Orginalna głowica nie drukuje prawidłowo po dłuższym czasie

uczesie
Postów w temacie: 6
Posty: 18
Rejestracja: 27 lut 2023, 18:58

Orginalna głowica nie drukuje prawidłowo po dłuższym czasie

Post autor: uczesie »

poharatek pisze: 16 mar 2019, 18:53 A z kolei w ten sposób: https://www.thingiverse.com/thing:3204326 można się upewnić, że mimo kiepsko trzymającej złączki do bowdena szczelina nie powstanie.
Przez kilka miesięcy, zanim zmieniłem głowicę na klona E3D V6, korzystałem podobnego rozwiązania, z tym, że zamiast drukowanego insertu stosowałem poszerzane podkładki M3.
I muszę powiedzieć, że się to sprawdzało.
Cześć,
Męczyłem się z tydzień z enderem 5 pro(wszystko stockowe) w końcu padła decyzja na zmianę głowicy(podany tutaj patent nie działa). Pytania mam 2 - można jeszcze dostać triangle V6 do endera 5? I jak Ci się spisywał E3D V6?
Szukam też odpowiednika V6 w budżecie do 100 zł, który obsłuży PLA i nie wymaga dużych przeróbek fabrycznego endera
Awatar użytkownika
dragonn
Zasłużony
Postów w temacie: 5
Posty: 6384
Rejestracja: 12 gru 2016, 21:50
Lokalizacja: Opole
Drukarka: LUME
x 1455

Re: Obwieszczenie dotyczące Ender-3, Ender-5, CR-10 itp.

Post autor: dragonn »

V6 w końcówce 2023 naprawdę nie ma juz sensu, jest tyle lepszych opcji. A na pewno już nie jak chcesz full metal i jeśli chcesz full metal to zdecydowanie nie polecam na tym oszczędzać i nie polecam "a bo to dużo przeróbki to lepiej coś innego".
Jak będziesz oszczędzał na full metal albo kombinował żeby nie przerabiać za dużo skończy się na tym że po może trzecia głowica zacznie dobrze działać z PLA.

EDIT

Ewentualnie najprościej może być wymiana samego hearbreaka na porządny bimetal + dobry wentylator chłodzący hotend i powinno działać
dziobu
uczesie
Postów w temacie: 6
Posty: 18
Rejestracja: 27 lut 2023, 18:58

Re: Obwieszczenie dotyczące Ender-3, Ender-5, CR-10 itp.

Post autor: uczesie »

dragonn pisze: 23 gru 2023, 11:24 V6 w końcówce 2023 naprawdę nie ma juz sensu, jest tyle lepszych opcji. A na pewno już nie jak chcesz full metal i jeśli chcesz full metal to zdecydowanie nie polecam na tym oszczędzać i nie polecam "a bo to dużo przeróbki to lepiej coś innego".
Jak będziesz oszczędzał na full metal albo kombinował żeby nie przerabiać za dużo skończy się na tym że po może trzecia głowica zacznie dobrze działać z PLA.

EDIT

Ewentualnie najprościej może być wymiana samego hearbreaka na porządny bimetal + dobry wentylator chłodzący hotend i powinno działać
Może źle się wyraziłem

Generalnie sprawa ma się następująco:
- rok drukowała zarąbiście,
- nie wymagała większej kalibracji,
- figurki po 25-30 cm wysokości bez problemu,
- nitkowanie prawie zerowe,
- wieża temperatur+retrakcji+regulacja ekstrudera zrobiona,
- na bank poprawnie wypoziomowany i odtłuszczony stół, do tego 2 różne nakładki mam do testów(obie to "stockowe" enderowe); zawsze ustawiałem na 2 sposoby - najpierw kartka, potem szczelinomierz i wydruk testowy poziomowania a i tak potrafiłem na 1 ustawieniu drukować duże elementy 4 raz z rzędu zanim cokolwiek wymagała sprawdzenia
- wszystko chodzi gładko, nasmarowane, nie jest krzywe, brak uszkodzeń, dysze zmieniane i czyszczone

