Strona 1 z 1

CTC Bizer Pro - Tenshuchiyu

: 30 lis 2017, 18:44
autor: Tenshuchiyu
Widząc możliwości drukarek 3D niemal każdy majsterkowicz od razu się w nich zakochuje. Problem zaczyna się jednak w momencie ograniczonego budżetu i wiedzy, kiedy pora wybrać pierwszy sprzęt.
Ja przemieliłem parę for, artykułów i filmików i dość szybko natrafiłem na tego klona. Z tego co już wiem jest to naprawdę fajny sprzęt w tym przedziale cenowym, najczęściej chwalony. Ale zapewne jak wiedzą wszyscy koledzy (i koleżanki) z forum, a nowi czytający mój temat zaraz się dowiedzą - wymaga paru poprawek.
Nie chcę zaczynać kolejnego tematu "Co mam zrobić" i czekać na gotowce bo do leni nie należę. Chciałbym jednak prosić tych, którzy przechodzili przez to przez co ja będę przechodził za parę dni o rady na temat moich pomysłów.

Jak wspomniałem na forum, grasuję od paru dni i wciągam wszystkie wiadomości ba temat CTC. Dla tego mam już jakiś zarys plabi działania. Wiem, że z uwagi na różne chińskie rączki nie każda drukarka wymaga tego samego. A co za tym idzis najpierw muszę uruchomić swoją aby dowiedzieć się co bedzie trzeba zrobić. Jednak patrząc po waszych tematach przygotowuję się już na:

1. Dokręcanie śrubek.
Temat znany każdemu. Tu większych problemów nie przewiduję. Zaraz po zakupie, trzeba na spokojnie sprawdzić każdą śrubkę i te które są luźne podokrecąc. W przypadku gdyby podczas pracy same się luzowały podpatrzyłem patent na zagruntowanie otworów klejem typu kropelka i wymianę nakrętek na kwadratowe.

2 Dysze ...
To chyba najczęściej spotykany problem. U niektórych kończy się na cykaniu ekstrudera u innych dysze zapychają się i drukarka leci "na sucho".
Najprostrzym i najszybszym rozwiązaniem jest tu chyba wymiana dyszy na taką aby była większą powierzchnia grzewcza. W dość świeżym temacie jeden z kolegów podpowiedział taką :https://hipros.pl/product-pol-1895-Dysz ... m-MK8.html i zwyczajne skręcenie wszystkiego "na styk". Z czasem zamówię z alli zestaw full metal i zobaczę która lepiej będzie się sprawować.
Czy na początek taki plan pozwoli mi na wydruki PLA i ABS w miarę dobrej jakości bez stresu że w połowie wydruku przestanie drukować ?

3. Oprogramowanie.
Tu też dość szybko zobaczyłem, że zmiana oprogramowania niesie ze sobą sporo korzyści. Dla tego planuję zmianę na ogólnie polecany Sailfish. Przyznam, że jeszcze jie wiem jak to się robi i zabiorę się za to gdt ogarnę temat. Ale może już teraz podpowiecie gdzieś szukać ?

4. Chłodzenie wydruku.
Wielu z was dokłada niemal na początku dodarkowe chłodzenie wydruku. Jednak ja kupuję nowszą wersję Bizera, w której polski dystrybutor już ją zamontował. Tak więc wydaje mi się że ten temat rozwiązuje się sam.

5. Obudowa.
Wielu z was z uwagi na utrzymanie odpowiedniej temperatury stosuje różne patenty na zamknięcie ścianek bocznych i góry. Tak jak w poprzednim punkcie, boki z pleksy będę już miał pozostanie tylk pokrywa na górę. Tym się zajmę jak tylko oswoję się z drukarką.

6. Stół.
I znowu polski dystrybutor nieco ułatwił zadanie. W nowszej wersji od razu dostępny jest szklany stolik. Myślę że na poczatek wystarczy. Z czasem widziałem przerobki z aluminiową płytą ale nie wiem do końca o co chodzi i pewnie zrozumiem sens kiedy przyjrzę się drukarce na żywo. Wtedy pomyślimy.

7. Filamenty i temperatura.
W tym temacie mam sporo obawy. Zdążyłem już doczytać, że polskie filamenty potrzebują nieco wyższych temperatur co na pewno uchroniło przed paroma pytaniami.
Jednak czy moglibyście podpowiedzieć jakie dokładnie (i gdzie) filamenty kupić ? Mam na myśli zarówno PLA jak i ABS.

8. Zębatki, łożyska napinanie taśm.
Zarówno na forach jak i na youtube temat ten jest bardzo popularny. Wstrzymam się z zakupami i planami do czasu dokładnych oględzin zakupionej drukarki, ale wydaje mi się, że będzie to nieuniknione. Jeżeli ktoś z was znajdzie chwilę by albo tu albo na priv opisać mi jak się za to zabrać będę bardzo wdzięczny.

9. Dopieszczanie.
Mam tu na myśli stopki czy poprawienie okablowania, uchwyty na rolki z filamentem. Ten temat co prawda również jest popularny ale nie budzi lęków jak pozostałe. Dla tego na spokojnie wszystko będę dodawał.

Jeżeli będziecie tak mili by podpowiedzieć coś do opisanych wyżej punktów, lub macie jakieś redy na tematy których tu nie zawarłem to serdecznie zapraszam do tematu i z góry dziękuję za pomóc.

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka

Re: CTC Bizer Pro - Tenshuchiyu

: 30 lis 2017, 19:36
autor: kretu
No to lecim z tematem:D
1.Widomo co i jak tylko nie przesadź z dokręcaniem bo ta sklejka jest delikatna i łatwo ją uszkodzić

2.Ja z tym miałem wielkie boje jak możesz poczytać u mnie w worklogu i temacie o chińskim fullmetal w skrócie polecam przeróbkę kopytko w wersji marka i FR czyli całkiem bez wiercenia jestem po pierwszych testach i na razie ładnie działa. Chińskie full metal na razie sobie odpuść chyba że potrzebujesz drukować czymś bardzo ciepłolubnym bo nawet oryginał microswissa ponoć potrafi mieć problemy z PLA TPU a nylony zaczęli produkować takie że i na teflonie można drukować

3.Szukaj u tutaj na forum w postach użytkownika pszczelaszkov jego wersja moim zdaniem jest na ten moment najlepsza bo umożliwia pełne sterowanie wentylatorem z gcode z popularnych slicerów jak cura czy s3d

4.Jesteś pewny że chcesz od polskiego dystrybutora? z anglii wychodzi jednak taniej a to kwestia pleksy szybki na stole wentylatora i wlutowanego mosfetu spokojnie do ogarnięcia za znacznie mniej choć na pewno więcej roboty.

