Strona 1 z 1

Podłącznie Sherpa mini directr na silniku Nema14 zamiast oryginalnego Bowden

: 21 mar 2024, 09:07
autor: Breyger
Drukarka to Two Trees Sapphire Pro z bowdenem BMG bodajże./
Chcę zamontowć direct Sherpa Mini z silnikiem LDO-36STH20-1004AHG (XH).
Co muszę zmienić w konfiguracji Marlina żeby to działało? Silnik będę miał jutro.
Sama edycja i kompulacja Marlin to już dla mnie nie problem. Opanowałem to w stopniu dostatecznym ale nie wiem co mam zmienić żeby to działało (i czy w ogóle zmienić coś w samym marlinie.
Będę bardzo wdzięczny bo znaleźć boś po angielsku jak się go słabo zna to dla mnie wyczyn.
Zrzut ekranu 2024-03-20 202247.png
Zrzut ekranu 2024-03-21 090315.png
Zrzut ekranu 2024-03-21 090334.png
LDO-36STH20-1004AHG-pancake-stepper-motor-front-top.jpg

Re: Podłącznie Sherpa mini directr na silniku Nema14 zamiast oryginalnego Bowden

: 21 mar 2024, 10:31
autor: JGFTW
Podałeś zrzut ekranu z konfiguracji klippera. Nie znajdziesz tych ustawień w Marlinie.

Nie trzeba w Marlinie (kodzie źródłowym) zmieniać nic jak zmieniasz silnik, jakbyś zmieniał sterownik silnika to tak.

Zmiany jakie na pewno trzeba zrobić zmieniając silnik można zrobić poprzez gcode, wtedy zmieniasz liczbe kroków na mm (trzeba obliczyć dla ekstrudera), napięcie (jeżeli ustawiasz je poprzez TMC w trybie UART), można zmienić prędkości, przyspieszenia (maksymalne i domyślne, podczas ekstruzji), pobawić się w dobranie jerk/junction deviation i wartości Linear Advance oraz kierunek silnika jak będzie odwrotny (fizycznie poprzez obrócenie wtyczki).

https://marlinfw.org/meta/gcode/

Re: Podłącznie Sherpa mini directr na silniku Nema14 zamiast oryginalnego Bowden

: 21 mar 2024, 11:28
autor: Breyger
Ok. Dziękuję. Upewniłeś mnie. Bo na angielskim forum facet mi pisał że niby się bez klipera nie da. Ale wydaje mi się że poprostu sie nie dogadaliśmy.
Jeszcze mam pytanie, jak połączyć ten silnik? Domyślam się jak ale też chciał bym się upewnić żeby nie zjarać go albo płyty.

Re: Podłącznie Sherpa mini directr na silniku Nema14 zamiast oryginalnego Bowden

: 21 mar 2024, 14:47
autor: JGFTW
Masz 4 kable od silnika, gdzie są dwie pary przewodów (jedna para na jedną cewkę silnika) - np 1A ,1B, 2A, 2B.
Możesz sprawdzić które kable są parami w taki sposób, że je zwierasz ze sobą (tylko dwa na raz) i jak silnik stawia opór (ciężej kręci się wałem silnika) to znaczy że masz parę.

Następnie jak masz pary to je musisz wpiąc w gniazdo na płytce o odpowiednim oznaczeniu:
image.png
Jak nie wiesz co jest co to wepnij jak uważasz zadaj ruch drukarce, żeby sprawdzić jak działa silnik i jak jest źle to zamień przewody we wtyczce ;)

Re: Podłącznie Sherpa mini directr na silniku Nema14 zamiast oryginalnego Bowden

: 21 mar 2024, 20:44
autor: Breyger
Tak myślałem żeby omomierzem sprawdzić które są te pary. :) Jakoś sobie chyba poradzę :)

Re: Podłącznie Sherpa mini directr na silniku Nema14 zamiast oryginalnego Bowden

: 21 mar 2024, 23:47
autor: Rozarh
W oznaczeniach kolegi (powszechnie używanych) 1 i 2 to numery cewek (par) a A i B to ich końce. Pierwsze dwa styki 2B i 2A to oba końce jednej cewki. Dopóki nie skrzyżujesz cewek to silnik będzie działać normalnie.
Może się tylko kręcić w złą stronę. Wtedy obracasz wtyczkę w gnieździe o 180stopni lub zamieniasz końce jednej cewki - to tylko zmieni obroty silnika.