I nagle zaczęły się problemy. Z wcześniej prawie wzorowego 3dbenchy wychodzi strasznie ponitkowana, przelana benchy, te same pliki z figurkami nie jest w stanie wydrukować do 4 warstwy bo zrywa filament ze stołu, poprawnie wychodzą wieże kalibracyjne. Slicer cura, resetowałem ustawienia profili, ale nawet stare pliki miewa problemy z drukiem. Filamenty różne, drukuje obecnie tylko PLA
Chcę zmienić ostatni element jaki przychodzi mi do głowy - hotend na taki, który posiada zwężkę w środku, przez co rurka PTFE nie dotyka bezpośrednio dyszy. Obecny hotend może na wylot prowadzić rurkę i styka się bezpośrednio z dyszą i to jedyne, co przychodzi mi do głowy obecnie przed złożeniem reklamacji i próbą ustalenia przez serwis co jest przyczyną problemu

Na razie nie planuje tuningować drukarki, a jak mam kupować w ciemno za kilka stówek hotend tylko po to, aby mieć dalej problem to kiepski dla mnie pomysł. Natomiast z tego, co widzę każdy obecnie hotend creality w enderze jest taki sam, więc nie pozbędę się problemu
Stąd pytanie co lepiej włożyć:)

PS jak temat zasługuje ma przeniesienie do innej kategorii to śmiało przenosić
Awatar użytkownika
dragonn
Zasłużony
Postów w temacie: 5
Posty: 6384
Rejestracja: 12 gru 2016, 21:50
Lokalizacja: Opole
Drukarka: LUME
x 1455

Re: Orginalna głowica nie drukuje prawidłowo po dłuższym czasie

Post autor: dragonn »

Pozwoliłem sobie właśnie wydzielić to.
Moim zdaniem wymiana głowicy nie ma sensu, to jest takie celowanie w ślepo jeśli wczęśniej drukowało.
Powrzucaj jakieś zdjęcia wydruków oraz zdjęcia samej głowicy, najlepiej również w rozebranym stanie.
Te rzeczy jeśli się psują to musi dać się je doprowadzić do stanu wcześniej jak działały bez wymiany całych części.
Awatar użytkownika
dziobu
Zasłużony
Postów w temacie: 2
Posty: 8947
Rejestracja: 28 gru 2016, 16:38
Drukarka: ZMorph 2.0(S)
x 5873
Kontakt:

Re: Obwieszczenie dotyczące Ender-3, Ender-5, CR-10 itp.

Post autor: dziobu »

uczesie pisze: 28 gru 2023, 11:55Chcę zmienić ostatni element jaki przychodzi mi do głowy - hotend na taki, który posiada zwężkę w środku, przez co rurka PTFE nie dotyka bezpośrednio dyszy. Obecny hotend może na wylot prowadzić rurkę i styka się bezpośrednio z dyszą i to jedyne, co przychodzi mi do głowy obecnie przed złożeniem reklamacji i próbą ustalenia przez serwis co jest przyczyną problemu
Ja dla odmiany tam gdzie nie mam fullmetalu ciesze się gdy bowden dochodzi do dyszy. W innym wypadku trzeba kombinować z długością cięcia (w środku i tak jest rurka) a tak po prostu dopychasz i jest.
Jeśli taki układ przestał Ci działać to opcje są dwie:
  • rurka na końcu jest zeżarta; wyciągnij, jak jest przepalona to odetnij 5mm i wsadź z powrotem,
  • złączka która ją trzyma się rozpadła i masz tam delikatny luz. To powoduje nitkowanie, czopowanie i masę innych problemów. Wymień złączkę, wstaw blokadę; cokolwiek tu zrobisz da wyraźne efekty.
Andrzej_W
Awatar użytkownika
unitrall
Postów w temacie: 2
Posty: 20
Rejestracja: 22 lut 2021, 23:04
Lokalizacja: Wiedeń
x 3

Re: Orginalna głowica nie drukuje prawidłowo po dłuższym czasie

Post autor: unitrall »

