Strona 1 z 1

[F360] Import *.svg

: 07 sty 2024, 15:40
autor: Michał_L
Dzień dobry,

Kiedy potrzebny mi kształt niezbyt wygodny do rysowania, lub trudny do poprawnego zwymiarowania, robię zdjęcie lub scan detalu, rysuję na tej podstawie szkic i importuję do F360. Problem polega na tym, że F360 nie potrafi skalować zaimportowanych szkiców svg, jedynie można skalować podczas importu. A to dość niewygodne bo ne można zmierzyć jeszcze nie zaimportowanego szkicu. I tu pytanie - czy współczynnik skalowania jest zawsze taki sam czy zmienia się w zależności od zawartości szkicu? Jakie są Wasze doświadczenia?
Niestety nie zanotowałem poprzednich danych, ale wczoraj musiałem powiększyć szkic svg 3.6 raza. Niestety okazało się że to poprawna wartość tylko w jednej osi, w drugiej powinienem użyć większego mnożnika, choć to najprawdopodobniej wynika z błędu w wymiarowaniu szkicu.

Z góry dziękuję.

Re: [F360] Import *.svg

: 07 sty 2024, 16:22
autor: JGFTW
Dlaczego odrysowujesz zdjęcie gdzieśtam i ten svg importujesz jako szkic do F360, a nie bezpośrednio zdjęcie i szkic tam?
Możesz wtedy skalibrować zdjęcie i będzie w odpowiedniej skali, a wtedy odrysowanie elementu jest szalenie proste.
https://thefusionessentials.com/how-to- ... -to-scale/
Najlepiej zrobić zdjęcie już z jakąś miarką, żeby łatwo było skalować.
image.png
Co do skalowanie svg to jak będziesz miał w F360 szkic to można go skalować nierównomiernie.

Re: [F360] Import *.svg

: 07 sty 2024, 16:56
autor: Michał_L
W zasadzie są dwa powody używania Inkscape do obrysowania zdjęcia - pierwszy to fakt że nie wiedziałem, że można to zrobić bezpośrednio w F360, a drugi, że używałem opcji "Trace Bitmap" do uzyskania wstępnego szkicu wektorowego. Kilka lat pracy (choć to dawno było) z CorelDraw zostawiło skrzywienia "zawodowe". A Inkscape bardzo lubię i używam do wielu rzeczy, choć nie zawsze do tego do czego zostało stworzone.
Bardzo dziękuję.