5. Wiesz co i jak jak będziesz miał problem z pękaniem ABS to polecam prowizorycznie po prostu stary ręcznik. Przykrywasz i działa :D

6. Stół będziesz miał aluminiowy tylko polski dystrybutor kładzie na niego szybkę co jest dobrym rozwiązaniem tylko polecam dokupić od razu na start dimafix albo needit (może nie są tanie ale strasznie wydajne).

7.Ja bym ci polecał kupić po rolce eko pla i abs od DD + ich PET-g (polecam rubinowy:D) są to świetne filamenty w dobrych cenach więc nie będziesz mógł zrzucać winy na filament a nie pójdziesz z torbami. Temperatury sprawdzisz sobie sam naprawdę dasz radę kilka kostek i będziesz wiedział co i jak ja drukuję PLA ok 190-200 ABS/PET-g 230

8.Tu uważaj od tego bym zaczął łożyska odciążające pracę wałków osi Y to powinien być jeden z pierwszych twoich wydruków bo jak ponapinasz paski bez tego to je wygniesz.

9.Z istotnego dopieszczania jest chyba tylko poprawienie prowadzenia okablowania do osi X bo bez tego ludzie mówią że kable się łamią i potem będziesz z trudem dochodził do problemu co się skopało. Ale to też jest do wydrukowania projekty gotowe są na thingiverse

Re: CTC Bizer Pro - Tenshuchiyu

: 30 lis 2017, 20:28
autor: Tenshuchiyu
Wielkie dzięki Kretu za odpowiedź. Już wiem chyba wszystko co potrzebne na start ;)

Dimafixa dodają "gratis" ale jak będę kupował gdzie indziej to na pewno dokupię.
Filamenty wiele osób poleca i pewnie skorzystam z rady ale... Pewnie to głupie co napisze tylko nie wiem od czeg jest skrót DD. Domyślam się, że jakaś znana wszystkim firma na tyle by nie musieć pisać nazwy. Jednak ja trafiając na forum od razu zabrałem się za dział Bizera a tu każdy używa skrótu i w końcu nie wiem o kogo chodzi.

W temacie łożysk potwierdziłeś moje założenia - dzięki. Przeszukuje fora i filmy i widzę, że opcji jest parę. Niektórzy stosują same plastiki inni wkładają w nie stalowe łożyska.
Może podpowiecie jakie rozwiazanie jest najbardziej optymalne ? Jeśli z łożyskami to jakie i gdzie dokupić ? I czy na początek wstawić tylko te na osi Y ? Od razu dodawać stalowe zębatki czy na początek same łożyska ?




Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka

Re: CTC Bizer Pro - Tenshuchiyu

: 30 lis 2017, 20:37
autor: kretu
DevilDesign czyli tutejszy administrator marek91.

Co do wałków osi Y chodzi mi o https://www.thingiverse.com/thing:1505901 i nie wkładaj niczego do blokowania ruchów wałka od osi Z jak niektórzy polecają bo to prędzej pogorszy wydruk niż polepszy.

Re: CTC Bizer Pro - Tenshuchiyu

: 30 lis 2017, 20:46
autor: McKee
Tutaj odpisałem żeby też dla innych było i nie trzeba latać po różnych miejscach: viewtopic.php?f=58&t=1817

Odnośnie zębatek: możliwe że dostaniesz z metalowymi - ja kupiłem i były metalowe (kwestia szczęścia)
Łożyska tylko na "Y" (tam jest 1 wałek idący przez szerokość drukarki) 5x11x4 (https://www.thingiverse.com/thing:112128)

DD - DevilDesign (polski producent filamentów (dobre bo polskie :P))


PS.:
kretu pisze:nie wkładaj niczego do blokowania ruchów wałka od osi Z jak niektórzy polecają bo to prędzej pogorszy wydruk niż polepszy.
Wałków czy śruby? Wałki osi Z pełnią rolę prowadnicy więc z definicji mają być nieruchome, sztywne i prosto (równolegle) zamocowane. To jest przeróbka drastycznie polepszająca jakość wydruków (jeżeli ktoś miał to krzywo / słabo skręcone (a sklejka i jej mocowanie wytrzymała nie jest)).

Re: CTC Bizer Pro - Tenshuchiyu

: 30 lis 2017, 20:52
autor: kretu
Masz rację. Śruby oczywiście.

Re: CTC Bizer Pro - Tenshuchiyu

: 30 lis 2017, 21:09
autor: Tenshuchiyu
No i wyjaśnione. Dzięki za dodatkowy wątek - na pewno skorzystam.

Już ogarnełem o co chodzi z tymi łożyskami. Jak już będzie drukareczka i wydrukuję co potrzeba to w razie gdybym czegoś nie wiedział dopiero będę pytał.

Coś czułem że to administrator -_-" Ale żeby się zrehabilitować obiecuję zakupić parę polecanych filamentów.

Jeszcze raz dziękuję za pomoc. Teraz będę spokojniejszy przy zakupie.

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka

Re: CTC Bizer Pro - Tenshuchiyu

: 30 lis 2017, 21:21
autor: Kopytko
Tu na forum nie ma przykazu kupowania filamentow DD. Co wiecej wiele osob rwklamuje inne i nikt nie ma z tym problemu. Po prostu jak spróbujesz to nie pozalujesz i bedziesz wiedzial dlaczego ludzie polecaja.

Re: RE: Re: CTC Bizer Pro - Tenshuchiyu

: 14 gru 2017, 20:22
autor: Tenshuchiyu
kretu pisze:DevilDesign czyli tutejszy administrator marek91.