A że się tak nieśmiało spytam - silnik extrudera zmieniałeś?
Jeśli stracił sporo na swoich parametrach nie będzie widoczne gubienie kroków a efekt podobny do opisywanego.
Awatar użytkownika
Andrzej_W
Drukarz
Postów w temacie: 1
Posty: 1795
Rejestracja: 16 lut 2020, 20:25
Drukarka: 3d Pen
x 766

Re: Orginalna głowica nie drukuje prawidłowo po dłuższym czasie

Post autor: Andrzej_W »

unitrall pisze: 28 gru 2023, 19:01 A że się tak nieśmiało spytam - silnik extrudera zmieniałeś?
Jeśli stracił sporo na swoich parametrach nie będzie widoczne gubienie kroków a efekt podobny do opisywanego.
Silnik krokowy od nie używania się zepsuł :shock:
dragonn
Awatar użytkownika
unitrall
Postów w temacie: 2
Posty: 20
Rejestracja: 22 lut 2021, 23:04
Lokalizacja: Wiedeń
x 3

Re: Orginalna głowica nie drukuje prawidłowo po dłuższym czasie

Post autor: unitrall »

Specem aż takim jak koledzy z forum nie jestem ;) ale przerabiałem już takie przypadki, że jeden silnik był widocznie "słabszy" od innych z tej samej partii produkcyjnej.
W mojej pierwszej k8200, jeden z silników miał za duży prąd i się przegrzewał, przez co również widocznie "osłabł".
Jak już wspominałem, specem nie jestem ;) ale może warto sprawdzić taki trop.
Awatar użytkownika
dragonn
Zasłużony
Postów w temacie: 5
Posty: 6384
Rejestracja: 12 gru 2016, 21:50
Lokalizacja: Opole
Drukarka: LUME
x 1455

Re: Orginalna głowica nie drukuje prawidłowo po dłuższym czasie

Post autor: dragonn »

Uszkodzenie silnika przez przegrzanie jest możliwe, jak najbardziej. Ale raczej jest to rzadkość, w aktualnych drukarkach zazwyczaj prąd na silnikach w nawet najgorszych chińczykach jest ustawiony bardziej po niskiej stronie tolerancji silnika niż wysokie czy za wysoko. A zakładam że autor wątku sam w tym nie grzebał.
uczesie
Postów w temacie: 6
Posty: 18
Rejestracja: 27 lut 2023, 18:58

Re: Orginalna głowica nie drukuje prawidłowo po dłuższym czasie

Post autor: uczesie »

Dziękuje za przeniesienie.

Wymieniłem:
- rurkę PTFE(nie jest spalona,sprawdzałem to już, filament gładko przechodzi, dodatkowo nasmarowałem ją delikatnie jak CHEEP na yt radził - żadnych zmian),
- Ekstruder fabryczny, podaje cały czas 100 mm filamentu(mierzone suwmiarką i linijką, oba narzędzia mają te same wskazania i są dobrej firmy) po wskazaniu w systemie drukarki +100(z poziomu Marlina na fabrycznym wyświetlaczu, mierzone zaraz za ekstruderem),
- nowe przyłącza na ekstuderze i na hotendzie, są "ciasne", nie mogę wyciągnąć z niej rurki po "zapięciu",
- ekstruder nie miał ingerencji poza przedmuchaniem powietrzem resztek filamentu,


jedynie co ingerowałem to napięcie na sprężynie od ekstrudera po wystąpieniu problemów - jest obecnie wkręcona do połowy, ale nie widzę żadnych zmian pomiędzy luźną sprężyną a napiętą. W zasadzie - tylko tego mechanizmu nie rozumiem, do czego ta śruba służy? do regulacji luzu pomiędzy radełkiem a bieżnią łożyska?

Ciągle mnie dziwi fakt, że wieże drukuje poprawnie ale nie chce tak samo starych plików jak te wieże dobrze drukować -.-
System Marlin jest fabryczny, reset już robiłem do ustawień fabrycznych jak i odłączenie od prądu na dobe
ODPOWIEDZ

Wróć do „Ender”