Jeśli silnik będzie terkotać i słabo kręcić w dowolną stronę to masz przerwę na jednej z cewek. Jeśli będzie mocno hałasować (rzadszy przypadek) to najprawdopodobniej jeden z kabelków zwiera do obudowy lub coś podobnego.

Re: Podłącznie Sherpa mini directr na silniku Nema14 zamiast oryginalnego Bowden

: 22 mar 2024, 15:58
autor: Breyger
Zamontowałem. Działa. Ale nie do końca...
Dlaczego tak mi się robi? Czy mu brakuje mocy i nie ma siły pchać? Niby jak puszcze mu 100 mm to leci normalnie jednostajnie i nic nie przepuszcza. Filament suchy. Bynajmniej tak się dzieje na wszystkich a tym drukowałem przed chwilą na enderze.
IMG_20240322_141845.jpg
IMG_20240322_154625.jpg
Zapomniałem dodac że Flow ratio ustawione. 100 to równe 100...

Re: Podłącznie Sherpa mini directr na silniku Nema14 zamiast oryginalnego Bowden

: 22 mar 2024, 16:31
autor: Breyger
Nie mogę już edytować. Jak robiłem całą kalibrację drukarki, jeszcze na bowden, typu PID, wieże temperatur itp. to przy ustawianiu retrakcji na bowdenie, zmieniałem akceleracje. Czy tu może być przysłowiowy pies pogrzebany? Puściłem jej wydruk kostki kalibracyjnej, i Brim wkoło wyglądał źle, sama pierwsza warstwa kostki w miarę jest ok, jest tylko kilka malutkich ubytków, a cała kostka ogólnie wygląda bardzo dobrze. Ale ją drukuje bardzo szybko, ma takie tempo że cała chałupa mi się aż trzęsie, i na moje oko to im szybciej drukuje tym lepiej. Screen z moimi ustawieniami EEPROM

Re: Podłącznie Sherpa mini directr na silniku Nema14 zamiast oryginalnego Bowden

: 22 mar 2024, 17:07
autor: Kopytko
Ustaw E axis resolution na 706 , tak jak na screen co podałeś

Re: Podłącznie Sherpa mini directr na silniku Nema14 zamiast oryginalnego Bowden

: 22 mar 2024, 17:13
autor: Breyger
Kopytko pisze: 22 mar 2024, 17:07 Ustaw E axis resolution na 706 , tak jak na screen co podałeś
Czekaj czekaj, bo to jest chyba ratio steps/mm tak? jeśli tak to mam ustawione teraz chyba 710. liczyłem sam 100/mój wynik * wpisane ustawienie.

Re: Podłącznie Sherpa mini directr na silniku Nema14 zamiast oryginalnego Bowden

: 22 mar 2024, 18:17
autor: Kopytko
To teraz najprościej zrobić tak, ze zadajesz wolną bardzo wolną ekstruzję np 200mm lub ew 100mm i mierzysz dokładnie ile zjadło. Kalibrujesz współczynnik tego co zjadło, do tego co mierzysz i ponowny test.
Jak jest powtarzalnie i prawidłowo, to masz to co potrzebujesz.
Jak wynik jest zmienny, to trzeba sprawdzić czy konstrukcyjnie jest wszytko ok.

Re: Podłącznie Sherpa mini directr na silniku Nema14 zamiast oryginalnego Bowden

: 22 mar 2024, 18:25
autor: Breyger
Naprawiło się :D Po puszczeniu paru wydruków. Tak mi się wydaje że jakiś paproch wpadł w głowice (jakiś wiórek plastiku albo coś) bo musiałem ten ekstruder lekko przypiłować pilniczkiem i prawdopodobnie (tak myślę) jakiś paproch blokował raz po raz przepływ. Ale jak puszczałem przez głowicę te 100mm do zmierzenia to ładny elegancki rękaw szedł. Nawet o dyszy myślałem że może być zatkana i igłą są sprawdzałem.
W każdym razie dzięki za info. Będę teraz wiedział jak dokładniej mierzyć te kroki/mm.
Jeśli aby mógł bym prosić przy okazji, czy te akceleracje itp mam dobrze, bo tak jak mówiłem, kalibrowałem to według filmu Artura Pietrzaka ale pod bowden.