Co do wałków osi Y chodzi mi o https://www.thingiverse.com/thing:1505901 .
Może ktoś podpowiedzieć jak najłatwiej i najefektywniej odmierzyć gdzie zamontować i gdzie zrobić otwory na śruby pod ten wspornik?
Widziałem na jednym z filmików, jak ktoś odkrecił bok, wsadził wydrukowaną część i skręcił. Później ustawił obie i takim ręcznym mini wiertełkiem zrobił dziurki w tylniej oboudowie.
Generalnie też tak robiliście czy macie inny patent ?
No i gdzie je dać ? Jedni ustawiają zaraz na początku wałka inni gdzies prawie na środku ?

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka

Re: CTC Bizer Pro - Tenshuchiyu

: 14 gru 2017, 20:33
autor: kretu
Ja użyłem wzornik który też jest w plikach do wydrukowania.

Re: CTC Bizer Pro - Tenshuchiyu

: 14 gru 2017, 20:38
autor: Kopytko
Ja zrobiłem tez tak , odkreciłem skręciłem wszystko , i wierciłem jak już było założone.

Re: CTC Bizer Pro - Tenshuchiyu

: 14 gru 2017, 20:38
autor: Tenshuchiyu
Wiem że to głupio zabrzmi. Ale gdzie się go przykłada ? Na tył drukarki tak żeby opierał sie o górną krawędź ?
I wtedy wiercisz dziurki tak jak na wzorze ?

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka

Kopytko ale wierciłeś od środka mam rozumieć ?

Re: CTC Bizer Pro - Tenshuchiyu

: 15 gru 2017, 15:39
autor: Tenshuchiyu
Bizerek dotarł i do mnie :)

Problem w sumie rozwiązał się sam bo drukareczka przyszła z zamontowanymi uchwytami.

Dla zainteresowanych kupnem od polskiego dystrybutora napisze parę słów.
Wersja PRO posiada już plekse na bocznych ściankach i przedniej. Uchwyty do poprawy ale wykonane bardzo dobrze. Posiada też dodatkowe chłodzenie wydruku sterowane z poziomu oprogramowania. No i rurki teflonowe do filamentów. Szklany stół.
Moja miała dodrukowany i zamontowany uchwyt z łożyskiem na oś Y. Uchwyty na kabel i rurki teflonowe.
W pudełku znalazły się też drukowane stopki pod drukarkę (niestety kiepsko wydrukowane). Plusem jest, że na karcie oprócz standardowych wydruków testowych znalazły się też wszystkie elementy ulepszeń (uchwyt do pleksy z przodu, mocowania boków i chłodzenie dodatkowe).
Dostałem też puszkę Dimafixu ale na razie okleiłem stół niebieską taśmą.
Pochwalę też inicjatywę sprzedawcy, bo choć zdążył w ostatni dzień deklarowanego czasu realizacji to dołożył rolke PLA.

No i przyszedł czas na kalibrację. Dzięki dołączonej instrukcji poszło gładko, załadunek filamentu też bez problemu.
Tak więc pora nanpierwszy wydruk.
Na start poleciała kostka kalibracyjna i w tym momencie proszę o poradę co dalej.
Kostka drukowaną na parametrach:
Filament - PLA
Temp. Dyszy - 220 C
Temp. Stołu - (ustawiona na 110) na wyświetlaczu pokazywało 40 mimo to całość trzymała się bez problemu.
Prędkość druku 40
Prędkość na pusto 100
Poniżej dodam zdjęcie kostki. Jak widać od razu całość zwęża się im wyżej we wszystkich trzech kierunkach. Do tego jest bardzo widoczna pojedyncza warstwa.
I tu pytanie:
Powinienem najpierw zmierzyć różnice.w wymiarach i kalibrować? Czy może wpierw dodać zalecane ulepszania - wymiana dyszy, podpory pod osie z ? A może to.kwiestia parametrów ?
Od czego polecacie zacząć ?ObrazekObrazekObrazekObrazek

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka

Re: CTC Bizer Pro - Tenshuchiyu

: 15 gru 2017, 16:20
autor: McKee
Tak na oko masz o wiele za wysoką temperaturę.
Jeżeli masz niebieską taśmę to nie grzej stołu (nie ma po co).
Zjedź z temperaturą głowicy do np, 200°
Znajdź model "wieżyczki" z różnymi temperaturami - od 220 do 185° możesz spróbować. Może nawet jeszcze mniej (co to za PLA - chińskie mają jakieś strasznie niskie temperatury druku).

Re: RE: Re: CTC Bizer Pro - Tenshuchiyu

: 15 gru 2017, 16:33
autor: Tenshuchiyu
McKee pisze:(co to za PLA - chińskie mają jakieś strasznie niskie temperatury druku).
PLA od firmy od której kupiłem drukarke (STORK 3D). Na szpuli jest tylko nazwa firmy i napis, że to PLA. W instrukcji od nich napisali by drukować na 220 stopni.

Czy coś takiego będzie dobre ?
https://www.thingiverse.com/thing:1298948
Mam rozumieć że podczss druku automatycznie się zmienia temp ?

Druk robiłem na szybko jeszcze przed pracą. Jak wrócę pobawię się temperaturami i zobaczymy co wyjdzie.


Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka

Re: CTC Bizer Pro - Tenshuchiyu

: 15 gru 2017, 16:46
autor: mcxmcx
Nie automatycznie.

Wersja szybka: ustawiasz ręcznie temperatury w pliku gcode.
Wersja dla cierpliwych: siedzisz przy drukarce i zmieniasz temp z palca.

Re: CTC Bizer Pro - Tenshuchiyu

: 15 gru 2017, 17:52
autor: McKee
Troszeczkę zrozumienia dla drukarza-nowicjusza poproszę...
Widzisz te g-cody ale Tenshuchiyu i jego drukarka nie bardzo.
Wersja szybka na CTC Bizer Pro ? Myślisz, że początkujący da radę?
Tym bardziej że to można zdaje się dość łatwo w sofcie Makerbot-a wyklikać.

Re: CTC Bizer Pro - Tenshuchiyu

: 15 gru 2017, 18:02
autor: Tenshuchiyu
No początki zawsze trudne. A w tej dziedzinie nawet bardzo. Wszyscy używają terminologii obcej dla początkującego.
Ale spokojnie panowie. Nie piszę bezmyślnie tu i nie czekam na gotowca, tylko w miedzy czasie wertuje fora i staram się douczać.
Nie mniej jestem bardzo wdzięczny za waszą pomoc.

