Strona 1 z 1
Silniki, jak rozpoznać CW i CCW?
: 14 lis 2017, 11:50
autor: marek91
Jak w temacie, prawdopodobnie mam źle założone silniki (zauważyłem że w internecie ludzie mają dokładnie odwrotne kolory nakrętek trzymających śmigła)
Silniki mają gwint prawy i lewy, który to CW a który CCW?
Re: Silniki, jak rozpoznać CW i CCW?
: 14 lis 2017, 12:14
autor: thenatoorat
Re: Silniki, jak rozpoznać CW i CCW?
: 14 lis 2017, 12:17
autor: marek91
Nie o to chodziło ale mam już odpowiedź:
Nakrętka ma się odkręcać odwrotnie do kierunków obrotu silnika, czyli mam wszystkie 4 szt do przekładki
Re: Silniki, jak rozpoznać CW i CCW?
: 14 lis 2017, 12:58
autor: morf
Generalnie wystarczy że zmienisz 2kabelki z esc do silnika o będzie się kręcił w przeciwna stronę.
Nie ma silników stricte cw I ccw.
Więc to że masz gwinty na "piascie" trzymajacej smiglo to tak na prawdę wystarczy nakrętka samokatrujaca czy tam samohamujaca (taka z gumka) I trzyma się
Swoją drogą poczytalbys trochę albo na YouTube pełno materiałów
Bo zaraz będą pytania o śmigła
Re: Silniki, jak rozpoznać CW i CCW?
: 14 lis 2017, 13:12
autor: marek91
Kierunki obrotów mam dobre, wiem jak je zmienić.
Pytałem tylko i wyłącznie o to który silnik gdzie ma być. (żeby się śmigło nie luzowało od obrotów)
Re: Silniki, jak rozpoznać CW i CCW?
: 14 lis 2017, 17:59
autor: mcxmcx
Jak masz dokładnie odwrotnie, to nic się nie stało. Też będzie latał.
Re: Silniki, jak rozpoznać CW i CCW?
: 14 lis 2017, 20:09
autor: mjedlinski
Silnik CCW ma prawy gwint (normalny
) i ma się kręcić w lewo (patrząc od góry).
Silnik CW ma lewy gwint i ma się kręcić w prawo.
Od czasu kiedy ESC zaczęło hamować silnikami (kiedyś hamowanie było wybiegiem) ma to mniejsze znaczenie.
Ja już używam tylko silników CCW i nakrętek samohamownych (nie odkręca się i mogę trzymać w zapasie tylko jeden typ silników).