy zakupie takiego sprzętu?
- Drukarka ma drukować w PLA, ABS i PetG czyli w standardowych materiałach, prędkość druku nie musi być zawrotna nie będzie to drukarka pracująca w pocie czoła w warunkach przemysłowych.
-

Osobiście znalazłem takie oto oferty:

https://dowell3d.en.made-in-china.com/p ... inter.html
https://antinsky.com/products/antinsky- ... ry-printer
https://www.tronxy3d.com/products/veho- ... 000-1000mm

Ceny wahają się wokół 12 000 zł ale wiadomo jak to może być z trwałością produktów mało znanych z Chin...
Może ktoś sam ma do sprzedania taką drukarkę?

Drukarka ma być potrzebna do takich rzeczy:
f02b6c1efc2ffd4ab554190409b3934d.jpg
361602c94c956042bfbdab3b4c74b19b.jpg