Wracając do tematu. Ogarniam o co chodzi z g-coda. Pytanie tylko czy miałbym w tej "wersji szybkiej" edytować go samodzielnie w pliku tekstowym?
McKee piszesz o Makerbocie. Moznaw tam ustawić podczas tworzenia żeby drukarka sama zmieniała temperaturę ? Na razie odpaliłem go dwa razy i zmieniałem tylko podstawowe parametry zgodnie z dostarczaną instrukcją ;)

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka

Re: CTC Bizer Pro - Tenshuchiyu

: 15 gru 2017, 19:13
autor: McKee
Poodpalaj kilka razy więcej ;-)
Potrzebujesz coś takiego jak na poniższym screen-ie znaleźć (tu akurat zrzut ekranu z FlashPrint-a) i poustawiać zmiany co ~1cm np.:
2017-12-15_185015.png
(w ostateczności, gdyby w Twoim sofcie nie było tych opcji (softu Makerbota dawno nie używałem - nie pamiętam wyglądu wszystkich dostępnych tam opcji) możesz FlashPrint zainstalować / chińska kopia softu do chińskiej kopii hardware Makerbota ;-) )

Re: CTC Bizer Pro - Tenshuchiyu

: 16 gru 2017, 10:32
autor: Tenshuchiyu
Opcje zmiany temp znalazłem dopiero przy FlashPrincie. Jednak ppstanowiłem wudrukować parę kostek na stałej temperaturze.
Wyniki niestety niezbyt zadowalające. Ściana boczna faktycznie się różni ale za kazdym razem krawędz wychodzi bardzo niejednolita. Żeby wyeliminować winę filamentu, załadowałem inny - Pet-G od DD.
Poniżej zdjęcie pokazuje 4 kostki na PLA od lewej 180, 190, 200 i 220 stopni. Ostatnia czerwona to Pet-g w temp 230 stopni.
Przy Pecie ścianki ewidentnie ładniejsze ale krawędź taka sama.
Czy macie może pomysł w czym problem ?ObrazekObrazekObrazek

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka

Re: CTC Bizer Pro - Tenshuchiyu

: 16 gru 2017, 10:48
autor: Kopytko
Nie masz nadmuchu . Pewnie za szybko i plastik nie nadaza stygnac.

Re: CTC Bizer Pro - Tenshuchiyu

: 16 gru 2017, 11:06
autor: Tenshuchiyu
Kopytko jesteś WIELKI !
Ja wiem że to zwykła pierdoła ale jako początkujący zupełnie to przeoczyłem.
Wiem że jest to chłodzenie ale podstawowe programy go nie obsługiwały więc stwierdziłem, że skoro w standardzie go nie ma (to modyfikacja) to można bez.
W końcu we FlashPrincie udało mi się dojść do opcji expert włączyłem chłodzenie i...
Miodzio !
A już zaczynałem się denerwować. A tu elegancka kosteczka. Wiadomo trzeba dopieścić to i owo ale teraz mogę działać.
Jeszcze raz dzięki masz u mnie piwko [emoji481]Obrazek

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka

Re: CTC Bizer Pro - Tenshuchiyu

: 17 gru 2017, 11:24
autor: Tenshuchiyu
Kolejny problem i pytanko.
Czym może być spowodowane zaciąganie takich "nitek" ? (Foto)
Materiał Pet-G od DD
Temp - 230
Stół - 110
Prędkość - 35mm
Na pusto - 80mmObrazekObrazek

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka

Re: CTC Bizer Pro - Tenshuchiyu

: 17 gru 2017, 11:35
autor: Paatryk93
Za wysoko głowica od stołu, albo za wąska ścieżka na pierwszej warstwie.

Używasz jakiegoś Dimafix? 110 stopni (na stole) dla PET-G to trochę za dużo, ja drukowałem na 70 stopni + dimafix i było ok :)

Re: CTC Bizer Pro - Tenshuchiyu

: 17 gru 2017, 11:54
autor: Tenshuchiyu
Na razie testuje na niebieskiej taśmie.
Pierwsza warstwa - 0,27mm
Kolejne - 0,18mm

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka

Re: CTC Bizer Pro - Tenshuchiyu

: 17 gru 2017, 12:22
autor: Tenshuchiyu
I jeszcze jedno. Zaraz przed rozpoczęciem druku cieknie filament z dyszy. Za wysoka temperatura dyszy ?

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka

Re: CTC Bizer Pro - Tenshuchiyu

: 17 gru 2017, 12:31
autor: McKee
Na niebieskiej taśmie nie grzej stołu.
Pokojowa temperatura stołu jest OK.

Te ślady na spodzie wydruku są z postawionych wcześniej nitek - przed startem druku upewnij się, że dysza jest czysta - nawet przy 250° możesz ją wyczyścić ręcznikiem papierowym (kilka warstw). Jak zacznie drukować, to sprawdź czy dysza nic nie zostawiła na stole.

Warto też zrobić 1-2 obrysy "rozbiegowe" dookoła drukowanego elementu - jest gdzieś w opcjach (skirt).

230°C dla PET-G to zwykle trochę za dużo (ale to zależy od drukarki - musisz sam dobrać)

To normalne że cieknie z dyszy - do tego są odpowiednie kody/skrypty startowe żeby przed wydrukiem "wypluć" plastik na boku (poza stołem) a potem wytrzeć dyszę o stół i na "rozbiegówce". Jak się ciśnienie ustabilizuje to zaczynasz wydruk.

Re: CTC Bizer Pro - Tenshuchiyu

: 17 gru 2017, 16:22
autor: Tenshuchiyu
Dzięki panowie jak zwykle bardzo mi pomogliście. Niby banał ale ja zabierałem się tego od zupełnie innej strony.
Dla potomnych, którzy może przeczytają ten post małe sprostowanko.
Ciągnący się filament i powstające spagetti były przyczyną zbyt wysoko ustawionej dyszy. Po jej przeróbce źle wypoziomowałem stół. Ponowna kalibracja pomogła, choć nie jest idealna bo jak się okazało w lewym tylnim rogu jest chyba za wysoko bo ciągnie wydruk w tym miejscu za sobą.
W pozostałych miejscach drukuje elegancko.

