Drukarka do 4000+

Zastanawiasz się co wybrać? Zapytaj tutaj.
MKloda
Postów w temacie: 2
Posty: 2
Rejestracja: 04 lut 2024, 19:37

Drukarka do 4000+

Post autor: MKloda »

Witam!

Potrzebuję rady w wyborze drukarki, obecnie tyle tego jest na rynku, że ciężko ogarnąć.
Jakieś doświadczenie z drukiem 3D mam - około 2016 złożyłem CoreXY by Sławek, która służyła mi przez około 2 lata,
później używałem Mk3s, do której miałem dostęp w pracy, a ponieważ jakiś czas temu zmieniłem pracę,
to coraz bardzie odczuwam brak dostępu do drukarki.
Ogólnie lubię podłubać sobie przy sprzęcie (przez długi czas, ponad 15 lat, zajmowałem się modelarstwem), a z wykształcenia jestem elektronikiem,
niestety ostatnio odczuwam brak czasu na wszystko (chociaż miałem nadzieję znaleźć teraz trochę więcej czasu).
Ze złożeniem czy modowaniem drukarni nie powinno być problemów, natomiast chciałbym coś co po prostu działa,
a nie siedzieć po nocach i kur## żałować, że nie wybrałem czegoś innego.

Drukarka ma mi służyć głównie do drukowania małych elementów (pole robocze 220x220x250 powinno mi w zupełności wystarczyć)
do domu i czasem do pracy jak potrzebuję jakiś prototyp obudowy ogarnąć, lub coś w tym stylu.
Druk głównie PLA/ABS - dlatego szukałbym jakieś zamkniętej konstrukcji, chyba że ktoś poleci jakiegoś dobrego boxa do danej konstrukcji.
Chciałbym również móc bez przeszkód w przyszłości pobawić się w wydruk wielomateriałowy.

Budżet to ok 2500-4000 PLN, ale wydać więcej, jeśli ma się to "zwrócić" też nie będzie problemem.

Myślałem o Creality K1C (ten nowy model) i dokupić do niej trochę dodatkowych bajerów (zdaję sobie sprawę, że K1 nie jest tu zbyt popularna)
lub czymś od Bambu Lab (chociaż tutaj pewnie trzeba byłoby przekroczyć założony budżet).
Rozważałem też Prusę Mk4, ale tutaj też musiałbym wyjść poza budżet i nie wiem czy to obecnie najlepszy stosunek jakości do ceny.
Ogólnie jestem otwarty na wszystkie propozycje.
Pozdrawiam
Marek
Awatar użytkownika
artur_n
Postów w temacie: 1
Posty: 967