Niestety sytuacja uległa zmianie gdy zanabyłem drogą kupna tu na forum drukarki Geeetech A20M, która potrafi pluć dwoma zmiksowanymi filamentami. Od tamtego czasu przypomniałem sobie o wspomnianej wyżej głowicy i po głowie kołatały mi się myśli o budowie trikolora. Rozpoczęło się zbieranie części i budowanie koncepcji maszyny. Jako baza Klipper (RRF ze zmianą kolorów tak średnio, więc do testów zobaczę co Klipper potrafi). Płyta na 8 stepów, 3 silniki ekstruderów, jakiś coreXY...
Po skompletowaniu prawie całej elektroniki zacząłem kombinować z obudową...
No i jak zapewne niektórzy z Was wiedzą, żeby nie wymyślać koła na nowo poszukałem jakichś uszkodzonych używek i trafił mi się uszkodzony Banach 3D za niecałe 400zł na Alledrogo i Lokalnie Konstrukcyjnie drukarka słaba: kartezjan z ruchomym stołem, mocowanym na dwóch wałkach liniowych po jednej stronie stołu, oś Y napędza jeden silnik, ale poprzez wałek paski są po obu stronach belki. Stół grzany 24V na granicy mocy zasilacza... Płyta gówna MKS Makerbase BASE2 V1.2 z mini wyświetlaczem. W sumie nawet jej nie uruchomiłem po zakupie - od razu została rozebrana i szykowana pod moją wersję.
Po przebudowie prezentuje się tak. Od góry: z przodu: od spodu: Co się zmieniło w stosunku do oryginału:
- Płyta główna to BTT Manta M8P z modułem CB1 (pod wiatrakiem)
- Stepsticki X i Y to TMC2209, Z - TMC2208, E0, E1, E2 to LV8729
- Dodałem SSR na prąd stały
- Obróciłem zasilacz (24V 360W) tak, aby jego otwór wentylatora znalazł się dokładnie nad otworem blachy zamykającej spód.
- Usunąłem wyświetlacz - jeszcze kombinuję jak zaślepić otwór/wstawić inny wyświetlacz...
- Dodałem BL-Touch
- Zlikwidowałem krańcówki wszystkich osi - X i Y chodzą na Sensorless homing (wiem, byłem przeciwnikiem tego) a Z na BL-Touch
- Zerwałem podziurawioną matę stołu i nakleiłem magnes do mocowania blach i podkładek magnetycznych
- Dodałem moją głowicę ZSYong 3in1 z trzema ekstruderami i uchwytami na filamenty. Grzałka 60W, termistor PT1000.
- Skonfigurowałem mechanikę w Klipper. Konfiguracja została osadzona w trzech plikach: Plik płyty ma wyłącznie określenia, który pin do czego służy. Plik mechanics.cfg zawiera dane konstrukcyjne drukarki (limity osi, prędkości i reszta parametrów zależna od metalu ) Ostatni plik to procedury samej drukarki.
- Drukarka grzeje głowicę i skalibrowałem PID dla niej. Kalibracja PID stołu nie powiodła się - szukam przyczyny.
- Opracowuje również procedury wymiany narzędzi T0, T1 i T2. W Geeetechu wystarczyło zrobić retrakcję T0 i wtłaczać T1 do czasu wybarwienia filamentu. Tu muszę kombinować z długim wycofaniem filamentu poza obszar kolizji z pozostałymi nitkami. No i jeszcze uwzględnić ładowanie i stan po włączeniu, gdzie nie wiem, która nitka jest w dyszy (a może żadna?)
- Nie znalazłem dobrego rozwiązania na wentylator nadmuchu
- Uruchomiłem lampkę LED w obudowie