Zgodnie z radami obniżyłem temp stołu jak na razie na 70. Wydruk z Pet-G trzyma się elegancko. Spody wychodzą bardzo ładnie a ścianki równo.
Za każdym razem teraz czyszczę dyszę i to też pomaga. Niestety we FlashPrincie (używam go bo ma obsługę dodarkowego chłodzenia) nie ma Skirtów można tylko dodać Brimsy - chyba, że coś przeoczyłem ?
Swoją drogą ktoś pisał, że ma FlashPrinta po polsku ? Ja nie mogę się nigdzie doszukać spolszczenia. Jak ktoś ma to byłby wdzięczny.

I na koniec wielka prośba do doświadczonych drukarzy. Mógłby ktoś napisać standardowe parametry na jakich drukuje w ABS PLA i PET-G na filamentach od DD ? Wiem, że drukarki mogę się nieco różnić ale chciałbym mieć od czego zacząć próby.

Jeszcze raz dzięki za pomoc.

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka

Re: CTC Bizer Pro - Tenshuchiyu

: 18 gru 2017, 14:05
autor: Tenshuchiyu
Wydawało by się, że wszystko jest ok. Wydrukowałem wczoraj wieczorem jeszcze jedną pierdułkę i poszedłem spać. Dziś znowu odpaliłem Bizera kolejny druk, lekko się oderwał ale poszedł. Kolejny już w ogóle nie chciał się kleić.
Z poczatku było coś jak na pierwszym zdjęciu. Probwałem poziomowac bo rzeczywiście stoł był za nisko. Jednak poziomowanie nic nie dało. Podokręcałem wszystkie możliwe śrubki. Kolejne poziomowanie i dalej to samo. Wymieniłem taśmę na stole, poziomowanje i dalej nic.
Odkręciłem stół skręciłem ponownie. Nieco odgiełem blaszkę endstopu. Poziomowanie i tym razem obrys dookoła poszedł, druk właściwy zawinoł się na dyszy.
Próbowałem kolejnego poziomowania na zimnym i na rozgrzanym stole. Przed chwilą włączyłem kolejny wydruk. Na obryzie lekko odszedł od powierzchni ale jakoś poszło. Niestety pochwili to samo w środku i wyszła plastikowa kluska - zdjęcie drugie.
Jak ktoś ma jakiś pomysł to proszę o pomoc.ObrazekObrazek

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka

Re: CTC Bizer Pro - Tenshuchiyu

: 18 gru 2017, 14:07
autor: dragonn
Wywal taśmę i kup dimafix. Taśma się zużywa po czasie i nie trzyma wtedy.

Re: CTC Bizer Pro - Tenshuchiyu

: 18 gru 2017, 14:09
autor: Tenshuchiyu
Mam difmaxa ale czy to o to chodzi ? Sęk w tym że pierwsze wydruki były eleganckie. A taśmę zmieniałem na nową. I pilnowałem by nakleiić idealnie równo.

A cha czesto też dzieje się coś takiego. Przed drukiem gdy nagrzewa się dysza wycieka odrobina filamentu. Ale na stole jej nie wyciera tylko zwija się na dyszy. Po paru cm druku to zostaje na druku i wszystko się plącze

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka

Re: CTC Bizer Pro - Tenshuchiyu

: 18 gru 2017, 14:23
autor: drakan9
Tenshuchiyu pisze:Mam difmaxa ale czy to o to chodzi ? Sęk w tym że pierwsze wydruki były eleganckie. A taśmę zmieniałem na nową. I pilnowałem by nakleiić idealnie równo.

A cha czesto też dzieje się coś takiego. Przed drukiem gdy nagrzewa się dysza wycieka odrobina filamentu. Ale na stole jej nie wyciera tylko zwija się na dyszy. Po paru cm druku to zostaje na druku i wszystko się plącze

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka
A silnik nie stuka? ewentualnie dysza gdzieś o stół nie zachacza? jeśli nie to zerwij taśmę i napsikaj dimafixem, powinno pomóc

Re: CTC Bizer Pro - Tenshuchiyu

: 18 gru 2017, 14:27
autor: Tenshuchiyu
Nie zauważyłem żeby zachaczała. Była wymieniona zgodnie z poradami i drukowało elegancko. Przy poziomowaniu jest ok. Karteczka wchodzi wszędzie elegancko.
Zaraz popsikam Difmaxem i zobaczymy czy to coś da.

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka

Re: CTC Bizer Pro - Tenshuchiyu

: 18 gru 2017, 14:58
autor: Tenshuchiyu
Posmarowałem Difmaxem. Wypoziomowałem a wydruk jak na zdjęciu.
Jakieś inne pomysły ?
Dodam jeszcze parametry druku:
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka

Re: CTC Bizer Pro - Tenshuchiyu

: 18 gru 2017, 15:04
autor: WillingMagic
Próbowałeś zwiększyć temperaturę stołu np. na 70 stopni?

Re: CTC Bizer Pro - Tenshuchiyu

: 18 gru 2017, 15:26
autor: Tenshuchiyu
50, 70, 75, 100 - za kazdym razem to samo.
Po nieudanym wydruku znowu odpaliłem poziomkwanie. I choć chwilę temu było ideolo to teraz w cholera dużo niżej ...
Problem to rozgrzanie stołu ?
Krańcówka ?
No i właśnie zauwazułem, że przy pierwszym ruchu zahaczył plastik od dodatkowego chłodzenia o klips. Taki jeden skok ale może przez to nie wyczyścić dyszy ?

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka

Re: CTC Bizer Pro - Tenshuchiyu

: 18 gru 2017, 16:08
autor: drakan9
Tenshuchiyu pisze:50, 70, 75, 100 - za kazdym razem to samo.
Po nieudanym wydruku znowu odpaliłem poziomkwanie. I choć chwilę temu było ideolo to teraz w cholera dużo niżej ...
Problem to rozgrzanie stołu ?
Krańcówka ?
No i właśnie zauwazułem, że przy pierwszym ruchu zahaczył plastik od dodatkowego chłodzenia o klips. Taki jeden skok ale może przez to nie wyczyścić dyszy ?

