Strona 3 z 3

Re: Gorący 42x34

: 02 lut 2024, 16:43
autor: nakano
Tak jak było wcześniej zamieniłem tylko silniki inaczej się nie da podłączyć. Tak jak na tym filmie. Przewód ma tylko 4 piny, dwa skrajne i dwa środkowe. Drugi i piąty pin wolny.

Re: Gorący 42x34

: 02 lut 2024, 16:47
autor: atom1477
To to musisz zamienić na przykład 1 z 2 i 6 z 5.

Ale opcję zmniejszenia prądu na stepsticku też sprawdz (bez zmieniania połączeń silnika).

Re: Gorący 42x34

: 03 lut 2024, 18:58
autor: nakano
atom1477 pisze: 02 lut 2024, 16:47 To to musisz zamienić na przykład 1 z 2 i 6 z 5.
Ja się nie znam ale czy jesteś 100% pewien takiej zamiany?
Rezystancja jest taka sama na pinie:
1-4 i 1-5 oraz 6-2 i 6-3
Przewody są podłączone do 1-3-4-6

Re: Gorący 42x34

: 03 lut 2024, 19:31
autor: nakano
Czy w tego typu silnikach (6 pin) np. na pinie 1-4 nie powinna być połowa rezystancji czyli 3.05om jak na 1-5 jest 6.1om? tu w obu jest 6.1om analogicznie jest przy 6-2 i 6-3 6.1om

Re: Gorący 42x34

: 03 lut 2024, 20:41
autor: Jarewa
To są małe oporności i o błąd miernika nie trudno. Po drugie sam się zamieszałeś, skoro wcześniej pisałeś "Rezystancja jest taka sama na pinie: 1-4 i 1-5" to po jakiego grzyba sprawdzasz "np. na pinie 1-4 nie powinna być połowa rezystancji czyli 3.05om jak na 1-5 jest 6.1om?"

suma "4-5" powinna być po połowie dla "1-4 i 1-5" skoro na 1-5 i 1-4 masz po 6.1Ohm to 4-5 powinno być 12.2Ohm

Re: Gorący 42x34

: 03 lut 2024, 20:45
autor: atom1477
nakano pisze: 03 lut 2024, 18:58 Ja się nie znam ale czy jesteś 100% pewien takiej zamiany?
Pewny jestem, tylko nie wiadomo czy ten silnik na pewno ma dzielone uzwojenia. 6 pinów na to wskazuje, ale w sumie na 100% nie wiadomo.
Może pin 2 to po prostu kopia pinu 3.
Sprawdź najlepiej tylko jedno uzwojenie. Czyli tylko piny 1 2 i 3. Gdzieś musisz mieć połowę rezystancji. A jak jej nie ma, to gdzieś musisz mieć rezystancję 0 (choć miernik to okaże jako trochę większą, zależnie od jego przewodów). Najlepiej to sobie sprawdź ile miernik pokazuje po zwarciu jego przewodów.

Re: Gorący 42x34

: 04 lut 2024, 09:04
autor: nakano
atom1477 pisze: 03 lut 2024, 20:45 Może pin 2 to po prostu kopia pinu 3.
Sprawdź najlepiej tylko jedno uzwojenie. Czyli tylko piny 1 2 i 3. Gdzieś musisz mieć połowę rezystancji. A jak jej nie ma, to gdzieś musisz mieć rezystancję 0
Do tego samego doszedłem. Piny 2 i 3 to te same jak również 4 i 5, rezystancja pomiędzy nimi czyli 2 a 3 wynosi 0.1 tak samo pomiędzy 4 a 5.
Jak bym nie przykładał miernika nigdzie nie ma połowy rezystancji jest tylko albo aż 6.1. Nie ma też 12.2 jak pisał kolega wcześniej ale chyba nie zrozumiał mojej wypowiedzi i się trochę zamotał. Przepraszam jeżeli piszę niezrozumiale.
Pytałem czy jesteś pewien takiej zamiany bo skoro to te same piny to czy nie zrobiłbym zwarcia? Gdzieś było że ktoś chciał dołożyć drugi silnik do osi Z i przez złe podłączenie uszkodził płytę główną.
Jeżeli dobrze rozumiem jest to silnik bipolarny ze zduplikowanymi pinami (tylko po ..uj) i nie ma innej możliwości jak spróbować ustawić mniejsze napięcie na stepsticku.

Re: Gorący 42x34

: 04 lut 2024, 09:14
autor: atom1477
Byłem pewny tej zmiany w innym kontekście: w takim że silnik ma dzielone uzwojenia.
Oczywiście jak tak nie jest to taka zmiana nie ma sensu, i w dodatku grozi uszkodzeniem stepsticka.
No i jak wyszło że piny są po prostu zwarte, to nie zostaje Ci nic innego jak nic nie ruszać w połączeniach, tylko zmniejszyć prąd na stepsticku.

Re: Gorący 42x34

: 08 lut 2024, 21:23
autor: Berg
nakano pisze: 01 lut 2024, 21:10 65C pokazuje miernik UNI-T UT890C na korpusie silnika od strony wtyczki.
mógłby być z 10'C chłodniejszy ale nie musisz się tym jakoś bardzo przejmować. Możesz mu odrobinę obniżyć prąd na stepstiku i obserwować, czy nie zacznie "przeskakiwać"