zgadzam sie z tobą, nawet 60 stopni może być i wszystko bedzie OK.kaworu pisze:Z samym "czasem" czy z wraz ze wzrostem temperatury?zdzban pisze:Silnik z czasem traci moment trzymający, przez to będzie gubił kroki. dlaczego tak się dzieje? dlatego że magnesu słabną , tracą właściwości magnetyczne.
Temperatura Curie dla magnesów silnikowych, najczęściej ze stopu Nd2Fe14B... to ledwie 310 stopni. Dla nich spadek siły wraz ze wzrostem temepratury... -0,12%/K, czyli, dla Trise 80 stopi, spadek wynosi 9,6% (i to nie jest permanentne póki się Tc nie przekroczy). Także, póki nie ustawisz silnika na granicy "trzymania" nie będzie problemu. Przy czym mowa o wzroscie temepratury nie o absolutnej. Bo 40 stopni to konserwatywnie biorąc pod uwagę, ze 50 stopni temp. otoczenia to wciaz dopuszczalne warunki pracy.
Chodź niektórzy producenci w specyfikacjach czasami piszą zalecają 40 stopni, wiec trzymajmy sie tej granicy jeżeli silnik jest dopasowany i dobrze ustawiony prąd to napewno nigdy nie przekroczymy tej tamperatury