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka
Masz to samo co ja, dlatego klipsy zmieniłem na takie coś https://www.thingiverse.com/thing:1134862 niestety chłodzenie wydruku zachaczało o klipsy przez co stół się depoziomował, na razie przestaw sobie klipsy tak aby nie haczyło o nie i wydrukuj sobie te trzymajki.

Re: CTC Bizer Pro - Tenshuchiyu

: 19 gru 2017, 03:01
autor: Old
@Tenshuchiyu
Jak już zmieniłeś dyszę, To teraz trzeba zabrać się za dwie rzeczy. Pierwsza to program a druga to obadanie drukarki.
Ad1. Jakiej wersji FlashPrint'a używasz. Porzuć tryb ekspercki bo podejrzewam, że nie wiesz jak większość podanych tam parametrów wpływa na jakość druku. W "Selekt profile" masz wpisane "Pet-G od DD (czy stworzyłeś taki profil?). Po uruchomieniu programu w zakładce "Print" wybierz "Machine Type" "FlashForge Creator Pro". W podstawowym trybie wybierz materiał ABS (nie ma PET-G). Wybierz "Standard". W podstawowym trybie wciśnij przycisk "More options", w otwartym okienku poustawiaj potrzebne parametry (uprzednio naciśnij przycisk "Restore Defoults". Przy takich ustawieniach drukowałem różne skomplikowane rzeczy np. gwizdek z groszkiem w środku.
Ad2. Musisz sprawdzić jak się ma rzeczywista temperatura dyszy i stolika do wskazań wyświetlacza LCD. U mnie wyświetlacz zawyżał temperaturę dyszy o ok. 30°C a stolika o ok. 25 °C. Temperatura stolika jest szczególnie istotna przy stosowaniu dimafix, Właściwe trzymanie jest zależne od temperatury (im wyższa tym mocniej trzyma). Ponadto sprawdź czy aluminiowy stolik nie jest wyklejony taśmą kaptonową (dodatkowa izolacja). Jeżeli tak, to ją usuń. Szyba musi leżeć na aluminium. Odnośnie wycieku filamentu z dyszy tuż przed drukiem, to z tym sobie radzę tak. Po ruszeniu głowicy usuwam wyciek z dyszy paskiem sztywnej tektury o gr. ok. 0,5mm.
W załączniku chciałem przesłać wersję FlashPrint'a, która w W7Pl gada po polsku. Okazuje się jednak, że plik jest za duży (26,5M)

Re: CTC Bizer Pro - Tenshuchiyu

: 19 gru 2017, 09:26
autor: Tenshuchiyu
Dzięki za odpowiedzi. Już piszę jaka jest sytuacja.
Po kolejnym wypoziomowaniu pierwszy wydruk jakoś poszedł. Na dyszy zrobiła się kluska ale została na obrysie (brims'ie). Zaraz po tym odpaliłem kolejny i poszło bez problemu. Jednak dziś rano 2 próby zakończone fiaskiem. Za oboma razami wydruk się odkleił.
Mam wrażenie, że dysza idzie od rogu stołu do środka i zostawia trochę filamentu. Kiedy na to najezdza robi się plontanina.

FlashPrinta nie jestem pewieb w jakiej mam wersji. Zainstalowałem ten dostarczony na karcie sd a po odpaleniu zaktualizowałem. Niestety nie ma tam polskiego języka.
Jak możesz podeślij mi go na maila - daito@op.pl
Mam uruchomione opcję zaawansowane ale dla tego, że bez nich nie uruchamiało się dodarkowe chłodzenie i druk wychodził kichiwaty (widać parę postów wyżej).
A tak to zmieniam jedynie temperatury i prędkości i dodałem Brims.
Zrobiłem profil pet-g żeby mieć zapamiętane parametry przy których wydruki wychodziły bardzo dobrze.
Spróbuję na parametrach od abs, tym bardziej że mam w planach przetestować ten filament.

Co do stołu to tak jest na nim taśma. Po powrocie z pracy ją usunę. Niestety nie posiadam sprzętu do pomiaru rzeczywistej temp. stołu i dyszy (termometr bezdotykowy). Mam tylko taki z prętem (do mięsa itp) spróbuję nim.


Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka

Re: CTC Bizer Pro - Tenshuchiyu

: 20 gru 2017, 09:55
autor: Kopytko
Ctc ma taka przypadlosc ze jak sie konstrukcja nagrzeje to sie rozszerza i traci poziom. Zauwazylem tez to u siebie. Inna odleglosc jest na zimnej drukarce a inna na rozgrzanej obudowie.

Re: CTC Bizer Pro - Tenshuchiyu

: 10 sty 2018, 21:04
autor: Tenshuchiyu
Witam ponownie.
Nie pisałem jakiś czas, ponieważ ostro testowałem drukarkę. Jak się okazało głównym problemem było wypoziomowanie stołu. Przy zmianie temperatury trzeba go znowu wyprodukować. Jeżeli jednak temperatura jest stała to i po paru dniach bezczynności działa dobrze.
Dzięki za pomoc. Dzięki waszym podpowiedzią mogę już drukować. Jednak teraz pora na rozwiązanie kolejnych problemów. Przejrzałem już sieć i mam względne plany. Będę jednak bardzo wdzięczne jak znowu dajcie jakąś radę.
1 przy druku PLA drukuje na temp. Wydruku 200 i stołu 50 i gra (więcej parametrów w kolejnym punkcie). Gdy jednak spróbowałem na ABS z temp 240 i 100 ba stole pierwszy wydruk wyszedł, przy drugim zapchała się dusza. Po prostu w połowie przestał lecieć filament. Po rozkręceniu doszedłem do wniosku że to rurka teflonowa się lekko zwężyła. Zamówiłem już nową polecaną przez was i jak dojdzie będą kolejne próby.

2 Druk z PLA wyglada dobrze ale ma parę wad. Największą z nich są wymiary. Ma to największe znaczenie przy druku części, które powinny się łączyć. Jak widać na pierwszym zdjęciu dziury z przodu wudruku mają dobry wymiar i wydrukowany bolec wchodzi. Jednak te od góry są za wąskie a na spodzie nie dokładnie okrągłe.
Wydaje mi się że główna przyczyną może być brak kalibracji. I tu mimo czytania tematów nie wiem jak to zrobić. Wiem że powinienem wydrukować kostke (np 20x20x20) zmierzyć rzeczywiste wymiary i według wzoru poprawić. Ale w jakim programie ? Do przygotowania wydruków urzywam FlashPrinta i tam nie widzę nigdzie takiej opcji.
Czy ktoś może mnie poprowadzić ?

3. Kolejny problem to początkowa warstwa. Jak widać na trzeciej dodanej fotce pojawiają się na niej jakieś nierówności.
Tu znowu moja lektura doprowadziła mnie do czegoś co może to rozwiązać a mianowicie parametr ekstrakcji lub rektrakcji ? Jeżeli tak to jak go poprawić ? Jeszcze się tym bie bawiłem. A jeśli powód jest inny to jaki ?

4. Podobnie jest z ostatnią warstwą. Jeżeli jest na niej jakiś otwór to często w koło niego zostaje "dziura". Widać to na czwartej fotce. Czy tu też mam próbować z parametrami ?

5. I na koniec taki błąd przy odpalaniu (ostatnie zdjęcie). Czy to kwestia źle skręconej dyszy ?ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka

Re: CTC Bizer Pro - Tenshuchiyu

: 10 sty 2018, 22:52
autor: Artur
Co chodzi o błąd, mi też się taki wyświetlał jak nie miałem podłączonej drugiej termopary. Z otworami też mam taki problem i właśnie zaczynam szukać rozwiązania

Re: CTC Bizer Pro - Tenshuchiyu

: 11 sty 2018, 10:00
autor: samezrp
Ad 3.
1. skalibruj extrusion multiplier, jeden z poradników tu:
http://print.theporto.com/posts/how-to- ... thickness/
chodzi o to, żeby przy zdefiniowanej ręcznie grubości ścianki, przy jednym przejściu głowicy dokładnie taka się wydrukowała, wtedy na 100% ekstruder będzie dawał tyle materiału ile wyliczył;
2. następnie dobierz extrusion width dla pierwszej warstwy, to jest odległość pomiędzy kolejnymi przejazdami na pierwszej warstwie (dla ostatniej też można zdefiniować). To ustawienie powoduje, że dla pierwszej warstwy, kiedy odległość od stołu nie jest idealnie taka, jak założył slicer (żeby pierwszą warstwę wprasować w stół, i żeby się wydruk trzymał stołu) kolejne linie nie najeżdżały na siebie powodując coś w stylu muldy czy wypychania materiału pomiędzy kolejnymi przejazdami. Rozsunięcie warstw powoduje, że ta naturalna w tym przypadku nadekstruzja nie wypacza warstwy.
Spójrz na wątek, który kiedyś zacząłem a chłopaki mi pomogły:
viewtopic.php?f=5&t=382#p4436
+ oczywiście odpowiednie poziomowanie stołu.
Od tego czasu nie mam żadnych problemów z pierwszą warstwą. Ostatnio drukowałem klapkę do rewizji do łazienki o wymiarach 195x195 i nie było ani jednej dziurki ani jednego syfka na pierwszej warstwie, po zdjęciu z szyby strona przylegająca do szyby była idealnie płaska, bez przerw pomiędzy kolejnymi przejazdami, pod światło było widać tylko delikatny wzór jak jechała głowica.
Nazwy opcji zalezą od slicera.

Re: CTC Bizer Pro - Tenshuchiyu

: 30 sty 2019, 18:10
autor: Tenshuchiyu
Witam ponownie.
Niestety podczas przeprowadzki musiałem schować drukarkę w karton i do szafy. Troszkę czasu minęło, ale wreszcie przyszedł czas wrócić do zabawy.
Ale nie działa … :wtf:
Pierwszy problem po ponownym uruchomieniu to brak odpowiedzi silnika na osi X. Na początku wpadłem w panikę. Ale później przypomniałem sobie o tym, że kabel lubi się ułamać. Co prawda poprzednim razem wydrukowałem mu łańcuch i poprowadziłem nim ale postanowiłem sprawdzić czy to nie to. Sam kabel wygląda ok. Jednak odpiąłem kabel od silnika Y i podpiąłem do X. Po uruchomieniu drukarki na ręcznym sterowaniu wszystko działa. Rozumiem, że tak jak zakładałem to kwestia kabla.
I tu pytanie i wielka prośba do was :
Gdzie kupię taki kabelek ? Z samą wymianą raczej nie będzie problemu :roll:

Re: CTC Bizer Pro - Tenshuchiyu

: 30 sty 2019, 18:35
autor: dziobu
Taki https://blackfrog.pl/kable-silnika-krok ... -1317.html?
Jeśli tak to napisz do nich; burdel mają i często stan na stronie ma się nijak do rzeczywistości. A jak nie to szukaj pod tą nazwą na popularnym portalu aukcyjnym.

Bo są jeszcze takie: https://zadar.pl/pl/p/Przewod-Kabel-do- ... NEMA17/412

edit.
Tu jeszcze kilka mają: https://hobby-store.pl/kable/kabel-siln ... uk-3d.html

Re: CTC Bizer Pro - Tenshuchiyu

: 30 sty 2019, 19:01
autor: Tenshuchiyu
dziobu pisze:Taki https://blackfrog.pl/kable-silnika-krok ... -1317.html?
Jeśli tak to napisz do nich; burdel mają i często stan na stronie ma się nijak do rzeczywistości. A jak nie to szukaj pod tą nazwą na popularnym portalu aukcyjnym.

Bo są jeszcze takie: https://zadar.pl/pl/p/Przewod-Kabel-do- ... NEMA17/412

edit.
Tu jeszcze kilka mają: https://hobby-store.pl/kable/kabel-siln ... uk-3d.html
Dzięki dziobu za szybką odpowiedź, ale obawiam się że to nie te. Zauważ że pierwszy i trzeci link jaki podałeś pokazuje na zdjęciu kabel z wejściem i wyjście m takim samym. Drugi wejście ma to ale wyjście czarne płaskie. Natomiast w CTC wejście się zgadza ale wyjście jest inne. Takie jak na załączonych fotkach. Poza tym kolejność kabelków (pod względem kolorów) jest inna.

Re: CTC Bizer Pro - Tenshuchiyu

: 30 sty 2019, 19:08
autor: Cosik
Tenshuchiyu pisze: Gdzie kupię taki kabelek ? Z samą wymianą raczej nie będzie problemu :roll:
Najlepiej to w sklepie :D

A tak poważniej, to allegro, abc rc, hobby store i parę innych. Bo jak mniemam to jest standardowy do silników krokowych?
--------------------------------------
Olej to co wyżej bo zdjęć nie było :P można by albo samemu, albo kupić taki na goldpiny i nową wtyczkę założyć o ile ta na goldpiny nie działa

Re: CTC Bizer Pro - Tenshuchiyu

: 30 sty 2019, 19:11
autor: Tenshuchiyu
Cosik pisze: A tak poważniej, to allegro, abc rc, hobby store i parę innych. Bo jak mniemam to jest standardowy do silników krokowych?
Właśnie nie jestem pewien czy taki standardowy. Sprawdziłem od razu parę sklepów i allegro ale nie mogę znaleźć z takimi końcówkami. W poprzednim poście dodałem foto.
----------------------
W zasadzie mogłbym użyć kabla na Goldpiny. Ale fajnie by było znaleźć taki pasujący ;)

Re: CTC Bizer Pro - Tenshuchiyu

: 30 sty 2019, 19:51
autor: poharatek
To będzie to: https://zadar.pl/pl/p/Przewod-Kabel-do- ... NEMA17/412
U Ciebie po prostu dali dla zmyły białą wtyczkę od strony płyty :)

Re: CTC Bizer Pro - Tenshuchiyu

: 30 sty 2019, 19:53
autor: dziobu
Chyba nie. To wygląda bardziej jak jakiś mini-molex czy coś.

Re: CTC Bizer Pro - Tenshuchiyu

: 30 sty 2019, 20:40
autor: Tenshuchiyu
poharatek pisze:To będzie to: https://zadar.pl/pl/p/Przewod-Kabel-do- ... NEMA17/412
U Ciebie po prostu dali dla zmyły białą wtyczkę od strony płyty :)
Zauważ, że na zdjęciu w sklpie kable zmieniają swoją kolejność między wejściem a wyjściem. Na zdjęciach kabla z mojego CTC są tak samo na wejściu i wyjściu. To chyba inny typ.

Re: CTC Bizer Pro - Tenshuchiyu

: 30 sty 2019, 22:22
autor: kretu
Mały śrubokręt albo szpikulec i sobie przerobisz w 5 min. Ale obstawiam że to tylko kwestia zdjęcia.

Re: CTC Bizer Pro - Tenshuchiyu

: 30 sty 2019, 22:32
autor: Cosik
A ja Ci powiem inaczej, właśnie sprawdzałem mój i Twój kabel, i po prostu są odwrotnie kolory, ale zgadzają się na wtyczkach. Sprawdź jaki masz tam rozstaw pinów bo może i będą pasowały goldpiny.

Re: CTC Bizer Pro - Tenshuchiyu

: 05 lut 2019, 17:44
autor: Tenshuchiyu
Witajcie. Jednak kabel różni się kolorami (kolejnością) przewodów i wtyczką. To akurat nie za duży problem. Tak jak pisał kretu - mały śrubokręt i po kłopocie. Niestety po uruchomieniu dalej brak odpowiedzi od silnika. Okazuje się że wcześniej przepiąłem kabel bezpośrednio od jednego silnika do drugiego, żeby sprawdzić a problem nie leży w kablu tylko (jak dobrze kojarzę) w sterowniku do silnika krokowego.
Poniżej fota w płycie poszczególne sterowniki. I sam sterownik. Czy ktoś kojarzy jaki to typ? Bo nie mogę po sklepach takiego znaleźć :crazy:

// Poprawiłem orty.
// FR

Re: CTC Bizer Pro - Tenshuchiyu

: 05 lut 2019, 17:59
autor: WillingMagic
Jest to zmodyfikowany a4998, ale da się do tego wrzucić tmc2208 zamiast tego stepsticka.

Re: CTC Bizer Pro - Tenshuchiyu

: 05 lut 2019, 18:25
autor: kretu
Ja proponuję zanim zaczniesz wymieniać stepstick to sprawdź czy jak zamienisz jakieś miejscami czy dalej będzie problem.

A i jak będziesz chciał wymieniać na inny to sprawdź koniecznie dwa razy pinologię bo ona jest najczęściej zgodna ale trzeba czasami przelutować wyprowadzenia na drugą stronę i tak jakby zamontować step do góry nogami.

Re: CTC Bizer Pro - Tenshuchiyu

: 05 lut 2019, 18:32
autor: Tenshuchiyu
Sprawdzałem. Przełożyłem z innym i działa.
Czyli ten a4998 będzie ok? Bo jest tańszy od tmc2208 (jakieś 3 razy). Sporo rodzajów widzę po sklepach tych a4998. Sproboje porównać moje ze zdjęciami.
Dzięki za podpowiedzi

Re: CTC Bizer Pro - Tenshuchiyu

: 05 lut 2019, 21:23
autor: Berg
Nie, nie @WillingMagic miał na myśli że możesz wylutować sam czip ze stepstika i zamienić na tmc2208.
Warto to zrobić na X i Y

Całe sprzedawane stepstiki nie będą pasować.

Re: CTC Bizer Pro - Tenshuchiyu

: 06 lut 2019, 16:10
autor: Tenshuchiyu
Czyli jedyna opcja to kupić stepstik z a4998 i czip tmc2208 i przelutować czip? Nigdzie nie kupię takiego jak mam w mojej drukarce?

Re: CTC Bizer Pro - Tenshuchiyu

: 06 lut 2019, 17:16
autor: WillingMagic
Tzn. możesz kupić ale drogie są, poza tym możesz wstawić zwykły stepstick po przeróbce, tylko nie powiem dokładnie jak z pinami powinno być.
viewtopic.php?t=2100

Ewentualnie możesz kupić takie:
https://ultimate3dprintingstore.com/col ... otor-drive